Σάββατο, 11 Ιουνίου 2011

Για κλείσιμο και το ΤΕΙ Σερρών; (Ερώτηση στην Βουλή της κ Μαρίας Κόλλια - Τσαρουχά)


Επίκαιρη ερώτηση για το ΤΕΙ Σερρών

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Θα συζητηθεί τώρα η με αριθμό 964/7-6-2011 επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού της Νέας Δημοκρατίας κυρίας Μαρίας Κόλλια - Τσαρουχά προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με τον κίνδυνο αναστολής της λειτουργίας του ΤΕΙ Σερρών.
Στην επίκαιρη ερώτηση της κυρίας Κόλλια-Τσαρουχά θα απαντήσει ο Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Ιωάννης Πανάρετος.
Το λόγο έχει η ερωτώσα Βουλευτής κυρία Μαρία Κόλλια -Τσαρουχά για δύο λεπτά, προκειμένου να διατυπώσει την ερώτησή της.
ΜΑΡΙΑ ΚΟΛΛΙΑ-ΤΣΑΡΟΥΧΑ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υφυπουργέ, με αυτή την επίκαιρη ερώτηση θέλω να εκφράσω την αγωνία μου ως Βουλευτής του Νομού Σερρών και παράλληλα να δηλώσω τη συμπαράστασή μου στην εκπαιδευτική κοινότητα του Τ.Ε.Ι. και τους σπουδαστές που αγωνιούν αν την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά το Ίδρυμα θα είναι σε θέση να συνεχίσει επιτυχώς να προσφέρει την υψηλή και ποιοτική παιδεία και εκπαίδευση.
Αναγνωρίζω, κύριε Υφυπουργέ, τα προβλήματα που προκύπτουν από τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που περνά η χώρα μας και πιστεύω ότι πάντοτε σε τέτοια θέματα θα πρέπει να ζητείται και να επιτυγχάνεται η μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση, γιατί ο χώρος της ανώτατης εκπαίδευσης δεν αποτελεί σημείο αντιπαράθεσης.
Αναγνωρίζω, επίσης, ότι υπάρχουν δυσκολίες να υλοποιηθεί ο τετραετής ακαδημαϊκός αναπτυξιακός προγραμματισμός για την περίοδο 2009-2012 που είχε υπογραφεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Όμως, θα επιμείνω ότι η ενίσχυση των Ιδρυμάτων της χώρας με το αναγκαίο εκπαιδευτικό και ειδικό τεχνικό προσωπικό θα πρέπει να είναι η πρώτη και αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητά μας.
Δεν μπορεί κανείς αυθαίρετα να ανατρέπει προγραμματισμούς εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων καταργώντας κυριολεκτικά τη νομικά κατοχυρωμένη αυτοτέλειά τους, χωρίς να λαμβάνει σοβαρά υπ’ όψιν ως κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες των Τμημάτων.
Αλήθεια, ποιος γνωρίζει καλύτερα τις ανάγκες τους από τις διοικήσεις των Ιδρυμάτων;
Θεωρεί το Υπουργείο ότι μπορεί να αναλάβει αυτό το βάρος;
Είναι σε θέση να αντιληφθεί τα σοβαρά προβλήματα που θα προκύψουν, καθώς τα Τ.Ε.Ι. θα αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στο ρόλο και στο έργο τους και θα υποχρεωθούν να καταργήσουν μαθήματα σε Τμήματά τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα της παρεχόμενης ποιότητας εκπαίδευσης στους φοιτητές που είναι και το μέγα ζητούμενο;
Το Τ.Ε.Ι. Σερρών, κύριε Υφυπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, έχει κάνει σοβαρό έργο –θα το αναλύσω και στη συνέχεια- και η επίκαιρη ερώτησή μου έχει να κάνει με τον κίνδυνο αναστολής της λειτουργίας του Τ.Ε.Ι. Σερρών γιατί έχετε μειώσει αισθητά το έκτακτο προσωπικό, αλλά έχετε μειώσει και τα χρήματα, τα οποία έχετε προγραμματίσει για τη λειτουργία του.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε την ερωτώσα Βουλευτή κυρία Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά.
Παρακαλώ τον Υφυπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Ιωάννη Πανάρετο να λάβει το λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κυρία Πρόεδρε, απαντώντας στα ερωτήματα που έθεσε η κ. Κόλλια θέλω να δώσω συγκεκριμένες απαντήσεις.
