Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

Απολογισμός δράσης του Φουσέκη Χρήστου, αιρετού στο ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Εν όψει των εκλογών  για την ανάδειξη νέων αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια και με τη συνακόλουθη λήξη της θητείας μου ως αιρετού εκπροσώπου του κλάδου στο ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας , υποβάλλω στην κρίση σας τον απολογισμό της δράσης μου στο υπηρεσιακό συμβούλιο, όπως, σύμφωνα με τις θέσεις του εκπαιδευτικού μας κινήματος και τις αρχές της δημοκρατικής μας ιδεολογίας, πρέπει να γίνεται απ’ όλους τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου.
Η θητεία μου στο ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας χρονολογείται από τις 8-9-2009, όταν αντικατέστησα την προκάτοχό μου στο υπηρεσιακό συμβούλιο, τη σ.  Ζωγραφάκη Ελένη. Και οι δύο είχαμε εκλεγεί με το ψηφοδέλτιο «Για έναν αριστερό αιρετό». Από τότε ίσαμε σήμερα:

1.      Ανέδειξα και κατάγγειλα στον κλάδο και στις ΕΛΜΕ το μη σύννομο,  αντίθετο με τις θέσεις του κλάδου και ρουσφετολογικό χαρακτήρα των τοποθετήσεων με δήθεν κοινωνικά κριτήρια στις τοποθετήσεις  του Σεπτεμβρίου του 2009 σε λειτουργικά κενά- με αποτέλεσμα, ύστερα κι από τη σχετική καταγγελία της Γ΄ ΕΛΜΕ, το φετινό Σεπτέμβρη οι τοποθετήσεις των λειτουργικά υπεράριθμων και των ευρισκόμενων στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ συναδέλφων να γίνουν με βάση τα μόριά τους.
2.      Πρότεινα στα ΔΣ των ΕΛΜΕ να δημιουργηθεί ένας συλλογικός συνδικαλιστικός μηχανισμός ελέγχου των πάσης φύσεως κενών από το επίπεδο των 139 δημόσιων γυμνασίων, γενικών λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ  της Γ΄ Αθήνας, ως το επίπεδο των γραφείων και του ΠΥΣΔΕ, που θα επιτρέψει στα συνδικάτα μας να υπαγάγουν στον έλεγχό τους όλες τις βαθμίδες της διοίκησης, και ν’ αποτρέψουν την αυτονόμηση των αιρετών από το συνδικαλιστικό κίνημα και τη μετατροπή τους σε παράγοντες που ανταγωνίζονται τα συνδικάτα.
3.       Επισήμανα και  κατάγγειλα στα ΔΣ των ΕΛΜΕ, στο ΔΣ της ΟΛΜΕ και σε θιγόμενους συν/λφους την παράνομη άρνηση του ΠΥΣΔΕ να εγκρίνει τις δεδουλευμένες υπερωρίες τους με τη δικαιολογία πως η υποβολή των δικαιολογητικών στο υπηρεσιακό συμβούλιο δεν έγινε μέσα σε δύο μήνες από την ανάληψή τους – πράγμα που δεν ισχύει νομικά για τις διδακτικές υπερωρίες των εκπαιδευτικών.
4.      Απέτρεψα κατά το σχολικό έτος 2009-10, με γραπτή παρέμβασή μου στο ΠΥΣΔΕ και με επαρκή νομική τεκμηρίωση, την αιτούμενη παράτυπη τοποθέτηση αναπληρωτών διευθυντών σε σχολεία χωρίς υποδιευθυντή, αφού δεν συνέτρεχαν οι τυπικές και σύννομες προϋποθέσεις τοποθέτησής τους (π.χ. αναρρωτική άδεια έως δύο μήνες του αναπληρούμενου διευθυντή), για να μην επιβαρύνονται χωρίς λόγο οι συν/λφοι και για να μην ενθαρρύνονται οι διευθυντές ν’ απουσιάζουν συχνά και τακτικά , χωρίς ιδιαίτερο λόγο, σε βάρος του αναπληρωτής τους. Κατά το φετινό σχολικό έτος, όμως, η νέα διοικητική πλειοψηφία ορίζει κατά βούληση αναπληρωτές διευθυντές ακόμα και χωρίς να συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις και υπόσχεται άτυπες μειώσεις ωραρίων (σε βάρος συν/λφων της ίδιας ειδικότητας του σχολείου)!
