Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Απάντηση στην Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής

Ανοιχτή Επιστολή προς Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚΑΠ)


Αγαπητοί Συνάδελφοι της ΠΕΚΑΠ,

Πήραμε την πρωτοβουλία να σας απευθύνουμε την επιστολή αυτή με σκοπό να εκθέσουμε μερικές απόψεις μας αλλά και να κάνουμε μια καλοπροαίρετη κριτική όσον αφορά την στάση της ΠΕΚΑΠ μπροστά στον κίνδυνο εξαφάνισης της Πληροφορικής από το Νέο Λύκειο που σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων αλλά και άλλων θεμάτων που άπτονται των Πληροφορικών στην Κοινωνία της Εκπαίδευσης.

Από τις αρχές Οκτωβρίου διέρρευσε ένα προσχέδιο προγράμματος σπουδών που αφορά την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να καταργήσει- υποβαθμίσει την Πληροφορική ως μάθημα και να την μεταλλάξει ως εργαλείο βοήθειας των άλλων μαθημάτων, άγγιξε όλους τους Πληροφορικούς άσχετα της βαθμίδας που εργάζονται.
Όλοι μας παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τα Δελτία τύπου, τις συναντήσεις στο Υπουργείο, τις ερωτήσεις στο Κοινοβούλιο, τις θέσεις της ΠΕΚΑΠ οι οποίες είναι
  δεκτές από το σύνολο των συναδέλφων Καθηγητών Πληροφορικής. Εκείνο όμως που περιμένουμε και δεν έχουμε δει ακόμη είναι ένα στοχευόμενο σχέδιο δράσης, επίσημες προτάσεις για το πώς θα ενεργήσουμε; Προτάσεις από μέλη; Συναδέλφους; τι κινήσεις έχουν γίνει ώστε να καθιερώσουμε την ύπαρξη μας; Αλλά και με τι κινήσεις θα αντιδράσουμε; Καλά τα συνέδρια, οι θεωρητικές και επιστημονικές προσεγγίσεις, καλές οι ημερίδες, αλλά πιστεύετε ότι αρκούν; Μήπως ξαφνικά βρεθούμε προ τετελεσμένων γεγονότων χωρίς να ξέρουμε τι να κάνουμε; Κι ενώ γνωρίζουμε είδη τα γεγονότα αυτά εδώ και τρείς μήνες;

Υπάρχει ένας γενικότερος προβληματισμός σχετικά με την συσπείρωση του Κλάδου μας, σχετικά με αυτό σας παραθέτουμε απόσπασμα από τον απολογισμό του Δ.Σ. 2009-2010 της ΠΕΚΑΠ
«……..
Ε) για την συσπείρωση και την Π.Ε.ΚΑ.Π.
Το κύριο όμως θέμα με τις επερχόμενες αλλαγές είναι, κατά τη γνώμη
μας, το πως θα παρέμβουμε όταν χρειαστεί. Δεν μιλώ για τις θέσεις που
πρέπει να έχουμε. Αυτές λίγο πολύ τις έχουμε, ή θα τις βρούμε. Δεν
υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες μεταξύ μας. Το αντίθετο μάλιστα.
Το θέμα είναι με τι κύρος θα επιβάλουμε τις όποιες θέσεις μας και ποιος
θα αναλάβει το βάρος της προώθησης των όποιων θέσεών μας. Όλοι; και
οι 2-3-5-10 φορείς που ομιλούν για την Πληροφορική στην εκπαίδευση; Ή
η Π.Ε.ΚΑ.Π. όπως εμείς βέβαια θέλουμε και αντικειμενικά αυτό είναι το
σωστό, αφού η Π.Ε.ΚΑ.Π. είναι ο μόνος φορέας που απασχολείται αποκλειστικά
και μόνο με την Πληροφορική και τους Πληροφορικούς στη Δ.Ε.
Θα εξακολουθήσουμε την πολυφωνία και την πολυδιάσπαση η οποία είναι
και το κύριο επιχείρημα αυτών που θέλουν να μην δεχθούν τις θέσεις
μας;
Πως θα επιβάλουμε το σεβασμό στις θέσεις μας, πως δηλ. θα γίνει συνείδηση
το να λένε όλοι «αυτή είναι η θέση των καθηγητών Πληροφορικής»
και να σέβονται αυτή τη θέση;
Σας καλούμε να προβληματιστείτε ακριβώς σε αυτό το ζήτημα. Είμαστε
περίπου 7.500 ΠΕ19-ΠΕ20 και όμως στην εκπαιδευτική κοινότητα, -
Υπουργείο, ΟΛΜΕ, απλούς συναδέλφους- δεν έχουμε το ίδιο κύρος που έ-
χουν π.χ. οι ελάχιστοι σε αριθμό, συνάδελφοι Χημικοί. Θυμηθείτε τι έγινε
λίγα χρόνια πριν όταν μειώθηκε η διδασκαλία της Χημείας κατά μια ώρα…
σκεφθείτε τι θα γίνει αν μειωθούν τα Μαθηματικά ή η Ιστορία κατά μια ώ-
ρα. Σκεφθείτε αν ζητήσει η Ε.Μ.Ε συνάντηση με τη ηγεσία του Υπουργείου,
πόσο καιρό θα περιμένει; Εμείς πάντως περιμένουμε 2 χρόνια, και την
προηγούμενη ηγεσία… και τη νέα… για να συναντηθούμε, για να συστηθούμε
και να εξηγήσουμε τις θέσεις μας. ……….»

