Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011

ΠΥΣΠΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ: Επιλογές Διευθυντών Σχολικών Μονάδων…Στην τελική ευθεία!

Ζαχαρίας Καψαλάκης                            Μεσαρά  18 Ιουλίου 2011

Αιρετός ΠΥΣΠΕ  Ηρακλείου
Τηλ.6948400112                                 
ΦΑΞ: 2892052203       

1οο Ενημερωτικό Ιουλίου  2011

(Ενημερωτικό 19ο  έτους 2011)

Αγαπητοί Συνάδελφοι

Επιλογές Διευθυντών Σχολικών Μονάδων…
Στην τελική ευθεία!
Την Πέμπτη ξεκινούν οι συνεντεύξεις στο Ηράκλειο…

Μπήκαμε στην τελική ευθεία για τις επιλογές Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και στο Ηράκλειο. Την ερχόμενη Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011 ξεκινούν οι συνεντεύξεις που ολοκληρώνουν μια διαδικασία σημαντική, κορυφαία για το θεσμό, κορυφαία όμως στιγμή στην επαγγελματική καριέρα αρκετών συναδέλφων. Μάλιστα σε μια εποχή που ο θεσμός του Διευθυντή «φορτώνεται» με αρμοδιότητες και ευθύνες, με υποχρεώσεις και βάρη που ίσως αντιβαίνουν παιδαγωγικές και διοικητικές πρακτικές… Το σύγχρονο σχολείο χρειάζεται συλλογικές πρακτικές, χρειάζεται δημοκρατία και συλλόγους διδασκόντων ενεργούς, υπεύθυνους, δημιουργικούς και όχι περιθωριοποιημένους!
          Οι μέρες που έρχονται για το δημόσιο σχολείο είναι πολύ κρίσιμες. Η συρρίκνωση του που έχει μπει σε εφαρμογή τα τελευταία χρόνια με τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της κ. Διαμαντοπούλου, θα πρέπει αν βρει σθεναρή αντίσταση από το εκπαιδευτικό κίνημα. Η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, η συρρίκνωση τους, η κατάργηση του ολοήμερου σχολείου, η μείωση των διορισμών, η αύξηση του αριθμού των αναπληρωτών, ο περιορισμός των δικαιωμάτων των νέων εκπαιδευτικών, αποτελούν τροχοπέδη για τη δημόσια και δωρεάν παιδεία.
          Σε μια τέτοια εποχή καλούμαστε να «βρούμε» Διευθυντές για τα πολυθέσια σχολεία… Το Υπουργείο στις ερωτήσεις που έχει ετοιμάσει για τους υποψηφίους δίνει το βάρος του και σε θέματα που αποτελούν την προσωπική πολιτική της Υπουργού Παιδείας. Το «νέο σχολείο», στην «αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση», στο «Διευθυντή – ηγέτη», στο «Διευθυντή-Manager» κ.α. Οι ερωτήσεις των μελών του συμβουλίου επιλογής διευθυντών περιορίζονται υποχρεωτικά στη μελέτη περίπτωσης, που θα επεξεργαστεί ο υποψήφιος διευθυντής, ενώ είμαστε υποχρεωμένοι σύμφωνα με το Ν. 3848/10, άρθρο 13, παράγραφος 4, να αξιολογήσουμε εν γένει την προσωπικότητα, την επαγγελματική ανάπτυξη και τις ικανότητες του υποψηφίου διευθυντή, κάτι που είναι αδύνατο με βάση μόνο την παραπάνω διαδικασία. Θέλω λοιπόν να ενημερώσω τους συναδέλφους μου, ότι ως αιρετός δεν θα περιοριστώ στις «στημένες» ερωτήσεις του Υπουργείου Παιδείας, αλλά θα κάνω και δικές μου ερωτήσεις, στοχεύοντας στην επιλογή των καλύτερων… Η συνέντευξη είναι ένα πολύ καλό εργαλείο για την επιλογή των καλύτερων, όταν χρησιμοποιείται σωστά και όχι σαν εργαλείο για να επιλέξουμε....
 όσους έχουν αφομοιώσει καλύτερα την πολιτική της κ. Υπουργού στην εκπαίδευση.
          Δυστυχώς ο Ν. 3848/2010 δίνει το βάρος στα μετρήσιμα, καθώς η πολιτική της Υπουργού Παιδείας στοχεύει προς αυτή την κατεύθυνση… Αλλά ποια μετρήσιμα συνάδελφοι;
·                  Μεταπτυχιακά του ενός έτους που βαθμολογούνται με 4 μόρια;
·                  Άριστη γνώση ξένης γλώσσας  (2,5 μόρια) σε δασκάλους απόφοιτους σχολών των Σκοπίων και της Γιουγκοσλαβίας; Όταν όλοι γνωρίζουμε πόσο αυτό το θέμα είχε πληγώσει την εκπαίδευση στη δεκαετία του 1990…
·                  Στα Lower της δεκαετίας του 1970 τα οποία κόβονται, άγνωστο γιατί;
·                  Στα δεκάδες «δεύτερα» πτυχία, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την εισαγωγή πάρα πολλών συναδέλφων στην Παιδαγωγική Ακαδημία τη δεκαετία του 1980 και που μετρούν κανονικά (3 μόρια);
·                  Στα λίγα πτυχία του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Κρήτης που θεωρήθηκαν πτυχία – εξομοίωσης, αν και οι συνάδελφοι έδωσαν κανονικά όλα τα μαθήματα του Τμήματος και δε μετρούν;
·                  Όταν το Διδασκαλείο δίνει 3 μόρια και οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων δεν είχαν δικαίωμα να φοιτήσουν σ’  αυτό;
·                  Όταν η ξένη γλώσσα δεν είναι μετρήσιμο μόριο για τους συναδέλφους ξενόγλωσσων μαθημάτων, ενώ αντίθετα η πληροφορική μοριοδοτείται  για τους συναδέλφους της πληροφορικής;
·                  Όταν ερχόταν διευκρινιστικές εγκύκλιοι για μόρια, όταν σε αρκετά ΠΥΣΠΕ είχαν αρχίσει οι συνεντεύξεις;
·                  Όταν δεν μοριοδοτούνται συνάδελφοι που είχαν εκλεγεί Νομαρχιακοί ή Δημοτικοί Σύμβουλοι ή που είχαν διατελέσει πρόεδροι Δημοτικών Συμβουλίων ή επικεφαλείς οργανισμών Δήμων;

