Ζαχαρίας Καψαλάκης Μεσαρά 10 Φεβρουαρίου 2011
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου
Τηλ.6948400112
ΦΑΞ: 2892052203
Email: zkapsala@otenet.gr
2ο Ενημερωτικό Φεβρουαρίου 2011
(Ενημερωτικό 6ο έτους 2011)
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου
Τηλ.6948400112
ΦΑΞ: 2892052203
Email: zkapsala@otenet.gr
2ο Ενημερωτικό Φεβρουαρίου 2011
(Ενημερωτικό 6ο έτους 2011)
Αγαπητοί Συνάδελφοι
Θέμα 1ο: Συνεχίζουμε να βιώνουμε απίστευτες καταστάσειςΓυμναστές τεσσάρων ωρών στα σχολεία μας…π.χ.: Για το 2ο και 3ο Δ. Σ. Γαζίου (συστεγαζόμενα) που απαιτούνται 24 ώρες, θα πρέπει να στείλουμε …6 γυμναστές! Χρειάζονται και 14 ώρες γυμναστικής στο ολοήμερο δηλ. ακόμα 3,5 γυμναστές. Σύνολο: 9,5 γυμανστές για το σχολείο που είναι «πρώτα ο μαθητής…»
Φαίνεται ότι στα 30 χρόνια της εκπαιδευτικής μου πορείας δεν τα έχω δει όλα και μάλλον μου μέλλεται να δω ακόμα πολλά.
Ήλθαν πιστώσεις γυμναστών στα ΠΥΣΠΕ της χώρας, 4ωρης απασχόλησης παρακαλώ… Δηλαδή κάθε γυμναστής μπορεί να απασχοληθεί μέχρι 4 ώρες το πολύ στο σχολείο τη βδομάδα . Εβδομαδιαίος μισθός 25 ευρώ και μηνιαίος 100 ευρώ… Και βέβαια, ενώ έστειλαν τις πιστώσεις, δεν χρέωσαν με χρήματα τους αντίστοιχους κωδικούς πληρωμής τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τοποθετηθούν ακόμη, αν δεν μπουν τα χρήματα στους κωδικούς…
Στην πράξη τι σημαίνει αυτό:
· Για το 2ο και 3ο Γαζίου που απαιτούνται 24 ώρες, θα πρέπει να στείλουμε …6 γυμναστές! Χρειάζονται και 14 ώρες γυμναστικής στο ολοήμερο δηλ. ακόμα 3,5 γυμναστές. Σύνολο: 9,5!!!
· Για το 2ο Μοιρών αναμορφωμένου προγράμματος (801 κλπ). Χρειάζονται 20 ώρες γυμναστική, δηλ. 5 γυμναστές!
· Στην ίδια μοίρα το 3ο Τυμπακίου, το Δ. Σ. Ζαρού, το Δ.Σ. Γέργερης, Δ. Σ. Ασημίου (24 ώρες) κλπ…
Συνάδελφοι, έτσι χτίζουμε το σχολείο του μέλλοντος; Το σχολείο το «πρώτα ο μαθητής», Το «ψηφιακό σχολείο»; ‘Η το σχολείο που το αφήνουμε χρόνο με το χρόνο να ολισθαίνει για να το δώσουμε πιο εύκολα στους Δήμους και στην ιδιωτική πρωτοβουλία σε λίγα χρόνια; Έτσι καταργήσαμε την ωρομισθία; Έτσι στηρίζουμε το δημόσιο σχολείο; Έχω μείνει άφωνος. Στο σημερνό ΠΥΣΠΕ ήμασταν όλοι κουμπωμένοι και παγωμένοι… Προσωπικά δε συμμετέχω σε συνεδριάσεις τοποθέτησης ωρομισθίων, σεβόμενος το θεσμό που εκπροσωπώ! Η νέα πραγματικότητα μας έχει τρομάξει και ειλικρινά η λαίλαπα των αλλαγών που έρχεται για την εκπαίδευση, ως το καλοκαίρι, θα φέρει τα πάνω κάτω! (Καταργήσεις σχολείων, καταργήσεις Γραφείων, μεταφορά όγκου δουλειάς στους Διευθυντές των σχολείων, μειώσεις διορισμών, ωρομισθία, μεταφορές μαθητών από τους Δήμους, κ.α.)!
Κάποιος πρέπει να παρέμβει… Γιατί το Σεπτέμβρη θα είναι αργά για δάκρυα!
