Δευτέρα, 2 Μαΐου 2011

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 15ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ)
ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 15ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ 5 ΜΑΪΟΥ ΣΤΗ Γ.Σ.
ΚΑΙ ΣΤΙΣ 9 ΜΑΪΟΥ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ
Για ΟΛΜΕ  διεκδικητική, ενωτική, αγωνιστική


Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
   Καμία άλλη περίοδος της μεταπολιτευτικής ιστορίας του τόπου μας δε σημαδεύτηκε από μια τόσο σκληρή και ανάλγητη επίθεση σε βάρος των εργαζομένων όσο η τελευταία διετία.
   Σε καμία άλλη περίοδο της νεοελληνικής ιστορίας δεν αμφισβητήθηκε και δεν υπονομεύτηκε τόσο ωμά και απροσχημάτιστα η εκπαίδευση ως δημόσιο και κοινωνικό αγαθό.
   Και αυτή τη διπλή επίθεση, στο εκπαιδευτικό μας έργο και στα εργασιακά μας δικαιώματα,  τη βιώνουμε με τον πιο επώδυνο τρόπο εμείς οι εκπαιδευτικοί.
   Σε μια τόσο αρνητική συγκυρία, στη σκιά της καταστροφικής πολιτικής της Τρόικας και του Μνημονίου, που ακολουθεί πιστά η κυβέρνηση, καλούμαστε να εκλέξουμε τους αντιπροσώπους μας για το 15ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ.
   Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει αναλάβει τη στήριξη των συμφερόντων του κεφαλαίου και λειτουργεί ως διεκπεραιωτής των κατευθύνσεων των νεοφιλελεύθερων καπιταλιστικών μηχανισμών. Τα μέτρα που έχουν ληφθεί, αλλά και αυτά που προωθούνται αυτή την περίοδο με πρόσχημα την κρίση, αλλάζουν δραματικά τη θέση των εργαζομένων, διευρύνουν τις οικονομικές ανισότητες στη χώρα μας και καταργούν ιστορικές κατακτήσεις του συνδικαλιστικού κινήματος και βασικά δικαιώματα, όπως η δημόσια κοινωνική ασφάλιση, οι εργασιακές σχέσεις, τα συλλογικά δικαιώματα. Οι πολιτικές που ακολουθούνται έχουν δραματικές επιπτώσεις στους εργαζόμενους και οδηγούν την οικονομία σε αδιέξοδο και την κοινωνία σε διάλυση.
Ο αγώνας για την απόκρουση αυτής της πολιτικής πρέπει να στοχεύει ταυτόχρονα στην επαναφορά και τη διεύρυνση των δικαιωμάτων που καταργήθηκαν. Το επόμενο διάστημα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο. Η συνέχιση των αντιλαϊκών πολιτικών του Μνημονίου και η λήψη νέων μέτρων με πρόσχημα την αναθεώρηση του ελλείμματος θα έχουν δραματικές επιπτώσεις στην οικονομία και την κοινωνία. Η Δημόσια Εκπαίδευση, τα κοινωνικά αγαθά και τα δικαιώματά μας θα ξαναβρεθούν στο στόχαστρο.
Κεντρικός άξονας της πάλης του συνδικαλιστικού μας κινήματος για το επόμενο διάστημα παραμένει η ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής και η ακύρωση του Μνημονίου.
Η εκπαιδευτική πολιτική στη χώρα μας κινείται στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης. Στρατηγική επιλογή είναι η εκπαίδευση να αντιστοιχηθεί με τις ανάγκες της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας του διεθνούς κεφαλαίου, με επιχειρηματικά κριτήρια. Από αυτό απορρέουν οι τάσεις εμπορευματοποίησης, η προτεραιότητα στην κατάρτιση έναντι της μόρφωσης, η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, η προώθηση της αξιολόγησης-χειραγώγησης των εκπαιδευτικών, η ενίσχυση με νέες διαστάσεις των κοινωνικών ανισοτήτων.
Η μετατροπή της εκπαίδευσης από δημόσιο κοινωνικό αγαθό και υποχρέωση του κράτους σε εμπόρευμα είναι βασική απόρροια αυτής της πολιτικής. Προωθείται η ιδιωτικοποίηση σε όλο το εκπαιδευτικό φάσμα και η δραστική μείωση των δημόσιων επενδύσεων, με παράλληλη εισβολή των επιχειρήσεων και ιδιοποίηση των πιο κερδοφόρων τομέων της εκπαίδευσης
Τίποτε από αυτά δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς την εξασφάλιση πειθαρχημένων και χειραγωγούμενων εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών είναι το απαραίτητο εργαλείο για την πλήρη υπαλληλοποίησή τους. Αυτή η στόχευση προωθείται με τις ρυθμίσεις για τη διοικητική αναδιάρθρωση της........
