Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2011

Ενιαία Αγωνιστική Κίνηση για ΠΥΣΔΕ Αχαΐας. Οι προτάσεις στο ΠΥΣΔΕ για τα οργανικά και προσωρινά κενά


Ενημερωτικό 5: Οι  προτάσεις στο ΠΥΣΔΕ για τα οργανικά και προσωρινά κενά
Συναδέλφισες, -οι,
Η συμμετοχή μας στο ΠΥΣΔΕ αποτελεί ταυτόχρονα εκεί το «μάτι και το αυτί» του κλάδου, όχι μόνο ατομικά αλλά κυρίως ενιαία, χωρίς να χάνουμε την οπτική του εκπαιδευτικού μας ρόλου, τη στήριξη των εργαζομένων και του Εκπ. Κινήματος, και φυσικά τη διεκδίκηση αρχών απέναντι στη γάγγραινα των πελατειακών σχέσεων ή των κομματικών «παιχνιδιών», που διαφθείρουν συνειδήσεις.
Α) Οφείλουμε να σημειώσουμε εξ αρχής ότι η φετινή καθυστέρηση των τοποθετήσεων, που θα πάρει και μέρες από τον Ιούλιο, οφείλεται στην αργοπορία έναρξης των διαδικασιών, στον απόηχο αυτών του ΥΠΔΜΘ: «…Σε συνεδρίαση όμως της Παρασκευής  27/5/2011 προτάθηκε από την Πρόεδρο να ξεκινήσει εντός της εβδομάδας. Θυμίζουμε ότι πέρυσι ξεκίνησε 14/5/2010 και ενώ δεν υπήρχαν μπροστά διαδικασίες κρίσεων νέων διευθυντών σχολ.. Μονάδων…» [Ενημερωτικό μας 4ο, 29-05-2011].
Έτσι λοιπόν στο συμβούλιο υποστηρίξαμε:
1) Να δοθούν όπως και τα δύο προηγούμενα χρόνια οι οργανικές θέσεις από συναδέλφους επί θητεία. 2) Την πάγια θέση της ΟΛΜΕ-ΕΛΜΕ για τις προσωρινές θέσεις με σχετικά μόνιμα χαρακτηριστικά (οιονεί οργανικές). 3) Ζητήσαμε να μη δοθούν προσωρινά κενά με μηδενικές ή λίγες ώρες (μέχρι 4) στα σχολεία των περιοχών Β, Γ και Δ αλλά οι συνάδελφοι που θα αντιστοιχούσαν σε τέτοια κενά να τοποθετηθούν όλοι στα σχολεία με τα λιγότερα μόρια, δηλ στο Αίγιο, Καλάβρυτα και Κ. Αχαΐα και φυσικά τον Σεπτέμβρη να τοποθετηθούν (με τα μόρια τους) σε πραγματικά λειτουργικά κενά. Έτσι αποκόπτεται και η δυνατότητα «εσωτερικής πληροφόρησης» που οδηγούσε πολλές φορές σε αποσπάσεις για τις ανάγκες της υπηρεσίας σε κοντινά στην Πάτρα σχολεία…..και 4) μέσα στις διαδικασίες...........
 προέκυψε το ζήτημα των 2 ωρών ανά γυμνάσιο επί πλέον για τη «Χορωδία» στους ΠΕ16, το οποίο επιμείναμε να οριστικοποιηθεί οριστικά και ενιαία για όλα τα σχολεία. Ειδικότερα:
Β) Οφείλουμε να τονίσουμε ότι στο ζήτημα (2), ούτε τα μη αιρετά μέλη, ούτε ο έτερος αιρετός (ΔΑΚΕ) θέλησαν να συζητήσουν. Στο ζήτημα (3) η διοίκηση ήταν θετική, ενώ ο έτερος αιρετός ήταν αρνητικός μέχρι το τέλος, πράγμα που έδειξε και με ανακοίνωσή του. Η Α΄ ΕΛΜΕ κατέθεσε ανάλογη  πρόταση με μειοψηφία της ΔΑΚΕ, ενώ η Β΄ ΕΛΜΕ δεν ασχολήθηκε με το ζήτημα, παρά το 4ο ενημερωτικό μας. Στο ζήτημα των κενών επί θητεία έφερνε συνεχή προσκόμματα στην επιμονή μας, έως ότου «εκάμφθη», όταν τα μη αιρετά μέλη την έκαναν αποδεκτή. Το ίδιο συνέβη και για την «χορωδία». Μάλιστα πριν η διοίκηση πει τη γνώμη της προσπάθησε να τη θεωρήσει «πρόγραμμα», ενώ είναι υποχρεωτική. Τελικά «εκάμφθη» και εδώ. Για τα θέματα αυτά τηρεί σιωπή…