Συνάδελφοι,
          Γνωρίζω τις ευθύνες μου ως αιρετός και ειλικρινά μέσα στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο θα προσπαθήσω για το καλύτερο… Για τη διαφάνεια, για την αξιοκρατία, για την τήρηση της νομιμότητας, για την προστασία των δικαιωμάτων των υποψηφίων. Και βέβαια στην ισοτιμία όλων των υποψηφίων, καθώς το θεωρώ απαραίτητη προϋπόθεση, για την ολοκλήρωση των διαδικασιών.
          Και φέτος, όπως και σε κάθε κρίση Διευθυντών, λέγονται πολλά και ίσως και να ειπωθούν περισσότερα. Φέτος όμως οι συνεντεύξεις θα μαγνητοφωνηθούν. Αυτό είναι πολύ θετικό, για όσους συναδέλφους πιστεύουν ότι αδικήθηκαν. Για αυτό κουράγιο, υπομονή και δύναμη και σε σας και σε μας και με την ευχή να επιλεγούν οι καλύτεροι.
               Στατιστικά στοιχεία υποψηφίων Διευθυντών
          Για την ιστορία, και κάνοντας μια στατιστική έρευνα για τα μετρήσιμα των υποψηφίων Διευθυντών του Νομού Ηρακλείου έτους 2011, θέλω να σημειώσω τα ακόλουθα:
Από τους υποψηφίους Διευθυντές 97 έχουν υπηρεσία πάνω από 24 χρόνια, ενώ κοντά σ΄ αυτή την προϋπηρεσία  είναι άλλοι 24.
Η επιστημονική κατάρτιση των υποψηφίων Διευθυντών:
*        Διδακτορικό:                                4 εκπαιδευτικοί
*        Μεταπτυχιακό:                             17 εκπαιδευτικοί
*        Μετεκπαίδευση:                           86 εκπαιδευτικοί
*        Δεύτερο πτυχίο:                           49 εκπαιδευτικοί
*        ΣΕΛΔΕ (ετήσια μετεκπαίδευση):    23 εκπαιδευτικοί
*        Πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες:          136 εκπαιδευτικοί
*        Ξένες γλώσσες Β επιπέδου:           21 εκπαιδευτικοί
*        Ξένες γλώσσες ανώτερες Β επιπέδου:17 εκπαιδευτικοί
Και η στατιστική των μετρήσιμων μορίων:
·                  Λιγότερα από 10 μόρια: 31 εκπαιδευτικοί
·                  Από 10 – 10,99:           8 εκπαιδευτικοί
·                  Από 11 – 11,99:           10 εκπαιδευτικοί
·                  Από 12 – 12,99:           23 εκπαιδευτικοί
·                  Από 13 – 13,99:           24 εκπαιδευτικοί
·                  Από 14 – 14,99:           21 εκπαιδευτικοί
·                  Από 15 – 15,99:           20 εκπαιδευτικοί
·                  Από 16 – 16,99:           7 εκπαιδευτικοί
·                  Από 17 – 17,99:           12 εκπαιδευτικοί
·                  Από 18 – 18,99:           5 εκπαιδευτικοί
·                  Από 19 – 19,99:           4 εκπαιδευτικοί
·                  Και από 20 και πάνω:    11 εκπαιδευτικοί
Οι υποψηφιότητες ανέρχονται σε 176, αλλά ανάμεσα στους υποψηφίους είναι και υποψήφιοι σχολικοί σύμβουλοι (ένα ακόμη παράλογο της διαδικασίας). Οι θέσεις Διευθυντών είναι περίπου 120…   
Να σημειώσω επίσης:
·                  Στη σελίδα της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπ/σης Ν. Ηρακλείου http://dipe.ira.sch.gr/portal/ υπάρχει το πρόγραμμα των συνεντεύξεων και ο αξιολογικός πίνακας των υποψηφίων Δ/ντών.
·                  Αν σε κάποιο συνάδελφο τύχει κάτι έκτακτο και δεν μπορεί να έλθει την προκαθορισμένη μέρα στο Συμβούλιο, να ενημερώσει εγκαίρως το ΠΥΣΠΕ.
·                  Την Τετάρτη θα συνεδριάσει το Συμβούλιο για να συζητήσει τις ενστάσεις.
·                  Ζητώ να έλθετε ΟΛΟΙ στις συνεντεύξεις, όσο λίγα μόρια και να έχετε.. Η εμπειρία που θα αποκτήσετε θα σας είναι χρήσιμη και σε άλλη διαδικασία.
Καλή επιτυχία … 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς                 
 Ζαχαρίας Καψαλάκης
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου
Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν την ενημέρωση που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (και τους καλοκαιρινούς μήνες), μπορούν να μου το στείλουν μήνυμα στο:  zkapsala@otenet.grΕπίσης έχω σελίδα στο Facebook (το όνομά μου με ελληνικούς χαρακτήρες ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΚΑΨΑΛΑΚΗΣ) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.