Σάββατο, 18 Ιουνίου 2011

Δεν φταίνε για όλα οι Δημόσιοι υπάλληλοι

Δεν φταίνε για όλα οι Δημόσιοι υπάλληλοι είπε ο Πάρις Κουκουλόπουλος.
Συμφωνώ και επαυξάνω.
Χρόνια τώρα η νεοφιλελεύθερη αντίληψη προσπαθεί να περάσει την αντίληψη ότι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι είναι οι κηφήνες της Οικονομίας ότι δηλαδή πληρώνονται αδρά χωρίς να είναι παραγωγικοί.
Η άποψη αυτή πολύ απέχει από την αλήθεια.
Δεν φταίνε οι υπάλληλοι, φταίει η οργάνωση,η διοίκηση του δημόσιου τομέα και των υπηρεσιών του αλλά και οι ρουσφετολογικές παρεμβάσεις των πολιτικών.
Πράγματι μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις που παρουσιάζουν τις παραπάνω παθογένειες έχουν τα ίδια προβλήματα με τον δημόσιο τομέα.
Το μόνο σημείο που πλεονεκτούν είναι ότι εκεί ο Εργοδότης έχει την ευθύνη των πράξεών του σε αντίθεση με τον διορισμένο πολιτικό προϊστάμενο του δημοσίου.
Αλλά ας πάμε καθαρά στον χώρο της παιδείας.
Πως μπορεί να λειτουργήσει μια εκπαιδευτική μονάδα όπου ο Διευθυντής είναι διορισμένος (στατιστικά) με κομματικά κριτήρια;
Βέβαια υπάρχουν και μερικοί που περνούν τον κομματικό έλεγχο, αλλά αξιολογικά παρά τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα βρίσκονται στο τέλος των αξιολογικών πινάκων.
Πως μπορεί ένας Προϊστάμενος μετά από τέτοιες διαδικασίες να γίνεται αποδεκτός από τους συναδέλφους του και να τους εμπνέει;

Υπάρχει βέβαια και το Θέμα οργάνωσης του Δημόσιου τομέα.
Ο κ Κουκουλόπουλος ανέφερε σε πρωινή συνέντευξη του στο MEGA ένα παράδειγμα για τις πολεοδομίες:
"Ζητώντας μια γνωμοδότηση από τις υπηρεσίες αυτές συνήθως υπάρχουν πολλές απαντήσεις λόγω διαφορετικών ερμηνειών του πολύπλοκου νομικού πλαισίου."
Το ίδιο συμβαίνει και με τις εγκυκλίους του Υπουργείου παιδείας οι οποίες πολλές φορές για να ερμηνευτούν σωστά αναφέρονται σε καμιά εικοσαριά νόμους ή προηγούμενες διατάξεις.
Μια υπηρεσία όμως για να λειτουργήσει καθημερινά χρειάζεται ξεκάθαρες διαδικασίες.

Υπάρχει βέβαια και κάτι πολύ σημαντικότερο, τα οικονομικά.
Γίνεται σύγκριση αρκετές φορές για την απόδοση των Ιδιωτικών με τα Δημόσια σχολεία
Αν συγκρίνουμε τα χρήματα που διατίθενται στις δύο κατηγορίες σχολείων για την αυτόνομη λειτουργία τους (όχι τις διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου και τα  σχολεία ειδικών κατηγοριών) θα δούμε ότι ο Δημόσιος τομέας υστερεί σημαντικά με αποτέλεσμα η υστέρηση αυτή να αποδίδεται στον Δημόσιο χαρακτήρα του.

Να τελειώνουμε λοιπόν με την εδώ και αρκετά χρόνια σπίλωση του Δημόσιου σχολείου αλλά και Πανεπιστημίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.