Τα Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης :
1. Αγρινίου - Θέρμου
2. Αμφιλοχίας
3. Βόνιτσας
4. Μεσολογγίου
5. Ναυπάκτου
6. Το Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Νομού Αιτωλοακαρνανίας
7. Οι αιρετοί του ΠΥΣΠΕ Αιτωλοακαρνανίας
Εκφράζουν την εντονότατη διαμαρτυρία τους για τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, καταγγέλλουν προς κάθε κατεύθυνση το σχέδιο εκτεταμένων καταργήσεων και συγχωνεύσεων που προωθείται από το ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ. και ζητούν τη στήριξη των Βουλευτών, του Αντιπεριφερειάρχη και των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου, των τοπικών συλλόγων, των Δημοτικών Συμβουλίων των Δήμων, των εργατοϋπαλληλικών κέντρων του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, όλων των συνδικαλιστικών σωματείων του νομού και των συλλόγων γονέων.
Λέμε όχι: § Στις αρνητικές κοινωνικές και εκπαιδευτικές επιπτώσεις.
§ Στην περαιτέρω υποβάθμιση της υπαίθρου και των χωριών.
§ Στο μαρασμό των τοπικών κοινωνιών, αφού με την κατάργηση και τις συγχωνεύσεις των σχολείων τους θα συμβεί ό,τι στο πρόσφατο παρελθόν συνέβη στις τοπικές κοινωνίες, στις οποίες τα σχολεία καταργήθηκαν. Οι γονείς, θέλοντας ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά τους, θα εγκαταλείψουν τις περιοχές διαμονής
1. Αγρινίου - Θέρμου
2. Αμφιλοχίας
3. Βόνιτσας
4. Μεσολογγίου
5. Ναυπάκτου
6. Το Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Νομού Αιτωλοακαρνανίας
7. Οι αιρετοί του ΠΥΣΠΕ Αιτωλοακαρνανίας
Εκφράζουν την εντονότατη διαμαρτυρία τους για τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, καταγγέλλουν προς κάθε κατεύθυνση το σχέδιο εκτεταμένων καταργήσεων και συγχωνεύσεων που προωθείται από το ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ. και ζητούν τη στήριξη των Βουλευτών, του Αντιπεριφερειάρχη και των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου, των τοπικών συλλόγων, των Δημοτικών Συμβουλίων των Δήμων, των εργατοϋπαλληλικών κέντρων του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, όλων των συνδικαλιστικών σωματείων του νομού και των συλλόγων γονέων.
Λέμε όχι: § Στις αρνητικές κοινωνικές και εκπαιδευτικές επιπτώσεις.
§ Στην περαιτέρω υποβάθμιση της υπαίθρου και των χωριών.
§ Στο μαρασμό των τοπικών κοινωνιών, αφού με την κατάργηση και τις συγχωνεύσεις των σχολείων τους θα συμβεί ό,τι στο πρόσφατο παρελθόν συνέβη στις τοπικές κοινωνίες, στις οποίες τα σχολεία καταργήθηκαν. Οι γονείς, θέλοντας ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά τους, θα εγκαταλείψουν τις περιοχές διαμονής
τους, θα εξωθηθούν στα αστικά κέντρα και στην εργασιακή περιπλάνηση ή θα αναγκαστούν να σταματήσουν τα παιδιά τους από το σχολείο. § Στη λογική της κυβέρνησης, που υπακούει στις επιταγές της Ε.Ε., του ΔΝΤ και θέλει να επιβάλλει το «φθηνό σχολείο».
§ Στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και στα αντιπαιδαγωγικά μέτρα του Υπουργείου Παιδείας. Διαφωνούμε με την πολιτική, που επιχειρεί να αποφασίσει για τις τοπικές κοινωνίες και την εκπαίδευση, χωρίς να ερωτηθούν οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και οι εκπαιδευτικοί. Διαφωνούμε επίσης με την ασάφεια που δημιουργεί η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας η οποία, εκμεταλλευόμενη την απουσία συγκεκριμένου νομοθετικού πλαισίου μετά τις αλλαγές στο χάρτη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δίνει τη δυνατότητα στις Περιφερειακές Διευθύνσεις να αποφασίσουν χωρίς συγκεκριμένα κριτήρια.
§ Στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και στα αντιπαιδαγωγικά μέτρα του Υπουργείου Παιδείας. Διαφωνούμε με την πολιτική, που επιχειρεί να αποφασίσει για τις τοπικές κοινωνίες και την εκπαίδευση, χωρίς να ερωτηθούν οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και οι εκπαιδευτικοί. Διαφωνούμε επίσης με την ασάφεια που δημιουργεί η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας η οποία, εκμεταλλευόμενη την απουσία συγκεκριμένου νομοθετικού πλαισίου μετά τις αλλαγές στο χάρτη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δίνει τη δυνατότητα στις Περιφερειακές Διευθύνσεις να αποφασίσουν χωρίς συγκεκριμένα κριτήρια.
Με τις επιχειρούμενες καταργήσεις-συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων θα αυξηθεί στα πολυθέσια σχολεία ο ανώτατος αριθμός μαθητών ανά τμήμα. Δεν μπορεί να μιλάμε για παιδαγωγικά κριτήρια, για μετασχηματισμό του Δημόσιου σχολείου, όταν αντί να μειώνεται ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα αυξάνεται. Το στρίμωγμα των μαθητών σε πληθωρικά τμήματα, ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα, η κατάργηση αντισταθμιστικών δομών (τμημάτων ένταξης και τάξεων υποδοχής) είναι όπως φαίνεται μερικά από τα «παιδαγωγικά» κριτήρια του ΥΠΔΒΜΘ.
