Τρίτη, 8 Νοεμβρίου 2011

Απολογισμός για το έτος 2010-2011 της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΝΟΜΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Πολιτικό πλαίσιο στη δράση της ΕΛΜΕ
   Η διεθνής οικονομική κρίση, που ξεκίνησε το 2008, συνεχίζει να απειλεί, σήμερα ιδιαίτερα, τους αδυνάτους κρίκους της Ευρωζώνης, όπως η Ελλάδα, και ουσιαστικά να καθορίζει τις εξελίξεις στο οικονομικό, στο πολιτικό και στο κοινωνικό επίπεδο.
        0ι οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες αναπαράγονται και διευρύνονται συνεχώς, επειδή για την αντιμετώπιση της καπιταλιστικής κρίσης εφαρμόζονται πολιτικές διαχείρισής της! Τα κοινωνικά δικαιώματα και ο δημόσιος τομέας είναι διαρκώς στο στόχαστρο νεοφιλελεύθερων πολιτικών και κατεδαφίζονται. Η ανεργία, ιδιαίτερα των νέων, καλπάζει. Οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις καθιερώνονται. Νέες και εκτεταμένες μορφές φτώχειας εμφανίζονται. Τα δημόσια .....

 ελλείμματα, που μετατρέπονται σε ελλείμματα κοινωνικής πολιτικής, μεγεθύνονται. Οικονομίες και κράτη απειλούνται με πτώχευση.
        Για την αντιμετώπιση αυτής τns πρωτόγνωρης, μεταπολεμικά, οικονομικής κρίσης, που πήρε εκρηκτικές διαστάσεις εξαιτίας της εγκληματικής πολιτικής της προηγούμενης κυβέρνησης, η σημερινή κυβέρνηση εφαρμόζει σκληρά, μονομερή και άδικα μέτρα για τους εργαζόμενους. Μέτρα αναποτελεσματικά, και προοιωνίζονται νέα επαχθέστερα. Η δραματική περικοπή εισοδημάτων, οι αυξήσεις στην έμμεση φορολογία, οι ριζικές ανατροπές για τους εργαζόμενους στις εργασιακές σχέσεις, στο συνταξιοδοτικό και στο ασφαλιστικό είναι μόνο μερικά από τα μέτρα αυτά, που, αναπόφευκτα, θα βαθύνουν την ύφεση και θα εκτοξεύσουν την ανεργία σε δυσθεώρητα ύψη. Με δύο λόγια, την κρίση καλούνται να την πληρώσουν αυτοί που δεν ευθύνονται, ενώ οι υπεύθυνοι κερδίζουν ακόμα περισσότερα! Απαιτούνται τώρα γενναίες διορθωτικές κινήσεις για την αναδιανομή του πλούτου και αναπτυξιακά μέτρα άμεσης και έμμεσης απόδοσης. Απαιτείται η ανατροπή συνολικά αυτής της πολιτικής και των κυβερνήσεων που την εφαρμόζουν ή θα την εφαρμόσουν στο μέλλον κατ’ επιταγή του ΔΝΤ και της τρόικας.

        Στο χώρο της εκπαίδευσης οι διορισμοί μειώθηκαν δραστικά. Νέες εκπαιδευτικές άδειες δε χορηγήθηκαν παρά μόνο σε υποτρόφους, ενώ η ετήσιας διάρκειας επιμόρφωση των εκπαιδευτικών παραμένει ζητούμενο. Οι επιχορηγήσεις των σχολικών επιτροπών δεν επαρκούν πλέον για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολείων μας και τα προγράμματα σχολικής στέγης καθυστερούν. Οι θεσμοί της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, που απευθύνονται στα ασθενέστερα στρώματα, δεν προχωρούν. Η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης υπονομεύει την ανάπτυξη και το δικαίωμα της νέας γενιάς για ισότιμη πρόσβαση στη γνώση και την αξιοπρεπή επαγγελματική προοπτική. Κι όμως σε περιόδους κρίσεων, όπως η σημερινή, η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης μπορεί να αποτελέσει ισχυρά ανταποδοτική επένδυση!

Συνάδελφοι,
σε μια κρίσιμη περίοδο για τον κλάδο και την ελληνική εκπαίδευση, ο λόγος του συνδικαλιστικού κινήματος πρέπει να είναι περιεκτικός, σαφής και ειλικρινής. Πρέπει να αναλύσουμε σε βάθος τη σημερινή κοινωνική και εκπαιδευτική πραγματικότητα. Η ανάλυσή μας αυτή  να οδηγήσει τη δράση μας και τη συλλογική αναζήτηση ουσιαστικών λύσεων. Η ενότητα όλων των δυνάμεων και ο συντονισμός του κοινού αγώνα ενάντια στις αντιλαϊκές πολιτικές είναι κορυφαία επιλογή μας.
        Η επόμενη περίοδος θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμη. Οι εκπαιδευτικοί ως εργαζόμενοι σε ένα ευαίσθητο κοινωνικό χώρο με τα συνδικαλιστικά τους όργανα να πρωτοστατούν, πρέπει να οργανώσουμε ένα ισχυρό και αγωνιστικό ρεύμα, το οποίο να διαπερνά και να διαχέεται στο σύνολο της κοινωνίας. Στην πολιτιστική βαρβαρότητα απαντάμε με την ποιότητα των ιδεών μας.
        Επιβάλλεται να συνεχιστεί και να διευρυνθεί η στενή επικοινωνία και ο συντονισμός των δύο εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ), που έχει ήδη ξεκινήσει. Με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουμε κοινά εργασιακά, μισθολογικά, συνταξιοδοτικά και εκπαιδευτικά αιτήματα. Αδιαπραγμάτευτος στόχος μας παραμένει μία υψηλού επιπέδου εκπαίδευση που να παρέχεται δωρεάν σε όλους τους μαθητές και ένας εκπαιδευτικός ικανοποιητικά αμειβόμενος και επαρκώς υποστηριζόμενος στο δύσκολο έργο του.

