Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

2o Ενημερωτικό Μαρτίου απο Γιώργο Τρούλη, αν. αιρετός ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Γιώργος Τρούλης                    Ρέθυμνο, 27 Μαρτίου 2011

Αναπληρωτής Αιρετός

ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Τηλ. 6945802754
             Προς τους Συναδέλφους μου

Αγαπητοί Συνάδελφοι

Θέμα 1ο: «Συνεχίζονται οι προσλήψεις γυμναστών με 4ωρη απασχόληση»

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς δόθηκε η εντύπωση στην εκπαιδευτική κοινότητα ότι θα έπαυαν πλέον να υπάρχουν ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί. Ένα θετικότατο βήμα εργασιακών σχέσεων στον χώρο της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα για την εκπαιδευτική διαδικασία, μιας και ο εκπαιδευτικός θα μπορούσε να ζούσε μόνο από αυτή την εργασία του κι όχι από δεκάδες ώρες ιδιαίτερων μαθημάτων ή άλλων εργασιών παράλληλα. Δεν πέρασαν πολλοί μήνες όμως και τον Φεβρουάριο του 2011, ύστερα από εκτεταμένες αντιδράσεις που προκάλεσαν οι ελλείψεις γυμναστών σε δημοτικά σχολεία, είχαμε τις πρώτες προσλήψεις γυμναστών με απασχόληση 4 ωρών την εβδομάδα. Οι αντιδράσεις μας για το νέο εργασιακό καθεστώς που εγκαινίασε το υπουργείο παιδείας ήταν εντονότατες, μιας και η 4ωρη απασχόληση επιστρέφει τους εκπαιδευτικούς στην ωρομισθία με χειρότερους όρους.
Απ’ ότι φαίνεται όμως δεν “ίδρωσε το αυτί” τους και την προηγούμενη εβδομάδα κάλεσαν ξανά συναδέλφους γυμναστές να καλύψουν 4 ώρες την εβδομάδα, εκεί που σε πολλές περιοχές θα μπορούσαν να προσληφθούν γυμναστές πλήρους ωραρίου. Η λογική του “δίνω ψίχουλα” στους αδιόριστους εκπαιδευτικούς για να μην υπάρχουν αντιδράσεις δεν ταιριάζει στην εκπαίδευση και σε μια σοσιαλιστική αντίληψη για την εκπαίδευση. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της κοροϊδίας που συντελείται στους συναδέλφους μας γυμναστές ας σκεφτεί ο καθένας μας, ότι όσοι προσλαμβάνονται με αυτό το εργασιακό καθεστώς αμείβονται μεικτά με 11 ευρώ την ώρα, δηλαδή 9 ευρώ καθαρά. Ο μισθός της εβδομάδας τους είναι 36 ευρώ επομένως το μήνα αμείβονται με 144 ευρώ. Θεωρούμε απαράδεκτο να προσλαμβάνονται συνάδελφοι εκπαιδευτικοί για 4 ώρες την εβδομάδα. Το μεγάλο ερώτημα όμως είναι γιατί δεν προσλαμβάνονται........ 
 πλήρους ωραρίου (24 ώρες) είτε μειωμένου (12 ώρες) σε περιοχές όπου υπάρχουν ανάγκες αλλά προτιμάται να προσλαμβάνονται μόνο για 4 ώρες;
Συνέπεια αυτής της απαράδεκτης κατάστασης είναι η μη αποδοχή της πρόσληψης από τους γυμναστές, μιας και ο μισθός τους και μόνο δεν καλύπτει τα έξοδα μετακίνησης.  Όσοι παρ’ όλα αυτά επιλέξουν να εργαστούν το κάνουν μόνο και μόνο για να αποκτήσουν προϋπηρεσία και να βρεθούν πιο κοντά στο διορισμό τους. Το υπουργείο παιδείας ποντάρει στην ανάγκη των εκπαιδευτικών για μοριοδότηση και εφευρίσκει μεσαιωνικού τύπου εργασιακές συνθήκες. Αν αυτή η πολιτική δεν μας επιστρέφει δεκαετίες πίσω, τότε τι ακριβώς κάνει; Η υποκρισία της υπουργού παιδείας είναι εμφανής σε όλες τις πολιτικές της αποφάσεις και στα επιχειρήματα με τα οποία τις επενδύει. Τα επιχειρήματα της υπουργού μοιάζουν σαν τα στολίδια μιας καλύβας που θέλει με κάθε τρόπο να την περάσουμε για παλάτι. Είναι αδύνατον όμως να περάσουμε για παλάτι την καλύβα που έχει στολίσει με χαλιά και κουρτίνες, γιατί πολύ απλά βασίζεται σε παραπετάσματα. Η πολιτική αυτή δίνει βάρος στην οικονομική πλευρά του σχολείου και όχι στον ίδιο τον εκπαιδευτικό και στο σχολείο. Δίνει βάρος στην απελευθέρωση του σχολείου από την κρατική μέριμνα και την υπαγωγή του στους ιδιώτες. Το σχολείο της αγοράς που ονειρεύεται η υπουργός παιδείας δεν είναι δικό μας όνειρο. Είναι όνειρο των αγορών που υπηρετεί κι όχι του ελληνικού λαού. Δεν συναινούμε και δεν συντασσόμαστε με νεοφιλελεύθερες πολιτικές στην εκπαίδευση.

