Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

ΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ: Τα κενά σε εκπαιδευτικούς είναι περισσότερα από αυτά που είχαμε στις 13 Σεπτέμβρη,

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ξέραμε ότι η φετινή χρονιά θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη, η βαριά σκιά του μνημονίου σκεπάζει τα πάντα και ο αντίκτυπος στην εκπαίδευση είναι εμφανής αλλά αυτό που γίνεται οδηγεί σε πραγματικά τραγελαφικές καταστάσεις. Ένα  μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, και ενώ έχουν διοριστεί πάνω από 100 μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στο νομό μας τα κενά σε προσωπικό είναι περισσότερα από αυτά που είχαμε στις 13 Σεπτέμβρη, μέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 57 κενά καθηγητών όλων των ειδικοτήτων στα σχολεία του Ν. Ηλείας. Συγκεκριμένα 39 καθηγητές γενικών ειδικοτήτων, 14 τεχνικών ειδικοτήτων και 4 για τα ειδικά σχολεία. 
Είναι απίστευτη η κουτοπονηριά και η φαυλότητα του υπουργείου Παιδείας που υποσχόταν ότι από την πρώτη Σεπτέμβρη οι καθηγητές και τα βιβλία θα βρίσκονται στα σχολεία και θα περιμένουν τους μαθητές. Τι κάνει λοιπόν; Καθυστερεί τις αποσπάσεις για να είναι οι καθηγητές στα σχολεία και αφού
 τα ΜΜΕ επιτελούν το θεάρεστο έργο του κυβερνητικού εκπροσώπου τονίζοντας τα λίγα κενά και την αναμενόμενη «ομαλή» έναρξη των μαθημάτων, στη συνέχεια επιδίδεται σε έναν αλλεπάλληλο αγώνα αποσπάσεων, πρόσληψεων αναπληρωτών (που και κάποιοι απ’ αυτούς παίρνουν απόσπαση) χωρίς να γνωρίζει το ΠΥΣΔΕ, διαθέσεων εκπαιδευτικών σε τρία ή και πλέον σχολεία, με αποτέλεσμα τη σημερινή κατάσταση.
Όσα ταχυδακτυλουργικά και να ξέρει όμως το υπουργείο δεν μπόρεσε να κρύψει την πραγματικότητα που λέει ότι πάνω από 7500 συνταξιοδοτήσεις στη δευτεροβάθμια δεν καλύπτονται με 1428 διορισμούς. Χειρότερα από ένα προς πέντε, παρότι διακήρυτταν ότι η Παιδεία και η Υγεία θα εξαιρεθούν από το ποσοστό που επέβαλε μέσω μνημονίου κυβέρνηση και τρόικα.
Βιάστηκε η διοίκηση να αποσπάσει προσωπικό στην πρωτοβάθμια αφενός για να φανεί αρεστή στο υπουργείο και αφετέρου για να μπορεί να καμαρώνει η Διαμαντοπούλου ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί να στελεχώσουν το πείραμα με τα 800 δημοτικά διευρυμένου προγράμματος. Το αποτέλεσμα είναι ακόμα και σήμερα να υπάρχουν κενά σε γυμναστές, ξενόγλωσσους και πληροφορική, ειδικότητες στις οποίες είχαμε πλεόνασμα.
Η απειλή για τις χαμένες ώρες από κάποιες σποραδικές καταλήψεις φαντάζει ανέκδοτο, όταν πέρσι και φέτος με αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου έχουν χαθεί δεκάδες χιλιάδες διδακτικές ώρες, όταν τα κενά στα σχολεία θα καλυφθούν από Νοέμβρη και βλέπουμε. Πόσο παιδαγωγικό είναι να τρομοκρατείς τη νεολαία που εξεγείρεται για τις απίστευτες ελλείψεις στα σχολεία και την κατάσταση στην Παιδεία και να ανασύρεις την πράξη νομοθετικού περιεχομένου για να σύρεις μαθητές στα δικαστήρια; (δίκη 105 μαθητών στον Έβρο στις 29/10)
Η διοίκηση το τελευταίο διάστημα έχει προβεί σε μπαράζ διαθέσεων εκπαιδευτικών σε πολλαπλά σχολεία λειτουργώντας εντελώς πρόχειρα (σχολεία άσχετα μεταξύ τους και χωρίς να ρωτάται ο εκπαιδευτικός αν διαθέτει αυτοκίνητο, κάποιες φορές και με υπερωρίες που από φιλότομο και μόνο γίνονται δεκτές) και πλήττοντας το διδακτικό και μαθησιακό έργο στα σχολεία. Οι σταθεροί καθηγητές στα περισσότερα σχολεία του νομού είναι λιγότεροι από τους διατιθέμενους, το ωρολόγιο πρόγραμμα βγαίνει με δυσκολία, δεν μπορεί να εμπεδωθεί ένα σταθερό παιδαγωγικό κλίμα στα σχολεία (απαραίτητο για την αποτελεσματικότητα της μαθησιακής διαδικασίας) και οι συνάδελφοι τρέχουν με την τσάντα ανά χείρας και το πόδι στο γκάζι από σχολείο σε σχολείο – ακόμα και την ίδια μέρα – για να μπαλώσουν τις τρύπες του υπουργείου και της τοπικής διοίκησης στην εκπαίδευση. Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε μέρα έχει διαφορετική σύνθεση, ίσως και από ώρα σε ώρα ενώ πολλοί καθηγητές δεν πρόκειται να συναντήσουν όλους τους συναδέλφους τους στο ίδιο σχολείο – διατίθενται σε διαφορετικές μέρες. Φαίνεται ότι η διοίκηση νομίζει ότι σχολείο σημαίνει να διδάξω το μάθημα και να φύγω τρέχοντας να προλάβω το άλλο σχολείο, ή να κάνω τον παιδονόμο στα παιδιά όταν λείπει συνάδελφος. Εμείς της απαντάμε ότι η σχολική διαδικασία είναι πολύ πιο δημιουργική και σύνθετη από όσο νομίζουν στη διοίκηση και από το πώς την αντιμετωπίζουν.
Εκτός αν ζουν στη νιρβάνα ή στα ηθελημένα ψεύδη του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης που τη φετινή χρονιά με μήνυμα στα σχολεία διαβεβαίωνε για το αδιάλλειπτο! ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την Παιδεία και τους εκπαιδευτικούς.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.