Η δράση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ το 2010-11

 Στα πλαίσια του καταστατικού η  κατεύθυνση των δράσεων της  ΕΛΜΕ έγινε  με:
βασικό άξονα τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και
τις ειδικότερες ανάγκες  του κλάδου στα όρια του νομού και της περιφέρειας
Πιο συγκεκριμένα το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ επιδίωκε :
Να αγωνιστεί σθεναρά για την υπεράσπιση των συμφερόντων του κλάδου, ενάντια στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές στην οικονομία(μνημόνιο, τρόικα, μεσοπρόθεσμο κ.α.)  στην εκπαίδευση και στην κοινωνία γενικότερα.

Να καταβάλλει κάθε προσπάθεια, ώστε να αντιμετωπιστούν με υπευθυνότητα, ευαισθησία και πνεύμα συλλογικότητας τα κρίσιμα προβλήματα της παιδείας και των εκπαιδευτικών και να διεκδικηθεί σταθερά μια αναβαθμισμένη γενική  εκπαίδευση αλλά και να δοθεί έμφαση   στην βελτίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης ιδιαίτερα εν όψει των αλλαγών που έχουν εξαγγελθεί γι’   αυτή.  

Να σταθεί  με ευαισθησία κοντά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει κάθε σχολείο και συνάδελφος, δίνοντας έμφαση ιδιαίτερα στην καταβολή των αμοιβών, των αποζημιώσεων και άλλων οφειλών προς τους συναδέλφους επιμορφωτές στα διάφορα προγράμματα,  εργαζομένους στην Π.Δ.Σ., επιτηρητές, βαθμολογητές, για υπερωρίες, επιτροπές, οδοιπορικά, κ.λπ.,

 Η υλοποίηση των παραπάνω στόχων επιδιώχθηκε:

Προβάλλοντας και στηρίζοντας τις εισηγήσεις της Ομοσπονδίας που ήταν σύμφωνες με τις αποφάσεις που είχαν ληφθεί στις Δημοκρατικές διαδικασίες των οργάνων του κλάδου μας  (  Συνέδρια, Γ.Σ Προέδρων κ.λ.π). Πιο συγκεκριμένα συμμετείχαμε και στηρίξαμε τις απεργιακές κινητοποιήσεις, τις στάσεις εργασίας  τα συλλαλητήρια και όλες τις υπόλοιπες  δράσεις και κινητοποιήσεις που προκήρυξε η ομοσπονδία σε όλη τη διάρκεια του έτους. Το ποσοστό βέβαια συμμετοχής των  συναδέλφων του Νομού  δεν μας ικανοποιεί, ιδιαίτερα στις απεργιακές κινητοποιήσεις, διότι  είναι από τα μικρότερα.

Δίνοντας συνεντεύξεις και συμμετέχοντας  σε δελτία ειδήσεων  και άλλες ενημερωτικές εκπομπές  των Μ.Μ.Ε. για να προβάλλουμε στο κοινωνικό σύνολο την κατάσταση στην παιδεία τους προβληματισμούς μας και τις δικές μας θέσεις.

Στέλνοντας  ανακοινώσεις και κάνοντας επισκέψεις στα σχολεία  για να ενημερώσουμε τους συναδέλφους των αντίστοιχων συλλόγων διδασκόντων για τις αποφάσεις που παίρναμε και να προβάλλουμε τις προγραμματισμένες κινητοποιήσεις.

Στηρίζοντας οικονομικά συναδέλφους αλλά και μαθητές και τις οικογένειές τους που είχαν πραγματική ανάγκη οικονομικής βοήθειας αλλά και δίνοντας αίμα σε συναδέλφους με προβλήματα υγείας κλπ.

