Η πρότασή μας στη Γ.Σ. της Ε΄ ΕΛΜΕ
Θεσσαλονίκης
Αποφασιστικά στον αγώνα με προοπτική την κλιμάκωση και τη νίκη
Γενική Συνέλευση: 3/2 –8.00μ.μ.–1ο Γυμν.Σταυρούπολης–εισήγηση ΟΛΜΕΣτην εποχή των Μνημονίων παλιών και επικαιροποιημένων Η επίθεση στα δικαιώματα και τις ανάγκες του κόσμου της εργασίας δεν έχει τέλος. Η κυβέρνηση, το Δ.Ν.Τ. και η Ε.Ε με τα αλλεπάλληλα «πακέτα μέτρων» έχουν δημιουργήσει μια δυσβάστακτη κατάσταση για τους εργαζόμενους, επιφέροντας μεγάλη φτώχεια, δυστυχία, απελπισία και αδιέξοδο! Αυτές τις μέρες, στα πλαίσια της εκταμίευσης του δανείου της 4ης δόσης των 12 δις, τα επιτελεία της κυβέρνησης ετοιμάζονται να επικυρώσουν και νέα ακραία μέτρα.
Γενική Συνέλευση: 3/2 –8.00μ.μ.–1ο Γυμν.Σταυρούπολης–εισήγηση ΟΛΜΕΣτην εποχή των Μνημονίων παλιών και επικαιροποιημένων Η επίθεση στα δικαιώματα και τις ανάγκες του κόσμου της εργασίας δεν έχει τέλος. Η κυβέρνηση, το Δ.Ν.Τ. και η Ε.Ε με τα αλλεπάλληλα «πακέτα μέτρων» έχουν δημιουργήσει μια δυσβάστακτη κατάσταση για τους εργαζόμενους, επιφέροντας μεγάλη φτώχεια, δυστυχία, απελπισία και αδιέξοδο! Αυτές τις μέρες, στα πλαίσια της εκταμίευσης του δανείου της 4ης δόσης των 12 δις, τα επιτελεία της κυβέρνησης ετοιμάζονται να επικυρώσουν και νέα ακραία μέτρα.
Κι ενώ είναι πλέον ολοφάνερη η αποτυχία των νεοφιλελεύθερων επιλογών της, ετοιμάζεται για μια νέα «επιμήκυνση» του χρέους που η αναδιάρθρωσή του θα συνοδευτεί από την επιβολή ενός ακόμα πιο μακροχρόνιου και σκληρού μνημονιακού προγράμματος, το οποίο θα περιλαμβάνει τόσο μέτρα λιτότητας, όσο και νεοφιλελεύθερες αναδιαρθρώσεις. Αυτό επιβεβαίωσε, τη Δευτέρα 31/01, ο Γ. Παπακωνσταντίνου, με συνέντευξη του στα "Νέα" προαναγγέλλοντας τη
ψήφιση από τη Βουλή νέου πακέτου μέτρων για την περίοδο 2012 - 2014, το οποίο θα περιλαμβάνει και περαιτέρω πετσόκομμα των κοινωνικών δαπανών!
Ο μεσαίωνας που επιφέρει η συμμαχία κυβέρνησης–ΔΝΤ–ΕΕ πρέπει να σταματήσει. Οι εργαζόμενοι δεν αναγνωρίζουμε το χρέος τους και θα το διαγράψουμε με την πάλη μας. Η ανατροπή αυτής της πολιτικής που οδηγεί στην πτώχευση τους εργαζόμενους αποκτά πλέον επείγοντα χαρακτήρα.
Η παταγώδης αποτυχία των επικαιροποιημένων μνημονίων πρέπει να σημάνει μια νέα αγωνιστική αφύπνιση των εργαζομένων. Τα σωματεία μας πρέπει να συμβάλλουν ώστε οι εργαζόμενοι να γίνουν οι ίδιοι πρωταγωνιστές των εξελίξεων. Αυτό μπορεί να προέλθει μόνο από την ουσιαστική ανασυγκρότησή τους, καθώς και από μια βαθύτερη πολιτικοποίηση των διεκδικήσεων των ίδιων των εργαζομένων και του κινήματος τους.
