Αν και είχαν να τοποθετήσουν 28 εκπαιδευτικούς,
δεν κάλυψαν όλα τα κενά των Ειδικών Σχολείων
ενώ δεν έδωσαν τα κενά του ΚΕΔΔΥ Ηρακλείου…
Σοβαρά προβλήματα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τα Ειδικά σχολεία και τα ΚΕΔΔΥ της Κρήτης με τη μη κάλυψη των οργανικών και λειτουργικών του κενών τους, ενώ κλειστά παραμένουν αρκετά Τμήματα Ένταξης σε όλο το νησί, χωρίς να αρνείται κανένας ότι τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα σε σύγκριση με πέρσι. Αποτέλεσμα παιδιά των Ειδικών σχολείων να βρίσκονται ακόμη στα σπίτια τους, ενώ λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών, δεν μπορούν να γίνουν νέες εγγραφές στα Ειδικά σχολεία.
Αιτία για μια ακόμη χρονιά, οι λιγοστοί διορισμοί εκπαιδευτικών - η «διαχείριση της μιζέριας» όπως μου είπε απελπισμένος συνάδελφος της Ειδικής Αγωγής - με το Ηράκλειο να σέρνει το χορό των κενών έχοντας ανάγκη 15 δασκάλων και 5 νηπιαγωγών στον ευαίσθητο αυτό χώρο της εκπαίδευσης, ενώ σημαντικά παραμένουν τα κενά σε Ειδικό Επιστημονικό και Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό. Και τούτο γιατί οι 70 πιστώσεις που δόθηκαν φάνηκαν λίγες για να καλύψουν όλες τις ανάγκες στα Ειδικά Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, Ειδικά Γυμνάσια και ΕΕΕΕΚ σε όλο το νησί.
Όμως σημαντικά λάθη έγιναν από το ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου, κατά τη γνώμη μου, στην τοποθέτηση των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στα σχολεία του Νομού, καθώς, αν και υπήρχε ο σημαντικός αριθμός των 28 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής:
δεν κάλυψαν όλα τα κενά των Ειδικών Σχολείων
ενώ δεν έδωσαν τα κενά του ΚΕΔΔΥ Ηρακλείου…
Σοβαρά προβλήματα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τα Ειδικά σχολεία και τα ΚΕΔΔΥ της Κρήτης με τη μη κάλυψη των οργανικών και λειτουργικών του κενών τους, ενώ κλειστά παραμένουν αρκετά Τμήματα Ένταξης σε όλο το νησί, χωρίς να αρνείται κανένας ότι τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα σε σύγκριση με πέρσι. Αποτέλεσμα παιδιά των Ειδικών σχολείων να βρίσκονται ακόμη στα σπίτια τους, ενώ λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών, δεν μπορούν να γίνουν νέες εγγραφές στα Ειδικά σχολεία.
Αιτία για μια ακόμη χρονιά, οι λιγοστοί διορισμοί εκπαιδευτικών - η «διαχείριση της μιζέριας» όπως μου είπε απελπισμένος συνάδελφος της Ειδικής Αγωγής - με το Ηράκλειο να σέρνει το χορό των κενών έχοντας ανάγκη 15 δασκάλων και 5 νηπιαγωγών στον ευαίσθητο αυτό χώρο της εκπαίδευσης, ενώ σημαντικά παραμένουν τα κενά σε Ειδικό Επιστημονικό και Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό. Και τούτο γιατί οι 70 πιστώσεις που δόθηκαν φάνηκαν λίγες για να καλύψουν όλες τις ανάγκες στα Ειδικά Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, Ειδικά Γυμνάσια και ΕΕΕΕΚ σε όλο το νησί.
Όμως σημαντικά λάθη έγιναν από το ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου, κατά τη γνώμη μου, στην τοποθέτηση των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στα σχολεία του Νομού, καθώς, αν και υπήρχε ο σημαντικός αριθμός των 28 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής:
· Άφησαν ακάλυπτα οργανικά και λειτουργικά κενά στα Ειδικά Σχολεία του Νομού Ηρακλείου. Πάγια τακτική των τελευταίων χρόνων είναι η ευθύς εξ αρχής κάλυψη των Ειδικών σχολείων και στη συνέχεια των Τμημάτων Ένταξης. Έτσι το Ειδικό σχολείο Πόμπιας να έχει την ανάγκη ακόμη δυο εκπαιδευτικών, ενώ κενά έχουν και τα Ειδικά σχολεία της πόλης του Ηρακλείου.