Θέμα 2ο: «Ψήφισμα συμπαράστασης ζητά η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ από τις διεθνείς οργανώσεις εκπαιδευτικών για την ακύρωση των καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολείων»

Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ απέστειλαν από κοινού επιστολή στις διεθνείς και ευρωπαϊκές οργανώσεις εκπαιδευτικών (δημοσιεύτηκε στις 18 Μαρτίου 2011), ενημερώνοντας για την απόφαση του υπουργείου παιδείας να προβεί σε  συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων δίχως ουσιαστική διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία. Συγκεκριμένα στην επιστολή οι δύο ομοσπονδίες καταγγέλλουν την υπουργό παιδείας λέγοντας πως: «Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουμε πως δεν θα ανεχτούμε να θυσιάζεται η δημόσια εκπαίδευση στην πολιτική της διάλυσης των κοινωνικών αγαθών που επιβάλλει το Δ.Ν.Τ. και η τρόικα. Τα «παιδαγωγικά» κριτήρια που επικαλείται η Υπουργός Παιδείας στην πραγματικότητα  είναι μόνο λογιστικά και οικονομικά. Όμως η εκπαίδευση δεν είναι οι αριθμοί.»
Στην επιστολή αναφέρεται ότι θα καταργηθούν οριστικά 1056 σχολεία από τα οποία τα 851 είναι σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε σύνολο 10.798 (δηλ. ποσοστό 7,8 %), ενώ τα 205 Σχολεία είναι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε σύνολο 3.185 (δηλ. ποσοστό 6,5 %). Οι δύο ομοσπονδίες καταλήγουν, ότι οι επιπτώσεις αυτής της ενέργειας είναι η υποβάθμιση της παρεχόμενης ποιότητας εκπαίδευσης και η απώλεια 3.000 θέσεων εργασιών. Επομένως ζητούν από τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών να εκδώσουν ψήφισμα συμπαράστασης στον αγώνα για να ακυρωθεί αυτή η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας στην Ελλάδα.
Οφείλω να διευκρινίσω, διότι ακούγονται πολλές φωνές από συνδικαλιστικούς και δημοσιογραφικούς κύκλους σχετικά με τις θέσεις μας, ότι οι εκπαιδευτικοί ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε  δίπλα στους μαθητές μας, διεκδικώντας το καλύτερο για αυτούς. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των συγχωνεύσεων δεν υπήρξε καμία ουσιαστική διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, δεν ζητήθηκε από τους συλλόγους εκπαιδευτικών και τα υπηρεσιακά συμβούλια να καταθέσουν προτάσεις, ούτε όμως λήφθηκε υπόψιν σε πολλές περιπτώσεις η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων που συγχωνεύονται και η μεταφορά των μαθητών.

«Το χρέος της πολιτείας και οι επιλογές του υπουργείου παιδείας»

Η πολιτεία οφείλει να παρέχει ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά της επικράτειας ανεξάρτητα αν βρίσκονται στην πόλη ή στην ύπαιθρο. Η απαράδεκτη κατάσταση που συμβαίνει σήμερα στα ολιγοθέσια σχολεία της υπαίθρου με τη μη παροχή ίσων και ιδιαίτερων ευκαιριών αποτελεί συνταγματική εκτροπή. Το άρθρο 16 παρ. 2 και 4 αντίστοιχα του συντάγματος αναφέρει ότι: «Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων…» και «Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια…».
 Τα περί «παιδαγωγικών» κριτηρίων που προτάσσει το υπουργείο παιδείας ηχούν παράφωνα ιδιαίτερα σε μια περίοδο που οι οικονομικές περικοπές είναι εκτεταμένες και όλοι αντιλαμβάνονται, ότι μοναδικός σκοπός των συγχωνεύσεων είναι η μείωση των οργανικών θέσεων εργασίας και κατ’ επέκταση η μείωση των κρατικών πόρων για την εκπαίδευση. Η ποιότητα εκπαίδευσης και οι ίσες ευκαιρίες φαίνεται να μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα έναντι της οικονομίας. Αν η ηγεσία του υπουργείου παιδείας ενδιαφερόταν για την ουσιαστική εκπαίδευση των μαθητών μας, θα είχε προβεί σε νομοθετική ρύθμιση για την εισαγωγή διδακτικών αντικειμένων όπως αγγλικά, υπολογιστές, εικαστικά κ.α και στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία. Επομένως οι συγχωνεύσεις, όπως έγιναν, αποτελούν πολιτική επιλογή κι όχι πολιτικό μονόδρομο, όπως επιμελώς παρουσιάζεται.