Η συσπείρωση όλων των Πληροφορικών της Εκπαίδευσης θεωρούμε ότι είναι το πρωταρχικό και το περισσότερο αναγκαίο στην παρούσα φάση που περνάει ο κλάδος μας. Είναι ένας στόχος που όλοι τον επιθυμούν αλλά και κανείς δεν κάνει βήματα για την επίτευξη του. Το κύρος και το βάρος προώθησης των θέσεων μας και η επιβολή σεβασμού ως προς την Πολιτεία είναι θέματα που καλείτε να προβληματιστούμε όλοι οι συνάδελφοι. Θεωρούμε λοιπόν ότι η ΠΕΚΑΠ πρέπει αρχικά να κερδίσει τον σεβασμό και το κύρος των πράξεών της προ όλους τους Εκπαιδευτικούς Πληροφορικής δηλ και των 7.500χιλ. συναδέλφων οι οποίοι περιμένουν δύναμη, κουράγιο, σαφείς και ξεκάθαρους στόχους, δικαιοσύνη, ενημέρωση, αγώνα και κυρίως ισχυρή θέληση και αγάπη για τον κλάδο μας! Αυτή την Εποχή, ο κόσμος των Πληροφορικών στην Εκπαίδευση είναι φοβισμένος και μουδιασμένος από όλα αυτά που συμβαίνουν, βάλλεται ταυτόχρονα από πολλά μέτωπα, το κυριότερο όλων είναι η βούληση μερικών εκ των Κυβερνόντων να υποβαθμίσουν αν όχι να εξαφανίσουν την μέχρι τώρα υπόστασή μας στην Εκπαίδευση αλλά και την Επιστήμη μας, η Εμπιστοσύνη και η Αλληλεγγύη τείνουν να εκλείψουν αφού την θέση τους παίρνουν η καχυποψία, το προσωπικό όφελος, η διαφθορά, τα συμφέροντα. Όλα αυτά χρίζουν απόλυτη ανάγκη συσπείρωσης την οποία καλείται η ΠΕΚΑΠ να επιτύχει. Πως; με ποιον τρόπο; Μήπως υπάρχει έλλειψη επικοινωνίας; Έλλειψη πραγματικού ενδιαφέροντος για τον καθένα μας; Μη ικανοποιητική ανταλλαγή απόψεων από και προς όλους τους Συναδέλφους; Μια άποψη θα ήταν για παράδειγμα η άμεση επικοινωνία προς όλους ανεξαιρέτως τους συναδέλφους (αν είναι δυνατόν επώνυμα) πλήρη και συνεχή ενημέρωσή τους για τις θέσεις, ενέργειές, στόχους και δράσεις της ΠΕΚΑΠ.
Άλλη άποψη θα ήταν να δημιουργηθεί ένας κοινός χώρος δικτύωσης (forum) ώστε να μπορούν όλοι να μοιράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους, να κάνουν προτάσεις και να συμμετέχουν στους αγώνες υπέρ του κλάδου μας.

Πάνω σ ΄ αυτό υπάρχει από μέρους της ΠΕΚΑΠ ένα σφάλμα, παραθέτουμε σχετικό απόσπασμα από το ίδιο κείμενο «τον απολογισμό του Δ.Σ. 2009-2010»
«………….
Β) στον τομέα της Επικοινωνίας
Βασικός τομέας της δράσης και των δυνατοτήτων που έχουμε ως
Π.Ε.ΚΑ.Π. είναι το θέμα της επικοινωνίας και της δημοσιότητας, της
διάδοσης δηλαδή των ενεργειών και των θέσεών μας.
Αποφασίσαμε επίσης για το γνωστό «………………………», το
φόρουμ δηλ. που έχει στήσει ο συνάδελφος …………………….. σε συνεργασία με
άλλους συναδέλφους, ότι μπορεί να καλύψει και καλύπτει τις ανάγκες των
συναδέλφων για άμεση επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων σε κάθε θέμα
που μας απασχολεί, επιστημονικό, παιδαγωγικό, συνδικαλιστικό κ.λπ. και γι
αυτό το θεωρούμε ως το επίσημο φόρουμ της Ένωσης, χωρίς μάλιστα
να ασκούμε κανένα έλεγχο και χωρίς κανέναν όρο……..»