Δημόσια δωρεάν παιδεία στον ασφυκτικό κλοιό των αντιεκπαιδευτικών μέτρωνΗ κυβέρνηση, υπηρετώντας την ΕΕ και το ΔΝΤ, ετοιμάζεται να δώσει καίριο χτύπημα στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, όπως τη γνωρίσαμε μέχρι σήμερα. Ετοιμάζει μια κυριολεκτικά, νεοσυντηρητικού χαρακτήρα περικύκλωση της παιδείας και των εκπαιδευτικών με όχημα σχέδια νόμου και νέα μέτρα που προωθεί με δήθεν διαβουλεύσεις σε προειλημμένες αποφάσεις.
Πιο συγκεκριμένα:
l Με τη ψήφιση το επόμενο διάστημα νέου μισθολογίου οι εκπαιδευτικοί οδηγούμαστε στην οικονομική εξαθλίωση, αφού έχει αποκαλυφθεί πλέον ότι περιέχει κατάργηση επιδομάτων, σύνδεση μισθού και απόδοσης για όλους και καθεστώς αμοιβής για τους νεοδιόριστους παρόμοιου με του ιδιωτικού τομέα.
l Με τη δραματική μείωση των δαπανών για την παιδεία από τον προϋπολογισμό κατά 2 δις ευρώ, από την περαιτέρω περικοπή τους στα πλαίσια της «αποτελεσματικής χρήσης των πόρων» από επιτροπή διαχείρισης των δαπανών, η οποία συγκροτείται κατ’ εντολή του ΔΝΤ, από την μείωση των κονδυλίων που αντιστοιχούν για τα σχολεία στους Καλλικρατικούς Δήμους. Τις συνέπειες της υποχρηματοδοτησης καλείται να διαχειριστεί η εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία θα αναζητεί πρόσθετες πηγές χρηματοδότησης, όταν δεν θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της από τις επιχορηγήσεις και αυτό αναφέρεται στις «Διοικητικές αλλαγές» που προωθεί το υπουργείο.
l Προωθεί το κλείσιμο σχολείων που θα οδηγήσει τους μαθητές σε καταστάσεις μορφωτικής οπισθοδρόμησης και τους καθηγητές, λόγω καταργήσεων οργανικών, σε καθεστώς ομηρίας, περιπλάνησης και εντατικοποίησης.
l Νέα μείωση των συντάξεων μας μέσω της μείωσης της επικουρικής σύνταξης από το 32% στο 20% των συντάξιμων αποδοχών και περαιτέρω χειροτέρευση της υγειονομικής μας περίθαλψης μέσω της υπαγωγής του ΟΠΑΔ μαζί με το ΙΚΑ και κλάδων υγείας σε ένα νέο οργανισμό. Μείωση του εφάπαξ αν εισακουστεί η τρόικα.
l Με τη «Διοικητική Αναβάθμιση» προωθείται η αύξηση του ωραρίου στα πλαίσια του εξορθολογισμού του ωραρίου εκπαιδευτικών Β/θμιας και Α/θμιας, η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων μέσω της διαδικασίας της «κοινωνικής λογοδοσίας», η ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή του σχολείου και η μετατροπή του σε μάνανζερ με ταυτόχρονο περιορισμό των αρμοδιοτήτων των συλλόγων διδασκόντων.
l Με την αλλαγή των κριτηρίων για τις μεταθέσεις τα μόρια δυσμενών συνθηκών σταματούν να έχουν διαχρονική ισχύ και ισχύουν μόνο για μια μετάθεση. Παράλληλα, για τις γυναίκες δεν υπολογίζονται την περίοδο της κύησης.
l Με την κατάργηση του ΟΕΔΒ, παρά τον αποτελεσματικό του ρόλο στη μείωση του κόστους των σχολικών βιβλίων, προετοιμάζεται η κατάργηση του δωρεάν βιβλίου.
