Κυριακή, 11 Σεπτεμβρίου 2011

Τακτική πληρωμή , διαφάνεια και υπογραφή σύμβασης εργασίας στα Δημόσια ΙΕΚ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Σ.Ε.Α.Ε (ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ - ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ)
Τηλ. 6950311149
Website:
www.somatio.comhttp://seae.forumgreek.com
e-mail: somatio_orom_anapl@yahoo.gr
Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας όλο το προηγούμενο έτος, αλλά και το καλοκαίρι με το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, σχεδίασε την παιδεία στην εποχή του μνημονίου, στις επιταγές της ΕΕ και του κεφαλαίου. Πρόκειται για μια κυβέρνηση που επιτίθεται σε κάθε εργασιακή και κοινωνική ομάδα επιτυγχάνοντας ακόμα περισσότερη υποβάθμιση των ζωών μας και του μέλλοντος της νέας γενιάς. Ο στόχος τους είναι μια κοινωνία αγράμματη, στα όρια της επιβίωσης δηλαδή φτηνό και αναλώσιμο, εργατικό δυναμικό, απολύτως εκμεταλλεύσιμο το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για την «επανεκκίνηση» του χρεοκοπημένου τους συστήματος. Για το λόγο αυτό η δημόσια εκπαίδευση δέχεται την μεγαλύτερη επίθεση το τελευταίο έτος. Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με τρομακτικά κενά εκπαιδευτικών σε βασικές ειδικότητες και χωρίς σχολικά βιβλία ακόμα και στα πανελλαδικός εξεταζόμενα μαθήματα. Την.....
 ίδια στιγμή ο νόμος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση μετατρέπει τα πανεπιστήμια σε εταιρίες, που δεν θα χρηματοδοτούνται πλέον από το κράτος, και στόχο θα έχουν την κατάρτιση των υποψηφίων και όχι τη μόρφωση και τη γνώση της επιστήμης. Έτσι θεσμοθετούνται πτυχία πολλών ταχυτήτων που στην ουσία δεν θα συνοδεύονται από εργασιακά δικαιώματα. Δηλαδή επιβάλλονται με αυτόν τον τρόπο οι ατομικές συμβάσεις εργασίας μιας και στο μέλλον τίποτα κοινό δεν θα συνδέει τα πτυχία αποφοίτων ακόμα και της ίδιας σχολής με τα ίδια χρόνια φοίτησης. 

 Στα Δημόσια ΙΕΚ, η υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης είναι φανερή. Εργαζόμαστε ως εκπαιδευτές σε κατά βάση ανύπαρκτα και ελλιπέστατα εργαστήρια. Ο προτζέκτορας αποτελεί είδος προς εξαφάνιση, ενώ ο ίδιος ο εκπαιδευτικός καλείται ορισμένες φορές να αγοράσει το απαραίτητο λογισμικό για να διδάξει. Επιπλέον  έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο οι διευθυντές των ΔΙΕΚ να ανακοινώνουν ακόμα και ανικανότητα εκτύπωσης του εκπαιδευτικού υλικού λόγω ελλιπής χρηματοδότησης. Μάλιστα ενδεικτική στάση υποβάθμισης των ΙΕΚ αποτελούν οι  εξετάσεις πιστοποίησης που γίνονται με καθυστέρηση δυο ετών.

 Σαν να μην έφταναν όλα αυτά στα ΔΙΕΚ του νέου έτους κατάρτισης, το ΙΔΕΚΕ αποφάσισε ότι η δημιουργία νέων τμημάτων απαιτεί κατΆ ελάχιστο 25 σπουδαστές. Σε μία περίοδος έντονης οικονομικής κρίσης που η δημόσια εκπαίδευση και ιδιαίτερα η αρχική επαγγελματική κατάρτιση θα έπρεπε να παρέχονται δωρεάν μιας και απευθύνεται σε άνεργους/ες, το ΙΔΕΚΕ εξακολουθεί να ζητά 367¤  από κάθε σπουδαστή και θέτει όριο για εικοσιπεντάρια  τμήματα. Είναι γεγονός ότι αρκετοί ενδιαφερόμενοι θα μείνουν εκτός των δημοσίων ΙΕΚ και θα πρέπει να καταφύγουν  στα ιδιωτικά ΙΕΚ και κολέγια όπου τα δίδακτρα σπουδών κυμαίνονται από 3000 έως 7000 ευρώ. Σαν σωματείο θα είμαστε στο πλευρό κάθε συλλογικής έκφρασης των σπουδαστών, μιας και πιστεύουμε ότι μπορούμε μαζί να πετύχουμε καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης συντονίζοντας τις ενέργειες μας στη βάση κοινών διεκδικήσεων.

