Αρ. Πρωτ.: 62/3-10-2010
Στο σχέδιο σχετικά με τη δομή του Νέου Λυκείου το οποίο διέρρευσε στις 2/10/2010 στον τύπο, διαφαίνεται ότι η Πληροφορική δεν έχει θέση σε αυτό, αντίθετα με άλλα θεωρητικά μαθήματα για τα οποία φαίνεται να υπάρχει θεαματική αύξηση των ωρών διδασκαλίας τους.
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) θεωρεί ότι το σχέδιο αυτό βρίσκεται έξω και πέρα από κάθε λογική και εξαγγελία και σε πλήρη δυσαρμονία με τη φιλοσοφία που επαγγέλλονται κινήσεις όπως η “ανοιχτή” ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ή οι δημόσιες διαβουλεύσεις στο Διαδίκτυο (opengov).
Στην εποχή που όλοι ευαγγελίζονται τη μετάβαση από την κοινωνία της Πληροφορίας στην κοινωνία της Γνώσης και ενώ επί μία δεκαετία και πλέον διδάσκεται η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο, το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει το δρόμο της ολοκληρωτικής κατάργησης της διδασκαλίας της, αγνοώντας ακόμη και το ότι για την εισαγωγή των μαθητών σε μία από τις 36 σχολές Πληροφορικής των ΑΕΙ-ΑΤΕΙ απαιτούνται γνώσεις που πρέπει να αποκτηθούν από τους μαθητές στο Λύκειο.
Εκτιμάμε ότι σήμερα ο πληροφορικός αλφαβητισμός αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την προώθηση όλων των επιστημών, θετικών, τεχνολογικών και θεωρητικών, και είναι απαραίτητος για τη διαμόρφωση συνειδητών πολιτών ικανών να λαμβάνουν κρίσιμες αποφάσεις για την κοινωνική εξέλιξη και τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Η Π.Ε.ΚΑ.Π. όπως είναι γνωστό έχει συμβάλλει με προτάσεις στο σχεδιασμό της δομής του Νέου Λυκείου, με στόχο ένα πραγματικά σύγχρονο και αποτελεσματικό Λύκειο, το οποίο να εκπαιδεύει με επάρκεια τον πολίτη του 21ου αιώνα, αλλά και να προετοιμάζει τον αυριανό επιστήμονα.
Γι αυτό, καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπ.Π.Δ.Μ.Θ. να δεχτεί το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. σε απευθείας συζήτηση για όλα τα παραπάνω, όπως επανειλημμένα έχουμε αιτηθεί (διαδοχικά σε Υπουργό, Υφυπουργούς, Γενικό Γραμματέα και Ειδικό Γραμματέα) από τις 17/11/2009, όταν και καταθέσαμε τις σχετικές μας προτάσεις.
Για το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Από Alfavita.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.