Αναφέρεται στην ερώτησή της ο τρόπος που έγινε η κατανομή των προσωρινών διδασκόντων και θέλω να σας κάνω γνωστό ότι αυτή η διαδικασία έγινε με έναν αλγόριθμο που λαμβάνει υπ’ όψιν μια σειρά στοιχείων των Τ.Ε.Ι., δηλαδή αριθμό.....
 φοιτητών, αριθμό διδασκόντων που υπηρετούν, όπως επίσης και τα προγράμματα σπουδών. Αυτή η διαδικασία είναι γνωστή σε όλα τα Τ.Ε.Ι..
Το βέβαιο είναι ότι δεν ήταν δυνατόν φέτος -και δεν θα είναι δυνατόν και του χρόνου- να ικανοποιήσουμε όλες τις ανάγκες των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι.. Δεν είναι δυνατόν να ικανοποιήσουμε τις πραγματικές ανάγκες και βέβαια ακόμα περισσότερο δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιήσουμε κάποιες πλασματικές ανάγκες, οι οποίες έχουν διαμορφωθεί και διαιωνίζονται από κεκτημένη ταχύτητα.
Αυτό συμβαίνει γιατί, με τα δεδομένα του παρελθόντος, σε πολλά Τμήματα και Τ.Ε.Ι. και Πανεπιστημίων είχαν διαμορφωθεί προγράμματα σπουδών, τα οποία επέτρεπαν ένα μεγάλο αριθμό μαθημάτων επιλογής ή είχαν δημιουργηθεί πολλαπλά εργαστήρια σε περιπτώσεις που ούτε ο νόμος προέβλεπε τη δημιουργία εργαστηρίων ούτε υπήρχε και πραγματική ανάγκη για τη δημιουργία τέτοιων εργαστηρίων.
Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να δούμε πώς τις διαθέσιμες πιστώσεις –οι οποίες δεν είναι πιστώσεις που υπάρχουν από κάποια πηγή ανεξάντλητη, είναι οι πιστώσεις που διαθέτει στο Υπουργείο Παιδείας από τον ελληνικό λαό μέσω της φορολογίας του- θα μπορέσουμε να τις αξιοποιήσουμε καλύτερα και πώς θα μπορέσουμε να κάνουμε μια καλύτερη κατανομή στα Ιδρύματα που λειτουργούν σήμερα.
Τα Ιδρύματα που υπάρχουν σήμερα είναι, δυστυχώς, πολύ περισσότερα απ’ αυτά που μία χώρα του μεγέθους της Ελλάδας δικαιολογεί και πολύ περισσότερο αντέχει να χρηματοδοτεί. Αυτό είναι ένα πρόβλημα.
Αυτό το πρόβλημα είμαστε υποχρεωμένοι να το αντιμετωπίσουμε, είμαστε υποχρεωμένοι να το δούμε, εάν θέλουμε να είμαστε εντάξει απέναντι στο φορολογούμενο πολίτη, απέναντι στα ίδια τα Ιδρύματα και απέναντι στους φοιτητές οι οποίοι σπουδάζουν σε αυτά τα Ιδρύματα.
Θέλω, επίσης, να σας πω και για το Τμήμα Γραφιστικής στο οποίο αναφερθήκατε στην ερώτησή σας. Σκεφτείτε να προσθέταμε και νέα τμήματα. Ήταν η πρώτη φορά που η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν δημιούργησε νέα τμήματα. Τι θα ήταν πιο εύκολο για εμάς; Το πιο εύκολο για εμάς θα ήταν να πούμε «ναι», να λειτουργήσουν αυτά τα δέκα τμήματα που είχαν ιδρυθεί και να δημιουργήσουμε και μερικά ακόμα.
Ξέρετε πόσα αιτήματα υπάρχουν για νέα τμήματα; Θα ήταν αυτό έντιμο απέναντι στους φοιτητές; Θα ήταν έντιμο απέναντι στο λαό των Σερρών; Θα ήταν έντιμο απέναντι στον φορολογούμενο πολίτη;
Είναι πολύ πιο δύσκολη η απόφαση να μη λειτουργήσεις ένα νέο τμήμα, να μην χρηματοδοτήσεις στην έκταση που θα ήθελες από το να δημιουργήσεις ένα νέο τμήμα.