5.      Ανέδειξα και υπεράσπισα τα δικαιώματα των αποσπασμένων από άλλα ΠΥΣΔΕ συν/λφων, που η διοίκηση τους αντιμετωπίζει ως εκπαιδευτικούς δεύτερης κατηγορίας.
6.      Διερεύνησα, αρνήθηκα να συναινέσω, κι  επισήμανα το γεγονός πως η ουσιαστική εκχώρηση στους Προϊσταμένους των Γραφείων της αρμοδιότητας του ΠΥΣΔΕ να τοποθετεί τους συν/λφους ακόμα και στα μικρά λειτουργικά κενά με βάση τα μόρια τους, το βαθμό γειτνίασης των σχολικών μονάδων και το δήμο/ γραφείο ένταξής τους, υποθάλπει τη δημιουργία πελατειακών σχέσεων ανάμεσα στους συν/λφους και στα υφιστάμενα κλιμάκια της διοίκησης (διευθυντές σχολείων, προϊσταμένους γραφείων). Η στάση μου υποχρέωσε τελικά τη διοικητική πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ, που εμμένει ακόμα και σήμερα σ’ αυτή την εκχώρηση, να καθορίσει επακριβώς τ’ αντικειμενικά κριτήρια αυτών των τοποθετήσεων και ν’ αναγνωρίσει το δικαίωμα των συν/λφων να προσβάλουν αυτές τις τοποθετήσεις με ενστάσεις τους στο ΠΥΣΔΕ.
7.       Υποστήριξα τις περιπτώσεις συν/λφων που θίγονταν παράτυπα η οργανικότητα της θέσης τους.
8.       Διαπίστωσα το νομικά ατεκμηρίωτο χαρακτήρα της άποψης της διοίκησης που συναρτά την οργανικότητα από το όριο των 11 διδακτικών ωρών, και  διατύπωσα μια πρόταση άμεσα υλοποιήσιμη από το ΠΥΣΔΕ, χωρίς ν’ απαιτείται η  παρέμβαση  του υπουργείου. Η πρόταση μου αυτή συναρτά την οργανικότητα με το ήμισυ του υποχρεωτικού ωραρίου των συν/λφων (11 έως 8 ώρες), αυξάνει τις οργανικές θέσεις και μειώνει τα οργανικά κενά, στηρίζοντας εδώ και τώρα τη συστηματικά υπονομευόμενη  οργανικότητα κατά σχολείο.
9.      Ανέδειξα και απέτρεψα τη ρουσφετολογικού χαρακτήρα σιωπηρή τοποθέτηση «μιλημένων» συνήθως συν/λφων με ελάχιστα μόρια σε ανύπαρκτες οργανικές θέσεις, με το τέχνασμα της δήλωσης κολοβών οργανικών κενών χωρίς ή με ελάχιστες πραγματικές διδακτικές ώρες στις τοποθετήσεις Μαΐου και Ιουνίου του 2010- έτσι ώστε οι παρατύπως ευνοημένοι συν/λφοι με τ’ απειροελάχιστα μόρια ν’ αποκτούν την επόμενη χρονιά το προνόμιο της κατά προτεραιότητα τοποθέτησης σε οργανικά κενά ως υπεράριθμοι!
