Ενιαία Αγωνιστική Κίνηση για το ΠΥΣΔΕ Ν. Αχαΐας
Συναδέλφισσες, -οι,
Μετά τις εκλογές της 3 Νοέμβρη 2010 και την ανάδειξη αιρετού για άλλη μια φορά από το ψηφοδέλτιό μας (δείγμα της εμπιστοσύνης του κλάδου στο σχήμα μας) θέλουμε να σας ενημερώσουμε για τις πρώτες συνεδριάσεις του νεοσυγκροτηθέντος ΠΥΣΔΕ, για τα θέματα που συζητήθηκαν και τις θέσεις που υποστηρίξαμε μέχρι στιγμής. Το ΠΥΣΔΕ συνεδρίασε μετά τη συγκρότησή του στις 17 Γενάρη, τρεις φορές (18, 21 και 26 Γενάρη). Οι πρώτες παρατηρήσεις μας είναι οι εξής:
α) Η υπηρεσιακή εικόνα των συναδέλφων: Οι συνάδελφοι όλων των εργασιακών καθεστώτων είμαστε της τάξης των 3000! Όμως δε δόθηκε σχετικός φάκελος στους αιρετούς, παρότι ζητήθηκε από μέρους μας που να ταξινομεί το εκπαιδευτικό προσωπικό (μόνιμοι με οργανική, μόνιμοι με προσωρινή, μόνιμοι αποσπασμένοι από άλλο ΠΥΣΔΕ, μόνιμοι αποσπασμένοι εντός νομού, διαθέσεις σε άλλα σχολεία, διαθέσεις σε Δημοτικά με ή χωρίς αίτηση, αναπληρωτές Π.Ω., αναπληρωτές Μ.Ω., αναπληρωτές ΕΣΠΑ, ωρομίσθιοι), ούτε Δελτία Κίνησης, όπου να φαίνονται τόσο οι τυχόν υπερωρίες, όσο και το τυχόν μειωμένο ωράριο ανά ειδικότητα, δημοτικό διαμέρισμα και πρώην κοινότητα. Αυτό το γεγονός δημιουργεί αδυναμία στους αιρετούς να ελέγξουν τις ενέργειες της διοίκησης και τις προτάσεις της για διαθέσεις και άλλες μετακινήσεις προσωπικού και οφείλει η διοίκηση άμεσα να
υλοποιήσει το αίτημά μας, όπως με βάση το νόμο υποχρεούται και όχι «θα το σκεφτώ».
β) Η λειτουργία του αθλητικού Γυμνασίου και Λυκείου: Το ΥΠΔΜΘ όφειλε να είχε συμπληρώσει τις ειδικότητες από τον αντίστοιχο πίνακα ΠΕ11 από τον Σεπτέμβρη, όπως και να έχει βρει τις πιστώσεις για τις μετακινήσεις των μαθητών-αθλητών. Δεν έκανε ούτε το ένα, ούτε το άλλο γιατί έχει ως στόχο, φαίνεται, την οριστική του κατάργηση. Έτσι το σχολείο βρέθηκε σήμερα με οριακό αριθμό μαθητικού δυναμικού και με τους συναδέλφους να αγωνιούν για τις εξελίξεις. Στην 1η συνεδρίαση μετά από 4 μήνες λειτουργίας χωρίς γυμναστές ειδικοτήτων ήλθε ένα περίεργο πακέτο τοποθετήσεων 5 συναδέλφων (2 από τον πίνακα) μαζί με πλήθος συναδέλφων ΠΕ11 που με μορφή πολλαπλής καραμπόλας θα πήγαιναν από «σχολείο σε σχολείο», τόσο για να καλύψουν τα κενά του μη διορισμού από τον πίνακα, όσο και για συμπλήρωση ωραρίου (δίκαια ή μη). Οι αιρετοί «μπλοκάραμε» τη διαδικασία με μια σειρά ερωτήματα: 1) Γιατί δεν συμπληρώθηκαν από τον σχετικό πίνακα με σειρά (μονίμων και αναπληρωτών) και μάλιστα από τον Σεπτέμβρη; 2) Γιατί «στάλθηκαν» (στα όρια της νομιμότητας) μόνο με προφορική εντολή οι συνάδελφοι στο σχολείο με ό,τι συνεπάγεται αυτή η πρακτική; 3) Τι ωράριο υπάρχει στους υπόλοιπους ΠΕ11 της Πάτρας, πλην αυτών που ήσαν στο πακέτο; Τελικά μετά λίγες μέρες οι «5» τοποθετήθηκαν με γραπτή (;) εντολή του Περιφ. Δ/ντή εκπ/σης για 1η φορά στην ιστορία του αθλητικού σχολείου ακροβατώντας στον Ν. 1566… Γι’ αυτό καταψηφίσαμε όλο το πακέτο (πλην ενός συναδέλφου για λόγους υγείας στα Καλάβρυτα με σχετικές επιφυλάξεις για την κάλυψη του κενού και την προαναφερθείσα δικαίωση).
