Δευτέρα, 6 Ιουνίου 2011

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ «ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ»

Ο.Λ.Μ.Ε.                                                      
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
email:olme@otenet.gr
www.olme.gr                                       Αθήνα, 6/6/11

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΟ «ΤεχνολογικΟ ΛΥκειο»

Ακόμη μια φορά τα τελευταία χρόνια ξανα-εξαγγέλλεται η «αναβάθμιση» της ΤΕΕ, ενώ η εγκατάλειψή της είναι πλέον ολοφάνερη. Εγκατάλειψη που δεν μπορεί να κρυφτεί μέσα από τα ωραία λόγια και τις διακηρύξεις των Υπουργών Παιδείας και εντάσσεται μέσα στη συνολικότερη προσπάθεια υποβάθμισης και απαξίωσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
Με τη νέα πρόταση του ΥΠΔΜΘ που δόθηκε στη δημοσιότητα και ενώ υιοθετούνται οι προτάσεις τη ΟΛΜΕ για δημιουργία «ενός Λυκείου για την ΤΕΕ» αλλά και για τη θεσμοθέτηση  «Μεταλυκειακού έτους ειδίκευσης», αυτές ουσιαστικά υπονομεύονται.. Πιο συγκεκριμένα:
-        Η δημιουργία «ενός Λυκείου για την ΤΕΕ» υπονομεύεται με τη δυνατότητα δημιουργίας, για πρώτη φορά, Τεχνολογικού Λυκείου  και από άλλα Υπουργεία ή ΝΠΔΔ (π.χ. Υπουργείο Ανάπτυξης-ΟΑΕΔ, τουρισμού, υγείας κ.λπ.), αντί να καταργηθούν και να ενσωματωθούν οι λειτουργούσες σήμερα ΕΠΑΣ στο Υπουργείο Παιδείας.
-        Η θεσμοθέτηση του έτους ειδίκευσης υπονομεύεται από το γεγονός πως οι μαθητές, για να λάβουν πτυχίο επιπέδου «3», θα πρέπει να συμμετάσχουν  σε νομαρχιακές ή πανελλαδικές εξετάσεις πιστοποίησης. Έτσι υπονομεύεται το ίδιο το σχολείο, που δεν θα παρέχει ουσιαστικά με τις δικές του εκπαιδευτικές διαδικασίες το πτυχίο.
Το Τεχνολογικό Λύκειο ουσιαστικά παραδίνεται, στους σκοπούς και το περιεχόμενό του, στις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων. Και αυτό είναι φανερό από τις διαδικασίες που προβλέπονται για την ίδρυση και τη λειτουργία των τομέων και των ειδικοτήτων, αλλά και τη λειτουργία των ΣΕΚ.
Τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ουσιαστικά υπονομεύονται, μια και εντάσσονται στο «παζλ» του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων (ECVET), μέσα από το οποίο θα μπορεί να αποκτά κανείς επαγγελματικά δικαιώματα, πιστοποιώντας δεξιότητες που αποκτά έξω από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Όσον αφορά την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση η οποία, κατά το Υπουργείο, δεν ανήκει στους βασικούς στόχους του Τεχνολογικού Λυκείου, ενώ προβλέπεται πως το ποσοστό των εισακτέων στα Τ.Ε.Ι., θα είναι ανάλογο του μαθητικού πληθυσμού σε Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο, η δυνατότητα πρόσβασης περιορίζεται μόνο σε «τμήματα αντίστοιχα του τομέα της ειδικότητάς τους».
Παρά τις διακηρύξεις, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Είναι απαράδεκτη παιδαγωγικά η  θεσμοθέτηση πρακτικής άσκησης στο Λύκειο, ενώ η θεσμοθέτηση της μαθητείας στην πράξη θα προσφέρει φτηνό εργατικό δυναμικό στους εργοδότες. Είναι  απαράδεκτο οι θεσμοί αυτοί να αντικαθιστούν την παροχή εκπαίδευσης λυκειακού επιπέδου.
Δεν είναι σαφές από την πρόταση του Υπουργείου ότι το απολυτήριο του Τεχνολογικού Λυκείου είναι πλήρως ισότιμο με του Γενικού.
Με το προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα υποβαθμίζεται η Γενική Παιδεία στη Β΄ και τη Γ΄ Λυκείου.
Σχετικά με την εφαρμογή του νέου Τεχνολογικού Λυκείου, το Υπουργείο Παιδείας ακολουθεί την πεπατημένη. Σχεδιάζει στο τέλος της χρονιάς, θα ψηφίσει..........
 το νόμο το καλοκαίρι και θα τον εφαρμόσει τον ερχόμενο Σεπτέμβρη. Χωρίς πρόνοια για χρηματοδότηση, χωρίς νέα βιβλία, χωρίς βελτίωση της εργαστηριακής και κτιριακής υποδομής των σχολείων και με την απειλή της κατάργησης σχολικών μονάδων κατ΄ εντολή του μνημονίου.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει καταθέσει την ολοκληρωμένη εκπαιδευτική του πρόταση για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρόσφατα (έγγραφο με τίτλο ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΟ «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» - «ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ», ΓΕΝΙΚΟ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ, στις 20-5-11:
Στο πλαίσιο αυτής της πρότασης ζητάμε:
  1. Να μην υπάρχει δυνατότητα ίδρυσης Τεχνολογικού Λυκείου σε άλλα υπουργεία πλην του Παιδείας. Όλες οι λειτουργούσες ΕΠΑΣ εκτός ΥΠΔΜΘ να καταργηθούν και να ενσωματωθούν στο Τεχν. Λύκειο του Υπ. Παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί των σχολών αυτών (εφόσον το επιθυμούν) και το μαθητικό τους δυναμικό μεταφέρονται σε αυτό.
  2. Το πτυχίο «επιπέδου 3» του έτους ειδίκευσης να χορηγείται με ενδοσχολικές εξετάσεις.
  3. Οι τομείς και οι ειδικότητες καθορίζονται από το ΥΠΔΜΘ με την ισχύουσα διαδικασία και όχι από τα συμβούλια που προβλέπονται στο νόμο για τη δια βίου μάθηση και τις τοπικές ανάγκες της αγοράς.
  4. Να υπάρξει δέσμευση για την έκδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων συγχρόνως με τα προγράμματα σπουδών.
  5. Να υπάρξει δέσμευση για την άμεση συγγραφή νέων βιβλίων που να ανταποκρίνονται στο επίπεδο γνώσεων των μαθητών αλλά και τις ανάγκες της βαθμίδας του Λυκείου.
  6. Να μην συγχωνευτούν ή καταργηθούν σχολικές μονάδες. Οι ΕΠΑΣ να μετατραπούν σε Τεχνολογικά Λύκεια.
  7. Να σχεδιαστεί η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις προτάσεις της ομοσπονδίας μας.
  8. Όχι στην αντικατάσταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την πρακτική άσκηση. Όχι στην μαθητεία και την μαύρη εργασία των ανηλίκων. Ναι στην πρακτική άσκηση υπό την εποπτεία των εκπαιδευτικών του Τεχνολογικού Λυκείου στο έτος ειδίκευσης.
  9. Να μην μειωθούν τα μαθήματα Γενικής Παιδείας στη Β΄ και στη Γ΄ Λυκείου. Να μην υπάρχουν μαθήματα Γενικής Παιδείας στο έτος ειδίκευσης, όπως προτείνει το Υπουργείο.
  10. Όχι στους πρόχειρους σχεδιασμούς του Υπουργείου. Ουσιαστικό διάλογο με την ΟΛΜΕ για όλες τις προωθούμενες αλλαγές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.