    Το συγκεκριμένο forum καλώς και δικαίως εκπροσωπεί τους δημιουργούς και διαχειριστές του οι οποίοι σαφώς έχουν εργαστεί για την υλοποίηση και συντήρησή του. Οι συντελεστές του επιθυμούν να διατηρήσουν και ορίζουν μια δικιά τους κατευθυντήρια γραμμή συζήτησης, Απαγορεύουν Πολιτικές- συνδικαλιστικές συζητήσεις, Διαγράφουν νέα μέλη, και γενικά ορίζουν και εφαρμόζουν τους δικούς τους κανόνες τους οποίους το σωστό είναι να τηρούνται από τα μέλη του φόρουμ.  Εκφράσεις όπως «..Να επιστρέψουμε στο παλιό καλό (όνομα φορουμ)….», « τι; ..είδες φως και μπήκες…» ή «απαγορεύουμε θέματα γιατί κουράζουν τα παλιά μέλη ..» Δείχνουν ότι σε καμιά περίπτωση δεν επιθυμούν την εισροή νέων μελλών με διαφορετικές αντιλήψεις και στάσεις απέναντι στα εκπαιδευτικά δρώμενα. Βέβαια όλα αυτά είναι απόλυτα σεβαστά και θεμιτά εφόσον τους ανήκει το συγκεκριμένο φόρουμ. Πώς όμως θα καλυφθούν, όπως αναφέρετε παραπάνω, οι ανάγκες όλων των συναδέλφων για άμεση επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων σε κάθε θέμα που μας απασχολεί, επιστημονικό, παιδαγωγικό, συνδικαλιστικό κλπ, καθώς επίσης ανάγκες πολιτικής έκφρασης και διαμαρτυρίας με αντίκτυπο στην Εκπαίδευση και τον Κλάδο μας, όπου κατακλύζουν το σύνολο των Εκπαιδευτικών Πληροφορικής; Δεν θα έπρεπε να υπάρχει κάποιος χώρος, δημιούργημα της ΠΕΚΑΠ ώστε να επιτευχθούν όλα τα προηγούμενα; Ποια είναι η θέση της Ένωσης για το συγκεκριμένο ζήτημα;

Τα θέματα που αγγίζουν και ενδιαφέρουν εμάς τους Πληροφορικούς σαφώς είναι πάρα πολλά, όπως πολλά είναι και τα προβλήματα προς επίλυση που έχουμε να αντιμετωπίσουμε ως κλάδος γενικότερα. Όλα όμως έρχονται σε δεύτερη μοίρα εφ ΄ όσον τίθεται ζήτημα μη ουσιαστικής ύπαρξης μας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Λύκειο). Ζητήματα όπως καλυτέρευση του μαθήματος ΑΕΠΠ της Γ’ Λυκείου ή τεχνικά ζητήματα που αφορούν το εργαστήριο ή θέματα διδασκαλίας, ίσως να μην αντιμετωπιστούν ποτέ γιατί  ίσως να μην υπάρχουν πια την νέα σχολική χρονιά.

Βέβαια αναγνωρίζουμε το τεράστιο βάρος! Κούραση και Ευθύνη που έχει πέσει στις πλάτες του Δ.Σ της ΠΕΚΑΠ, γι ΄ αυτό και δικαιολογούμε το ότι δεν απαντά σε πλήθος συναδέλφων που αποστέλλουν ηλεκτρονικά μηνύματα ερωτήσεων, ιδεών, προτάσεων...
Παρά ταύτα πιστεύουμε πως η μεγάλη αναγνώριση της μεγίστης προσφοράς της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής θα έρθει, μόλις επιτέλους βγει κερδισμένος ο Κλάδος μας απ ΄ αυτή την κρίση! Και τότε σίγουρα θα γίνει συνείδηση και από τους 7.500 συναδέλφους ότι «Η φωνή της ΠΕΚΑΠ είναι η Φωνή μας!»

Υ.Γ. Το  συγκεκριμένο θέμα ομολογουμένως μας άφησε άναυδους! 


Με Εκτίμηση
Καθηγητές Πληροφορικής ΠΕ19-ΠΕ20 Αθήνας και Προαστίων     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.