l Οι αλλαγές του υπουργείου σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση δεν έχουν τέλος: προτάσεις για το Λύκειο που καταργούν τον ενιαίο μορφωτικό του χαρακτήρα και αυξάνουν τα εξεταστικά πλέγματα, προτάσεις για την τεχνική εκπαίδευση που δεν κατοχυρώνουν όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα, ούτε μεταφέρουν στην ευθύνη του υπουργείου παιδείας τη λειτουργία μιας σειράς τεχνικών σχολείων που είναι υπό την εποπτεία άλλων υπουργείων, δημιουργία πειραματικών σχολείων με την καθιέρωση εξετάσεων για την επιλογή των μαθητών στο Λύκειο, που σημαίνει φοίτηση κυρίως παιδιών που οι γονείς τους μπορούν να σηκώσουν το βάρος της προετοιμασίας τους.
Όλα αυτά τα μέτρα δεν εντάσσονται απλώς σε μια λογική εξοικονόμησης πόρων. Αποτελούν την εξειδίκευση των νεοφιλελεύθερων πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της κυβέρνησης για ένα σχολείο φτηνό και πλήρως υποταγμένο στους νόμους της αγοράς. Ένα σχολείο όπου η «γνώση» από κοινωνικό αγαθό μετατρέπεται σε εμπόρευμα κι οι εκπαιδευτικοί σε ανασφαλείς και εξαθλιωμένους εργαζόμενους.
Κι εμείς τι κάνουμε
Αυτή η πολιτική και οι επιδιώξεις κυβέρνησης – Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ. πρέπει να συναντήσουν την ενωμένη και αποφασιστική αντίσταση των εκπαιδευτικών, σε κοινό μέτωπο με δασκάλους–φοιτητές-–μαθητές και εργαζόμενους.
Κι όμως, με κύρια ευθύνη των ηγεσιών της ΟΛΜΕ και των περισσοτέρων ΕΛΜΕ, οι αγώνες μας μέχρι σήμερα έχουν ευθυγραμμιστεί με τις 24ωρες κάθε δίμηνο επαναλαμβανόμενες απεργίες που προκηρύσσουν η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ. Κάναμε οχτώ τέτοιες απεργίες πέρσι, χωρίς ποτέ να ακολουθήσει η αναμενόμενη κλιμάκωσή τους με προοπτική τη νίκη. Οι ηγεσίες αυτές, είτε λόγω της υποταγής τους στις «κομματικές» γραμμές, είτε επενδύοντας στη γραμμή της αναμονής της κυβερνητικής φθοράς λειτουργούν απόσυσπειρωτικά για τους εργαζόμενους Χαρακτηριστική είναι η στάση τους φέτος: παρά την επιτυχία της προηγούμενης 24ωρης πανεργατικής απεργίας της 15/12, δεν προχώρησαν σε κλιμάκωση των αγώνων, ενώ απέφυγαν με συνδικαλιστικά τερτίπια ακόμα και η νέα 24ωρη να συμπέσει με αποφασιστικούς αγώνες που είναι σε εξέλιξη αυτή την περίοδο(συγκοινωνίες, υγεία, κ.α.).
Με την αφύπνιση όλων μας και τη συσπείρωση στα σωματεία μας μπορούμε να νικήσουμε Σήμερα μπορούμε να κάνουμε βήματα για να ξεφύγουμε από αυτή την κατάσταση, αρκεί να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας. Με τη μαζική συμμετοχή μας στις Γενικές Συνελεύσεις. Με την κοινή δράση όλων των δυνάμεων, κινήσεων και αγωνιστών συναδέλφων που εξοργίζονται από τα μέτρα κυβέρνησης–Ε.Ε.–Δ.Ν.Τ. και διακηρύσσουν μια συνεπή αντινεοφιλελεύθερη κατεύθυνση. Το κυριότερο: με την αγωνιστική ενότητα όλων μας, την απαίτησή μας να σταματήσουν οι 24ωρες εθιμοτυπικές επαναλαμβανόμενες απεργίες.