10.  Επεσήμανα πως η σύννομη κατά προτεραιότητα τοποθέτηση  ασθενούντων συν/λφων σε κενές οργανικές θέσεις από την υπηρεσία προϋποθέτει ύπαρξη απόφασης υγειονομικής επιτροπής και συγκεκριμένου ανά ασθένεια βαθμό επιδείνωσης της υγείας- συμβάλλοντας έτσι στην αποτροπή παράτυπων τοποθετήσεων σε βάρος των άλλων συν/λφων.
11.  Στήριξα την απόφαση του κλάδου για την κατάργηση του προνομίου της κατά προτεραιότητα τοποθέτησης των πολυτέκνων σε οργανική θέση- πράγμα που είχε ως αποτέλεσμα την υιοθέτηση αυτής της θέσης από το υπηρεσιακό συμβούλιο στις τοποθετήσεις Μαΐου- Ιουνίου 2010 προς εφαρμογή σχετικής διάταξης του Ν. 3848, και προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Πανελλήνιας Ένωσης Πολυτέκνων που  κατάγγειλε το ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας στο Υπουργείο Παιδείας, και την έκδοση προφανώς παράτυπης κι αντισυνταγματικής εγκυκλίου από τον υπεύθυνο Γραμματέα του ΥΠΕΠΘ που εντελλόταν την παράτυπη κατά προτεραιότητα τοποθέτηση των πολυτέκνων και το Μάϊο- Ιούνιο του 2010 !
12.   Απέτρεψα κατάληψη διοικητικών θέσεων από συν/λφους που δεν πληρούσαν  τα απαιτούμενα αντικειμενικά κριτήρια, και  στήριξα συν/λφους που είχαν αυτά τα προσόντα- παρά την αντίθετη πολιτική βούληση της διοίκησης που μεροληπτούσε, εθελοτυφλώντας μπροστά στην έλλειψη των αντικειμενικών κριτηρίων.
13.   Στήριξα όλους τους συν/λφους υποψήφιους υποδιευθυντές που συγκέντρωναν στο πρόσωπό τους την ψήφο εμπιστοσύνης των συλλόγων τους. Ανέδειξα το νομικά προβληματικό χαρακτήρα της απαλλαγής από τα καθήκοντά τους υποδιευθυντών επί θητεία, με το πρόσχημα της δρομολογημένης από την υπηρεσία μείωσης των τμημάτων.
14.   Βαθμολόγησα όλους τους υποψήφιους διευθυντές με 20 ,  επισημαίνοντας τον υποκειμενισμό της συνέντευξης και  καταγράφοντας την (προσωπική μου) άποψη ότι η συνέντευξη μπορεί ν’ αντικατασταθεί από σταθμισμένα τέστ υψηλής αντικειμενικότητας.
15.  Συνέβαλα ουσιαστικά στην απαλλαγή δύο πειθαρχικά εναγόμενων μελών της εκπαιδευτικής μας κοινότητας από τις κατηγορίες της διοίκησης. Υπονόμευσα την καταδικαστική απόφαση της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ σε βάρος δύο άλλων μελών της εκπαιδευτικής μας κοινότητας, αρνούμενος να την επικροτήσω, με την επισήμανση πως η αρμόδια υγιειονομική επιτροπή δεν τεκμηρίωνε επαρκώς τους ισχυρισμούς της για μη δικαιολογημένη παρουσίαση ενώπιόν της των πειθαρχικά εναγομένων. Επισήμανα τον αναπόδεικτο χαρακτήρα του ισχυρισμού της διοίκησης περί μακρόχρονης, δίμηνης αδικαιολόγητης απουσίας από την υπηρεσία μέλους της εκπαιδευτικής μας κοινότητας αποσπασμένου στο εξωτερικό, ανέδειξα το μη σύννομο χαρακτήρα της κατακράτησης μισθού του για ένα μήνα από την υπηρεσία, συνέβαλα στην αποτροπή της παραπομπής του στο ΠΥΣΔΕ με το ερώτημα της απόλυσης, και  στην επιβολή της μικρότερης δυνατής ποινής - ύστερα από την παραδοχή εκ μέρους του συνηγόρου του εναγόμενου της  ευθύνης  για ένα κλάσμα του χρόνου απουσίας του πελάτη του από την υπηρεσία και της παραίτησής του από την απαίτηση της διεκδίκησης του παράτυπα κατακρατηθέντος μισθού του!