Θέμα 2ο: Συνάντηση αιρετών στην Αθήνα στις 7 του Φλεβάρη.Μαζική ήταν η συνάντηση των αιρετών ΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΠΕ την περασμένη Δευτέρα στο ξενοδοχείο NOVOTEL της Αθήνας. Αρκετά τα θέματα που τέθηκαν και οι προτάσεις που ακούστηκαν ήταν στο δρόμο της στήριξης των συναδέλφων και της καθημερινότητάς τους.
· Η τριετία στην οργανική θέση που πρέπει να καταργηθεί, όπως και η διετία.
· Η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων με τη βάση του 12 και τι θα γίνει με τα ξεχωριστά «κάστρα» της εκπαίδευσης (Γαύδος, Καστελόριζο, Αγαθονήσι κ.α).
Φαίνεται ότι στα 30 χρόνια της εκπαιδευτικής μου πορείας δεν τα έχω δει όλα και μάλλον μου μέλλεται να δω ακόμα πολλά.
Ήλθαν πιστώσεις γυμναστών στα ΠΥΣΠΕ της χώρας, 4ωρης απασχόλησης παρακαλώ… Δηλαδή κάθε γυμναστής μπορεί να απασχοληθεί μέχρι 4 ώρες το πολύ στο σχολείο τη βδομάδα . Εβδομαδιαίος μισθός 25 ευρώ και μηνιαίος 100 ευρώ… Και βέβαια, ενώ έστειλαν τις πιστώσεις, δεν χρέωσαν με χρήματα τους αντίστοιχους κωδικούς πληρωμής τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τοποθετηθούν ακόμη, αν δεν μπουν τα χρήματα στους κωδικούς…
Στην πράξη τι σημαίνει αυτό:
· Για το 2ο και 3ο Γαζίου που απαιτούνται 24 ώρες, θα πρέπει να στείλουμε …6 γυμναστές! Χρειάζονται και 14 ώρες γυμναστικής στο ολοήμερο δηλ. ακόμα 3,5 γυμναστές. Σύνολο: 9,5!!!
· Για το 2ο Μοιρών αναμορφωμένου προγράμματος (801 κλπ). Χρειάζονται 20 ώρες γυμναστική, δηλ. 5 γυμναστές!
· Στην ίδια μοίρα το 3ο Τυμπακίου, το Δ. Σ. Ζαρού, το Δ.Σ. Γέργερης, Δ. Σ. Ασημίου (24 ώρες) κλπ…
Συνάδελφοι, έτσι χτίζουμε το σχολείο του μέλλοντος; Το σχολείο το «πρώτα ο μαθητής», Το «ψηφιακό σχολείο»; ‘Η το σχολείο που το αφήνουμε χρόνο με το χρόνο να ολισθαίνει για να το δώσουμε πιο εύκολα στους Δήμους και στην ιδιωτική πρωτοβουλία σε λίγα χρόνια; Έτσι καταργήσαμε την ωρομισθία; Έτσι στηρίζουμε το δημόσιο σχολείο; Έχω μείνει άφωνος. Στο σημερνό ΠΥΣΠΕ ήμασταν όλοι κουμπωμένοι και παγωμένοι… Προσωπικά δε συμμετέχω σε συνεδριάσεις τοποθέτησης ωρομισθίων, σεβόμενος το θεσμό που εκπροσωπώ! Η νέα πραγματικότητα μας έχει τρομάξει και ειλικρινά η λαίλαπα των αλλαγών που έρχεται για την εκπαίδευση, ως το καλοκαίρι, θα φέρει τα πάνω κάτω! (Καταργήσεις σχολείων, καταργήσεις Γραφείων, μεταφορά όγκου δουλειάς στους Διευθυντές των σχολείων, μειώσεις διορισμών, ωρομισθία, μεταφορές μαθητών από τους Δήμους, κ.α.)!
Κάποιος πρέπει να παρέμβει… Γιατί το Σεπτέμβρη θα είναι αργά για δάκρυα!
Θέμα 2ο: Συνάντηση αιρετών στην Αθήνα στις 7 του Φλεβάρη.Μαζική ήταν η συνάντηση των αιρετών ΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΠΕ την περασμένη Δευτέρα στο ξενοδοχείο NOVOTEL της Αθήνας. Αρκετά τα θέματα που τέθηκαν και οι προτάσεις που ακούστηκαν ήταν στο δρόμο της στήριξης των συναδέλφων και της καθημερινότητάς τους.
· Η τριετία στην οργανική θέση που πρέπει να καταργηθεί, όπως και η διετία.