 εκπαίδευσης. Η περιφέρεια καθίσταται, σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, ιμάντας μεταβίβασης των κεντρικών εντολών, η σχολική μονάδα προσδένεται πιο ασφυκτικά στον κεντρικό έλεγχο, ο διευθυντής-«μάνατζερ» του σχολείου καθίσταται τοποτηρητής της εκπαιδευτικής ιεραρχίας, ενώ ο σύλλογος διδασκόντων περιορίζεται σε εκτελεστικό όργανο των άνωθεν εντολών και στην υποβολή «προτάσεων» στους ιεραρχικά ανώτερους
Με μια ρητορική ανέξοδων υποσχέσεων και «φιλικών προς τον χρήστη» δεσμεύσεων  δημοσιοποιήθηκαν οι πρώτες εξαγγελίες για το «νέο σχολείο». Οι αλλαγές που προωθούνται τόσο στο περιεχόμενο σπουδών όσο και στη δομή και λειτουργία του «νέου σχολείου» στοχεύουν στην κατεύθυνση ενός φτηνού, ιδιωτικοποιημένου, πειθαρχημένου και προσαρμοσμένου στα κυρίαρχα συμφέροντα σχολείου, που θα παράγει  εργατικό δυναμικό με περιορισμένη γενική μόρφωση, εύκολα χειραγωγήσιμο και υποκείμενο στην κάθε είδους εκμετάλλευση. Είναι έκδηλη και στην ελληνική περίπτωση η προσπάθεια ενοχοποίησης των εκπαιδευτικών και ιδίως του συνδικαλιστικού κινήματος για την αναποτελεσματικότητα και την υστέρηση που παρατηρούνται στην εκπαίδευση.
Σε παράλληλη πορεία με τις επιδιώξεις του «νέου σχολείου» κινούνται οι επιδιώξεις της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης για τους εκπαιδευτικούς.
Μια σειρά μέτρων, όπως η προωθούμενη αύξηση του ωραρίου διδασκαλίας, οι υποχρεωτικές υπερωρίες (μέχρι και 10 ώρες!), η αύξηση του αριθμού μαθητών/-τριών στα τμήματα, οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, οι γραφειοκρατικές και ελεγκτικές διαδικασίες κατάρτισης προγραμματισμού και αξιολογικής έκθεσης, και οι πρακτικές της υποχρεωτικής μετακίνησης για συμπλήρωση ωραρίου, επιβαρύνουν σημαντικά το εκπαιδευτικό έργο.
Η κυβέρνηση θα ψηφίσει το επόμενο διάστημα νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο, με το οποίο σχεδιάζει να μειώσει ακόμα περισσότερο τις αποδοχές μας. Τα επιδόματα, ανάμεσα σε αυτά και το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, μπαίνουν στο στόχαστρο των περικοπών. Το νέο μισθολόγιο θα προωθηθεί όχι για να αποκαταστήσει τις αδικίες μεταξύ των κλάδων του Δημοσίου, αλλά για να μειώσει περαιτέρω το εισόδημά μας μέσω της ισοπέδωσης προς τα κάτω, της σύνδεσης των αποδοχών με την αξιολόγηση και του διαχωρισμού νέων και παλιών συναδέλφων.Διεκδικούμε το αυτονόητο:Να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας.
Οι νόμοι που ψηφίστηκαν τα προηγούμενα χρόνια μετέτρεψαν τις συντάξεις μας σε βοηθήματα και αύξησαν τα όρια ηλικίας και τα χρόνια υπηρεσίας, αποσυνδέοντας τους μισθούς από τις συντάξεις. Οι διατάξεις των αντιασφαλιστικών νόμων και ιδιαίτερα όσες αναφέρονται στα επικουρικά ταμεία, με το να μην επιτρέπουν την κάλυψη των ελλειμμάτων από το κράτος και να προβλέπουν τη χορήγηση παροχών με βάση αναλογιστικές μελέτες, θα οδηγήσουν στην κατακόρυφη μείωση βοηθημάτων και συντάξεων. Είναι φανερό ότι το ΤΠΔΥ, το ΜΤΠΥ και το ΤΕΑΔΥ οδηγούνται σε διάλυση. Το κράτος και οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, αφού καταλήστεψαν τα ταμεία μας, σήμερα στέλνουν το λογαριασμό στους ασφαλισμένους. Η άμεση επιχορήγηση του κράτους για τη διασφάλιση του σημερινού, τουλάχιστον, επιπέδου παροχών πρέπει να αποτελέσει το κύριο αίτημα το επόμενο διάστημα.
Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
    Για μας η παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό. Αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει δημόσια δωρεάν εκπαίδευση ισότιμα σε όλους, με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας.