Η Αγωνιστική Παρέμβαση–Αγωνιστική Κίνηση εκτιμάει στη συγκυρία της περιόδου των ατέλειωτων επικαιροποιημένων μνημονίων, ότι η επίθεση της κυβέρνησης για μια εφ’ όλης της ύλης αντιδραστική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης μπαίνει σε μια νέα φάση. Στη φάση αυτή η αγωνιστική απάντηση του κλάδου θα κρίνει αν περάσουν και παγιωθούν οι βασικές κυβερνητικές επιλογές, οι οποίες θα οδηγήσουν σε ένα σχολείο ασύγκριτα υποβαθμισμένο, με καταργημένο το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του και με τους εκπαιδευτικούς οικονομικά εξαθλιωμένους, ασφυκτικά ελεγχόμενους, εργασιακά εντατικοποιημένους και ανασφαλείς, αλλά και «γονατισμένους» ηθικά και συνδικαλιστικά. Αν διαμορφωθεί μια τέτοια εξέλιξη η αντιστροφή της θα είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση. Άρα, η επιλογή να αναμετρηθούμε με τα προβλήματα, τις αδυναμίες και τα λάθη του συνδικαλιστικού μας κινήματος πρέπει να γίνει τώρα. Η μάχη για την ανατροπή των κυβερνητικών μέτρων και της προώθησης των διεκδικήσεων μας να δοθεί φέτος. Η μάχη αυτή για να είναι νικηφόρα δεν αρκούν οι αναλύσεις και τα λόγια, αλλά χρειάζονται συλλογικές πράξεις. Κι αυτές κατά τη γνώμη μας πρέπει να είναι τα εξής:
1) Η εισήγηση της ΟΛΜΕ στις Γ.Σ. και όσον αφορά τους στόχους πάλης και όσον αφορά την κινητοποίηση της 48ωρης απεργίας στις 22-23/2 και κλιμάκωση του αγώνα που θα αποφασίσουν νέες Γ.Σ. μέχρι 4/3 πρέπει να υποστηριχτεί από όλους τους συναδέλφους. Η πρώτη μέρα με τα πανεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά που έχει(απεργία από κοινού με τους δασκάλους) και η δεύτερη μέρα με τα πανεργατικά χαρακτηριστικά που συγκεντρώνει(απεργία προκηρυγμένη από πρωτοβάθμια σωματεία, ομοσπονδίες και τριτοβάθμιες οργανώσεις) δημιουργούν προϋποθέσεις για τη μαζική συμμετοχή και τη συμπόρευση του κόσμου της εκπαίδευσης και της εργασίας.
2)Να τηρηθεί κατά γράμμα όλο το πρόγραμμα της εισήγησης της ΟΛΜΕ που αφορά το διάστημα από τις Γ.Σ. μέχρι την απεργία (καμπάνια ενημέρωσης μαθητών-γονιών-κοινωνίας, ενημέρωση του κλάδου, προβολή των διεκδικήσεων μας και αξιοποίηση των ΜΜΕ, διακλαδικός συντονισμός και συντονισμός σωματείων και αγώνων, συγκρότησης επιτροπών αγώνα κ.α. ) και να στηριχθεί και με μέτρα που θα αποφασίσουν οι Γενικές Συνελεύσεις.
3)Χρειαζόμαστε ένα σαφές σχέδιο κλιμάκωσης της δράσης μας που θα δίνει προοπτική νίκης στον αγώνα μας και θα συμβάλλει στην πιο μαζική συμμετοχή του κλάδου στην υλοποίηση των αποφάσεών του. Σε μια τέτοια κατεύθυνση προτείνουμε η Γ. Σ. των προέδρων να αποφασίσει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να δεσμευτεί αμέσως μετά την 48ωρη απεργία, να εισηγηθεί στις νέες Γ.Σ. που θα προκηρύξει και στα πλαίσια της κλιμάκωσης που προτείνει ο κλάδος να πάρει αποφάσεις αποφασιστικού απεργιακού αγώνα με τα χαρακτηριστικά της διάρκειας (οποιασδήποτε μορφής: 48ωρες, ή τριήμερες ή πενθήμερες επαναλαμβανόμενες, κ.λ.π.) και πάντοτε οι αποφάσεις θα παίρνονται από ενδιάμεσες ουσιαστικού χαρακτήρα Γ.Σ. Στηρίζουμε οποιαδήποτε πρόταση απεργιακού αγώνα που εμπεριέχει την κλιμάκωση με διάρκεια.