· Δε δόθηκαν καν τα κενά του ΚΕΔΔΥ Ηρακλείου, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη υπηρεσία, να μην έχει το ανάλογο προσωπικό και να αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της. Τη στιγμή μάλιστα που είναι στο περίμενε, εκατοντάδες περιπτώσεις απ’ όλο το Νομό και οι αιτήσεις για μαθητές της πρωτοβάθμιας να βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα.
· Καλύφθηκαν τρία κενά στο Ειδικό σχολείο Αρκαλοχωρίου, με την αιτιολογία ότι είναι ολοήμερο. Είναι όμως γνωστό σε όλους ότι ένα ολοήμερο τμήμα δεν μπορεί να λειτουργήσει αν δεν έχει εξασφαλιστεί το αναγκαίο Ειδικό Επιστημονικό και Βοηθητικό προσωπικό και για την απογευματινή βάρδια. Στο συγκεκριμένο σχολείο δεν έχει καλυφθεί το παραπάνω προσωπικό ούτε για το πρωινό ωράριο.
· Δεν καλύφθηκαν τα αναγκαία κενά στο ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου, στο μεγαλύτερο ΕΕΕΕΚ της Κρήτης, που φιλοξενεί πάνω από 50 μαθητές, τόσο σε Ειδικό Επιστημονικό, όσο και σε Βοηθητικό Προσωπικό. Επίσης δε διορίστηκε ο απαιτούμενος αριθμός αναπληρωτών στο Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ατόμων με αναπηρίες που λειτουργεί εντός του ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου.
Νέα παρέμβαση στην Υπουργό Παιδείας
Έχοντας στο μυαλό μου τα 50 κλειστά Τμήματα Ένταξης που υπήρχαν πέρσι σε όλη την Κρήτη, με τη λήξη των μαθημάτων, έστειλα σήμερα νέα επιστολή στην Υπουργό Παιδείας, θέτοντας αρκετά θέματα που σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή. Συγκεκριμένα αναφέρω:
«Οι ελάχιστοι διορισμοί που έγιναν φέτος στο Νομό Ηρακλείου από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, συνεχίστηκαν και στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Έτσι δεν καλύφθηκαν τα κενά στα Ειδικά Σχολεία, Ειδικά Νηπιαγωγεία και Τμήματα Ένταξης, ενώ ούτε λόγος γίνεται για την κάλυψη των κενών στην κατ’ οίκον διδασκαλία σε μαθητές με αναπηρίες, αλλά και η παράλληλη στήριξη σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρίες.
Δυστυχώς τα κενά αυτά σε συνδυασμό με τις λιγοστές πιστώσεις που δόθηκαν σε Ειδικό Επιστημονικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, δυσχεραίνουν τη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων, Ειδικών Γυμνασίων και ΕΕΕΕΚ, όχι μόνο του Ηρακλείου, αλλά και ολόκληρης της Κρήτης. Πρέπει να γίνει επιτέλους κατανοητό σε όλα τα στελέχη του Υπουργείου σας, ότι η εκπαίδευση των ΑΜΕΑ είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης που προσφέρεται στα Ελληνόπουλα και ως εκ τούτου και οι μαθητές των Εδικών Σχολείων θα πρέπει να κάνουν αγιασμό με την έναρξη του σχολικού έτους, σε σχολεία πλήρως εξοπλισμένα και στελεχωμένα και όχι όποτε διοριστούν εκπαιδευτικοί.
κα. Υπουργέ
Ζητώ τον άμεσο διορισμό των συναδέλφων μου εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής, έτσι ώστε να καλυφθούν όλα τα υπάρχοντα κενά και να μη φτάσουμε και πάλι στην περσινή απαράδεκτη κατάσταση, όπου η λήξη του σχολικού έτους βρήκε να υπάρχουν 50 κλειστά τμήματα ένταξης σε ολόκληρη την Κρήτη.