· Η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων με τη βάση του 12 και τι θα γίνει με τα ξεχωριστά «κάστρα» της εκπαίδευσης (Γαύδος, Καστελόριζο, Αγαθονήσι κ.α).
· Να θεσμοθετηθούν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για την κάλυψη απουσιών εκπαιδευτικών βραχείας ή μακράς διάρκειας.
· Οι εκπαιδευτικοί να παίρνουν τα μόρια του σχολείου που υπηρετούσαν έστω και αν αυτό καταργήθηκε και όχι του σχολείου της πλησιέστερης λειτουργούσας σχολικής μονάδας.
· Η μη πληρωμή της Ε και ΣΤ φάσης των εκπαιδευτικών.
· Οι συγχωνεύσεις καταργήσεις σχολείων.
· Η οικονομική ένδεια των σχολικών ταμείων των σχολείων μας.
· Η μοριοδότηση των αποσπάσεων ως ένα ακόμη μέτρο που στηρίζει την αξιοκρατία στην εκπαίδευση.
· Η μη εξαγγελία διαγωνισμού για τα Διδασκαλεία και η διαφαινόμενη κατάργησή τους!
Προσωπικά, επειδή ρωτήθηκα, ενημέρωσα τη συνέλευση των αιρετών, για τη μοριοδότηση των σχολείων της πόλεως του Ηρακλείου με 2 μόρια:
«Ο αιρετός δε μοριοδοτεί, αλλά το ΠΥΣΠΕ. Οι αιρετοί της Κρήτης της ΠΑΣΚ είχαμε συζητήσει την ανάγκη τόνωσης των σχολικών μονάδων του νησιού μας,
· Οι εκπαιδευτικοί να παίρνουν τα μόρια του σχολείου που υπηρετούσαν έστω και αν αυτό καταργήθηκε και όχι του σχολείου της πλησιέστερης λειτουργούσας σχολικής μονάδας.
· Η μη πληρωμή της Ε και ΣΤ φάσης των εκπαιδευτικών.
· Οι συγχωνεύσεις καταργήσεις σχολείων.
· Η οικονομική ένδεια των σχολικών ταμείων των σχολείων μας.
· Η μοριοδότηση των αποσπάσεων ως ένα ακόμη μέτρο που στηρίζει την αξιοκρατία στην εκπαίδευση.
· Η μη εξαγγελία διαγωνισμού για τα Διδασκαλεία και η διαφαινόμενη κατάργησή τους!
Προσωπικά, επειδή ρωτήθηκα, ενημέρωσα τη συνέλευση των αιρετών, για τη μοριοδότηση των σχολείων της πόλεως του Ηρακλείου με 2 μόρια:
«Ο αιρετός δε μοριοδοτεί, αλλά το ΠΥΣΠΕ. Οι αιρετοί της Κρήτης της ΠΑΣΚ είχαμε συζητήσει την ανάγκη τόνωσης των σχολικών μονάδων του νησιού μας,
αφού το 1/3 των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο νησί, είναι νέοι. Επειδή λοιπόν η Κρήτη είναι νησί, έχει μόνο ατμοπλοϊκή και αεροπορική συγκοινωνία (κάποιοι νομοί –Ρέθυμνο και Λασίθι – δεν έχουν ούτε αυτή), αποφασίσαμε να προτείνουμε στα ΠΥΣΠΕ σε συνεργασία με τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών τη μοριοδότηση των σχολείων των πόλεων με βάση το 2.»
Ασχολήθηκα στην τοποθέτησή μου με το θέμα των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων, τονίζοντας την ανάγκη η ΔΟΕ να αλλάξει στάση και να ζητήσει:
· Τα σχολεία που θα δημιουργηθούν με τις συγχωνεύσεως να έχουν αναλογία 15 μαθητών ανά τάξη.
· Να θεσπιστεί η διετής προσχολική σε πρώτη φάση στα υπό συγχώνευση σχολεία με 15 νήπια ανά τάξη.
· Θέσπιση νομοθετικού πλαισίου για τη μεταφορά νηπίων και προνηπίων, πάντα με συνοδό.
Μίλησα επίσης για τα κενά στο Νομό Ηρακλείου, το πρόβλημα της ελλιπούς χρηματοδότησης των σχολείων μας, την ανάγκη επιστροφής στις σχολικές μονάδες των χρημάτων που δόθηκαν για μισθούς δημάρχων και αντιδήμαρχων, καθώς και την ανάγκη στήριξης των αιρετών που πηγαινοέρχονται στις συνεδριάσεις των ΠΥΣΠΕ με θέσπιση οδοιπορικών.