Θέμα 3ο: «Οι απεργίες δεν αναπληρώνονται κα Διαμαντοπούλου»
Στις 21 Μαρτίου η υπουργός παιδείας έστειλε επιστολή στον πρόεδρο της ΔΟΕ Κομνηνό Μαντά, ζητώντας να υποδείξει η Ομοσπονδία, μέχρι τη Δευτέρα 28 Μαρτίου, τον τρόπο κάλυψης των ωρών που έχουν χαθεί από τις απεργίες, οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι: «Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, με απόφαση της Ομοσπονδίας σας, πραγματοποιήθηκε μεγάλος αριθμός απεργιών και στάσεων εργασίας. Παράλληλα, έγιναν καταλήψεις σχολείων με αποτέλεσμα να χαθούν επιπλέον ώρες μαθημάτων, ενώ σε ορισμένα σχολεία υπήρξε καθυστέρηση αναπλήρωσης των κενών ασθένειας ή άρνησης μετάβασης των αναπληρωτών» ενώ στο τέλος της επιστολής επισημαίνει ότι τις επιπτώσεις των αγώνων μας δεν πρέπει να τις υφίστανται οι μαθητές.
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ απάντησε με εισήγησή του στο ΔΣ της ΔΟΕ ώστε να επιστραφεί η επιστολή ως “απαράδεκτη”. Χαρακτηριστικά ο πρόεδρος αναφέρει ότι:  «Η Υπουργός Παιδείας ανακάλυψε τον "ένοχο" για την απώλεια διδακτικών ωρών στις απεργιακές κινητοποιήσεις που πραγματοποίησαν  φέτος οι Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες  και όχι στα εκατοντάδες κενά που υπάρχουν, με ευθύνη της, από την αρχή της χρονιάς στα σχολεία… Αντί άλλης απάντησης η εισήγησή μου προς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα είναι η επιστροφή της επιστολής ως απαράδεκτης, γιατί αν μη τι άλλο ξεχειλίζει από υποκρισία».

«Η απάντησή μας»
Επειδή μάλλον κάποιοι δεν έχουν κάνει αγώνες στη ζωή τους και δεν γνωρίζουν τίποτα από διεκδίκηση, οφείλουμε να τους ενημερώσουμε ότι οι απεργίες δεν αναπληρώνονται και οποιαδήποτε άλλη απόφαση θα οδηγήσει σε νέες απεργιακές κινητοποιήσεις και δράσεις. Δεν γνωρίζουμε τον σκοπό αυτής της ενέργειας αλλά δεν θα ανεχθούμε καμία μομφή για αντιπαιδαγωγική στάση. Η στάση της ίδιας της υπουργού είναι αυτή που οδηγεί σε παιδαγωγικό μαρασμό τα σχολεία μας με μοναδικό της γνώμονα την οικονομία. Θυμίζει την περίπτωση που ο θήτης μετατρέπεται σε θύμα. Οι ευθύνες βαραίνουν μοναχά την ηγεσία του υπουργείου παιδείας για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο χώρο της εκπαίδευσης. Ποιος άφησε σε πολλές περιοχές της Ελλάδας ακάλυπτα λειτουργικά κενά δασκάλων-νηπιαγωγών και ειδικοτήτων; Ποιος άφησε τα ολοήμερα να υπολειτουργούν ή να βρίσκονται κλειστά ακόμα και σήμερα; Ποιος κατάργησε το διδασκαλείο με το “έτσι θέλω”; Ποιος εφάρμοσε ένα νέο θεσμό δίχως καμία επιστημονική έρευνα με άγνωστα παιδαγωγικά αποτελέσματα; Ποιος επανέφερε με νόμο την 2ετή υπηρέτηση στην οργανική θέση και καθιέρωσε την 3ετία στους νεοδιόριστους δίχως κανένα παιδαγωγικό όφελος; Ποιος θέλει να μετατρέψει το διευθυντή σε μάναντζερ; Ποιος θέλει να μετατρέψει το σύλλογο διδασκόντων σε πειθήνιο όργανο της διοίκησης; Ποιος θέλει να συρρικνώσει την εκπαίδευση δίχως σοβαρά επιχειρήματα κ.α.;
Το πρόβλημα επομένως δεν είναι οι απεργίες, ούτε οι στάσεις εργασίας, ούτε οι διαμαρτυρίες στα γραφεία διοίκησης της εκπαίδευσης αλλά εκείνος που τις προκαλεί. Το πρόβλημα δεν είμαστε εμείς αλλά η πολιτική νομενκλατούρα του υπουργείου παιδείας με τις αντιλήψεις και τις πολιτικές της. Οι αντιδράσεις μας θα είναι εντονότατες για όλα τα μέτρα που έχουν περάσει, όπως και για οποιαδήποτε άλλα σκοπεύουν να περάσουν μέχρι το Σεπτέμβριο, που στοχεύουν στον υποβιβασμό της ποιότητας εκπαίδευσης και σε οποιαδήποτε εργασιακή μεταβολή των εκπαιδευτικών. Ο πιο εύκολος τρόπος για να μην χαθούν κι άλλες ώρες από απεργίες, καταλήψεις κ.λ.π. είναι η παραίτηση των υπαίτιων, η απόσυρση όλων των μέτρων που επιστρέφουν δεκαετίες πίσω την εκπαίδευση και η έναρξη συζητήσεων για τις αλλαγές στην εκπαίδευση από μηδενική βάση με γνώμονα την ποιότητα εκπαίδευση, το μαθητή και φυσικά τον ίδιο τον εκπαιδευτικό.