Ζητώ να δοθούν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης όλες οι ζητούμενες πιστώσεις, έτσι ώστε να καλυφθούν τα κενά σε Ειδικό Επιστημονικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Είναι το προσωπικό που αποτελεί το άλλο μισό σε ένα Ειδικό Σχολείο και το οποίο προσφέρει τα μέγιστα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ζητώ την άμεση στελέχωση των ΚΕΔΔΥ της Κρήτης με εκπαιδευτικό και Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό, έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες τους, που αποτιμούνται στην εξέταση εκατοντάδων μαθητών ετησίως.
Ζητώ την άμεση προκήρυξη διαγωνισμού ΑΣΕΠ για τους συναδέλφους μου εκπαιδευτικούς, αλλά και για το Ειδικό Επιστημονικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικού, που καλύπτουν χρόνια τώρα τις οργανικές και λειτουργικές θέσεις των σχολείων Ειδικής Αγωγής, έτσι ώστε να σταματήσει η επαγγελματική τους ομηρία.
Τέλος ζητώ την τοποθέτηση ενός ακόμη σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής στην Κρήτη, έτσι ώστε να υπάρχει ένας σχολικός σύμβουλος στην Ειδική Αγωγή στην Ανατολική και ένας στη Δυτική Κρήτη. Τα υπάρχοντα σχολεία, αλλά και ο αριθμός των μαθητών δικαιολογούν πλήρως το αίτημά μου αυτό. Σας ενημερώνω ότι σήμερα υπάρχει ένας σχολικός σύμβουλος σε ολόκληρη την Κρήτη, τόσο για την Α/θμια, όσο και για τη Β/θμια Εκπαίδευση.
κα. Υπουργέ Έχετε επανειλημμένως εκφράσει τη στήριξή σας στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρίες. Πιστεύω ότι είναι καιρός να το δείξετε και στην πράξη».
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ζαχαρίας Καψαλάκης
Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης
Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν την ενημέρωση που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (και τους καλοκαιρινούς μήνες), μπορούν να μου το στείλουν μήνυμα στο: zkapsala@otenet.gr – Επίσης έχω σελίδα στο Facebook (το όνομά μου με ελληνικούς χαρακτήρες Ζαχαρίας Καψαλάκης) για άμεση ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων.
· Δε δόθηκαν καν τα κενά του ΚΕΔΔΥ Ηρακλείου, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη υπηρεσία, να μην έχει το ανάλογο προσωπικό και να αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της. Τη στιγμή μάλιστα που είναι στο περίμενε, εκατοντάδες περιπτώσεις απ’ όλο το Νομό και οι αιτήσεις για μαθητές της πρωτοβάθμιας να βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα.
· Καλύφθηκαν τρία κενά στο Ειδικό σχολείο Αρκαλοχωρίου, με την αιτιολογία ότι είναι ολοήμερο. Είναι όμως γνωστό σε όλους ότι ένα ολοήμερο τμήμα δεν μπορεί να λειτουργήσει αν δεν έχει εξασφαλιστεί το αναγκαίο Ειδικό Επιστημονικό και Βοηθητικό προσωπικό και για την απογευματινή βάρδια. Στο συγκεκριμένο σχολείο δεν έχει καλυφθεί το παραπάνω προσωπικό ούτε για το πρωινό ωράριο.
· Δεν καλύφθηκαν τα αναγκαία κενά στο ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου, στο μεγαλύτερο ΕΕΕΕΚ της Κρήτης, που φιλοξενεί πάνω από 50 μαθητές, τόσο σε Ειδικό Επιστημονικό, όσο και σε Βοηθητικό Προσωπικό. Επίσης δε διορίστηκε ο απαιτούμενος αριθμός αναπληρωτών στο Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ατόμων με αναπηρίες που λειτουργεί εντός του ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου.
