Σε αδιέξοδο η συνάντηση, στον αγώνα η απάντηση
Αν και για μεγάλο χρονικό διάστημα η Υπουργός Παιδείας επέλεγε να μην αναγνωρίζει την ύπαρξη των αδιόριστων εκπαιδευτικών, την Παρασκευή, 17/9, μετά από πρόσκλησή της, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με την Π.Ε.Α.Ε. και το Συντονιστικό Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών. Το κλίμα στο οποίο θέλησε η Υπουργός να κάνει συζήτηση φάνηκε εξαρχής τόσο με τη συνεχή αμφισβήτηση του όρου αδιόριστος εκπαιδευτικός όσο και με τον ορισμό ατζέντας συζήτησης μόνο για τα απλήρωτα δεδουλευμένα και τον αριθμό διορισμών.
Ακριβώς, όμως, επειδή οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί είμαστε οι άνθρωποι εκείνοι που βιώνουν, κατανοούν και γνωρίζουν τη λύση στα πραγματικά προβλήματα του δημόσιου σχολείου αποδείξαμε στην Υπουργό και το ότι υπάρχουμε και το ότι δεν είμαστε ένας κλάδος που τον αφορά το επιμέρους και το συντεχνιακό του συμφέρον, αλλά συνολικά το δημόσιο σχολείο του οποίου το μέλλον κρίνεται και από τους δικούς μας όρους εργασίας. Πέρα από τις χωρίς κόστος δεσμεύσεις και τα πολλά «θα» η Υπουργός Παιδείας, καθώς και ο κ. Κουλαϊδής και ο κ. Κοντογιάννης που ήταν παρόντες, απέδειξαν για άλλη μια φορά την ανευθυνότητα και την εσκεμμένη, κατά την άποψή μας, προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν το δημόσιο σχολείο. Πιο συγκεκριμένα:
1. Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί οριστήκαν από πλευράς μας όλοι εκείνοι οι συνάδελφοι που δεν είναι μόνιμοι στο δημόσιο σχολείο, που βλέπουν την εργασιακή τους προοπτική σε αυτό, έχουν Π.Ε. και καλούνται από τους νόμους που το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας ορίζει να κάνουν τα χαρτιά τους για πρόσληψη στο δημόσιο σχολείο. Για εμάς δεν υπάρχει διαχωρισμός συναδέλφων...
2. Αναγνώριση του δικαιώματος διορισμού των συναδέλφων που ήταν διοριστέοι το σχολικό έτος 2010-2011 και δεν προσλήφθηκαν: στο αίτημά μας για διορισμό όλων των συναδέλφων μέσα στη χρονιά η Υπουργός δεσμεύτηκε ότι οι διοριστέοι όλων των κατηγοριών θα απορροφηθούν μέχρι το σχολικό έτος 2011-2012 με την εξαίρεση της κατηγορίας που εντάσσεται στη ρύθμιση για τους 30μηνες προϋπηρεσίας, η οποία και θα απορροφηθεί μέχρι το 2015. Ξεκάθαρο ήταν το γεγονός ότι δεν υπάρχει πρόθεση για επιπλέον διορισμούς μέσα σε αυτή τη διετία.
3. Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: η Υπουργός δήλωσε ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι να διεξαχθεί διαγωνισμός ΑΣΕΠ το 2012, χωρίς βέβαια προκήρυξη θέσεων και αφού, όμως, προηγηθούν ριζικές αλλαγές κυρίως σε σχέση με την ύλη για την οποία και αποδέχτηκε ότι είναι υπέρογκη. Ζητήθηκε από την πλευρά μας οι αλλαγές αυτές να μη γίνουν αιφνιδιαστικά εξαιτίας της ετεροχρονισμένης δημοσιοποίησής τους και η Υπουργός δήλωσε ότι θα είναι γνωστές τουλάχιστον ένα χρόνο πριν διεξαχθεί ο διαγωνισμός. Είναι, όμως, αξιοσημείωτη η δήλωση άγνοιας από πλευράς των εκπροσώπων του Υπουργείου για τα κακώς κείμενα του διαγωνισμού (θέματα με προβληματικές διατυπώσεις και εκτός ύλης, διαρροή ύλης και θεμάτων, αδιόρθωτα γραπτά κοκ).
1. Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί οριστήκαν από πλευράς μας όλοι εκείνοι οι συνάδελφοι που δεν είναι μόνιμοι στο δημόσιο σχολείο, που βλέπουν την εργασιακή τους προοπτική σε αυτό, έχουν Π.Ε. και καλούνται από τους νόμους που το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας ορίζει να κάνουν τα χαρτιά τους για πρόσληψη στο δημόσιο σχολείο. Για εμάς δεν υπάρχει διαχωρισμός συναδέλφων...