γ) ΠΕ11 της Αχαΐας και ΥΠΔΜΘ: Οι συνάδελφοι ΠΕ11 είναι «στοχοποιημένοι» γιατί δεν έχουν πλήρες ωράριο. Το ερώτημά μας είναι γιατί δεν κάλεσε η διοίκηση τους συναδέλφους να δηλώσουν σειρά προτίμησης για συμπλήρωση ωραρίου σε σχολεία της περιοχής, ώστε να υπάρχει δικαιοσύνη και όχι λογική αδιαφάνειας και μορφές πελατειακών σχέσεων; Θέλουμε να συγχαρούμε συνάδελφο που προσήλθε (και με δική μας προτροπή) στην ΕΛΜΕ, κι έτσι το σωματείο συζήτησε το ζήτημα, έγινε παράσταση στη Διευθύντρια, δικαιώθηκε ο ίδιος στην 3η συνεδρίαση και άνοιξε το δρόμο πιο δίκαιων διαθέσεων για όλους τους συναδέλφους. Παράλληλα θέλουμε να καταγγείλουμε το ΥΠΔΜΘ που απέσπασε συνάδελφο ΠΕ11 γύρω στα Χριστούγεννα από τα Καλάβρυτα και δημιούργησε πολλαπλά ζητήματα σε όλα τα σχολεία της επαρχίας με διαδικασία πολλαπλών μετακινήσεων. Ρωτάμε ευθέως τη Διοίκηση (ανεξάρτητα ότι μετά την κατακραυγή το ΥΠΔΜΘ υπαναχώρησε): η θέση ΠΕ11 που δημοσιοποίησε το ΥΠΔΜΘ για βίαιες αποσπάσεις από την βόρεια Ελλάδα έχει σχέση και με αυτή την απόσπαση;
δ) Επιστροφή από τρίμηνες άδειες: Μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται από επιστροφές από τρίμηνες άδειες συναδέλφων με ή χωρίς οργανική θέση. Επειδή η τοποθέτηση στο μέσον του διδακτικού έτους συντίθεται από τέσσερις διαφορετικούς παράγοντες (οργανική θέση, προσωπική επιθυμία, παιδαγωγικό-εκπαιδευτικό συμφέρον μαθητών και εργασιακό δικαίωμα των ήδη διδασκόντων μέχρι την επιστροφή) καλούμε τους συναδέλφους να έρχονται σε επαφή και με τους αιρετούς και όχι μόνο με τη διοίκηση.
ε) Αναπληρωτές και ωρομίσθιοι: Οι αιρετοί μειοψηφούμε σε κάθε τοποθέτηση ωρομισθίων και αναπληρωτών ΑΜΩ ή ΕΣΠΑ, ζητώντας Αναπληρωτές Πλήρους Ωραρίου. Το ζήτημα όμως αυτό επειγόντως πρέπει να το αναδεικνύει στους στόχους το εκπαιδευτικό κίνημα, αφού ακόμα υπάρχουν σχολεία χωρίς καθηγητές. Στο σημείο αυτό οφείλουμε να καταγγείλουμε μια περίεργη αγκύλωση του ΥΠΔΜΘ: Δεν στέλνει αναπληρωτές (με πάνω από 4 ώρες), αλλά απαγορεύεται η πρόσληψη δυο ωρομισθίων της ίδιας ειδικότητας στο ίδιο σχολείο. Έτσι έχουμε έλλειψη καθηγητών σε δυο σχολεία της Κ. Αχαΐας μέχρι σήμερα.
στ) Συμπλήρωση ωραρίου: Δεν είμαστε αντίθετοι στη συμπλήρωση ωραρίου εντός του ίδιου Δημοτικού Διαμερίσματος ή έστω ίδιου δήμου αν το ωράριο είναι πολύ χαμηλό. Όμως: 1) Κανόνας πρέπει να είναι η διάθεση σε δυο σχολεία. Μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, υπό όρους και προϋποθέσεις, και για ειδικότητες μονόωρων μαθημάτων θα μπορούσε να υπάρξει μετακίνηση και σε τρίτο σχολείο και πάντως όχι από την αρχή της χρονιάς. 2) Η μετακίνηση μεταξύ μακρινών σχολείων δεν μπορεί να γίνεται την ίδια μέρα. 3) Είμαστε αντίθετοι σε μετακινήσεις χωρίς αίτηση στη α/βάθμια βαθμίδα για λόγους παιδαγωγικούς και εργασιακούς. Οφείλουμε όμως να καταγγείλουμε ότι με σχ. εγκύκλιο [Γεν. Λογ. Κρ., αρ. πρ. 10025, 11198/25-10-2010/Πάτρα] δεν δίνονται οδοιπορικά μεταξύ μακρινών σχολείων σε «καλλικρατικούς» δήμους, ειδικά σε μια εποχή πανάκριβων μεταφορικών. Οφείλει το ΔΣ της ΟΛΜΕ να το εξετάσει κεντρικά.