Θέμα 4ο: «Απεργία την Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011»

Στις 21 Μαρτίου 2011 το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αποφάσισε την κήρυξη 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης στις 30 του Μάρτη 2011 μαζί με την ΟΛΜΕ, ΟΕΝΓΕ και άλλους κλάδους εργαζομένων, με αιτήματα:
·        Όχι στο Νέο Σχολείο, στις συγχωνεύσεις-καταργήσεις-υποβιβασμούς σχολείων, την κατάργηση των Διδασκαλείων, την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
·        Όχι στο νέο μισθολόγιο λαιμητόμο και τη σύνδεση μισθού-παραγωγικότητας.
·        Να χρηματοδοτηθεί ο ΟΠΑΔ ώστε να εξασφαλιστεί δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους δικαιούχους.
·        Να πληρωθούν τώρα οι αναπληρωτές του ΕΣΠΑ.
·        Έκτακτη επιχορήγηση για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων ΤΩΡΑ.
Συμμετέχουμε στις απεργίες του κλάδου μας και στις δράσεις των συλλόγων μας. Η συμμετοχή μας στην απεργία και στην πορεία διαμαρτυρίας που διοργανώνεται εκείνες τις μέρες αποτελεί ενδυνάμωση της φωνής μας. Συμμετέχουμε όχι μόνο στις απεργιακές κινητοποιήσεις, αλλά και στις αποφάσεις των συλλόγων μας με παρουσία και λόγο στις γενικές συνελεύσεις. Μόνο με μαζικούς αγώνες μπορούμε να καταφέρουμε αλλαγές. Είναι στο χέρι μας και μπορούμε!!!

Σας στέλνω:
· Την επιστολή ΔΟΕ- ΟΛΜΕ στις διεθνείς και ευρωπαϊκές οργανώσεις εκπαιδευτικών http://www.doe.gr/index.php?categoryid=17&p2_articleid=7905
· Την επιστολή Διαμαντοπούλου για την κάλυψη ωρών από τις απεργίες http://www.doe.gr/11/ypdoe2011.pdf
· Την απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ  για απεργία στις 30 Μαρτίου 2011 http://www.doe.gr/index.php?categoryid=17&p2_articleid=7901
· Την απάντηση του προέδρου της ΔΟΕ Κομνηνού Μαντά στην επιστολή Διαμαντοπούλου  για την αναπλήρωση των ωρών που χάθηκαν  από τις απεργίες http://www.doe.gr/index.php?categoryid=73&p2_articleid=7903
«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο»
Αδαμάντιος Κοραής

Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς

                                                                                        Γιώργος Τρούλης
Αναπληρωτής  Αιρετός
                                                                       ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης
*Υ.Γ. Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν τα ενημερωτικά και τα άρθρα που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο να μου στείλουν ηλεκτρονικό μήνυμα στο: giorgiot@edc.uoc.gr. Επίσης έχω δημιουργήσει σελίδα στο Facebook μέσω του οποίου μπορούμε να επικοινωνούμε άμεσα (το όνομα χρήστη είναι Giorgos Troulis).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.