Έχουμε, όμως, φθάσει σε εκείνο το σημείο που πρέπει να αναθεωρήσουμε την όλη προσέγγισή μας για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ελπίζω ότι και εσείς θα βοηθήσετε στο να δούμε πώς αυτό το πράγμα θα γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε και εμείς, κύριε Υπουργέ.
Το λόγο έχει η ερωτώσα Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κυρία Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά για τρία λεπτά.
ΜΑΡΙΑ ΚΟΛΛΙΑ-ΤΣΑΡΟΥΧΑ: Σας ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Κύριε Υφυπουργέ, βάλατε ηθικά διλήμματα σε μία Βουλευτή, η οποία θέλει να πιστεύει ότι είναι πάρα πολύ προσεκτική και σε αυτά που λέει και σε αυτά που κάνει. Μου κάνει εντύπωση και θα σας απαντήσω, γιατί στο δικό μας ΤΕΙ των Σερρών ένας αλγόριθμος μπορεί να απαντήσει στις πραγματικές του ανάγκες και γιατί σε άλλα ΤΕΙ στείλατε περισσότερους έκτακτους.
Κατά το παρελθόν πραγματικά θεωρήθηκε ότι η λειτουργία ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος στην περιφέρεια, θα μπορούσε να αντιστρέψει την πτωτική πορεία ενός τόπου και να αποτελέσει ένα σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή. Βέβαια, πολλά ιδρύματα δημιουργήθηκαν λανθασμένα στην επικράτεια, χωρίς κανένα σχεδιασμό. Μάλιστα, θα θυμάστε με το δεύτερο πακέτο στήριξης, ότι σε μία μόνο νύχτα είχαν δημιουργηθεί άπειρα τμήματα στην περιφέρεια. Επομένως, ο μαρασμός αυτών ήταν αυτονόητος, αφού δεν πληρούσαν τα αυτονόητα.
Παρακολουθώντας, λοιπόν, τα τελευταία έντεκα χρόνια ως Βουλευτής του Νομού Σερρών και ΤΕΙ Σερρών και όταν αναφερόμαστε σ' αυτό, αναφερόμαστε σε ένα ίδρυμα που η πολιτεία επένδυσε δεκάδες εκατομμύρια σε υποδομές, ενίσχυσε με πάμπολλους τρόπους τη λειτουργία του και η ακαδημαϊκή κοινότητα ανταπέδωσε πολλαπλά στην τοπική κοινωνία, στην οικονομική ζωή του τόπου, αξιοποιώντας στο έπακρο τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου.
Κύριε Υφυπουργέ, είναι ένα ίδρυμα με περισσότερους από οκτώ χιλιάδες ενεργούς φοιτητές, με εβδομήντα οκτώ άτομα μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, καταφέρνει και ανταποκρίνεται πλήρως στις σύγχρονες απαιτήσεις, παρέχοντας υψηλής ποιότητας εκπαίδευση, ενθαρρύνει επιτυχώς την εφαρμοσμένη τεχνολογική έρευνα, αναπτύσσει συνεργασίες με εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας και του εξωτερικού, υλοποιεί αυτοδύναμα μεταπτυχιακά προγράμματα με ιδιαίτερα μεγάλη συμμετοχή ενδιαφερομένων, υπάρχει πρόταση για αγγλόφωνο, για μεταπτυχιακά, υπάρχει συνεργασία με χώρες της Ανατολικής Ευρώπης,
Προχώρησε -από τα πρώτα ιδρύματα- στη διαδικασία αξιολόγησης και πιστοποίησης, προσελκύει προγράμματα σπουδών, νέους της πατρίδας μας, υπογράφει πρωτόκολλα συνεργασίας με διασυνοριακές δράσεις, τη ζώνη καινοτομίας. Μελετήστε στοιχεία στο σύστημα «ΕΥΔΟΞΟΣ». Άρα αντιλαμβανόμαστε, αντιλαμβάνεστε γιατί ίδρυμα μιλάμε.
Με τη σημερινή μου επίκαιρη μεταφέρω και την αγωνία, ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης, όλων των συναδέλφων Βουλευτών του Νομού, του επιχειρηματικού κόσμου των Σερρών, των θεσμικών παραγόντων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ζητώ να στηρίξετε το ΤΕΙ μας, γιατί μ’ αυτό τον τρόπο βοηθάτε μια ακριτική περιοχή να βγει από το περιθώριο, να βγει μέσα από αυτό το ρόλο της και τελικά να ορθοποδήσει.