Καλώντας σε Γενικές Συνελεύσεις με στόχο να δημιουργηθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε να βρεθούν οι καλύτερες προτάσεις για δράση που θα είχαν απήχηση στην μεγαλύτερη δυνατή πλειοψηφία του κλάδου ώστε να έχουμε και την μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα των κινητοποιήσεων.
Ζητώντας η συγκρότηση των επιτροπών  να γίνεται με βάση τις αρχές της κυκλικής εναλλαγής, της ανανέωσης και της διαφάνειας για να μην παρατηρείται το φαινόμενο μονίμων μελών στις επιτροπές. Η συγκρότηση κάθε επιτροπής πρέπει να ανακοινώνεται και στο διαδίκτυο ώστε να ενημερώνονται όλοι οι καθηγητές που θα ήθελαν να δηλώσουν συμμετοχή.
Προβαίνοντας σε συνεχή διαβήματα διαμαρτυρίας και παρεμβάσεις προς κάθε κατεύθυνση για την καταβολή δεδουλευμένων που για πολλά χρόνια δεν έχει πραγματοποιηθεί.

Πραγματοποιώντας συναντήσεις στην Περιφέρεια του Νομού ( Λιβαδιά, Λαμία) ώστε με τις κοινές αποφάσεις και την ένωση των δυνάμεών μας να επιτευχθεί καλύτερος συντονισμός των ενεργειών μας για να έχουμε τα καλύτερα δυνατόν αποτελέσματα στη δράση μας.

Επικοινωνώντας με τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων και τις μαθητικές κοινότητες για τα προβλήματα της παιδείας επειδή ο αυτονόητος στόχος που είναι ένα δημόσιο σχολείο, ποιοτικά αναβαθμισμένο, μας  αφορά όλους.

Κηρύττοντας στάσεις εργασίας για την διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων σε προγραμματισμένες κινητοποιήσεις.

Συνεργαζόμενοι με την τοπική αυτοδιοίκηση ώστε με κατάλληλο συντονισμό των δράσεων μας, να ματαιώσουμε την απόφαση της κυβέρνησης για μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων στο νομό μας

Οργανώνοντας συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και παραστάσεις στην περιφερειακή διεύθυνση σε επίπεδο νομού αλλά και σε περιφερειακό επίπεδο.

Συμμετέχοντας στην λήψη αποφάσεων  και στην πραγματοποίηση κινητοποιήσεων σε συντονισμό με άλλα πρωτοβάθμια σωματεία του νομού αλλά και άλλους τοπικούς φορείς με στόχο να είναι όσο το δυνατόν  καλύτερα τα αποτελέσματα των κινητοποιήσεων αυτών.
Η συμμετοχή όμως των συναδέλφων, η δική σας συμμετοχή, όπου αυτή είχε ζητηθεί και ήταν απαραίτητη, δεν ήταν ανάλογη με την ανάγκη έκφρασης μιας ισχυρής συσπείρωσης, που να στηρίζει τις δίκαιες κατά τα άλλα διεκδικήσεις μας και να ενισχύει τη διαπραγματευτική θέση μας. Η χαμηλή αυτή συμμετοχή οφειλόταν αφενός στη συνολική σήμερα απαξίωση στην κοινωνία της συλλογικότητας, της αλληλεγγύης και της κοινής δράσης μέσα από το συνδικάτο. Αφετέρου στα έντονα οικονομικά προβλήματα που δημιουργεί η συνεχιζόμενη πολιτική λιτότητας, που κάνει δυσβάσταχτο το κόστος των απεργιακών κινητοποιήσεων για τους εκπαιδευτικούς, αλλά που, εντούτοις, είναι μια από τις δυναμικότερες μορφές κινητοποιήσεών μας.

Η αξιοπρέπειά μας και το δικαίωμά μας σε μια θετική προοπτική, να προσβλέπουμε δηλαδή στη βελτίωση της ζωής μας ως εργαζόμενων και εκπαιδευτικών επιβάλλουν την επιλογή του δρόμου των κινητοποιήσεων, του δρόμου του αγώνα. Τρείς μήνες  από  την έναρξη των μαθημάτων στα σχολεία υπάρχουν ακόμη σημαντικές ελλείψεις βιβλίων, υπάρχουν προβλήματα στην χρηματοδότηση των δρομολογίων μεταφοράς των μαθητών, που  αυξήθηκαν μετά τις συγχωνεύσεις, υπάρχει έλλειμμα στα οικονομικά των σχολικών επιτροπών υπάρχουν μόνο  πληροφορίες ότι θα λειτουργήσουν η ΠΔΣ και η Ενισχυτική που δεν έχουν ξεκινήσει καθόλου.

Συνάδελφοι,
στην ιδιαίτερα δύσκολη χρονική περίοδο που διανύουμε  μια επιλογή υπάρχει. Συλλογική, κινηματική δράση σε συντονισμό με άλλα σωματεία και φορείς. Τα προβλήματα είναι γνωστά και συνεχώς προστίθενται νέα. Τα ζούμε καθημερινά όλοι μας. Καταθέτουμε τον απολογισμό αυτό στην κρίση των συναδέλφων ζητώντας την υπερψήφισή του. Σας το ζητάμε με την πεποίθηση ότι καταθέσαμε την ειλικρινή εκτίμηση μας σε μια προσπάθεια συμβολής στην παραγωγή εκείνης της κινηματικής εμπειρίας και γνώσης, που θα βοηθήσει τον κλάδο μας στις νέες κρίσιμες αναμετρήσεις που έρχονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.