Γ) Τελικά πρόεκυψαν 42 περισσότερες οργανικές θέσεις από θητεία των συναδέλφων (και ακόμη 2 από χορωδία) και φυσικά είχαμε και σημαντική μείωση των υπεραριθμιών, μη υπολογίζοντας τα ωράρια των επί θητεία συναδέλφων. Στο ζήτημα της κάλυψης των λειτουργικών κενών το Σεπτέμβρη κάναμε στα πρακτικά δήλωση να γίνει με την ίδια μοριοδότηση. Εξάλλου εμείς θα επιμείνουμε ώστε και οι αποσπάσεις να γίνουν με παρόμοια κριτήρια, εφόσον δεν θα είναι πρόσχημα για συρρίκνωσή τους.
Δ) Οφείλουμε να τονίσουμε με έμφαση ότι δεν είναι δυνατόν οι έχοντες περισσότερα μόρια να καταλαμβάνουν σχολεία με μηδέν ή ελάχιστες ώρες, να αποσπώνται στα κοντινά και στην Πάτρα, να παίρνουν τα πολλά μόρια και να ανακυκλώνουν το πρόβλημα αδικώντας κατάφορα όσους εργάζονται οργανικά ή προσωρινά στα μακρινά σχολεία. Αυτό αποτελεί ύβρη, ειδικά όταν στηρίζεται στις πελατειακές σχέσεις, τον κομματισμό και στο ατομισμό που διαλύει πολιτισμικά, σχολεία, συνδικάτα και εν τέλει την κοινωνία.
Ε) Το κυριότερο όμως ζήτημα είναι η εργασιακή ανασφάλεια εκατοντάδων μονίμων, όχι μόνο των ελαστικά εργαζόμενων (ωρομισθίων, Αναπλ. ΕΣΠΑ, ΑΜΩ, ΑΠΩ). Ήδη με τις εξαγγελίες του Τεχνολογικού Λυκείου θα υπάρξει τεράστιο πρόβλημα σε πολλές ειδικότητες, πέρα από το ζήτημα του περιεχομένου και του ρόλου του δήθεν σχολείου (της άγριας αγοράς). Παρόμοιο ζήτημα άνοιξε με τις 2ες ξένες γλώσσες, αλλά εξαγγέλλονται και παρεμβάσεις σε ειδικότητες όπως (Πληροφορική, Τεχνολογία, κλπ)  ετών με το «νέο» λύκειο.
Έτσι το πρόβλημα στην Αχαΐα, παρά τη μεγάλη φυγή στη σύνταξη και τη μείωση των μόνιμων διορισμών παραμένει οξύ, δηλ ένα μεγάλο κομμάτι συναδέλφων βρίσκεται χωρίς οργανική θέση και χωρίς να λάβουμε υπόψη τα αρνητικά σενάρια που υπονοεί εδώ και καιρό το ΥΠΔΜΘ (π. χ. αλλαγή διδ. ωραρίου και συγχωνεύσεις σχολείων).
Εάν συνυπολογίσουμε τις αρνητικές πρόνοιες του περσινού πολυνομοσχεδίου του ΥΠΔΜΘ για υποχρεωτικές μετακινήσεις, δείχνει καθαρά την ανάγκη δημιουργίας περισσότερων οργανικών θέσεων. Και καλά το ΥΠΔΜΘ. Η ΔΑΚΕ γιατί επιμένει ακόμα;  Εμείς  ξέρουμε. Εσείς;

Σημείωση: Για τις κρίσεις και επανακρίσεις διευθυντών θα βγάλουμε σύντομα ξεχωριστό ενημερωτικό.

Οι αιρετοί με την Ενιαία Αγωνιστική Κίνηση για το ΠΥΣΔΕ Ν. Αχαΐας είναι:
1) Παναγιώτης Μπούρδαλας, τακτικό μέλος, κιν. 6976791812,  e-mail: pmkas2004@yahoo.gr
2) Παναγιώτης Παΐζης, αναπλ. μέλος, κιν. 6944347119, e-mail: ppaizis@sch.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.