2. Αναγνώριση του δικαιώματος διορισμού των συναδέλφων που ήταν διοριστέοι το σχολικό έτος 2010-2011 και δεν προσλήφθηκαν: στο αίτημά μας για διορισμό όλων των συναδέλφων μέσα στη χρονιά η Υπουργός δεσμεύτηκε ότι οι διοριστέοι όλων των κατηγοριών θα απορροφηθούν μέχρι το σχολικό έτος 2011-2012 με την εξαίρεση της κατηγορίας που εντάσσεται στη ρύθμιση για τους 30μηνες προϋπηρεσίας, η οποία και θα απορροφηθεί μέχρι το 2015. Ξεκάθαρο ήταν το γεγονός ότι δεν υπάρχει πρόθεση για επιπλέον διορισμούς μέσα σε αυτή τη διετία.
3. Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: η Υπουργός δήλωσε ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι να διεξαχθεί διαγωνισμός ΑΣΕΠ το 2012, χωρίς βέβαια προκήρυξη θέσεων και αφού, όμως, προηγηθούν ριζικές αλλαγές κυρίως σε σχέση με την ύλη για την οποία και αποδέχτηκε ότι είναι υπέρογκη. Ζητήθηκε από την πλευρά μας οι αλλαγές αυτές να μη γίνουν αιφνιδιαστικά εξαιτίας της ετεροχρονισμένης δημοσιοποίησής τους και η Υπουργός δήλωσε ότι θα είναι γνωστές τουλάχιστον ένα χρόνο πριν διεξαχθεί ο διαγωνισμός. Είναι, όμως, αξιοσημείωτη η δήλωση άγνοιας από πλευράς των εκπροσώπων του Υπουργείου για τα κακώς κείμενα του διαγωνισμού (θέματα με προβληματικές διατυπώσεις και εκτός ύλης, διαρροή ύλης και θεμάτων, αδιόρθωτα γραπτά κοκ).
με βάση το αν έχουν προϋπηρεσία ή όχι, ούτε και με βάση το πώς το Υπουργείο ορίζει την παιδαγωγική επάρκεια, αλλά με τα πτυχία μας και τα εργασιακά δικαιώματα που αυτά μας εξασφαλίζουν.
Μόνο κυνική μπορεί να χαρακτηριστεί η παραδοχή του κ. Κοντογιάννη ότι όλα αυτά ξεκινάν από τα φροντιστήρια, αφού το Υπουργείο γνωρίζει ότι τα φροντιστήρια είναι παράνομα και δεν κάνει τίποτα για αυτό, όταν ήδη κυκλοφορούν δημόσια οι διαφημίσεις τους. Επιπλέον, ειπώθηκε από πλευράς Υπουργείου η πρόθεση για διαγωνισμό ξεχωριστό ανά βαθμίδα, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, γεγονός που σημαίνει ότι πολλές ειδικότητες που απασχολούνται και στις δύο βαθμίδες θα είναι αναγκασμένες να δώσουν παραπάνω από έναν διαγωνισμό τη φορά…
4. Κάλυψη κενών με αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου: καταγγείλαμε την αθρόα πρόσληψη ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών, όταν το δημόσιο σχολείο έχει μεγάλη ανάγκη από μόνιμους διορισμούς, ενώ με κάθε τρόπο υπερτονίσαμε τόσο τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας που ορίζει ο νόμος για τους Α.Μ.Ω. και για τους Α.Κ.Ω. τόσο ως προς τις οικονομικές απολαβές και την ασφάλιση όσο και ως προς τον υπολογισμό της προϋπηρεσίας.
4. Κάλυψη κενών με αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου: καταγγείλαμε την αθρόα πρόσληψη ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών, όταν το δημόσιο σχολείο έχει μεγάλη ανάγκη από μόνιμους διορισμούς, ενώ με κάθε τρόπο υπερτονίσαμε τόσο τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας που ορίζει ο νόμος για τους Α.Μ.Ω. και για τους Α.Κ.Ω. τόσο ως προς τις οικονομικές απολαβές και την ασφάλιση όσο και ως προς τον υπολογισμό της προϋπηρεσίας.
Ζητήσαμε δε τη δημοσιοποίηση όλων των κενών προτού κάνουμε δηλώσεις. Παρόλο που αρχικά η Υπουργός Παιδείας προσπάθησε να παρουσιάσει τις χιλιάδες προσλήψεις αυτές ως κάλυψη έκτακτων κενών σε διάφορες αποστροφές του λόγου της είπε ότι η έλλειψη κονδυλίων είναι αυτή που ορίζει τη μη πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών.
Αμφισβητήθηκε η οποιαδήποτε πρόσληψη αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου και όταν τέθηκε το πιο τρανταχτό παράδειγμα των συναδέλφων γαλλικής και γερμανικής φιλολογίας, η απάντησή ήταν ότι τους δεσμεύουν οι όροι χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ. Και επειδή ακριβώς αντιμετωπίζουν με έναν τελείως τεχνοκρατικό τρόπο και όχι με ουσία την επιβίωση και διαβίωση του κάθε συναδέλφου αποκλείστηκε το ενδεχόμενο οι συνάδελφοι αυτοί να γίνουν αναπληρωτές πλήρους ωραρίου ακόμα κι αν προκύψουν κενά επειδή το ΕΣΠΑ ορίζει 12ωρη απασχόληση!!!!
Όταν ρωτήσαμε πώς θα συνεχιστεί η διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας στο σχολείο την επόμενη χρονιά που η χρηματοδότηση από το συγκεκριμένο πρόγραμμα λήγει, η Υπουργός δήλωσε ότι μπορεί και να μη συνεχιστεί και δεν μπορεί να δεσμευτεί. Στο ερώτημά μας πώς θα πληρώνονται οι Α.Μ.Ω., ποια τα καθήκοντά τους και πώς θα υπολογίζονται τα ένσημα η Υπουργός απάντησε ότι μισθός και καθήκοντα θα ορίζονται με βάση τις ώρες εργασίας διά 21 (δευτεροβάθμια) ή 24 (πρωτοβάθμια), ενώ δήλωσε άγνοια για τον τρόπο υπολογισμού των ενσήμων και δεσμεύτηκε να απαντήσει στο μέλλον μετά τη γνωμοδότηση του εργατολόγου του Υπουργείου.
Η διευκρινιστική εγκύκλιος για την οποία είχε δεσμευτεί τόσο ο κ. Πανάρετος τον Ιούλιο όσο και η κ. Χριστοφιλοπούλου στις 26/8 φάνηκε να είναι άγνωστη στην κ. Διαμαντοπούλου, η οποία και μας είπε ότι η έκδοσή της αποτελεί ευθύνη της υφυπουργού. Καταγγείλαμε τη μη ανακοίνωση των ωρών που ανατίθενται σε κάθε συνάδελφο Α.Μ.Ω προτού αναλάβει προϋπηρεσία, κάτι που ακόμα και ο κ. Κουλαϊδής δε γνώριζε. Διασφαλίστηκε η δυνατότητα ένας αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου να μπορεί να γίνει αναπληρωτής κανονικού ωραρίου, όμως, η ευθύνη αυτού αφορά τους διευθυντές των διευθύνσεων εκπαίδευσης, χωρίς να ορίζονται σαφή, άρα και διάφανα κριτήρια ενώ σε καμία περίπτωση δεν ορίστηκε ο μέγιστος αριθμός σχολείων στον οποίο θα υποχρεώνεται να πάει ο συνάδελφος ούτε καν η απόσταση.
Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του κ. Κουλαϊδή ότι θα σκεφτούμε τις λύσεις, αφού δημιουργηθούν τα προβλήματα!!!! Σχετικά δε με τους όρους διασφάλισης της διαφάνειας στους όρους που εξελίσσονται οι Α.Μ.Ω. σε Α.Κ.Ω. όχι μόνο δεν υπήρξε κάποια πρόταση, αλλά η απάντηση ήταν ότι δεν μπορεί να γίνει κάτι. Για τη δεύτερη φάση πρόσληψης αναπληρωτών ειπώθηκε ότι αυτή θα γίνει στο τέλος της εβδομάδας, αλλά ακόμα δεν γνωρίζουν τον αριθμό και τις ειδικότητες, αφού δε γνωρίζει τα κενά! Είπαν ξανά ότι πρόθεσή τους είναι να πάρουν μόνο ακω αλλά παρά τις πιέσεις μας αρνήθηκαν να δεσμευτούν παραπέμποντάς μας στις ανάγκες των σχολείων…
5. Ολοήμερα δημοτικά: Η Υπουργός δήλωσε ότι τα όποια κενά υπάρχουν ακόμα στα 800 ολοήμερα θα καλυφτούν με μετακινήσεις εκπαιδευτικών από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια, αν και δεν υπήρξε απάντηση για το μη σύννομο των μετακινήσεων αυτών. Για τα υπόλοιπα ολοήμερα άφησε να εννοηθεί ότι τα κενά θα καλυφθούν με προσλήψεις ωρομισθίων. Για τους δε συνάδελφους των εικαστικών, θεατρικής αγωγής και μουσικής ειπώθηκε ότι θα καλύπτουν ωράριο και τις υπόλοιπες ώρες λειτουργίας του σχολείο, π.χ. στην ευέλικτη ζώνη.