4) Η εκστρατεία ενημέρωσης των μαθητών μέσα στα σχολεία για την κατεδάφιση της δημόσιας εκπαίδευσης θα πρέπει να ενθαρρύνει την ανοιχτή και ενεργητική τους συμμετοχής στον αγώνα για την ανατροπή των κυβερνητικών επιλογών με όποιες μορφές οι ίδιοι επιλέξουν.
5) Η εκστρατεία ενημέρωσης των γονιών που ανησυχούν για το μέλλον των παιδιών τους και της εκπαίδευσης να συνοδεύεται και από κάλεσμα να συμπαραταχθούν σε ένα κοινό με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς αγώνες για το σταμάτημα των μέτρων μορφωτικής οπισθοδρόμησης που προωθεί η κυβέρνηση.
6) Συγκρότηση απεργιακής επιτροπής κατά ΕΛΜΕ με αιρετούς και ανακλητούς αντιπροσώπους από κάθε σχολείο και αποφασιστικές αρμοδιότητες.
7)Σήμερα, σε μια κρίσιμη φάση του απεργιακού αγώνα στα ΜΜΜ και το χώρο της υγείας η Γ.Σ. των προέδρων να συζητήσει και να αποφασίσει την επίσπευση της 48ωρης απεργίας, για να συμπέσει ο αγώνας μας και με άλλους κλάδους. Τη δυνατότητα αυτή την αναφέρει στην εισήγησή του και το ίδιο το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και μπορεί να γίνει.
Η παταγώδης αποτυχία των επικαιροποιημένων μνημονίων πρέπει να σημάνει μια νέα αγωνιστική αφύπνιση των εργαζομένων. Τα σωματεία μας πρέπει να συμβάλλουν ώστε οι εργαζόμενοι να γίνουν οι ίδιοι πρωταγωνιστές των εξελίξεων. Αυτό μπορεί να προέλθει μόνο από την ουσιαστική ανασυγκρότησή τους, καθώς και από μια βαθύτερη πολιτικοποίηση των διεκδικήσεων των ίδιων των εργαζομένων και του κινήματος τους.
Δημόσια δωρεάν παιδεία στον ασφυκτικό κλοιό των αντιεκπαιδευτικών μέτρωνΗ κυβέρνηση, υπηρετώντας την ΕΕ και το ΔΝΤ, ετοιμάζεται να δώσει καίριο χτύπημα στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, όπως τη γνωρίσαμε μέχρι σήμερα. Ετοιμάζει μια κυριολεκτικά, νεοσυντηρητικού χαρακτήρα περικύκλωση της παιδείας και των εκπαιδευτικών με όχημα σχέδια νόμου και νέα μέτρα που προωθεί με δήθεν διαβουλεύσεις σε προειλημμένες αποφάσεις.
Πιο συγκεκριμένα:
l Με τη ψήφιση το επόμενο διάστημα νέου μισθολογίου οι εκπαιδευτικοί οδηγούμαστε στην οικονομική εξαθλίωση, αφού έχει αποκαλυφθεί πλέον ότι περιέχει κατάργηση επιδομάτων, σύνδεση μισθού και απόδοσης για όλους και καθεστώς αμοιβής για τους νεοδιόριστους παρόμοιου με του ιδιωτικού τομέα.
l Με τη δραματική μείωση των δαπανών για την παιδεία από τον προϋπολογισμό κατά 2 δις ευρώ, από την περαιτέρω περικοπή τους στα πλαίσια της «αποτελεσματικής χρήσης των πόρων» από επιτροπή διαχείρισης των δαπανών, η οποία συγκροτείται κατ’ εντολή του ΔΝΤ, από την μείωση των κονδυλίων που αντιστοιχούν για τα σχολεία στους Καλλικρατικούς Δήμους. Τις συνέπειες της υποχρηματοδοτησης καλείται να διαχειριστεί η εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία θα αναζητεί πρόσθετες πηγές χρηματοδότησης, όταν δεν θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της από τις επιχορηγήσεις και αυτό αναφέρεται στις «Διοικητικές αλλαγές» που προωθεί το υπουργείο.
