Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

Αποφασίστηκε η πραγματοποίηση του 9ου εκπαιδευτικού συνεδρίου της ΟΛΜΕ

ΘΕΜΑ: «Παιδαγωγικά και εργασιακά προβλήματα στην άσκηση του έργου των εκπαιδευτικών της δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»
ΤΟΠΟΣ
Δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί.

ΧΡΟΝΟΣ Το τριήμερο (Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο) από 7 ως 9 / 4 / 2011

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣΤο περιεχόμενο του συνεδρίου περιλαμβάνει στις εξής βασικές ενότητες:
Α) Παιδαγωγικές και κοινωνιολογικές διαστάσεις
Β) Οργάνωση και διοίκηση εκπαίδευσης και σχολικής μονάδας – Εργασιακά –
Ο ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών Δ.Ε.

Κάθε ενότητα θα χωριστεί περαιτέρω σε υποθέματα. Ενδεικτικά:
ΕισαγωγικάΠαράμετροι πλαισίου: Σύγχρονες κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές και πολιτισμικές εξελίξεις και ο ρόλος στις εκπαίδευσης. Επιπτώσεις, προσδοκίες και πιέσεις στο σώμα των εκπαιδευτικών.
[Κεντρικοί ομιλητές προσκεκλημένοι από την Ελλάδα και το εξωτερικό – Εδώ θα προστεθεί και η παρουσίαση των ερευνητικών πορισμάτων ΚΕΜΕΤΕ και ΟΕΛΜΕΚ]
  
Α΄ Θεματική Ενότητα:
Παιδαγωγικές και κοινωνιολογικές διαστάσεις

1.    Οργάνωση και πραγματοποίηση στις διδακτικής / μαθησιακής διαδικασίας (προγράμματα, βιβλία, διδακτικές μέθοδοι, αξιολόγηση, «κρυφό» αναλυτικό
Β΄ Θεματική Ενότητα: Οργάνωση και διοίκηση εκπαίδευσης και σχολικής μονάδας – Εργασιακά – Ο ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος

1.  Διαδικασίες πρόσληψης/διορισμού–Εργασιακές σχέσεις–μισθολογικά και ασφαλιστικάΠροσφορά και ζήτηση εκπαιδευτικών, νεοδιόριστοι/-ες και περίοδος δοκιμασίας, γήρανση του εκπαιδευτικού σώματος, μελέτες πρόγνωσης των σχετικών προβλημάτων, τοποθέτηση σε σχολεία δυσπρόσιτων – απομονωμένων περιοχών.
Εργασιακές σχέσεις (μονιμότητα, ελαστικές σχέσεις εργασίας) Μισθοί, συντάξεις και στις παροχές (Μισθοί και μισθολόγιο, σταδιοδρομία/επαγγελματική ανέλιξη, συνταξιοδότηση) – Συλλογικές διαπραγματεύσεις

2.  Περιβάλλον και συνθήκες εργασίας και επιπτώσεις στην υγεία των εκπαιδευτικώνΥποχρεωτικό ωράριο εργασίας και κατ’ οίκον εργασία, υλικοτεχνική υποδομή σχολείου, γραφείο διδασκόντων, θόρυβος, συνθήκες υγιεινής, θέρμανσης, ασφάλειας, φωτισμός, εργαστήρια, κίνδυνοι ατυχημάτων. Επιπτώσεις: (α) σωματικές, π.χ. λειτουργικές δυσφωνίες … και (β) ψυχολογικές, π.χ. σύνδρομο εξουθένωσης –burnout. Μέτρα αντιμετώπισης.

3.  Οργάνωση και διοίκηση εκπαίδευσης και επιστημονική καθοδήγησηΔιοικητική και οργανωτική δομή του εκπαιδευτικού συστήματος / θεσμικό πλαίσιο / δικαιώματα και υποχρεώσεις, δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας.
Η περίπτωση στις «αποκέντρωσης» / «περιφερειακότητας». Στελέχωση σχολικής μονάδας και διοικητικών υπηρεσιών: (α) επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί/-ές λειτουργοί κ.λπ.), (β) βοηθητικό προσωπικό. Επιπτώσεις στο έργο του εκπαιδευτικού. Η επιλογή των στελεχών (κριτήρια και διαδικασίες). Μηχανισμοί οργάνωσης και ελέγχου στις εκπαιδευτικής διαδικασίας (διδακτικοί – παιδαγωγικοί – διοικητικοί). Τα υπηρεσιακά συμβούλια: Αρμοδιότητες και προβλήματα. Καθεστώς και διαδικασίες μεταθέσεων και αποσπάσεων.