6 Αποπληρωμή δεδουλευμένων: Η Υπουργός δήλωσε την αδυναμία της να εντοπίσει ποιοι και πόσοι είναι οι απλήρωτοι εκπαιδευτικοί αυτή τη στιγμή. Χωρίς ύφος αστεϊσμού και με απόλυτη σοβαρότητα ζήτησε τη βοήθειά μας! Αν και δεν προσληφθήκαμε μόνοι μας, υπογράψαμε προσλήψεις και απολύσεις είναι τουλάχιστον αξιοπερίεργο το πώς ακόμα το Υπουργείο αδυνατεί να βρει τους απλήρωτους της ΠΔΣ των προηγούμενων χρόνων, τους απλήρωτους ωρομίσθιους του κανονικού προγράμματος. Στο αίτημά μας οι πληρωμές από εδώ και στο εξής να γίνονται ανά μήνα με αλλαγή της σύμβασης, μας απάντησε ότι το θεωρεί λογικό, αλλά δε γνωρίζει αν είναι εφικτό!!! Στην ερώτησή μας για το αν θα συνεχίσουν να λειτουργούν η ΠΔΣ και η ενισχυτική διδασκαλία η Υπουργός απάντησε θετικά χωρίς, όμως, να πει λεπτομέρειες
7. Κενά και οργανικές θέσεις: Η Υπουργός δήλωσε ξεκάθαρα την πρόθεσή της για επαναπροσδιορισμό των οργανικών θέσεων, ακόμα και των υπαρχόντων, ενώ για τα κενά δήλωσε ότι μέχρι το Μάρτιο δεν είχαν καμία εικόνα και ακόμα δε γνωρίζουν συγκεκριμένα. Και φυσικά ο υπολογισμός τους γίνεται με βάση τα νέα δεδομένα των συμπτύξεων τμημάτων και της αύξησης των αριθμών ανά τάξη
8. Ειδική αγωγή: Ενώ τέθηκε από πλευράς μας η ανυπαρξία οργανικών θέσεων στην ειδική αγωγή, τα τεράστια κενά που υπάρχουν αυτή τη στιγμή τόσο στα ειδικά σχολεία όσο και στις τάξεις παράλληλης στήριξης κ.ο.κ. η Υπουργός απάντησε γενικόλογα ότι θα καλυφθούν. Για το συγκεκριμένο πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί με τις τεχνικές ειδικότητες και την ΑΣΠΑΙΤΕ, η ίδια η Υπουργός έκανε σαν να μην καταλαβαίνει τι συμβαίνει, ενώ από τον κ Κοντογιάννη ειπώθηκε ότι το πρόβλημα θα λυθεί επειδή θα προσληφθούν όλοι, δήλωση που κάθε άλλο παρά σοβαρά μπορούμε να πάρουμε από έναν άνθρωπο που δεν ήξερα καν ότι οι κοινωνιολόγοι εργάζονται στα ΕΕΕΕΕΚ.
5. Ολοήμερα δημοτικά: Η Υπουργός δήλωσε ότι τα όποια κενά υπάρχουν ακόμα στα 800 ολοήμερα θα καλυφτούν με μετακινήσεις εκπαιδευτικών από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια, αν και δεν υπήρξε απάντηση για το μη σύννομο των μετακινήσεων αυτών. Για τα υπόλοιπα ολοήμερα άφησε να εννοηθεί ότι τα κενά θα καλυφθούν με προσλήψεις ωρομισθίων. Για τους δε συνάδελφους των εικαστικών, θεατρικής αγωγής και μουσικής ειπώθηκε ότι θα καλύπτουν ωράριο και τις υπόλοιπες ώρες λειτουργίας του σχολείο, π.χ. στην ευέλικτη ζώνη.