ζ) Δικαστικές αποφάσεις: Στις 26-1-2011 ξεκίνησε η διαδικασία για την (επιτέλους) επανάκριση των δικαιωθέντων υποψηφίων διευθυντών λόγω δικαίωσης στα διοικητικά δικαστήρια όσον αφορά τη δικαιολόγηση της βαθμολόγησης στις προφορικές συνεντεύξεις το 2007 από την πλειοψηφία του τότε ΠΥΣΔΕ Αχαΐας. Θέσαμε το ζήτημα στο ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας, το οποίο πήρε απόφαση και έκανε παράσταση στην Δ/ντρια εκπ/σης Ν. Αχαΐας πριν την κανονική συνεδρίαση. Τα βασικά χαρακτηριστικά της απόφασης τα οποία επικαλεστήκαμε και στην συνεδρίαση είναι: Ταχύτητα και νομιμότητα των επανακρίσεων (ποιο νομικό καθεστώς, ποιο όργανο, ποιοι υποψήφιοι, κλπ), και φύση της προφορικής συνέντευξης. Να σημειώσουμε ότι πραγματοποιήθηκαν δύο συνεδριάσεις έγιναν του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ (ως Συμβουλίου Επιλογής) στις 21-1-2011 και 26-1-2011 με μοναδικό θέμα την επιτάχυνση των διαδικασιών. Η 1η λόγω σοβαρών διαδικαστικών προβλημάτων, που αναδείξαμε, μετατράπηκε σε άτυπη ενημέρωση. Τελικά επειδή τα ερωτήματα δεν απαντήθηκαν από το Συμβούλιο επιλογής στάλθηκαν για απάντηση με το χαρακτηρισμό του κατεπείγοντος στο νομικό συμβούλιο.
η) Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων: Ενημερωθήκαμε ότι θα τεθεί ζήτημα στο ΠΥΣΔΕ στις 26-1-11 και αμέσως το θέσαμε στο ΔΣ της ΕΛΜΕ. Η ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ, έγινε πρόταση των αιρετών και της Διευθύντριας Εκπ/σης Ν. Αχαΐας και οδήγησε σε ομόφωνη απόφαση του ΠΥΣΔΕ Αχαΐας ώστε να παραμείνει η μοριοδότηση των σχολείων του Νομού «ως έχει».
θ) Ενστάσεις: Λόγω των δυσκολιών που καταγράψαμε σας ζητούμε σε κάθε περίπτωση όταν αισθάνεστε αδικημένοι να κάνετε άμεσα ενστάσεις, να ζητάτε τη γνώμη των αιρετών και των ΔΣ των δύο ΕΛΜΕ, ώστε να δικαιώνεστε, όπως αυτές τις δύο μέρες δυο συνάδελφοι. Μη ξεχνάτε ότι, συν τοις άλλοις, έχουμε καταγράψει και λάθη σε δελτία κίνησης…
ι) Επιλογή Υποδιευθυντών: Δυστυχώς υπάρχουν ακόμα σχολεία που δεν έχουν τοποθετηθεί Υπ/ντές με ετήσια θητεία. Εμείς κατ’ αρχήν δεν φέρνουμε αντίρρηση εάν υπάρχει μόνο μία υποψηφιότητα. Διαφορετικά θα ψηφίσουμε όποιον προτείνει ο σύλλογος και δεν υπάρχει νομικό πρόβλημα.
ια) Συλλογικές συναντήσεις: Συνάδελφοι, -ισσες σύντομα θα καλέσουμε σε συνάντηση στα γραφεία της ΕΛΜΕ όσους από σας έχετε ασταθή εργασιακή σχέση για μια συζήτηση μαζί σας. Η σχέση μας θα προσπαθήσουμε να είναι περισσότερο συλλογική και συναγωνιστική και λιγότερο ατομική και πελατειακή.
Οι αιρετοί με την Ενιαία Αγωνιστική Κίνηση για το ΠΥΣΔΕ Ν. Αχαΐας
Πάτρα, 30-1-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.