Θα ήθελα να τονίσω ότι στον επικείμενο εξορθολογισμό του δικτύου των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ της χώρας, η πολιτεία, εσείς, κύριε Υπουργέ, θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπ’ όψιν ότι το ΤΕΙ Σερρών ανταποκρίνεται πλήρως στις σύγχρονες απαιτήσεις, παρέχοντας, όπως ήδη ανέλυσα, υψηλής ποιότητας εκπαίδευση στους φοιτητές και έχοντας περίοπτη θέση στα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης της πατρίδας μας.
Κύριε Πρόεδρε, ορισμένοι εκτίθεται ιδιαίτερα. Συνάδελφος κυβερνητικός των Σερρών δημόσια ανέφερε πέρυσι ότι το νέο Τμήμα Γραφιστικής των ΤΕΙ, μετά από διαβεβαιώσεις και του Ειδικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης, του κ. Παπάζογλου, θα λειτουργούσε στο τρέχον ακαδημαϊκό έτος. Εμείς -και εγώ- στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, διερευνούμε τις προθέσεις σας για το εάν τελικά θα λειτουργήσει.
Σήμερα μας διαβεβαιώσατε ότι δεν θα λειτουργήσει. Πρέπει να μας το πείτε. Έπρεπε να το είχατε πει, να το δηλώσετε με θάρρος και να αναλάβετε και εσείς τις ευθύνες σας και βέβαια, ο σερραϊκός λαός να μάθει αυτή σας τη θέση.
Έχετε αντιληφθεί τα αδιέξοδα που δημιουργούνται, όμως, ειδικά τώρα, κύριε Υφυπουργέ, που οι έκτακτοι ανά τη χώρα προσανατολίζονται σε αποχή διαρκείας ή και τα ίδια τα ιδρύματα διαμαρτυρόμενα για τις περικοπές σε έκτακτο προσωπικό, αλλά κα τη μείωση της χρηματοδότησης, θα αναστείλουν τη λειτουργία τους από τον Σεπτέμβριο; Επανεξετάζετε αυτή τη στάση σας; Η ενδεχόμενη κατάργηση των εκτάκτων θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, εκτός και αν έχετε επιλέξει με την έναρξη του νέου εκπαιδευτικού ακαδημαϊκού έτους να έχετε απέναντί σας και όλο το φοιτητικό κόσμο.
Τελειώνω, κυρία Πρόεδρε.
Πιστεύω ότι πρέπει να αυτονομήσουμε, κύριε Υφυπουργέ, πλήρως τα πανεπιστήμια, να κάνουν αυτά τις δικές τους επιλογές, τα τμήματα που θέλουν, να δίνουν τα πτυχία που θέλουν και βέβαια, το κράτος να κρατήσει τον επιτελικό του ρόλο, να ελέγχει τη χρηματοδότηση, αξιολόγηση και πιστοποίηση.
Αν αυτό το έλεγε ο κύριος Πρωθυπουργός πριν, παλιότερα συμβαδίζει με τον καθορισμό ακόμη και του αριθμού των εκτάκτων καθηγητών με αυτά που συμβαίνουν, δηλαδή, σήμερα και αν αυτό αποτελεί μια καλή δικαιολογία, που είναι το Μνημόνιο, αυτό είναι στην κρίση του ελληνικού λαού. Προβλήματα υπάρχουν και θα υπάρχουν. Το ζήτημα είναι αν ιεραρχούνται σωστά.
Και να μην ξεχνάμε τι θα είχε συμβεί, κύριε Υφυπουργέ, εάν στη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης που κάνουμε σήμερα, η Νέα Δημοκρατία ήταν κυβέρνηση και αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ.
Ευχαριστώ για την ανοχή σας, κυρία Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε την κυρία Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά για την ερώτησή της.
Παρακαλούμε τον Υπουργό κ. Πανάρετο να λάβει το λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Είμαι βέβαιος, κυρία Πρόεδρε, ότι πράγματι η κ. Κόλλια δεν εκφράζει μόνο τη δική της αγωνία με την επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε, αλλά εκφράζει τις ανησυχίες και τις αγωνίες όλων των Βουλευτών του Νομού.