Διαμαρτυρόμαστε για την απαρχαιωμένη κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή και για την υποχρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών. Ούτε συζήτηση γίνεται για νέες σχολικές μονάδες και εκσυγχρονισμό των υπαρχουσών. Σχολικές τάξεις χωρισμένες με γυψοσανίδες, σχολικά κτήρια χωρίς αύλειους χώρους, σε υπόγεια καταστήματα «μπουντρούμια», χωρίς γυμναστήρια και αίθουσες Η/Υ, με τους Διευθυντές σχολικών μονάδων σε απόγνωση, μην μπορώντας να καλύψουν ούτε τα απαραίτητα λειτουργικά έξοδα (θέρμανση, αναλώσιμα, καθαρίστρια, ΟΤΕ, ΔΕΗ, νερό).
Η Πολιτεία πρέπει να έχει ως πρώτη προτεραιότητά της την ασφάλεια και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών. Το κακό οδικό δίκτυο της περιοχής μας, ιδιαίτερα στις ορεινές περιοχές και οι ειδικές κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν σ’ αυτές, πέρα από την καθημερινή ταλαιπωρία, εγκυμονούν κινδύνους ατυχημάτων. Η ταλαιπωρία των μαθητών που θα αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν στο σχολείο και στη συνέχεια στο σπίτι τους, θα επιβαρύνει, λόγω των μετακινήσεων, το πρόγραμμά τους αλλά και τη σχολική τους επίδοση. Επιπλέον, θα υπάρξουν φαινόμενα σπατάλης και διασπάθισης δημόσιου χρήματος στον τομέα της μεταφοράς των μαθητών.
Επισημαίνουμε ιδιαίτερα ότι σύμφωνα με το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας δεν πρόκειται για καταργήσεις κάποιων ολιγοθέσιων σχολείων (μονοθέσιων, διθέσιων) αλλά για την πρόθεση δημιουργίας σχολικών συγκροτημάτων εκατοντάδων μαθητών, που δε θα πληρούν ούτε καν τα στοιχειώδη, τόσο από άποψη υποδομών όσο και από άποψη εργασιακών σχέσεων και συνθηκών εργασίας (εκπαιδευτικών και μαθητών).
Δεν μπορεί η συγχώνευση σχολείων να είναι η προτεραιότητα σήμερα. Αντιθέτως, θα έπρεπε να τίθενται ως ζητήματα αιχμής η πολύπλευρη στήριξη του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών, προκειμένου αυτοί να ασκήσουν το εκπαιδευτικό τους έργο, η ενίσχυση των μαθητών (π.χ. με αντισταθμιστικές δομές), η επίλυση σοβαρών προβλημάτων υλικοτεχνικής και κτηριακής υποδομής των σχολείων και γενικότερα η αύξηση των δαπανών για την παιδεία και όχι η μείωση, στην οποία προχώρησε η κυβέρνηση με τον προϋπολογισμό που ψήφισε το 2011 (2,75% του ΑΕΠ, το χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων 50 ετών).
Απαιτούμε :
§ Την άμεση μείωση των μαθητών ανά τμήμα στο 1/20, κατ’ ανώτατο όριο, για το δημοτικό και στο 1/15 για το νηπιαγωγείο.
§ Τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων.
§ Την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ, με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση του Δημόσιου σχολείου και την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης.
Κοινοποίηση:
1. ΔΟΕ
2. ΑΔΕΔΥ (ΚΑΙ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ)
3. ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
4. ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ
5. ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ ΓΟΝΕΩΝ
6. ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ
7. ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΟΜΟΥ
8. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ
9. ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ10. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ Δ/ΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
11. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ
12. Μ.Μ.Ε.
ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
1. Αγρινίου – Θέρμου: Κόκκοτος Βασίλης
2. Αμφιλοχίας: Χαραλάμπους Δημήτριος
3. Βόνιτσας: Λάσκαρης Νικόλαος
4. Μεσολογγίου: Τσάμης Δημήτριος
5. Ναυπάκτου: Λουκόπουλος Άρης
Ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ του Νομού Αιτωλοακαρνανίας:
Δημήτρης Μπαϊρακτάρης
Οι αιρετοί του ΠΥΣΠΕ Αιτωλοακαρνανίας:
Τσώλος Ιωάννης
Σκαρμούτσος Αναστάσιος
§ Τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων.
§ Την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ, με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση του Δημόσιου σχολείου και την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης.
Κοινοποίηση:
1. ΔΟΕ
2. ΑΔΕΔΥ (ΚΑΙ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ)
3. ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
4. ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ
5. ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ ΓΟΝΕΩΝ
6. ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ
7. ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΟΜΟΥ
8. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ
9. ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ10. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ Δ/ΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
11. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ
12. Μ.Μ.Ε.
ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
1. Αγρινίου – Θέρμου: Κόκκοτος Βασίλης
2. Αμφιλοχίας: Χαραλάμπους Δημήτριος
3. Βόνιτσας: Λάσκαρης Νικόλαος
4. Μεσολογγίου: Τσάμης Δημήτριος
5. Ναυπάκτου: Λουκόπουλος Άρης
Ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ του Νομού Αιτωλοακαρνανίας:
Δημήτρης Μπαϊρακτάρης
Οι αιρετοί του ΠΥΣΠΕ Αιτωλοακαρνανίας:
Τσώλος Ιωάννης
Σκαρμούτσος Αναστάσιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.