Κυριακή, 12 Δεκεμβρίου 2010

Ξεκίνησε η διαδικασία για την κατάργηση σχολικών μονάδων στην Ημαθία;

                               του Νίκου Μπέκη
 Όπως μάθαμε σήμερα, η Περιφέρεια ζητάει από τις Διευθύνσεις των Νομών στοιχεία που σχετίζονται με τον αριθμό των μαθητών ανά σχολική μονάδα (Γυμνάσια-Λύκεια), τη γεωγραφική θέση (χάρτες περιοχής), συγκοινωνίες κλπ. Φαίνεται πως έχει τεθεί ένα συγκεκριμένο όριο αριθμού μαθητών για κάθε σχολείο διότι αυτό που ζητείται είναι να αναφερθούν  οι σχολικές μονάδες που έχουν κάτω από 150 μαθητές.Είναι γνωστό εδώ και καιρό και επισημοποιήθηκε από το ίδιο το Υπουργείο, με σχετικό κείμενο που έδωσε στη «διαβούλευση», ότι στις προθέσεις του είναι τόσο η συγχώνευση Διευθύνσεων και Γραφείων, όσο και η συγχώνευση σχολικών μονάδων.
Δεν περιμέναμε όμως ότι θα γινόταν τόσο γρήγορα, χωρίς ίχνος έστω και του κατ’ επίφαση δημόσιου διαλόγου με τους αρμόδιους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της εκπαίδευσης. Δήμοι, Αντινομαρχίες, Διευθύνσεις, Γραφεία, ΕΛΜΕ, ΟΛΜΕ, Σύλλογοι Γονέων, Μαθητικά και Σχολικά συμβούλια αγνοήθηκαν προκλητικά για να αποδειχθεί για άλλη μια φορά πως το Υπουργείο και η κυβέρνηση σχεδιάζει και υλοποιεί με κριτήρια άσχετα με τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.
Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά περίτρανα ότι το σύνθημα της Διαμαντοπούλου «πρώτα ο μαθητής» δεν είναι μόνο κενό περιεχομένου, αλλά και σφόδρα παραπλανητικό με στόχο τους αφελείς.
Η συγχώνευση, που στην ουσία σημαίνει κατάργηση ενός μεγάλου αριθμού σχολείων, θα σημάνει μεγάλη ταλαιπωρία γονέων και μαθητών, χάσιμο πολύτιμου χρόνου απ’την εργασία, το διάβασμα και την ξεκούραση και ταυτόχρονα μεγάλη οικονομική επιβάρυνση. Γιατί πόσο εύκολο είναι οι μαθητές π.χ. του Γυμνασίου Βεργίνας και των γύρω χωριών να πηγαίνουν  σε σχολεία της Βέροιας ή της
 Μελίκης;
Ταυτόχρονα θα αυξηθεί θεαματικά η μαθητική διαρροή ιδιαίτερα στα περιφερειακά σχολεία που συγκεντρώνουν μαθητές από ορεινές και ημιορεινές περιοχές. Και αυτές θα είναι οι πρώτες, άμεσες επιπτώσεις του μέτρου αυτού του Υπουργείου και της κυβέρνησης του Μνημονίου.
Όσον αφορά το εκπαιδευτικό προσωπικό, εμάς δηλαδή, είναι ηλίου φαεινότερον ότι θα «χαθούν» δεκάδες σε κάθε Νομό, εκατοντάδες σε κάθε Περιφέρεια και χιλιάδες σε όλη τη χώρα οργανικές θέσεις. Φαίνεται πως η υλοποίηση των εντολών της τρόϊκας  για «λιγότερους δημοσίους υπαλλήλους»  (άσχετα βέβαια  με τις ανάγκες και τις συνθήκες), ξεκίνησε από μας με μέτρα σαν κι αυτά και θα προχωρήσει ανάλογα.
Τέλος, όσον αφορά την ίδια την παιδαγωγική και εκπαιδευτική διαδικασία, είναι πασίγνωστο και έχει αποδειχθεί στην πράξη, πως οι μεγάλες σχολικές μονάδες ίσως  να είναι οικονομικότερες, σίγουρα όμως είναι ταυτοχρόνως πιο δυσλειτουργικές, αντιπαιδαγωγικές, με φτωχότερα εκπαιδευτικά-παιδαγωγικά αποτελέσματα καθώς αποκτούν χαρακτήρα  «γκέτο» αποπροσωποποιώντας τις σχέσεις ανάμεσα στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς.
Για όλους αυτούς τους λόγους, δεν πρέπει ν’ αφήσουμε να κλείσει ούτε ένα σχολείο στην Ημαθία!!
Με πληροφορίες  http://www.alfavita.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.