Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010

Τα Θρησκευτικά «στο πυρ το εξώτερον» στο «νέο» Λύκειο…



«Ο κύβος ερρίφθη» από την κυβέρνηση που αποτελειώνει το λαό, τη νεολαία και τη χώρα όπως τη γνωρίζαμε. Με κλιμακωτό τρόπο οι επικεφαλής του ΥΠΔΒΜΘ βγάζουν τις κατευθυνόμενες αναδιαρθρώσεις σε όλο το χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης. Σήμερα δεν θα μιλήσουμε για όλα. Στόχος είναι να πούμε με λακωνικό τρόπο κάποιες πρώτες σκέψεις για τη θέση  ο ρόλο του «Μαθήματος των θρησκευτικών» στο προτεινόμενο σχέδιο…
Με δυο λέξεις στο δήθεν «νέο Λύκειο» εξοβελίζεται σχεδόν πλήρως και πολλαπλά το μάθημα. Σήμερα δημοσιεύεται ανεπίσημα το τελικό σχέδιο πάνω στο οποίο θα πατήσουν οι όποιες αλλαγές.
1) Το σχέδιο προβλέπει στο «νέο» Λύκειο 3 μόνο βασικά μαθήματα σε Β΄ και Γ΄ Λυκείου στα οποία δεν είναι και τα θρησκευτικά, αλλά (εκτός από την αναμενόμενη γλώσσα) τα αγγλικά και η φυσική αγωγή!!! Κάθε μάθημα θα είναι 3ωρο εκτός από τη γλώσσα (6ωρο) και ένα από τα σταθμισμένα επιλεγόμενα.
2) Τα επιλεγόμενα χωρίζονται σε έξι ομάδες (στην Α΄ Λυκείου σε 4 με  8 υποχρεωτικά, όπου πάλι απουσιάζουν τα θρησκευτικά). Από κάθε ομάδα θα επιλέγεται  μόνο ένα μάθημα, χωρίς δικαίωμα για δεύτερο.
3) Τα θρησκευτικά επιλέγονται ως ένα ανάμεσα σε έξι (!!!) μαθήματα με το γενικό τίτλο ενοποιημένου γνωστικού πεδίου «Κοινωνικές Επιστήμες), ενώ το γνωστικό πεδίο «Πολιτισμός» περιλαμβάνει μόνο τρία και Ξένων Γλωσσών με 2!!!
4) Με τις πολλαπλές εξετάσεις «πανελλαδικού τύπου» σε 4 (έτσι έχει διαμηνύσει η υπουργός), που θα επιλέγονται από τις αντίστοιχες πανεπιστημιακές σχολές με συντελεστές βαρύτητας, είναι βέβαιο ότι θα εξοβελιστούν αρκετοί μαθητές. Όσοι κατευθυνθούν  είτε στο νέο «Τεχνικό Λύκειο», που σχεδιάζεται (εκτιμάται ότι θα είναι παρόμοιο το μοντέλο), τα Θρησκευτικά είναι βέβαιο ότι μπορεί να έχουν και χειρότερη τύχη. Όσοι κατευθυνθούν σε ειδικότητες κατάρτισης, που θα οδηγηθούν στον ΟΕΕΚ – που ήδη έγινε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού Δικαίου και οργανωτικά πάει στους Δήμους – δεν θα κάνουν κανένα μάθημα γενικής παιδείας (όπως τώρα στις ΕΠΑΣ και ΟΑΕΔ).
5) Εάν σε κάποια σχολεία κάποιοι μαθητές ζητήσουν να κάνουν τα θρησκευτικά, στη σημερινή συγκυρία που πληρώνουμε τα πανωτόκια των ληστρικών «δανειστών» – κερδοσκόπων, είναι βέβαιο ότι δεν θα υπάρχουν τιμήματα με λίγους μαθητές ανά μάθημα. Επομένως, πέρα από το γεγονός ότι αυτό δρομολογεί εξελίξεις συγχωνεύσεων στα Λύκεια, θα οδηγήσει και σε συγχωνεύσεις τμημάτων θρησκευτικών, όπου έχουμε πόλεις με πάνω από ένα Λύκειο…
Συμπέρασμα:
α) Τα θρησκευτικά με τη μέθοδο «στρίβειν δια του αρραβώνος» εξοβελίζονται επομένως στο «πυρ το εξώτερο».
β) Αφού η πλειοψηφία της θεσμικής Εκκλησίας ήταν ανέκαθεν με την άποψη του «ομολογιακού-κατηχητικού» μαθήματος γιατί δεν έχει δημιουργήσει όρους να υπάρχει τουλάχιστον 7η ομάδα θρησκευτικού – κοσμοθεωριακού μαθήματος και κάθε μαθητής να επιλέγει το θρήσκευμα που επιθυμεί; Θα το κάνει τώρα;
γ) Όσοι ήμασταν από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 με το πολιτισμικό-ορθόδοξο-διαθρησκειακό-θρησκειολογικό (ομόκεντροι κύκλοι) τι κάναμε για να το επιβάλουμε ως κοινωνικά αποδεκτό; Λίγα.
δ) Ο Αρχιεπίσκοπος που δείχνει να έχει καλές σχέσεις με αυτή την Κυβέρνηση (κακώς, αλλά έχει πάει μέχρι και σε Υπουργικό Συμβούλιο) δεν αισθάνεται ότι μας «την έφερε» η κυβέρνηση;
ε) Νομίζω ότι εάν η (τελική) μάχη δεν γίνει και επί του μοντέλου – που θα ρίξει σύντομα σε δήθεν (;)  «δημόσια διαβούλευση» η κυβέρνηση των … «ξένων γλωσσών» – αλλά σε επί μέρους συζητήσεις για επί μέρους διάσωση του μαθήματος, τότε  έχει από ελάχιστη έως μηδενική πιθανότητα επιτυχίας. Εκτός και εάν «η εσχάτη πλάνη αποδειχθεί χείρων της πρώτης»:
Να ζητήσει η κυβέρνηση να συμφωνήσει η θεσμική εκκλησία με τη αναδιάρθρωση, ενώ πιθανά θα βράζει η νεολαία, για να πετάξει κάποιο .. ψίχουλο. Αυτό δεν θα ήθελε ούτε να το σκεφτώ…
ΥΓ: Που πάει  το άρθρο 16 «σύντροφοι»; Εκεί που απ’ όπου φέρνει και τα δίδακτρα σε ΑΕΙ και όχι μόνο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.