4.   Ο ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών Αντικείμενο διαπραγμάτευσης θα τύχουν ζητήματα που αφορούν το ρόλο του συνδικαλιστικού κινήματος στις σύγχρονες συνθήκες (οργάνωση, δομή, συμμετοχή κ.λπ.), καθώς και τη συμβολή του στην προάσπιση και προαγωγή των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Σημείωση: Οι θεματικές ενότητες, όπως και αντίστοιχα οι ομάδες εργασίας, είναι πιθανό να περιοριστούν σε 6 ή 4. Επίσης, και το περιεχόμενο κάθε ενότητας ενδέχεται να περιοριστεί, στο βαθμό που αυτό θα κριθεί απαραίτητο.
Παράμετροι που επηρεάζουν όλες τις παραπάνω θεματικές ενότητες

1.        Προβλήματα νεοδιόριστων εκπαιδευτικών
2.        Η διάσταση του φύλου
3.        Ειδικές περιπτώσεις (π.χ. ολοήμερο, ολιγοθέσιο, μουσικό σχολείο κ.λπ.)
4.        Η πολυπολιτισμική διάσταση στη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού
5.        Εκπαιδευτικοί που συναντούν ιδιαίτερες δυσκολίες (π.χ. ανάπηροι / ΑμΕΑ κ.λπ.)


 πρόγραμμα κ.λπ.) [έμφαση θα δοθεί στα θέματα που δεν έχουν καλυφθεί από το 8ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο].
Συνθήκες δομής και οργάνωσης στις σχολικής εργασίας (αριθμός μαθητών/-τριών ανά τμήμα, ύπαρξη/χρήση εργαστηρίων, σχολικής βιβλιοθήκης, Οι δυνατότητες και τα προβλήματα στη χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και
 επικοινωνίας κ.λπ.). Παιδαγωγική αυτονομία και προβλήματα στις-επαγγελματοποίησης – αποδεξιοποίησης των εκπαιδευτικών (deskilling).

2.    Ο/η εκπαιδευτικός, οι ομάδες αναφοράς του σχολείου (γονείς, μαθητές/-τριες), η τοπική κοινότητα, η ευρύτερη κοινωνία και τα ΜΜΕ 

Επιμέρους ζητήματα: Επικοινωνία με στις ομάδες αναφοράς και ανατροφοδότηση, με στις μαθητικές κοινότητες, νεανική παραβατικότητα/βία (bullying), αξιοποίηση των ΜΜΕ και των ΤΠΕ για τη μείωση του κύρους των εκπαιδευτικών, σύγχρονα ζητήματα που σχετίζονται με την πολυπολιτισμική υφή των κοινωνιών – ασάφεια του αναμενόμενου ρόλου από στις ποικίλες ομάδες αναφοράς και τάση διεύρυνσης ευθυνών και αρμοδιοτήτων: προβλήματα και αντιμετώπιση.

3.    Αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών Δ.Ε. (επιστημονική και ψυχοπαιδαγωγική διάσταση)

4.    Ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Δ.Ε. (επιστημονική και ψυχοπαιδαγωγική διάσταση)

(Περιοδική επιμόρφωση ετήσιας διάρκειας, επιμορφωτικά προγράμματα μέσης και μικρής διάρκειας σε βασικές θεματικές ενότητες που σχετίζονται με το έργο του/στις εκπαιδευτικού Εισαγωγική επιμόρφωση, εκπαιδευτικές άδειες, επιμόρφωση στη χρήση των νέων τεχνολογιών, ο ρόλος του/στις σχολικού/-ής συμβούλου κ.λπ.).
6.        Η ευρωπαϊκή διάσταση 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.