Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2010

Απάντηση στο άρθρο του Κ. Στεργίου σχετικά με την κατάρα των ΠΕ17, του Δημήτρη Τζελέπη


 Απαντηση στο άρθρο του Κ. Στεργίου σχετικά με την κατάρα των ΠΕ17:

      "Καταρχήν να σας συστηθώ, ονομάζομαι Τζελέπης Δημήτρης κι είμαι ηλεκτρολόγος με αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας στον τομέα μου. Έχω εργαστεί ως ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων, φορτηγών και μοτοσυκλετών. Έχω εργαστεί κι ως ηλεκτρολόγος εγκαταστάσεων, συντηρητής σε εργοστάσιο …..μέχρι και σε συνεργείο που περνούσε πλακάκια δούλεψα για κάνα δυο χρόνια.
    Όσον αφορά τα πτυχία μου τώρα, είμαι απόφοιτος Γενικού λυκείου, Τεχνικής σχολής, Β΄ κύκλου ΤΕΕ και πλέον κι απόφοιτος της ΑΣΠΑΙΤΕ. Εργάζομαι για δεύτερη συνεχή χρονιά ως εκπαιδευτικός ΤΕ01 ηλεκτρολόγος αν κι όπως προείπα έχω πλέον και το πτυχίο του ΠΕ1703.
     Όλα τα παραπάνω αναφέρθηκαν όχι ως διαφήμιση αλλά σαν απόδειξη της επαγγελματικής κι εκπαιδευτικής μου εμπειρίας όπως επίσης και της παιδαγωγικής μου επάρκειας.

    Κι αρχίζω λοιπόν να απαντώ στους προβληματισμούς του Κ. Στεργίου διορθώνοντας  κάποιες ανακρίβειες που αναγράφει στο κείμενο του. Πρώτον, τα Α.Τ.Ε.Ι. είναι τετραετούς φοιτήσεως κι όχι τριετούς όπως αναφέρει. Δεύτερον, και σημαντικότερον η ΑΣΠΑΙΤΕ που είναι κι η μόνη σχολή στην Ελλάδα που δίνει στις τεχνικές ειδικότητες παιδαγωγική επάρκεια είναι πενταετούς φοίτησης. Τρίτον, η ΣΕΛΕΤΕ πλέον λέγεται ΑΣΠΑΙΤΕ και δεν σου δίνει ούτε μόρια προϋπηρεσίας ούτε Μ.Κ. Καλό θα ήταν λοιπόν πριν γράψουμε οτιδήποτε κι εάν θέλουμε να δηλώνουμε επιστήμονες να κάνουμε πρώτα έστω και μια υποτυπώδης έρευνα.

    Ο κ. Στεργίου μας αναφέρει πολύ σωστά όλες τις παραπάνω γνώσεις που έχει σαν μηχανικός ηλεκτρολόγος τελειώνοντας το Πολυτεχνείο, δεν μας εξηγεί όμως που ακριβώς απέκτησε τις δεξιότητες ενός εκπαιδευτικού ώστε να είναι κατάλληλος να διδάξει. Εκτός εάν υπονοεί ότι τελειώνοντας ένα πολυτεχνείο γίνεσαι αυτόματα παντογνώστης κι έτοιμος παιδαγωγός χωρίς να έχεις κάνει έστω κι ένα παιδαγωγικό μάθημα.
    Βέβαια υπάρχει κι η άλλη περίπτωση, να θεωρεί ότι τα παιδαγωγικά μαθήματα, οι ασκήσεις πρακτικής διδασκαλίας, οι στρατηγικές εκπαιδευτικής μεθοδολογίας κι αξιολόγησης είναι ανούσιες κι «ισοπέδωση προς τα κάτω» όπως αναφέρει. Με λίγα λόγια λοιπόν προσπαθεί να μας πείσει ότι μονό το Πολυτεχνείο έχει ικανούς καθηγητές κι ανάλογο πρόγραμμα σπουδών έτσι ώστε να βγάζει επιστήμονες. Η ΑΣΠΑΙΤΕ λοιπόν και τα υπόλοιπα ΑΤΕΙ ( η ΤΕΙ κατά τον κ. Στεργίου) υπάρχουν μόνο για να εξυπηρετούν πολιτικά συμφέροντα και να «τονώνουν τοπικές οικονομίες».