l Προωθεί το κλείσιμο σχολείων που θα οδηγήσει τους μαθητές σε καταστάσεις μορφωτικής οπισθοδρόμησης και τους καθηγητές, λόγω καταργήσεων οργανικών, σε καθεστώς ομηρίας, περιπλάνησης και εντατικοποίησης.
l Νέα μείωση των συντάξεων μας μέσω της μείωσης της επικουρικής σύνταξης από το 32% στο 20% των συντάξιμων αποδοχών και περαιτέρω χειροτέρευση της υγειονομικής μας περίθαλψης μέσω της υπαγωγής του ΟΠΑΔ μαζί με το ΙΚΑ και κλάδων υγείας σε ένα νέο οργανισμό. Μείωση του εφάπαξ αν εισακουστεί η τρόικα.
l Με τη «Διοικητική Αναβάθμιση» προωθείται η αύξηση του ωραρίου στα πλαίσια του εξορθολογισμού του ωραρίου εκπαιδευτικών Β/θμιας και Α/θμιας, η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων μέσω της διαδικασίας της «κοινωνικής λογοδοσίας», η ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή του σχολείου και η μετατροπή του σε μάνανζερ με ταυτόχρονο περιορισμό των αρμοδιοτήτων των συλλόγων διδασκόντων.
l Με την αλλαγή των κριτηρίων για τις μεταθέσεις τα μόρια δυσμενών συνθηκών σταματούν να έχουν διαχρονική ισχύ και ισχύουν μόνο για μια μετάθεση. Παράλληλα, για τις γυναίκες δεν υπολογίζονται την περίοδο της κύησης.
l Με την κατάργηση του ΟΕΔΒ, παρά τον αποτελεσματικό του ρόλο στη μείωση του κόστους των σχολικών βιβλίων, προετοιμάζεται η κατάργηση του δωρεάν βιβλίου.
l Οι αλλαγές του υπουργείου σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση δεν έχουν τέλος: προτάσεις για το Λύκειο που καταργούν τον ενιαίο μορφωτικό του χαρακτήρα και αυξάνουν τα εξεταστικά πλέγματα, προτάσεις για την τεχνική εκπαίδευση που δεν κατοχυρώνουν όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα, ούτε μεταφέρουν στην ευθύνη του υπουργείου παιδείας τη λειτουργία μιας σειράς τεχνικών σχολείων που είναι υπό την εποπτεία άλλων υπουργείων, δημιουργία πειραματικών σχολείων με την καθιέρωση εξετάσεων για την επιλογή των μαθητών στο Λύκειο, που σημαίνει φοίτηση κυρίως παιδιών που οι γονείς τους μπορούν να σηκώσουν το βάρος της προετοιμασίας τους.
Όλα αυτά τα μέτρα δεν εντάσσονται απλώς σε μια λογική εξοικονόμησης πόρων. Αποτελούν την εξειδίκευση των νεοφιλελεύθερων πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της κυβέρνησης για ένα σχολείο φτηνό και πλήρως υποταγμένο στους νόμους της αγοράς. Ένα σχολείο όπου η «γνώση» από κοινωνικό αγαθό μετατρέπεται σε εμπόρευμα κι οι εκπαιδευτικοί σε ανασφαλείς και εξαθλιωμένους εργαζόμενους.
Κι εμείς τι κάνουμε
Αυτή η πολιτική και οι επιδιώξεις κυβέρνησης – Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ. πρέπει να συναντήσουν την ενωμένη και αποφασιστική αντίσταση των εκπαιδευτικών, σε κοινό μέτωπο με δασκάλους–φοιτητές-–μαθητές και εργαζόμενους.
