Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

5 + 4 βήματα για την ορθή συμπλήρωση του μηχανογραφικού

ΤΗΣ ΛΙΝΑΣ ΚΟΪΝΑ
Σε λιγότερο από ένα μήνα ανοίγει η αυλαία των πανελλήνιων εξετάσεων για τουλάχιστον 100.000 υποψηφίους, οι οποίοι θα κληθούν να λύσουν το «γρίφο» του μηχανογραφικού μέσα στο καλοκαίρι. Τα πέντε βήματα της ορθής ιεράρχησης των σχολών σκιαγραφούν σύμβουλοι σταδιοδρομίας, οι οποίοι εκτιμούν πως φέτος το ενδιαφέρον αρκετών υποψηφίων από σχολεία της Θεσσαλονίκης στρέφεται στις Πολυτεχνικές Σχολές, στο Παιδαγωγικό, στη Νομική, αλλά και σε ορισμένα τμήματα ΤΕΙ (Φυσικοθεραπείας, Λογοθεραπείας, Αυτοματισμού κ.λπ.). Στο μεταξύ, οι πανελλήνιες εξετάσεις θα συνοδεύονται από τέσσερις αλλαγές, οι οποίες έχουν ενταχθεί σε νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και συζητιούνται την περίοδο αυτή στη Βουλή.

Στην τελική ευθεία βρίσκονται χιλιάδες τελειόφοιτοι των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων (ομάδα Β΄) εν όψει των πανελλήνιων εξετάσεων, οι οποίες αρχίζουν την Πέμπτη 12 Μαΐου με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας. Οι απόφοιτοι των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ομάδα Α΄), καθώς και τα μαθήματα ειδικότητας ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ θα εξεταστούν από την Πέμπτη 19 Μαΐου μέχρι και την Τετάρτη 1 Ιουνίου. Οι ενδοσχολικές εξετάσεις για τους........
 μαθητές της γ' τάξης των ημερήσιων ΓΕΛ και της δ΄ τάξης των εσπερινών προγραμματίζονται για τις 27 Μαΐου, ενώ τα μαθήματα λήγουν στις 10 του μήνα.

«Ψηφίζουν» Πολυτεχνικές και Παιδαγωγικό
Το Πολυτεχνείο, η Νομική, η Ιατρική και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης προσελκύουν το ενδιαφέρον αρκετών υποψηφίων της Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει ο σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού του Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού Λευκού Πύργου Κώστας Τσαπουρνάς, υποστηρίζοντας πως φέτος... ανακόπτεται το ρεύμα προς τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές. Σε συναντήσεις που έχει ο κ. Τσαπουρνάς με τελειόφοιτους διαπιστώνει την αυξανόμενη προτίμηση για αρκετά τμήματα ΤΕΙ (Λογοθεραπείας, Φυσικοθεραπείας, Αυτοματισμού, Κοινωνικής Εργασίας κ.λπ.), τα οποία, όπως λέει, μπορεί να βρίσκονται και στις πρώτες θέσεις του μηχανογραφικού. «Επίσης, εκδηλώνεται έντονο ενδιαφέρον για τις σχολές εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ωστόσο προηγείται προβληματισμός και καλή ενημέρωση για τα αντικείμενα», συμπληρώνει ο κ. Τσαπουρνάς.
Βγείτε από το... λαβύρινθο
Στο «λαβύρινθο» του μηχανογραφικού, οι υποψήφιοι θα κληθούν μέσα στο καλοκαίρι (ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί η περίοδος κατάθεσης) να επιλέξουν ανάμεσα σε 600 και πλέον σχολές και τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Ο σύμβουλος σταδιοδρομίας του ΚΕΣΥΠ Νεάπολης Χρήστος Αντωνίου περιγράφει τα πέντε βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι υποψήφιοι κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού:
1. Μελέτη: Καταγραφή όλων των τμημάτων που ενδιαφέρουν τον υποψήφιο από τα πεδία που μπορεί να δηλώσει. Βασικά κριτήρια αποτελούν το ενδιαφέρον για το αντικείμενο σπουδών και τα επαγγέλματα στα οποία οδηγεί κάθε τμήμα.
2. Ιεράρχηση: Ο υποψήφιος επιλέγει το τμήμα που είναι πρώτο στην προτίμηση του, το αντιγράφει σε μια νέα κατάσταση και το σβήνει από την αρχική. Μελετά τα εναπομείναντα τμήματα από την αρχή και επιλέγει την επόμενη πρώτη επιλογή του κ.ο.κ., ώσπου να αντιγράψει όλα τα επιθυμητά τμήματα της αρχικής κατάστασης.
3. Επιλογή πεδίων: Δίπλα σε κάθε τμήμα σημειώνει το πεδίο στο οποίο ανήκει. Ελέγχει σε πόσα πεδία ανήκουν τα τμήματα. Αν ανήκουν σε περισσότερα από δύο, τότε, σύμφωνα με τις βάσεις προηγούμενων ετών και τα πιθανά μόρια που συγκεντρώνει, επιλέγει ένα ή δύο. Η επιλογή των πεδίων γίνεται με ποιοτικά και όχι ποσοτικά κριτήρια (συνδυασμός του επιθυμητού με το εφικτό).
4. Χωροταξική κατανομή: Για να αριθμήσει τις προτιμήσεις του, πρέπει να σκεφτεί μαζί με τους γονείς του αν θα δηλώσει το τμήμα που τον ενδιαφέρει σε όλες τις πόλεις ή θα προτιμήσει εναλλακτικά τμήματα της πόλης του που έχει σε χαμηλότερη σειρά προτίμησης. Εδώ θα συνεκτιμηθούν οικονομικοί, κοινωνικοί και οικογενειακοί παράγοντες.
5. Οριστική επιλογή: Μετά την ανακοίνωση των βαθμών και τον υπολογισμό των πραγματικών του μορίων, μπορεί να υπάρξει μία ανακατανομή της αρίθμησης των προτιμήσεών του με βάση τα νέα δεδομένα.
Με όπλο την αυτογνωσία
Κατά την επιλογή σπουδών, όπως αναφέρει ο κ. Αντωνίου, οι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη είναι οι εξής:
-Αυτογνωσία: Τα στοιχεία που εκφράζουν την προσωπικότητά μας (αξίες, ικανότητες, δεξιότητες, ενδιαφέροντα, επιθυμίες κ.ά.).
-Πληροφόρηση: Να γνωρίζουμε καλά το αντικείμενο των σπουδών όλων των σχολών στα ελληνικά ΑΕΙ, τα μαθήματα που διδάσκονται και τον απαιτούμενο χρόνο σπουδών.
-Προοπτικές: Ποια είναι η δυνατότητα απορρόφησης των πτυχιούχων μιας συγκεκριμένης σχολής ή τμήματος στην αγορά εργασίας.
-Προϋποθέσεις: Ποια βαθμολογική επίδοση πρέπει να πετύχουμε για να εισαχθούμε στη συγκεκριμένη σχολή (βαθμολογική βάση-μόρια εισαγωγής) και τα άλλα κριτήρια που συνυπολογίζονται (προκαταρκτικές εξετάσεις, σωματομετρικά χαρακτηριστικά, ύψος, βάρος για Στρατιωτικές, Αστυνομικές Σχολές ή ΤΕΦΑΑ).
Για περισσότερα στο δημοσίευμα εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.