Θέμα 3ο: Νέοι Διευθυντές στις σχολικές μας μονάδες
Ασχολήθηκα στην τοποθέτησή μου με το θέμα των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων, τονίζοντας την ανάγκη η ΔΟΕ να αλλάξει στάση και να ζητήσει:
· Τα σχολεία που θα δημιουργηθούν με τις συγχωνεύσεως να έχουν αναλογία 15 μαθητών ανά τάξη.
· Να θεσπιστεί η διετής προσχολική σε πρώτη φάση στα υπό συγχώνευση σχολεία με 15 νήπια ανά τάξη.
· Θέσπιση νομοθετικού πλαισίου για τη μεταφορά νηπίων και προνηπίων, πάντα με συνοδό.
Μίλησα επίσης για τα κενά στο Νομό Ηρακλείου, το πρόβλημα της ελλιπούς χρηματοδότησης των σχολείων μας, την ανάγκη επιστροφής στις σχολικές μονάδες των χρημάτων που δόθηκαν για μισθούς δημάρχων και αντιδήμαρχων, καθώς και την ανάγκη στήριξης των αιρετών που πηγαινοέρχονται στις συνεδριάσεις των ΠΥΣΠΕ με θέσπιση οδοιπορικών.
Θέμα 3ο: Νέοι Διευθυντές στις σχολικές μας μονάδες
Νέοι Διευθυντές τοποθετήθηκαν από το ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου σε κενές θέσεις σε Δημοτικά σχολεία Συγκεκριμένα το ΠΥΣΠΕ τοποθέτησε Δ/ντές στα παρακάτω σχολεία τους συναδέλφους:
· π. Παπαδοπετράκη Γεώργιο 47ο Ηρακλείου.
· Καπετανάκη Χαρίλαο 6ο Ηρακλείου.
· Πεδιαδιτάκη Γιώργο 2ο Μοιρών.
· Αγγελούλη Φεβρωνία 1ο Λιμ. Χερσονήσου.
· Ρογκάκος Δημήτριος: Δ. Σ. Γουρνών.
· Ζαϊμάκης Εμμανουήλ: Δ. Σ. Ελιάς.
· Κονιός Μιχάλης: Δ.Σ. Κοκκίνη Χάνι
· Χαβάκης Μανόλης: 17ο Δ. Σ. Ηρακλείου
· Γαλαζούλας Γιώργος: 36ο Δ. Σ. Ηρακλείου
· Τουπής Νίκος: Δ. Σ. Αμιρών Βιάννου
· Βλαχάκης Ανδρέας: Δ. Σ. Βενεράτου
· Καμαριανάκη Μαρία: Δ. Σ. Πιτσιδίων
Κενές θέσεις έχουν μείνει ακόμα στα Δ. Σ. Βοριζίων και Ειδικό Πόμπιας, που θα καλυφθούν την ερχόμενη βδομάδα
Ως αιρετός δε συμμετείχα στην ψηφοφορία και κατέθεσα στο ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου την παρακάτω δήλωση: «Η επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης είναι μία διαδικασία που επιβάλλεται να χαρακτηρίζεται από σαφήνεια, διαφάνεια και αδιαβλητότητα. Με το νόμο 3848/10 έγιναν πολλά θετικά βήματα προς αυτή τη κατεύθυνση. Όμως η εφαρμογή του νόμου από τα ΠΥΣΠΕ για την επιλογή κενών θέσεων διευθυντών σχολικών μονάδων , δεν έχει αυτά τα χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα η εγκύκλιος Φ353.1/92/11932/Δ1-24-9-2010 αναιρεί τη διαδικασία και προτείνει η επιλογή να γίνει χωρίς να συνταχθεί πίνακας μετρήσιμων μορίων, αλλά συνεκτιμώντας το σύνολο των στοιχείων του φακέλου και τη γενική συγκρότηση του υποψηφίου. Επίσης δεν προβλέπεται συνέντευξη. Επειδή όλα τα παραπάνω δε συνάδουν με τις βασικές αρχές επιλογής στελεχών, δηλώνω ότι δε θα συμμετέχω στις όποιες ψηφοφορίες απαιτηθούν».
Θέμα 4ο: Διόρισαν …φαντάρους! Άνθρακες ο θησαυρός. Τελικά δυο δάσκαλοι που διορίστηκαν στο Ηράκλειο την περασμένη Παρασκευή, ήταν φαντάροι και ως εκ τούτου δεν μπορούσαν να καλύψουν κανένα από τα πολλά κενά μας. Η μια νηπιαγωγός που διορίστηκε τοποθετήθηκε στο κλειστό Ολοήμερο Τμήμα του νηπιαγωγείου Ζαρού.