16.   Ανέδειξα τον παράτυπο χαρακτήρα κατακράτησης μισθού από συν/σα- της οποίας αυθαίρετα δεν ενεκρίθη από τον προϊστάμενο του 3ου γραφείου η αίτηση χορήγησης αναρρωτικής άδειας- και συνέβαλα στη δικαίωση της σχετικής ένστασης της συν/σας από το ΠΥΣΔΕ.
17.  Συνέβαλα στην τεκμηρίωση και στην ανάδειξη του παράτυπου χαρακτήρα της διαδικασίας μαζικής και απρόσωπης διάθεσης των συν/λφων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση το Σεπτέμβριο του 2010- τόσο στο επίπεδο του ΠΥΣΔΕ όσο και στο επίπεδο της περιφέρειας και της επικράτειας.
18.  Ζήτησα και με σχετική αίτησή μου προς το ΠΥΣΔΕ τη διεξαγωγή των συνεντεύξεων υποψήφιων διευθυντών που δικαιώθηκαν με δικαστικές αποφάσεις για αδικίες που υπέστησαν στις προηγούμενες κρίσεις. Η παραπομπή αυτών των συνεντεύξεων στις ελληνικές καλένδες, με διαρκή καταστρατήγηση της σχετικής νομοθεσίας περί άμεσης εφαρμογής δικαστικών αποφάσεων από τη διοίκηση, είναι σαφές δείγμα της αλληλεγγύης που υπάρχει ανάμεσα στην παλιά και στη νέα διοίκηση και προάγγελος των αυθαιρεσιών της νέας διοίκησης στις μελλοντικές κρίσεις στελεχών!
Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν την άποψή μας ότι μόνον η στενή συνεργασία αγωνιστικών ΕΛΜΕ με αιρετούς που δεν είναι υποχείρια της διοίκησης μπορεί ν’ αναχαιτίσει την εγγενή τάση της διοίκησης προς τη αυθαιρεσία. Επιβεβαιώνουν επίσης την κλασική θέση ότι η αστική κρατική διοίκηση συστηματικά και βαθμιαία υπονομεύει de facto τις de jure δημοκρατικές και κοινωνικές κατακτήσεις μας, τείνει στο σφετερισμό της νομοθετικής εξουσίας και  προωθεί την αντιδημοκρατική εκμαίευση μιας καταναγκαστικής συναίνεσης στην κάθε φορά αντιδραστική αστική κυβερνητική πολιτική με την υποβάθμιση του πολίτη σε πελάτη, του δικαιώματος σ’ εξυπηρέτηση, της ισονομίας σε ημετερότητα και σε αυθαιρεσία, του δεσμευτικού κοινωνικού συμβολαίου μεταξύ κυβερνώντων και κυβερνωμένων σε διαβουκόληση του λαού και των εργαζομένων.
Γι’ αυτό, στις επερχόμενες  εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια, για την τοπική αυτοδιοίκηση και για τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ, συν/σα και συν/λφε, μέμνησο συν τοις άλλοις και του μνημονίου που απομυζά την τσέπη μας και τη χώρα προς όφελος των εγχώριων και των ξένων τοκογλύφων, και δώσε με την ψήφο σου τρία γερά, απανωτά πολιτικά ραπίσματα στις πολιτικές δυνάμεις και στα συνδικαλιστικά τους στηρίγματα που απεργάζονται το συλλογικό μας εξανδραποδισμό! 

Περιστέρι, 20-10-2010

Φουσέκης Χρήστος

Αιρετό μέλος του ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας, εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο
«Για έναν  αριστερό αιρετό»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.