Είμαι βέβαιος ότι εκφράζει και τις ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας και των τοπικών παραγόντων.
Είπα και προηγουμένως ότι, αυτές οι αποφάσεις δεν είναι ούτε εύκολες ούτε ευχάριστες. Θα ευχόμουν να μην είχαν προηγηθεί οι αποφάσεις δημιουργίας πολλών Πανεπιστημίων ΤΕΙ και Τμημάτων, ώστε να μην έλθουμε σήμερα σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση και σε αυτή τη δύσκολη θέση -τυχαίνει να βρισκόμαστε εμείς, διότι θα μπορούσατε να ήσασταν εσείς σε αυτή τη δύσκολη θέση- να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.
Επειδή δεν θέλω και δεν μου αρέσει να αποδίδω ευθύνες εύκολα και να πω «ναι, έγινε αυτό, έγινε εκείνο, έγινε το άλλο που δεν έπρεπε να έχει γίνει», πρέπει να πω ότι οι προηγούμενες ηγεσίες διαχρονικά ακολούθησαν μια παρόμοια πολιτική, με μία στρατηγική. Η πολιτική ποια ήταν; Να βοηθήσουμε την ανάπτυξη της περιφέρειας με ίδρυση Πανεπιστημίων, ΤΕΙ και Τμημάτων.
Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις αυτό ενισχύθηκε από χρήματα που ήταν διαθέσιμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η διεύρυνση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν μια πολιτική ευρωπαϊκή, ήταν μια πολιτική διεθνής για την ανάπτυξη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Όμως, στη χώρα μας ειδικά αυτή η πολιτική δεν έλαβε υπ’ όψιν της μία σειρά από παραμέτρους.
Θα έλεγα και διεθνώς, αν θέλετε την άποψή μου. Αυτή η πολιτική δεν ξέρω αν έχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Βλέπει κανείς χώρες οι οποίες έχουν ιδιαίτερη οικονομική ανάπτυξη και ιδιαίτερη επιτυχία στις σπουδές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να έχουν επιτύχει με άλλη λογική, όχι μαζικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Αν πάρει κανείς παράδειγμα την Ελβετία, θα δει ότι μόνο ένα 24% με 30% των νέων ανθρώπων πηγαίνει στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ. Πηγαίνουν στην τεχνική εκπαίδευση, όχι όμως γιατί τους υποχρεώνει το κράτος, αλλά γιατί αυτή η τεχνική εκπαίδευση έχει αντίκρισμα.
Σε εμάς υπάρχει ένα έλλειμμα ενδιάμεσης βαθμίδας από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια. Έχουμε στην τριτοβάθμια το μεγαλύτερο ποσοστό νέων αυτής της ηλικίας να σπουδάζουν ή να έχουν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, χωρίς να έχουμε καν τη βάση του δέκα.
Έχουμε Τμήματα που δεν γεμίζουν.
Άρα, έχουμε πιο πολλές διαθέσιμες θέσεις από όσες ζητούνται.
Στα παιδιά αυτά δεν προσφέρουμε κάτι αξιόπιστο ενδιάμεσα.
Θα σας πω –και θα κλείσω με αυτό, κυρία Πρόεδρε- μία εμπειρία που είχα, μιλώντας με τον Υπουργό Τριτοβάθμιας Εκπάιδευσης και Έρευνας της Ελβετίας.
Μου είπε «έχω έξι παιδιά.
Από τα έξι παιδιά μου το ένα μόνο πήγε στο Πανεπιστήμιο.
Τα άλλα πέντε πήγαν στην τεχνική εκπαίδευση».
Σκεφθείτε οποιονδήποτε από εμάς να είναι περήφανος και ευχαριστημένος με κάτι αντίστοιχο και να μην προσπαθεί όλα τα παιδιά του να πάνε στα Πανεπιστήμια.
Χρειαζόμαστε, λοιπόν να δούμε ξανά, να επανασχεδιάσουμε την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Με όλες τις δυσκολίες που αυτό συνεπάγεται, με διάλογο, με προσπάθεια κατανόησης και αντίληψης των προβλημάτων, αλλά με τελικό στόχο την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση για τα Ελληνόπουλα που θα σπουδάσουν στα Πανεπιστήμια.
Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.