 Χρειάστηκαν αρκετές κινητοποιήσεις από το ΣΕΑΕ ώστε να αναλάβει τελικά το Μάρτιο το Υπουργείο Παιδείας την εξόφληση του δυσθεώρητου χρέους του ΟΕΕΚ προς τους εκπαιδευτές, για την περίοδο 2008 έως 2010. Βέβαια  από το Μάρτιο μέχρι σήμερα, αντί για χρήματα, οι εκπαιδευτές εξακολουθούν να λαμβάνουν αόριστες υποσχέσεις πληρωμής. Η ανάληψη των ΙΕΚ από το ΙΔΕΚΕ όχι μόνο δεν έχει επιλύσει τίποτα από τα προβλήματα αδιαφάνειας και κακοδιαχείρισης που επικρατούσαν επί ΟΕΕΚ αλλά έχει επιφέρει πρόσθετα προβλήματα μιας και καταπατούνται σοβαρά εργατικά δικαιώματα μέσω των συμβάσεων. Συγκεκριμένα καμία βελτίωση δεν υπήρξε στο σύστημα προσλήψεων, μιας και εξακολουθούν να μην αναρτώνται πίνακες αξιολόγησης και οι υποψήφιοι συνάδελφοι να είναι έρμαια των πολιτικών παραγόντων που υποδεικνύουν στους διευθυντές ποιους θα προσλάβουν, ενώ συνεχίστηκε η κατά παράδοση καθυστέρηση υπογραφής συμβάσεων. Με αυθαίρετο και καταχρηστικό τρόπο στο τέλος του εξαμήνου το ΙΔΕΚΕ υποχρέωσε τους εκπαιδευτές να υπογράψουν συμβάσεις έργου αντί για συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, γεγονός που οδήγησε στην δραματική μείωση των απολαβών μιας και δεν τους καταβλήθηκαν δώρα, άδειες, επιδόματα και επιπλέον τα ένσημά τους δεν καταμετρήθηκαν ώστε να λάβουν ταμείο ανεργίας.

Η εργασία μας στα ΔΙΕΚ όπως έχει αποφανθεί τόσο η επιθεώρηση εργασίας όσο και ο συνήγορος του πολίτη αποτελεί ξεκάθαρη σχέση εξαρτημένης εργασίας μιας και ο τρόπος, ο χρόνος και το μέρος εργασίας επιβάλλονται αποκλειστικά από τον φορέα πρόσληψης. Το ΙΔΕΚΕ γνωρίζει πολύ καλά ότι οι συμβάσεις που επιβάλει είναι παράτυπες για αυτό θορυβήθηκε έντονα από την αμφισβήτηση της σύμβασης από αρκετούς συναδέλφους που δηλώσαν ότι επιφυλάσσονται για κάθε νόμιμο δικαίωμά τους. Θεωρούμε κομβικό ζήτημα το θέμα των συμβάσεων και καλούμε σε επαγρύπνηση όλους τους εκπαιδευτές για δυναμικές κινητοποιήσεις από την αρχή της χρόνιας. Το ΙΔΕΚΕ θέλοντας να νομιμοποιήσει αυτού του τύπου τις συμβάσεις στην προκήρυξη για το νέο εξάμηνο δεν παραλείψε να αναφέρει ότι οι προσλήψεις θα γίνουν με συμβάσεις έργου- γεγονός που δεν θα επιτρέψουμε να υλοποιηθεί.  Επιπλέον λόγω καθυστέρησης υπογραφής των συμβάσεων καλούμε τους εκπαιδευτές να ζητούν κάθε φορά βεβαίωση προϋπηρεσίας.

 Το Σωματείο Ελαστικά Απασχολούμενων Εκπαιδευτικών κατάφερε να κάνει ξεκάθαρο όλο το προηγούμενο διάστημα τόσο στο Υπουργείο, όσο και στο ΙΔΕΚΕ ότι δεν θα ανεχτεί πλέον άλλες αυθαιρεσίες στα Δ.ΙΕΚ. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να γραφτούν στο ΣΕΑΕ και να μετέχουν ενεργά στις συνελεύσεις του σωματείου και στην υλοποίηση των αποφάσεων που λαμβάνουμε. Είναι καιρός να πάρουμε τις τύχες της ζωής μας στα χέρια μας. Επιβάλλεται να συνταχθούμε  με το πανεκπαιδευτικό κίνημα με στόχο την ανατροπή του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την υπεράσπιση του ασύλου.

 ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
 ·         Να πληρωνόμαστε κάθε μήνα.
 ·         Συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου για τους εκπαιδευτικούς που υπάγονται στο ΙΚΑ.
·         Διαφάνεια στις προσλήψεις, ανάρτηση πινάκων αξιολόγησης, προβλεπόμενη ημερομηνία ενστάσεων.
 ·         Επανδρωμένα εργαστήρια.
·         Ελευθερία συνδικαλιστικής έκφρασης στα ΔΙΕΚ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.