Διεκδικούμε ενιαία 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική που θα παρέχεται δωρεάν σε κάθε παιδί χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. Απαιτούμε τη δημιουργία ενός πραγματικά Ενιαίου Λυκείου, που θα βασίζεται στο συνδυασμό της θεωρίας με την πράξη, θα ενοποιεί τη γενική με την επαγγελματική εκπαίδευση, και θα περιλαμβάνει τόσο θεωρητικά μαθήματα όσο και πρακτικές δραστηριότητες ως αναπόσπαστο στοιχείο της γενικής μόρφωσης.
Διεκδικούμε, επίσης, ένα Δημόσιο και δωρεάν σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης μετά την αποφοίτηση από το Ενιαίο Λύκειο για όσα επαγγέλματα δεν απαιτούν πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Η εκπαίδευση αυτή να εξασφαλίζει ένα στέρεο υπόβαθρο γενικών γνώσεων και να οδηγεί σε πτυχίο που θα συνοδεύεται με επαγγελματικά δικαιώματα.
Το σχολείο, κατά τη δική μας αντίληψη, είναι χώρος πολύπλευρης γνωστικής καλλιέργειας, κριτικής σκέψης και δημιουργικής αμφισβήτησης. Σκοποί του είναι ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών, η γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική τους ωρίμανση σε περιβάλλον ελευθερίας και συλλογικότητας, η τόνωση της αυτοεκτίμησης και της αλληλοεκτίμησης, η ενίσχυση της πρωτοβουλίας και της ικανότητας συνεργασίας. Παρέχει την αναγκαία για τον σύγχρονο πολίτη γενική παιδεία, που  εξασφαλίζει την κατανόηση των βασικών προβλημάτων της φύσης και της κοινωνίας, αλλά και βασικές γνώσεις στην τεχνολογία. Προάγει την αισθητική αγωγή, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, τη φυσική αγωγή και άθληση, την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την αγωγή υγείας, τις καλές τέχνες και τον πολιτισμό, την ανάπτυξη δημιουργικών δραστηριοτήτων. Σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, χωρίς να εξαρτάται από τις δυνάμεις που ελέγχουν την αγορά. Σχολείο που εξασφαλίζει στα παιδιά κρατική πιστοποίηση της γνώσης σε πληροφορική και ξένες γλώσσες.
Ως  Αγωνιστική Συνεργασία-Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις στηρίζουμε σταθερά το διπλό στόχο του εκπαιδευτικού συνδικαλιστικού κινήματος: να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και να διευρύνει τις κατακτήσεις τους, αλλά και να διασφαλίσει την εκπαίδευση ως δημόσιο και κοινωνικό αγαθό, χωρίς διακρίσεις ή αποκλεισμούς.
Το εκπαιδευτικό κίνημα μπορεί και πρέπει να ξαναβρεί το «κόκκινο νήμα» που θα το συνδέσει με τις πιο αγωνιστικές περιόδους της ιστορίας του, διεκδικώντας μια άλλη εκπαίδευση και, στο πλαίσιό της, έναν άλλο εκπαιδευτικό σε ένα ριζικά διαφορετικό κοινωνικό τοπίο, που μόνο οι ενωτικοί, μαζικοί αγώνες μας μπορούν να εξασφαλίσουν.  
ΜΑΪΟΣ 2011

Στις    εκλογές αντιπροσώπων για το 15ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ
Ψηφίζουμε – στηρίζουμε
Το ψηφοδέλτιο
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
(Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις)
Δημήτρουλας Γιώργος                                          Εσπερινό Λύκειο Αιγάλεω
Καλογιαντσίδης Θανάσης                             3ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
Κανελλοπούλου Γωγώ                                          1ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας
Καπετανίδου Θεοδοσία                                         6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Καραχάλιος Γιώργος                                    3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Καρτελιάς Γιώργος                                       5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Κασσάρας Ντίνος                                                  3ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Κορδής Νεκτάριος                                        6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Κουδούνης Θανάσης                                    7ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
Κρητικού Τριανταφυλλιά                             Εσπερινό Γυμνάσιο Αιγάλεω
Κωνσταντίνου Μηνάς                                   1ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Λαμπρόπουλος Γιώργος                                        4ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Μαστοράκη Έλενα                                       ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
Μαυρόπουλος Δημήτρης                              3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Νταλέ Ζαχαρούλα                                        ΕΠΑΣ Χαϊδαρίου
Παπαδάκης Παναγιώτης                               1ο Εσπ. ΕΠΑΛ Αιγάλεω
Παπαδόπουλος Ιορδάνης                             2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Πατρέλλη Μαρία                                                   1ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας
Σοφιανού Μαρία                                                   5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Σπάθης Μάριος                                             1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω
Σταθόπουλος Ανδρέας                                          2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.