         Όλοι αυτοί λοιπόν που 80 χρόνια διδάσκουν στην τεχνική εκπαίδευση κι έχουν «βγάλει» τεχνίτες και μάστορες, έχοντας τελειώσει σχολή εργοδηγών ή τεχνικό λύκειο, που έχουν φτιάξει τα εργαστήρια στα οποία διδάσκονται οι μαθητές, που έχουν σταθεί αρωγοί στην μεταλαμπάδευση της επαγγελματικής τους εμπειρίας σε όλους τους συναδέλφους τους που προέρχονται από θεωρητικές σχολές (όπως καλή ώρα ο κ. Στεργίου) κι ενώ ξέρουν να αναλύσουν ένα τριπλό ολοκλήρωμα μέσα σε δευτερόλεπτα ή να λύσουν διαφορικές εξισώσεις και σειρές furrier εν ριπή οφθαλμού, δυστυχώς δεν έχουν την απλή γνώση ενός τεχνίτη ΔΕ ηλεκτρολόγου σε πολύ βασικά πραγματάκια όπως το να πιάνουν ένα κατσαβίδι, να σκάβουν ένα τοίχο με σφυρί και καλέμι ή ακόμα και να «χαντρώσουν» έναν τοίχο.
    Και δεν νομίζω ότι υπάρχει ενεργός εκπαιδευτικός στη τεχνική εκπαίδευση  που δεν γνωρίζει την αλήθεια αυτή που μόλις ανέφερα. Στην εκπαίδευση κ. Στεργίου είναι όλοι απαραίτητοι:
….. κι οι ΔΕ που είναι τεχνίτες και μπορούν να συντηρήσουν τις εργαστηριακές εγκαταστάσεις ( δεν νομίζω να έχει κανείς την εντύπωση ότι ένας απόφοιτος πολυτεχνείου ή ΑΣΠΑΙΤΕ θα βάλει τα ρούχα της δουλειάς και θα αρχίσει να φτιάχνει μπετονιέρες λάσπη για να σοβαντίσει έναν τοίχο)
…..Κι οι ΤΕ που είναι η συνέχεια της μαθητείας και που έχουν την επαγγελματική εμπειρία να δείξουν στα παιδιά (που προορίζονται για τεχνίτες κι όχι για επιστήμονες κ. Στεργίου) πώς να κρατήσουν σωστά ένα κατσαβίδι ή πώς να τραβήξουν μια ατσαλίνα.
…….Κι οι ΠΕ17 που έχουν την τεχνογνωσία να απαντήσουν σε ερωτήματα θεωρητικού περιεχομένου άλλα και που είναι ικανοί να αναλάβουν και θεωρητικά μαθήματα.
….Ακόμα κι οι ΠΕ12 που θα μπορέσουν να εμπνεύσουν τα παιδιά με τις γνώσεις τους να κάνουν αυτό το ένα βηματάκι παραπάνω και να προσπαθήσουν να γίνουν καλύτεροι στην τέχνη τους.
     Όμως κ. Στεργίου να με συγχωρείτε αλλά κανείς από αυτούς δεν θα έπρεπε...
 να διδάσκει χωρίς πρώτα να πάρει τα κατάλληλα εφόδια ενός εκπαιδευτικού και τα οποία είναι φυσικά οι παιδαγωγικές δεξιότητες. Κι εκεί θα έπρεπε να είναι η ένσταση σας, που όλοι σας έχετε δικαίωμα να διδάξετε κάνοντας μια ψευτο-επιμόρφωση για 3 Σαββατοκύριακα κι αυτόματα θεωρείστε έτοιμοι να γίνετε εκπαιδευτικοί.
     Η τεχνική εκπαίδευση έχει πολλά προβλήματα όμως δυστυχώς αυτά δεν προέρχονται από την υποθετικά ανεπαρκή θεωρητική γνώση των ΤΕ και των ΔΕ , ούτε καν από την παντελή έλλειψη πρακτικής εμπειρίας των ΠΕ17. Το μεγαλύτερο πρόβλημα κ. Στεργίου είναι η αλαζονεία των ΠΕ12 που θεωρούν ότι γνωρίζουν τα πάντα και δεν είναι διατιθέμενοι να αφήσουν να αλλάξει τίποτα. Αυτή την κοντόφθαλμη άποψη ότι τα πέντε χρόνια σπουδών είναι ανώτερα από τα δέκα και δεκαπέντε χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας. Ότι αυτά τα πέντε χρονάκια μπορούν να απαξιώσουν την αξία και τις σπουδές ενός παιδαγωγού που τέλειωσε με κόπο και με μεράκι μια σχολή που ο λόγος ύπαρξης της είναι το να βγάζει εκπαιδευτικούς τεχνικής εκπαίδευσης.
    …..Και τελικά γιατί αφού ήθελε κάποιος να γίνει εκπαιδευτικός πήγε πολυτεχνείο?   ……Γιατί άραγε κάποιος που έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει ολόκληρα κτίρια, μπορεί να μελετήσει, επιβλέψει και κατασκευάσει τεράστιες εγκαταστάσεις μηχανολογικές αλλά και ηλεκτρολογικές είναι έτοιμος να «αρκεστεί» σε 1100 ευρώ?
     Θα κλείσω ζητώντας συγγνώμη για το ύφος της γραφής μου, γιατί αν κι ο τόνος μου είναι επιθετικός, οι προθέσεις μου είναι καλοπροαίρετες και αποσκοπούν στο να μας προβληματίσουν όλους ίσως ακόμα και να μας ενεργοποιήσουν έτσι ώστε να καταφέρουμε όλοι μαζί κι όχι διασκορπισμένοι σε χίλια στρατόπεδα να διορθώσουμε αλλά και να αναβαθμίσουμε την τεχνική εκπαίδευση στη χώρα μας.
Χωρίς προκαταλήψεις και κοντοφθαλμισμούς. Χωρίς ιδιοτέλεια κι υποτέλεια σε συμφέροντα και συντεχνίες. Κοιτώντας το καλό των παιδιών μας και το μέλλον τους.
Τζελέπης Δημήτρης ,
Περήφανος Εκπαιδευτικός ΤΕ0106 με παιδαγωγική επάρκεια".


Xoris Apousies: Αντί σχολίου πατήστε εδώ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.