Νέα παρέμβαση στην Υπουργό Παιδείας
Έχοντας στο μυαλό μου τα 50 κλειστά Τμήματα Ένταξης που υπήρχαν πέρσι σε όλη την Κρήτη, με τη λήξη των μαθημάτων, έστειλα σήμερα νέα επιστολή στην Υπουργό Παιδείας, θέτοντας αρκετά θέματα που σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή. Συγκεκριμένα αναφέρω:
«Οι ελάχιστοι διορισμοί που έγιναν φέτος στο Νομό Ηρακλείου από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, συνεχίστηκαν και στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Έτσι δεν καλύφθηκαν τα κενά στα Ειδικά Σχολεία, Ειδικά Νηπιαγωγεία και Τμήματα Ένταξης, ενώ ούτε λόγος γίνεται για την κάλυψη των κενών στην κατ’ οίκον διδασκαλία σε μαθητές με αναπηρίες, αλλά και η παράλληλη στήριξη σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρίες.
Δυστυχώς τα κενά αυτά σε συνδυασμό με τις λιγοστές πιστώσεις που δόθηκαν σε Ειδικό Επιστημονικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, δυσχεραίνουν τη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων, Ειδικών Γυμνασίων και ΕΕΕΕΚ, όχι μόνο του Ηρακλείου, αλλά και ολόκληρης της Κρήτης. Πρέπει να γίνει επιτέλους κατανοητό σε όλα τα στελέχη του Υπουργείου σας, ότι η εκπαίδευση των ΑΜΕΑ είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης που προσφέρεται στα Ελληνόπουλα και ως εκ τούτου και οι μαθητές των Εδικών Σχολείων θα πρέπει να κάνουν αγιασμό με την έναρξη του σχολικού έτους, σε σχολεία πλήρως εξοπλισμένα και στελεχωμένα και όχι όποτε διοριστούν εκπαιδευτικοί.
κα. Υπουργέ
Ζητώ τον άμεσο διορισμό των συναδέλφων μου εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής, έτσι ώστε να καλυφθούν όλα τα υπάρχοντα κενά και να μη φτάσουμε και πάλι στην περσινή απαράδεκτη κατάσταση, όπου η λήξη του σχολικού έτους βρήκε να υπάρχουν 50 κλειστά τμήματα ένταξης σε ολόκληρη την Κρήτη.
Ζητώ να δοθούν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης όλες οι ζητούμενες πιστώσεις, έτσι ώστε να καλυφθούν τα κενά σε Ειδικό Επιστημονικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Είναι το προσωπικό που αποτελεί το άλλο μισό σε ένα Ειδικό Σχολείο και το οποίο προσφέρει τα μέγιστα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ζητώ την άμεση στελέχωση των ΚΕΔΔΥ της Κρήτης με εκπαιδευτικό και Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό, έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες τους, που αποτιμούνται στην εξέταση εκατοντάδων μαθητών ετησίως.
Ζητώ την άμεση προκήρυξη διαγωνισμού ΑΣΕΠ για τους συναδέλφους μου εκπαιδευτικούς, αλλά και για το Ειδικό Επιστημονικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικού, που καλύπτουν χρόνια τώρα τις οργανικές και λειτουργικές θέσεις των σχολείων Ειδικής Αγωγής, έτσι ώστε να σταματήσει η επαγγελματική τους ομηρία.
Τέλος ζητώ την τοποθέτηση ενός ακόμη σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής στην Κρήτη, έτσι ώστε να υπάρχει ένας σχολικός σύμβουλος στην Ειδική Αγωγή στην Ανατολική και ένας στη Δυτική Κρήτη. Τα υπάρχοντα σχολεία, αλλά και ο αριθμός των μαθητών δικαιολογούν πλήρως το αίτημά μου αυτό. Σας ενημερώνω ότι σήμερα υπάρχει ένας σχολικός σύμβουλος σε ολόκληρη την Κρήτη, τόσο για την Α/θμια, όσο και για τη Β/θμια Εκπαίδευση.
κα. Υπουργέ Έχετε επανειλημμένως εκφράσει τη στήριξή σας στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρίες. Πιστεύω ότι είναι καιρός να το δείξετε και στην πράξη».
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ζαχαρίας Καψαλάκης
Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης
Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν την ενημέρωση που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (και τους καλοκαιρινούς μήνες), μπορούν να μου το στείλουν μήνυμα στο: zkapsala@otenet.gr – Επίσης έχω σελίδα στο Facebook (το όνομά μου με ελληνικούς χαρακτήρες Ζαχαρίας Καψαλάκης) για άμεση ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.