Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Επιστολή στο ΣτΕ από Πτυχιούχου​ς του τμήματος Αυτοματισμ​ού

ΠΡΟΣ:
α) Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας
β) Πρόεδρο του Ε' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας
γ) Κυρία Άννα Διαμαντοπούλου,
   Υπουργό Εθνικής Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

KOIN: α) Βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου
β) Συλλόγους και Γραμματείες Τμημάτων Πληροφορικής Πανεπιστημιακού και
    Τεχνολογικού Τομέα των ΑΕΙ (βλ. πίνακα τμημάτων Πληροφορικής
     που συνοδεύει την παρούσα επιστολή)
ΘΕΜΑ: “Αναφορά στο Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του τμήματος Αυτοματισμού του Τομέα Τεχνολογικής
Εκπαίδευσης”

Αξιότιμοι Κοι,
Οι Φοιτητές του τμήματος Αυτοματισμού των ΤΕΙ Πειραιά αντλούμε έρεισμα από δύο Επιστολές της ΕΠΕ α) προς το ΣτΕ όπου ζητούν αναθεωρήσεις και διαγραφές στo Σχέδιο Προεδρικoύ Διατάγματος ΤΕΙ που αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα του Τμήματός μας και β) σε αβάσιμες , μη Επιστημονικά Τεκμηριωμένες προτάσεις προς το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με την αναμόρφωση της Πληροφορικής Παιδείας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και θέλουμε να σας εκφράζουμε τις θέσεις μας, υποστηρίζοντας τις αποφάσεις σας που αφορούν τα δικαιώματα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων του τμήματός μας, αλλά και την καθολική αντίθεσή μας στις προαναφερόμενες θέσεις της ΕΠΕ.

Το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που αναφέρει τα επαγγελματικά δικαιώματα των Πτυχιούχων Μηχανικών των Τμημάτων α) Ηλεκτρολογίας, β) Μηχανολογίας, γ) Ενεργειακής Τεχνολογίας και δ) Αυτοματισμού της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) συντάχθηκε λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις εμπεριστατωμένες και επιστημονικώς τεκμηριωμένες απόψεις των: α) Συμβουλίου Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, β) της Ολομέλειας των Συμβουλίων Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Σ.Α.Π.Ε.) γ) της Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Σ.Α.Τ.Ε.), δ) του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (Ε.ΣΥ.Π.). Οι ως άνω εμπειρογνώμονες έπειτα από αντικειμενική και ουσιαστική μελέτη του προγράμματος και του αντικειμένου σπουδών αλλά και των προσόντων του Τμήματός μας, κατέληξαν δικαίως στα αναφερόμενα επαγγελματικά δικαιώματα.
Το περιεχόμενο σπουδών του Τμήματος Αυτοματισμού του ΤΕΙ Πειραιά καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο των Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου στις γενικές τους αρχές λειτουργίας, αλλά και στην εφαρμογή των αρχών αυτών σε πρακτικά συστήματα κάθε τεχνολογίας, ήτοι: (Ηλεκτρικά, Ηλεκτρονικά, Υδραυλικά, Πνευματικά, Μηχανολογικά, Χημικά, Βιολογικά, Τηλεματικής, Υπολογιστών, Ρομποτικής).
Εκπαιδεύει πλήρως τους σπουδαστές του τμήματος σφαιρικά σε όλα τα θέματα Αυτοματισμού Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού γραφείου μέσω κλασσικών τεχνικών αλλά και κυρίως μέσω των σύγχρονων τεχνικών της Πληροφορικής.
Η ερμηνεία – ουσία του Αυτοματισμού εμπεριέχει έννοιες όπου κατέχουν................
 πλήρως οι πτυχιούχοι του, όπως: τα Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου, η Επιστήμη των Υπολογιστών, η Ρομποτική, τα Δίκτυα, τα Ψηφιακά Συστήματα, η Τεχνητή Νοημοσύνη, ο Ευφυής έλεγχος και πολλά ακόμη συστατικά που καθορίζουν την εξέλιξη και το μέλλον Παγκοσμίως. Αυτοματισμός είναι έννοια που από μόνη της εκφράζει την Ψηφιακή και Ηλεκτρονική Σύγκλιση! Την πρόοδο και την εξέλιξη στην Κοινωνία της Γνώσης των Ηλεκτρονικών, Πληροφοριακών και Ψηφιακών Συστημάτων!

Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος εξέφρασε εγγράφως παρατηρήσεις διαγραφής και τροποποίησης του  εν λόγω Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος, αποστέλλοντας επιστολές προς το ΣτΕ καθώς και της Ολομέλειας των Συμβουλίων Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Σ.Α.Π.Ε.) και Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Σ.Α.Τ.Ε.).
Και ρωτάμε εμείς οι Πτυχιούχοι του τμήματος Αυτοματισμού, με ποια αρμοδιότητα η ΕΠΕ κατευθύνει σθεναρά τον καθορισμό επαγγελματικών δικαιωμάτων σε όλες τις άλλες επιστήμες; Έχοντας ποια επιστημονικά κριτήρια; Τι υποδομές και τι μελέτες έχει κάνει στα προγράμματα σπουδών των Ανωτάτων και Ανωτέρων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ώστε να έχει δικαίωμα άποψης και κρίσης περί των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων;
Η ΕΠΕ έχοντας ένα δικό της πρόχειρο, ελλιπείς αλλά και λανθασμένο μοτίβο αξιολόγησης προσπαθεί απεγνωσμένα να διατηρήσει ένα κλειστό βάση συντεχνιών κύκλωμα που κατ’ αποκλειστικότητα επιθυμούν να φέρουν και να διαχειρίζονται τον τίτλο του Πληροφορικού !  Σχετικές με αυτό είναι και οι προτάσεις για την αναμόρφωση Πληροφορικής Παιδείας εκ μέρους των ιδίων προς το Υπουργείο Παιδείας http://www.epe.org.gr/various/Ypomnhma_YPEPTH_2010_10_10_PLIROFORIKH_PAIDEIA.pdf.  Με έκπληξη διαπιστώσαμε πως η πλειοψηφία των προτάσεων αφορά την απομάκρυνση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής που δεν ανήκουν στην δικιά τους λίστα των «εγκεκριμένων» Πληροφορικών. Μεταξύ αυτών προτείνουν την απομάκρυνση των Πτυχιούχων του τμήματος μας που διδάσκουν Πληροφορική στα σχολεία και που έχουν διοριστεί νομίμως με την μόνη επικρατούσα αξιοκρατική διαδικασία, των  γραπτών Πανελλαδικών εξετάσεων του ΑΣΕΠ.
Κατά την ΕΠΕ η αναμόρφωση και αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας επιτυγχάνεται με τον εξοβελισμό των Συναδέλφων τους και όχι με προτάσεις ουσίας που αφορούν αναλυτικά προγράμματα σπουδών μαθημάτων Πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες, που να καθηλώνουν τα πάντα μπροστά στο μέγεθος αναγκαιότητάς τους!

Αυτό το σύνδρομο "ελιτισμού" και "μοναδικότητας" σίγουρα κρύβει πίσω του πολλούς λόγους συμφερόντων μιας συντεχνίας αλλά και φόβου του ανταγωνισμού στην αγορά εργασίας.

Από την πλευρά μας, θα ασκήσουμε όλα τα νόμιμα μέσα για να εξασφαλίσουμε το αυτονόητο δικαίωμα  κάθε Έλληνα πολίτη να συμμετέχει σε διαγωνισμούς και να αποδεικνύει ότι είναι ικανός για την διεκδίκηση μιας θέσης . Δεν αντιλαμβανόμαστε την λογική των κλειστών χώρων, καλούμε το ΣτΕ να σεβαστεί  και να διατηρήσει την απόφαση του που μόνο την ποιότητα εξασφαλίζει δια του αναπτυσσόμενου ανταγωνισμού και καλούμε επίσης το Υπουργείο Παιδείας Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων να προχωρήσει στη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος Διατάγματος.

Εκ μέρους των Πτυχιούχων
του τμήματος Αυτοματισμού

1 σχόλιο:

  1. Η ΕΠΕ (ένωση πληροφορικών Ελλάδος) μόνο Πληροφορικών δεν είναι!!! Οι άνθρωποι δεν ξέρουν τι τους γίνεται!! Προσπαθούν απεγνωσμένα να κρατήσουν ένα κλειστό κύκλο ώστε να μπορούν να καπηλεύονται τον κλάδο και να προωθούν τα συμφέροντά τους !!! Ντροπή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο της εκπαίδευσης. Όλα τα σχόλια θα δημοσιεύονται αρκεί να μην θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός.