Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Η Άννα αγχώνει και εκνευρίζει τους μαθητές της 3ης Λυκείου

Οι εισαγωγικές εξετάσεις καλώς ή κακώς έχουν μεγάλη βαρύτητα κάθε χρόνο για πάνω από100.000 μαθητές (όλων των κατηγοριών), έστω και αν η επαγγελματική αποκατάσταση βρίσκεται στα χέρια μιας πληγωμένης παραγωγής, μιας άναρχης αγοράς και ενός βαλλόμενου δημόσιου τομέα.
Δεν φτάνει που χιλιάδες γονείς αυτών των μαθητών είναι μισθολογικά κατακρεουργημένοι, άνεργοι, απολυμένοι, με τα μαγαζιά τους στο κλείσιμο ή την καραντίνα στις πόλεις ή τις καλλιέργειές τους στην παρακμή στις επαρχίες.
Δεν φτάνει που τρέχουν να συμπληρώσουν οι έχοντες ακόμα στα φροντιστήρια αυτό που δεν μπορεί να γίνει στο σχολείο, αφού η ύλη και οι ασκήσεις  συνειδητά είναι πάνω από το μέσο όρο διδασκαλίας στο σχολείο.
Δεν φτάνει που λείπουν βιβλία Βιολογίας ή Χημείας θετικής κατεύθυνσης σε πολλά σχολεία της χώρας και όχι μόνο στα … απομακρυσμένα.
Δεν φτάνει που η ΠΔΣ φέτος αποτελειώνεται και με τη βούλα του Υπουργείου, τρέφοντας ψευδαισθήσεις για κανένα απομακρυσμένο χωρίο για λειτουργία κοντά στο χειμώνα…
Δεν φτάνει που η χρηματοδότηση των σχολείων πέφτει κατά 60% σε σχέση με τη μειωμένη περσινή σχολική χρονιά και το πετρέλαιο θα … καίει.
Ήλθε η υπουργός να αποτελειώσει την ψυχολογία των φετινών μαθητών πιάνοντας τους από το λαιμό:
«…Ήδη όμως βήμα-βήμα οι αλλαγές δρομολογούνται από φέτος. Οι υποψήφιοι των επόμενων Πανελλαδικών θα συμπληρώσουν για πρώτη φορά τα μηχανογραφικά τους τον Μάρτιο του 2011, προτού δώσουν δηλαδή πανελλαδικές εξετάσεις και προτού μάθουν τις βαθμολογίες τους…»
Η υπουργός έσπευσε να προκαταβάλλει για τους μαθητές γι’ αυτούς πριν απ’ αυτούς και μοίρασε την προπαγάνδα της σε όλα τα ΜΜΕ που αναπαρήγαγαν: «…Όπως εκτιμάται, με αυτόν τον τρόπο θα κατευθυνθούν από τις πραγματικές τους επιθυμίες (sic) και όχι από τον αριθμό των μορίων που θα τους ανοίξουν τις πόρτες συγκεκριμένων τμημάτων…».
Όλοι οι σχετικοί με τα μηχανογραφικά γνωρίζουν ότι οι μαθητές δηλώνουν αυτά που θέλουν και μετά τις εξετάσεις και κανένας αρνητικός επηρεασμός δεν γίνεται στις προτιμήσεις τους και κανένα κέρδος δεν προκύπτει αν γνωρίζουν τις τελικές βαθμολογίες τους. Αντίθετα με ηρεμία δέκα με δεκαπέντε μέρες μελετούν, συγκρίνουν και αποφασίζουν οριστικά τη σειρά των προτιμήσεών τους. Τη διάρκεια της χρονιάς μελετούσαν με τους ρυθμούς τους, χαλαρά σκέφτονταν και συζητούσαν με τους δικούς τους ανθρώπους και ονειρεύονταν.
Τώρα η κυρία Άννα καταμεσής στο μαραθώνιο και αναπάντεχα για τα φετινά παιδιά τα ταράζει και με το μηχανογραφικό. Τι θα πρωτοκάνουν; Λίγα παιδιά έχουν κατασταλάξει.
Ερώτημα 1ο: Γιατί άραγε το έκανε η υπουργός; Η δική μου ταπεινή γνώμη προκρίνει τρεις λόγους γι’ αυτήν και τους συμβούλους της.
a) Οικονομικοί: Οι επιτροπές δεν θα εργάζονται τον Ιούλιο, δεν θα κάνουν χρήση θερινής άδειας και θα εξοικονομήσει χρήματα για να πληρωθούν οι ληστρικοί τοκογλύφοι με τα πανωτόκια τους…
b) Τεχνοκρατικοί: Θεωρούν, με υπόβαθρο μια αγγλοσαξονική μηχανιστική φιλοσοφία, ότι οι μαθητές που θα δηλώνουν τμήματα και σχολές στα τυφλά (χωρίς βαθμολογία) θα είναι αληθινοί στις προτιμήσεις τους. Τι είναι όμως αληθινό; Αυτό είναι υπόθεση των ήρεμων μαθητών, ειδικών και γονέων.
c) Εξουσιαστικοί: Θα κάνετε ό,τι θέλουμε εμείς οι υπάλληλοι των αγορών και των τοκογλύφων. Θα σκέφτεστε μόνο το μηχανογραφικό μέχρι την άνοιξη και όχι μη μου αγανακτήσετε και σκέφεστε άλλα και μου βγείτε στους δρόμους ξαφνικά για τη ζωή σας που μπαίνει στο … επιστημονικό και εργασιακό καναβάτσο. Ελεύθερος χρόνος για σκέψη, ούτε σκέψη.
Ερώτημα2ο: Μήπως η υπουργός «πάει για μαλλί και βγει κουρεμένη»; Ουδείς γνωρίζει. «Άβυσσος γαρ η ψυχή των ανθρώπων»…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.