ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΛΙΝΑ ΚΟΪΝΑ
Ανησυχία επικρατεί στον εκπαιδευτικό κόσμο για το μέλλον των διδασκαλείων των πανεπιστημίων, όπου αποσπώνται κάθε χρόνο εκατοντάδες δάσκαλοι και νηπιαγωγοί για μετεκπαίδευση.
Ακόμη δεν έχουν προσδιοριστεί οι ημερομηνίες των εξετάσεων εισαγωγής, αν και τις προηγούμενες χρονιές η σχετική προκήρυξη δημοσιευόταν μέσα στο Νοέμβρη. Η Σύνοδος των Κοσμητόρων και Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων των πανεπιστημίων ζήτησε χτες συνάντηση με την υπουργό Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, προκειμένου να θέσει φλέγοντα ζητήματα, όπως η στελέχωση των παιδαγωγικών τμημάτων, οι αποσπάσεις, τα διδασκαλεία και τα πειραματικά σχολεία.
Η Σύνοδος
Πρόταση με πέντε σημεία για το σύγχρονο ρόλο των διδασκαλείων ως φορέων μετεκπαίδευσης και διά βίου επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών διαμορφώθηκε από τους κοσμήτορες και προέδρους των παιδαγωγικών τμημάτων των πανεπιστημίων, που συνήλθαν το Σαββατοκύριακο στη Θεσσαλονίκη. Η Σύνοδος έστειλε την εισήγησή της στην υπουργό Παιδείας -στο πλαίσιο του διαλόγου για τη μετεξέλιξη του θεσμού- ζητώντας, παράλληλα, ενημέρωση για τις ημερομηνίες κατά τις οποίες θα διεξαχθούν τη φετινή χρονιά οι εξετάσεις εισαγωγής των εκπαιδευτικών (προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης) στα διδασκαλεία της χώρας.
«Ο διαγωνισμός προκηρύσσεται συνήθως το Νοέμβριο. Φέτος, μέχρι στιγμής, δεν υπήρξε προκήρυξη», δηλώνει στον «Α» η νέα πρόεδρος της Συνόδου και κοσμητόρισσα της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ, Δήμητρα Κογκίδου, μεταφέροντας την ανησυχία που επικρατεί στον εκπαιδευτικό κόσμο.
Τι εισηγείται
Η Σύνοδος υποστηρίζει ότι η μετεκπαίδευση οφείλει να συμβάλει στην αναβάθμιση του ρόλου του/ της εκπαιδευτικού ως διανοούμενου και ως φορέα αλλαγής στη...
σχολική μονάδα και την κοινωνία. Παράλληλα, τονίζει την ανάγκη να διατηρηθεί ο δημόσιος ακαδημαϊκός χαρακτήρας της μετεκπαίδευσης, ενώ προτείνει να ιδρυθούν διδασκαλεία σε κάθε παιδαγωγικό τμήμα προσχολικής και δημοτικής Εκπαίδευσης ώστε να ισχυροποιηθούν οι δεσμοί των τμημάτων με το τοπικό δίκτυο των σχολείων.
Τα μέλη της Συνόδου τάσσονται υπέρ της διατήρησης της μετεκπαίδευσης, η οποία μπορεί να συνυπάρχει (αλλά όχι να αντικατασταθεί) με προγράμματα ευέλικτης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, εισηγούνται την αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών και τη διεύρυνση του ρόλου των διδασκαλείων, ώστε να καλύψουν και άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ. κατάρτιση καθηγητών στην ειδική αγωγή). Αναγκαία προϋπόθεση για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, σύμφωνα με τα μέλη της Συνόδου, είναι η προσέλκυση διδασκόντων υψηλού επιπέδου, πράγμα που είναι δύσκολο να επιτευχθεί με τα τρέχοντα επίπεδα αμοιβής των διδασκόντων και την έλλειψη μόνιμης γραμματειακής υποστήριξης.
Οι αμοιβές
«Λόγω της χαμηλής αμοιβής είναι δύσκολη η προσέλκυση διδασκόντων», επισημαίνει η πρόεδρος του διδασκαλείου «Δ. Γληνός» του ΠτΔΕ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, Τριανταφυλλιά Κωστούλη, εξηγώντας ότι οι αμοιβές ξεκινούν από 9,98 ευρώ την ώρα (μικτά) για τα μη μέλη ΔΕΠ και φτάνουν τα 16,63 ευρώ (μικτά) για τους τακτικούς καθηγητές. Αναφερόμενη στο ενδιαφέρον του εκπαιδευτικού κόσμου για μετεκπαίδευση, η κ. Κωστούλη τονίζει ότι τα διδασκαλεία συνιστούν ένα σημαντικό θεσμό, που συμβάλλει στην ανανέωση των γνώσεων των εκπαιδευτικών και στον αναστοχασμό του ρόλου του μέσα στην τάξη. Κάθε χρόνο εισάγονται στο διδασκαλείο του ΠτΔΕ του ΑΠΘ 110 - 120 άτομα.
Το νέο προεδρείο της Συνόδου ζήτησε συνάντηση με την κ. Διαμαντοπούλου, προκειμένου να συζητηθούν, εκτός από το θέμα των διδασκαλείων, τα ζητήματα της στελέχωσης των παιδαγωγικών τμημάτων, των αποσπάσεων, των συγχωνεύσεων, των πειραματικών σχολείων και της παιδαγωγικής επάρκειας των καθηγητών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.