Στις 22/9/2010 η Προϊσταμένη Επιστημονικής – Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/μιας Εκπαίδευσης Δ. Ελλάδας έστειλε έγγραφο στα σχολεία το οποίο μεταξύ άλλων έγραφε:
1. «να υπάρχουν δύο κοινές κενές ώρες, σε μέρα διαφορετική για κάθε ειδικότητα, ώστε να είναι δυνατή η συνεργασία με τον/την Σχ. Σύμβουλο ειδικότητας και οι προγραμματισμένες ενημερωτικές συναντήσεις τους, χωρίς να διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου».
Παραβλέποντας το γεγονός ότι την προηγούμενη μέρα η Δ/ντρια Δ/μιας Εκπ/σης είχε ζητήσει: «Να ληφθεί μέριμνα ώστε οι εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας να έχουν ένα κοινό τρίωρο κενό, το οποίο θα μπορεί να αξιοποιεί καταλλήλως ο αντίστοιχος σχολικός σύμβουλος (σχετική εγκύκλιος 104831/Γ7/25-08-2010 για τον κλάδο ΠΕ04) χωρίς να διαταράσσεται η λειτουργία του σχολείου», ξαναθυμίζουμε την ανακοίνωση του ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ στις 27/9: Είναι «ηλίου φαεινότερο» ότι αυτό που ζητείται είναι ανέφικτο να εφαρμοστεί για όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο, χωρίς να διαταραχθούν σε σημαντικό βαθμό τα παιδαγωγικά-μαθησιακά κριτήρια σύνταξης του ωρολογίου προγράμματος. Οφείλουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι να
καταθέσουν πρώτοι το εβδομαδιαίο πρόγραμμα επισκέψεών τους στα σχολεία της περιοχής τους ή λοιπών δραστηριοτήτων τους, ώστε να ληφθεί υπόψη στο μέτρο του δυνατού στα ωρολόγια προγράμματα. Σε κάθε άλλη περίπτωση τα «τρίωρα» ή «δίωρα» θα επικαλύπτονται σε διαφορετικά και απομακρυσμένα μάλιστα σχολεία και η μάταιη αναμονή του Σχολικού Συμβούλου εκτός από ανιαρή, δικαίως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακραίος «διοικητισμός».
2. «… ο παιδαγωγικά υπεύθυνος Σχολικός Σύμβουλος θα ελέγχει στο εξής τα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων, ως προς την ανάθεση των μαθημάτων»
Τονίζουμε ότι ο σύλλογος εκπαιδευτικών αναθέτει τα μαθήματα λαμβάνοντας υπόψη το νομικό πλαίσιο καθώς και τις επιστημονικές αλλά και τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε ξεχωριστής εκπαιδευτικής κοινότητας. Επιπλέον τη νομιμότητα των αναθέσεων εγγυάται ο Διευθυντής του σχολείου και ο Προϊστάμενος του αντίστοιχου Γραφείου και όχι άλλοι θεσμικοί παράγοντες. Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου είναι καθαρά παιδαγωγικός και συμβουλευτικός και μόνο σε αυτό το επίπεδο τον αποδέχεται η εκπαιδευτική κοινότητα. Σε κάθε περίπτωση εάν ο σύλλογος χρειαστεί τη βοήθεια του συμβούλου σχετικά με τις αναθέσεις των μαθημάτων, θα τη ζητήσει ο ίδιος. Επομένως δεν κατανοούμε γιατί η Προϊσταμένη αναθέτει διοικητική-ελεγκτική εργασία στους σχολικούς συμβούλους;
3. «οι παλαιότεροι συνάδελφοι ας παίξουν το ρόλο του ‘Μέντορα’ δίνοντας βιβλιογραφία και γενικότερες οδηγίες, επειδή η εισαγωγική επιμόρφωση θα ξεκινήσει αργότερα, προς το τέλος Οκτωβρίου»
Είναι προφανές ότι οι παλιότεροι συνάδελφοι βοηθάνε τους νεοεισερχόμενους στην εκπαίδευση συναδέλφους όχι γιατί θεωρούν τους εαυτούς τους ‘Μέντορες’, ούτε γιατί η εισαγωγική επιμόρφωση για φέτος είναι μόνο κατ’ όνομα «εισαγωγική», αλλά γιατί ακριβώς είναι συνάδελφοι.
Επισημαίνουμε ότι ο όρος αυτός εισάγεται με το τελευταίο πολυνομοσχέδιο για την δήθεν «αυτοαξιολόγηση». Η εκπαιδευτική κοινότητα απέρριψε στη συντριπτική της πλειοψηφία τη λογική του νόμου αυτού, επιλέγοντας να μη συμμετάσχει στις πειραματικές εφαρμογές προγραμμάτων αυτοαξιολόγησης, για λόγους που έχουν αναλυθεί. Απέρριψε επίσης τη λογική του ελέγχου και της αξιολόγησης των νέων συναδέλφων που επιχείρησε να εισάγει ο θεσμός του ‘Μέντορα’ στην εκπαίδευση.
Δεν χρειάζεται η μεταφορά ξενικών όρων και πρακτικών στην ελληνική εκπαίδευση, όταν μάλιστα ο όρος «συνάδελφος» και «συναδελφική αλληλεγγύη» καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες του νεοεισερχόμενου στην εκπαίδευση συναδέλφου.
Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Σπίνος Αθανάσιος Σιάχος Χρήστος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.