Απροθυμία υπάρχει από τη μεριά των συναδέλφων Γαλλικών να εργαστούν στην Α/θμια, καθώς δεν εμφανίζονται στους διορισμούς που γίνονται κατά καιρούς από το Υπουργείο.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ζαχαρίας Καψαλάκης
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου
Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν την ενημέρωση που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (και τους καλοκαιρινούς μήνες), μπορούν να μου το στείλουν μήνυμα στο: zkapsala@otenet.gr – Επίσης έχω σελίδα στο Facebook (το όνομά μου με ελληνικούς χαρακτήρες Ζαχαρίας Καψαλάκης) για άμεση ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων.
· π. Παπαδοπετράκη Γεώργιο 47ο Ηρακλείου.
· Καπετανάκη Χαρίλαο 6ο Ηρακλείου.
· Πεδιαδιτάκη Γιώργο 2ο Μοιρών.
· Αγγελούλη Φεβρωνία 1ο Λιμ. Χερσονήσου.
· Ρογκάκος Δημήτριος: Δ. Σ. Γουρνών.
· Ζαϊμάκης Εμμανουήλ: Δ. Σ. Ελιάς.
· Κονιός Μιχάλης: Δ.Σ. Κοκκίνη Χάνι
· Χαβάκης Μανόλης: 17ο Δ. Σ. Ηρακλείου
· Γαλαζούλας Γιώργος: 36ο Δ. Σ. Ηρακλείου
· Τουπής Νίκος: Δ. Σ. Αμιρών Βιάννου
· Βλαχάκης Ανδρέας: Δ. Σ. Βενεράτου
· Καμαριανάκη Μαρία: Δ. Σ. Πιτσιδίων
Κενές θέσεις έχουν μείνει ακόμα στα Δ. Σ. Βοριζίων και Ειδικό Πόμπιας, που θα καλυφθούν την ερχόμενη βδομάδα
Ως αιρετός δε συμμετείχα στην ψηφοφορία και κατέθεσα στο ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου την παρακάτω δήλωση: «Η επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης είναι μία διαδικασία που επιβάλλεται να χαρακτηρίζεται από σαφήνεια, διαφάνεια και αδιαβλητότητα. Με το νόμο 3848/10 έγιναν πολλά θετικά βήματα προς αυτή τη κατεύθυνση. Όμως η εφαρμογή του νόμου από τα ΠΥΣΠΕ για την επιλογή κενών θέσεων διευθυντών σχολικών μονάδων , δεν έχει αυτά τα χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα η εγκύκλιος Φ353.1/92/11932/Δ1-24-9-2010 αναιρεί τη διαδικασία και προτείνει η επιλογή να γίνει χωρίς να συνταχθεί πίνακας μετρήσιμων μορίων, αλλά συνεκτιμώντας το σύνολο των στοιχείων του φακέλου και τη γενική συγκρότηση του υποψηφίου. Επίσης δεν προβλέπεται συνέντευξη. Επειδή όλα τα παραπάνω δε συνάδουν με τις βασικές αρχές επιλογής στελεχών, δηλώνω ότι δε θα συμμετέχω στις όποιες ψηφοφορίες απαιτηθούν».
Θέμα 4ο: Διόρισαν …φαντάρους! Άνθρακες ο θησαυρός. Τελικά δυο δάσκαλοι που διορίστηκαν στο Ηράκλειο την περασμένη Παρασκευή, ήταν φαντάροι και ως εκ τούτου δεν μπορούσαν να καλύψουν κανένα από τα πολλά κενά μας. Η μια νηπιαγωγός που διορίστηκε τοποθετήθηκε στο κλειστό Ολοήμερο Τμήμα του νηπιαγωγείου Ζαρού.
Απροθυμία υπάρχει από τη μεριά των συναδέλφων Γαλλικών να εργαστούν στην Α/θμια, καθώς δεν εμφανίζονται στους διορισμούς που γίνονται κατά καιρούς από το Υπουργείο.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ζαχαρίας Καψαλάκης
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου
Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν την ενημέρωση που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (και τους καλοκαιρινούς μήνες), μπορούν να μου το στείλουν μήνυμα στο: zkapsala@otenet.gr – Επίσης έχω σελίδα στο Facebook (το όνομά μου με ελληνικούς χαρακτήρες Ζαχαρίας Καψαλάκης) για άμεση ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.