Κι όμως, με κύρια ευθύνη των ηγεσιών της ΟΛΜΕ και των περισσοτέρων ΕΛΜΕ, οι αγώνες μας μέχρι σήμερα έχουν ευθυγραμμιστεί με τις 24ωρες κάθε δίμηνο επαναλαμβανόμενες απεργίες που προκηρύσσουν η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ. Κάναμε οχτώ τέτοιες απεργίες πέρσι, χωρίς ποτέ να ακολουθήσει η αναμενόμενη κλιμάκωσή τους με προοπτική τη νίκη. Οι ηγεσίες αυτές, είτε λόγω της υποταγής τους στις «κομματικές» γραμμές, είτε επενδύοντας στη γραμμή της αναμονής της κυβερνητικής φθοράς λειτουργούν απόσυσπειρωτικά για τους εργαζόμενους Χαρακτηριστική είναι η στάση τους φέτος: παρά την επιτυχία της προηγούμενης 24ωρης πανεργατικής απεργίας της 15/12, δεν προχώρησαν σε κλιμάκωση των αγώνων, ενώ απέφυγαν με συνδικαλιστικά τερτίπια ακόμα και η νέα 24ωρη να συμπέσει με αποφασιστικούς αγώνες που είναι σε εξέλιξη αυτή την περίοδο(συγκοινωνίες, υγεία, κ.α.).
Με την αφύπνιση όλων μας και τη συσπείρωση στα σωματεία μας μπορούμε να νικήσουμε Σήμερα μπορούμε να κάνουμε βήματα για να ξεφύγουμε από αυτή την κατάσταση, αρκεί να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας. Με τη μαζική συμμετοχή μας στις Γενικές Συνελεύσεις. Με την κοινή δράση όλων των δυνάμεων, κινήσεων και αγωνιστών συναδέλφων που εξοργίζονται από τα μέτρα κυβέρνησης–Ε.Ε.–Δ.Ν.Τ. και διακηρύσσουν μια συνεπή αντινεοφιλελεύθερη κατεύθυνση. Το κυριότερο: με την αγωνιστική ενότητα όλων μας, την απαίτησή μας να σταματήσουν οι 24ωρες εθιμοτυπικές επαναλαμβανόμενες απεργίες.
Η Αγωνιστική Παρέμβαση–Αγωνιστική Κίνηση εκτιμάει στη συγκυρία της περιόδου των ατέλειωτων επικαιροποιημένων μνημονίων, ότι η επίθεση της κυβέρνησης για μια εφ’ όλης της ύλης αντιδραστική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης μπαίνει σε μια νέα φάση. Στη φάση αυτή η αγωνιστική απάντηση του κλάδου θα κρίνει αν περάσουν και παγιωθούν οι βασικές κυβερνητικές επιλογές, οι οποίες θα οδηγήσουν σε ένα σχολείο ασύγκριτα υποβαθμισμένο, με καταργημένο το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του και με τους εκπαιδευτικούς οικονομικά εξαθλιωμένους, ασφυκτικά ελεγχόμενους, εργασιακά εντατικοποιημένους και ανασφαλείς, αλλά και «γονατισμένους» ηθικά και συνδικαλιστικά. Αν διαμορφωθεί μια τέτοια εξέλιξη η αντιστροφή της θα είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση. Άρα, η επιλογή να αναμετρηθούμε με τα προβλήματα, τις αδυναμίες και τα λάθη του συνδικαλιστικού μας κινήματος πρέπει να γίνει τώρα. Η μάχη για την ανατροπή των κυβερνητικών μέτρων και της προώθησης των διεκδικήσεων μας να δοθεί φέτος. Η μάχη αυτή για να είναι νικηφόρα δεν αρκούν οι αναλύσεις και τα λόγια, αλλά χρειάζονται συλλογικές πράξεις. Κι αυτές κατά τη γνώμη μας πρέπει να είναι τα εξής:
1) Η εισήγηση της ΟΛΜΕ στις Γ.Σ. και όσον αφορά τους στόχους πάλης και όσον αφορά την κινητοποίηση της 48ωρης απεργίας στις 22-23/2 και κλιμάκωση του αγώνα που θα αποφασίσουν νέες Γ.Σ. μέχρι 4/3 πρέπει να υποστηριχτεί από όλους τους συναδέλφους. Η πρώτη μέρα με τα πανεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά που έχει(απεργία από κοινού με τους δασκάλους) και η δεύτερη μέρα με τα πανεργατικά χαρακτηριστικά που συγκεντρώνει(απεργία προκηρυγμένη από πρωτοβάθμια σωματεία, ομοσπονδίες και τριτοβάθμιες οργανώσεις) δημιουργούν προϋποθέσεις για τη μαζική συμμετοχή και τη συμπόρευση του κόσμου της εκπαίδευσης και της εργασίας.
