Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

Διευθυντές και Υποδιευθυντές σχολείων: ποιό πλαίσιο συζητά το ΥΠΔΜΘ;

Δυστυχώς για τον κλάδο, το μέλλον των σχολείων και την παιδεία των μαθητών (μας) δικαιώθηκε και η πρόβλεψη της Εκπ. Παρέμβασης ΚΑΙ στο ζήτημα του νέου ρόλου των διευθυντών και υποδιευθυντών των νέων σχολικών μονάδων. Επιβάλλαμε επίμονα  - και έγινε τελικά αποδεκτό στο ΕΑΚ – ΠΥΣΔΕ Αχαΐας – την μη συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων στην εκλογή τους, εκτιμώντας την τάση που οδηγούσε η παρούσα κυβέρνηση τις σχολικές μονάδες και τη διοίκησή τους.
Τώρα μετά τον σχεδιασμό κατάργησης όλων των Γραφείων εκπαίδευσης και το κλείσιμο χωρίς συμμετοχή των από κάτω (προκρούστεια μέθοδος) των σχολικών μονάδων κάτω των 150 μαθητών όλα γίνονται πιο καθαρά.
Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ του ΓΑΠ δεν  υπέταξε μόνο τον εαυτό της  στην ΕΚΤ-Comision-ΔΝΤ.  Χρησιμοποίησε σχεδιασμένα την βίαιη και αιφνιδιαστική μας κατοχή ως εργαλείο για βίαιη αναδιάρθρωση – διάλυση όλου δημόσιου, άρα και της Εκπαίδευσης, από τους βρεφονηπιακούς σταθμούς έως τα διδακτορικά.
Στο χώρο μας μέρος της αναδιάρθρωσης αφορά το νέο πρότυπο που σχεδιάζουν να επιβάλλουν στη διοίκηση των σχολικών μονάδων.
Γιγάντωσή τους, ώστε να μειωθούν σε αριθμό και να αυξηθούν σε πληθυσμό ώστε να είναι συμβατές για την παράδοσή τους μέσω «Καλλικράτη» σε χορηγούς και σε μετατροπή τους σε «απρόσωπες» ώστε να είναι πιο αυταρχικές.
Στο πλαίσιο αυτό διαβάστε το σημαντικό ρεπορτάζ της Εκπαιδευτικής πύλης «esos» που βγήκε στον αέρα πριν δυο μέρες… Τα σχόλια δικά σας.
 ***
“Ποια πρόταση έχει στο γραφείο της η υπ. Παιδείας για τις αρμοδιότητες των Διευθυντών των σχολείων;
 Αποκλειστικό Ρεπορτάζ: esos.gr
Τη μεταφορά σειράς αρμοδιοτήτων  στους Διευθυντές των σχολείων και παράλληλα τη χορήγηση διευθυντικού  επιδόματος το οποίο θα  χωρίζεται σε δυο μέρη, ένα που αναλογεί ανεξάρτητα από το μέγεθος της σχολικής μονάδας σε επίδομα ευθύνης και ένα που είναι ανάλογο με το μέγεθος της σχολικής μονάδας σε μαθητές ή/και υπηρετούντες εκπαιδευτικούς, προτείνει το Ιδρυμα Τσάτση , μέσω μελέτης , την οποία παρήγγειλε η πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας, την  οποία παρουσιάζει κατ αποκλειστικότητα το esos.gr .
Ειδικότερα η πρόταση έχει ως εξής:
Στο Διευθυντή της σχολικής μονάδας μεταφέρονται μια σειρά αρμοδιότητες, πολλές από τις οποίες μέχρι τώρα έχουν τα Γραφεία Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας:
1)    Έχει την ευθύνη της φύλαξης και της ενημέρωσης των ατομικών υπηρεσιακών φακέλων των εκπαιδευτικών. Για το σκοπό αυτό είτε τοποθετείται γραμματέας σε κάθε σχολείο (μέσω μετατάξεων), είτε ορίζεται εκπαιδευτικός με αυτή την αρμοδιότητα στον οποίο όμως δικαιολογείται μειωμένο ωράριο. Σε σύντομο ωστόσο χρονικό διάστημα μέσω της εφαρμογής της ψηφιακής διοίκησης στα σχολεία, οι εν λόγω διευθετήσεις θα καταστούν μη αναγκαίες καθώς όλοι οι υπηρεσιακοί φάκελοι των εκπαιδευτικών θα μπορούν να βρίσκονται σε ψηφιακή μορφή.
2) Χορηγεί τις άδειες απουσίας κανονικές, ειδικές, γονικές των εκπαιδευτικών.
3) Αναθέτει τη διδασκαλία πέρα του υποχρεωτικού ωραρίου με υπερωριακή αποζημίωση.
4) Εποπτεύει τα προγράμματα που εφαρμόζονται στο σχολείο του και αφορούν την Ενισχυτική Διδασκαλία, την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, την εκπαίδευση των παλινοστούντων και αλλοδαπών μαθητών και των άλλων καινοτομικών προγραμμάτων.
5) Ορίζει τους μέντορες και πρωταγωνιστεί στην αξιολόγηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
6) Μαζί με τον αντίστοιχο σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής και τους εκπαιδευτικούς της τάξης κάνει μία πρώτη διάγνωση για τον μαθητή και δίνουν μία πρώτη ένδειξη σοβαρότητας της κατάστασης
Προκειμένου οι διευθυντές των σχολικών μονάδων να ανταποκριθούν στα αυξημένα καθήκοντά τους θα πρέπει να λαμβάνουν σημαντικά αυξημένο διευθυντικό επίδομα. Το διευθυντικό επίδομα χωρίζεται σε δυο μέρη, ένα που αναλογεί ανεξάρτητα από το μέγεθος της σχολικής μονάδας σε επίδομα ευθύνης και ένα που είναι ανάλογο με το μέγεθος της σχολικής μονάδας σε μαθητές ή/και υπηρετούντες εκπαιδευτικούς. Παράλληλα σε κάθε σχολική μονάδα θεσπίζεται θέση Υποδιευθυντή με κύρια ευθύνη την προετοιμασία του προϋπολογισμού του σχολείου και την οικονομική διαχείριση (bursar) σε στενή συνεργασία με το Διευθυντή και με τη Σχολική Επιτροπή.
Γενικά με βάση τη διαπίστωση ότι οι σχολικές μονάδες στην Ελλάδα είναι μικρές σε μέγεθος θα πρέπει να εξεταστεί πολύ σοβαρά η προοπτική ενοποίησης σχολικών μονάδων, πάντοτε ωστόσο με ιδιαίτερη ευαισθησία στις τοπικές ιδιαιτερότητες.
Σε μια πρώτη φάση προτείνεται η ενοποίηση των τριών μορφών σχολικών μονάδων (ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΣΕΚ) που εντάσσονται στο πλαίσιο της ανώτερης δευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης σε μια. Σε δεύτερη φάση προτείνεται η συγχώνευση σχολικών μονάδων στη βαθμίδα του γενικού λυκείου, ενόψει ιδιαίτερα των ήδη δημοσιοποιημένων προθέσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου να προχωρήσει σε ριζική αναμόρφωση της βαθμίδας αυτής.”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.