6 Αποπληρωμή δεδουλευμένων: Η Υπουργός δήλωσε την αδυναμία της να εντοπίσει ποιοι και πόσοι είναι οι απλήρωτοι εκπαιδευτικοί αυτή τη στιγμή. Χωρίς ύφος αστεϊσμού και με απόλυτη σοβαρότητα ζήτησε τη βοήθειά μας! Αν και δεν προσληφθήκαμε μόνοι μας, υπογράψαμε προσλήψεις και απολύσεις είναι τουλάχιστον αξιοπερίεργο το πώς ακόμα το Υπουργείο αδυνατεί να βρει τους απλήρωτους της ΠΔΣ των προηγούμενων χρόνων, τους απλήρωτους ωρομίσθιους του κανονικού προγράμματος. Στο αίτημά μας οι πληρωμές από εδώ και στο εξής να γίνονται ανά μήνα με αλλαγή της σύμβασης, μας απάντησε ότι το θεωρεί λογικό, αλλά δε γνωρίζει αν είναι εφικτό!!! Στην ερώτησή μας για το αν θα συνεχίσουν να λειτουργούν η ΠΔΣ και η ενισχυτική διδασκαλία η Υπουργός απάντησε θετικά χωρίς, όμως, να πει λεπτομέρειες
7. Κενά και οργανικές θέσεις: Η Υπουργός δήλωσε ξεκάθαρα την πρόθεσή της για επαναπροσδιορισμό των οργανικών θέσεων, ακόμα και των υπαρχόντων, ενώ για τα κενά δήλωσε ότι μέχρι το Μάρτιο δεν είχαν καμία εικόνα και ακόμα δε γνωρίζουν συγκεκριμένα. Και φυσικά ο υπολογισμός τους γίνεται με βάση τα νέα δεδομένα των συμπτύξεων τμημάτων και της αύξησης των αριθμών ανά τάξη
8. Ειδική αγωγή: Ενώ τέθηκε από πλευράς μας η ανυπαρξία οργανικών θέσεων στην ειδική αγωγή, τα τεράστια κενά που υπάρχουν αυτή τη στιγμή τόσο στα ειδικά σχολεία όσο και στις τάξεις παράλληλης στήριξης κ.ο.κ. η Υπουργός απάντησε γενικόλογα ότι θα καλυφθούν. Για το συγκεκριμένο πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί με τις τεχνικές ειδικότητες και την ΑΣΠΑΙΤΕ, η ίδια η Υπουργός έκανε σαν να μην καταλαβαίνει τι συμβαίνει, ενώ από τον κ Κοντογιάννη ειπώθηκε ότι το πρόβλημα θα λυθεί επειδή θα προσληφθούν όλοι, δήλωση που κάθε άλλο παρά σοβαρά μπορούμε να πάρουμε από έναν άνθρωπο που δεν ήξερα καν ότι οι κοινωνιολόγοι εργάζονται στα ΕΕΕΕΕΚ.
Σχετικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δήλωσε ότι υπάρχει πρόθεση λειτουργίας διδασκαλείου και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Παρόλα αυτά υπήρξε η δέσμευση για νέα συνάντηση με τους αρμόδιους φορείς για την ειδική αγωγή.
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, η συνάντηση αυτή δεν είναι τυχαίο ότι έγινε μετά από τις μαζικές κινητοποιήσεις και αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα ενάντια στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για διάλυση του δημόσιου σχολείου και της εργασιακής μας πραγματικότητας σε αυτό. Όπως περιμέναμε, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας όχι μόνο δεν έδειξε πρόθεση να αντιληφθεί τα πραγματικά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά οι λύσεις που ετοιμάζει οδηγούν στη διόγκωσή τους.
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, η συνάντηση αυτή δεν είναι τυχαίο ότι έγινε μετά από τις μαζικές κινητοποιήσεις και αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα ενάντια στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για διάλυση του δημόσιου σχολείου και της εργασιακής μας πραγματικότητας σε αυτό. Όπως περιμέναμε, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας όχι μόνο δεν έδειξε πρόθεση να αντιληφθεί τα πραγματικά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά οι λύσεις που ετοιμάζει οδηγούν στη διόγκωσή τους.
Το σύνολο των αδιόριστων εκπαιδευτικών θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε ενάντια στα σχέδια τους μαζί με τους μόνιμους συναδέλφους, τους γονείς, τους μαθητές μας, τους υπόλοιπους εργαζόμενους. Γιατί εμείς ξέρουμε τι σημαίνει «πρώτα ο μαθητής» και το εννοούμε.
Τίποτα δε μας χαρίζεται και όλα κερδίζονται!
Τίποτα δε μας χαρίζεται και όλα κερδίζονται!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.