2)Να τηρηθεί κατά γράμμα όλο το πρόγραμμα της εισήγησης της ΟΛΜΕ που αφορά το διάστημα από τις Γ.Σ. μέχρι την απεργία (καμπάνια ενημέρωσης μαθητών-γονιών-κοινωνίας, ενημέρωση του κλάδου, προβολή των διεκδικήσεων μας και αξιοποίηση των ΜΜΕ, διακλαδικός συντονισμός και συντονισμός σωματείων και αγώνων, συγκρότησης επιτροπών αγώνα κ.α. ) και να στηριχθεί και με μέτρα που θα αποφασίσουν οι Γενικές Συνελεύσεις.
3)Χρειαζόμαστε ένα σαφές σχέδιο κλιμάκωσης της δράσης μας που θα δίνει προοπτική νίκης στον αγώνα μας και θα συμβάλλει στην πιο μαζική συμμετοχή του κλάδου στην υλοποίηση των αποφάσεών του. Σε μια τέτοια κατεύθυνση προτείνουμε η Γ. Σ. των προέδρων να αποφασίσει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να δεσμευτεί αμέσως μετά την 48ωρη απεργία, να εισηγηθεί στις νέες Γ.Σ. που θα προκηρύξει και στα πλαίσια της κλιμάκωσης που προτείνει ο κλάδος να πάρει αποφάσεις αποφασιστικού απεργιακού αγώνα με τα χαρακτηριστικά της διάρκειας (οποιασδήποτε μορφής: 48ωρες, ή τριήμερες ή πενθήμερες επαναλαμβανόμενες, κ.λ.π.) και πάντοτε οι αποφάσεις θα παίρνονται από ενδιάμεσες ουσιαστικού χαρακτήρα Γ.Σ. Στηρίζουμε οποιαδήποτε πρόταση απεργιακού αγώνα που εμπεριέχει την κλιμάκωση με διάρκεια.
4) Η εκστρατεία ενημέρωσης των μαθητών μέσα στα σχολεία για την κατεδάφιση της δημόσιας εκπαίδευσης θα πρέπει να ενθαρρύνει την ανοιχτή και ενεργητική τους συμμετοχής στον αγώνα για την ανατροπή των κυβερνητικών επιλογών με όποιες μορφές οι ίδιοι επιλέξουν.
5) Η εκστρατεία ενημέρωσης των γονιών που ανησυχούν για το μέλλον των παιδιών τους και της εκπαίδευσης να συνοδεύεται και από κάλεσμα να συμπαραταχθούν σε ένα κοινό με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς αγώνες για το σταμάτημα των μέτρων μορφωτικής οπισθοδρόμησης που προωθεί η κυβέρνηση.
6) Συγκρότηση απεργιακής επιτροπής κατά ΕΛΜΕ με αιρετούς και ανακλητούς αντιπροσώπους από κάθε σχολείο και αποφασιστικές αρμοδιότητες.
7)Σήμερα, σε μια κρίσιμη φάση του απεργιακού αγώνα στα ΜΜΜ και το χώρο της υγείας η Γ.Σ. των προέδρων να συζητήσει και να αποφασίσει την επίσπευση της 48ωρης απεργίας, για να συμπέσει ο αγώνας μας και με άλλους κλάδους. Τη δυνατότητα αυτή την αναφέρει στην εισήγησή του και το ίδιο το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και μπορεί να γίνει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.