Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

ΟΛΙΓΟΜΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΝΩΣΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΑΧ.Δ/ΝΣΗ   Αχιλλέως 37-41 & Μυλλέρου 

Προς :
  • Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ko Κουμέντο Ιωάννη
  • Διευθυντή Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Α΄ Αθήνας Κο Σαββαϊδη Αναστάσιο
  • Προϊστάμενο Γραφείου Επαγγελματικής Εκπ/σης Α’ Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Αθήνας κ. Κάλλο Βάϊο
  • ΟΛΤΕΕ
Αξιότιμε κε Διευθυντά,
Έχοντας υπόψιν την σχετική εγκύκλιό σας για την λειτουργία και αποστολή για έγκριση των ολιγομελών τμημάτων σε ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ, επιθυμούμε να εκθέσουμε τις απόψεις μας:
Τα προβλήματα που δημιουργούνται ένα μήνα  μετά την έναρξη των μαθημάτων είναι πάρα πολλά και σύνθετα. Ιδιαίτερα για τους μαθητές και τις μαθήτριες των τμημάτων των  Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και των  ΕΠΑ.Σ. η κατάσταση θα γίνει πολύ δύσκολη, αφού κάνουν θυσίες πραγματικές για να σπουδάσουν την επιλεγμένη ειδικότητα υπερβάλλοντας εαυτόν.
 Προτείνουμε να επανεξεταστούν οι περιπτώσεις εκείνων των ολιγομελών τμημάτων των οποίων  η

«Πρόσκληση σε εκδήλωση- ΜΟΝΟΛΟΓΟΙ ΑΠ΄ΤΗ ΓΑΖΑ »

Ο Σύλλογος Δασκάλων Νηπιαγωγών Βόνιτσας  σας προσκαλεί  στην εκδήλωση:
« Μονόλογοι απ' τη  Γάζα »
32 μαθητές-μαθήτριες απ΄ τη Γάζα γράφουν για τη ζωή τους
θεατρικά, εικαστικά &  μουσικά δρώμενα,
που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010 στο Κάστρο του Αγ.Ανδρέα στην Πρέβεζα στις 11:00 π.μ.

….τα όνειρα, η ασφάλεια, η ελπίδα και το μέλλον είναι λέξεις που χάνουν το νόημά τους σε μια πόλη που σκοτώνει και το παραμικρό όνειρο…. (Άνας, 15 χρονών μαθητής στη Γάζα)

ΔΟΕ: Με αφορμή την αναστολή λειτουργίας των Παιδαγωγικών Τμημάτων

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ διαμαρτύρεται έντονα για την ανακοίνωση της Υπουργού Παιδείας που προτρέπει τα Παιδαγωγικά τμήματα να αξιοποιήσουν για τις πρακτικές ασκήσεις των φοιτητών τους μετεκπαιδευομένους εκπαιδευτικούς που φοιτούν στα Διδασκαλεία ή  υποψήφιους διδάκτορες.
            Τονίζουμε για μια ακόμη φορά πως οι παραπάνω εκπαιδευτικοί έχουν συγκεκριμένα καθήκοντα που προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία και τους καλούμε να αρνηθούν την ανάληψη άλλων καθηκόντων πέρα από αυτά που προβλέπονται από το νόμο.
            Καλούμε την Υπουργό Παιδείας να αποσπάσει, ΤΩΡΑ, στα παιδαγωγικά τμήματα τον αναγκαίο αριθμό εκπαιδευτικών, όπως γινόταν όλα τα προηγούμενα χρόνια, προκειμένου να αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία τους. 
Από τη Δ.Ο.Ε.

Η Α ΕΛΜΕ Αχαΐας αδειάζει την Προϊσταμένη Επιστημονικής – Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/μιας Εκπαίδευσης Δ. Ελλάδας

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                               
Α ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 – 278776
http://aelmeahaias.wordpress.com,

aelmeahaias@yahoo.gr
Πάτρα, 12–10-2010
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ:
Το δημόσιο σχόλιο της κ. Ελ. Κρούπη-Κολώνα για ανακοίνωση του ΔΣ
της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας.

Η κ. Προϊσταμένη Επιστημονικής – Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/μιας Εκπαίδευσης Δ. Ελλάδας, προς τιμήν της, απάντησε αυθημερόν και δημόσια σε ανακοίνωση του σωματείου μας σχετικά με δικό της έγγραφο.
Ι)  Δυστυχώς αν και ξεκινά με την επισήμανση ότι «…Δεν θέλω να σχολιάσω την ανακοίνωση – σχόλιο της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας για το καλοπροαίρετο και κάθε άλλο παρά επιτακτικό έγγραφό μου…», για τα σημεία (1) και  (2) που αφορούν αντίστοιχα το ζήτημα των 2ων αναθέσεων και τον παιδαγωγικό ρόλο των συμβούλων απαντά στο τέλος με την βεβαιότητα ότι: «…Αν με το έγγραφό μου ζητάω τα Μόνο που η θέση του συνδικαλιστικού κινήματος πως ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων είναι πολύ σημαντικός και έχει αυτός παιδαγωγική προτεραιότητα έναντι των Σχολικών Συμβούλων σε λειτουργικά ζητήματα της σχολικής μονάδας (η διαχείριση των οποίων σπρώχνεται στον επιθεωρητισμό) δεν είναι για τη διοίκηση και τόσο προφανής, οπότε δεν βρισκόμαστε στο σημείο αυτό στην ίδια όχθη του ποταμού.

Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

ΔΟΕ: Υποχρηματοδότηση Σχολικών Επιτροπών

         
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., μετά τις επανειλημμένες καταγγελίες των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε.  διαπίστωσε ότι  η χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών, για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη, αφού μέχρι σήμερα τους έχει δοθεί μόνο η πρώτη δόση για το οικονομικό έτος 2010, με αποτέλεσμα:
·                     Οι οικονομικοί διαχειριστές των Σχολικών Επιτροπών να μη μπορούν να ανταποκριθούν ούτε στις στοιχειώδεις ανάγκες λειτουργίας των σχολείων.
·                     Οι Διευθυντές των σχολείων, σε πολλές περιπτώσεις, αναγκάζονται να προβούν σε περικοπές δαπανών που αφορούν στην ασφάλεια και την υγιεινή των χώρων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών (αναγόμωση πυροσβεστήρων, καθαριστικά, απολυμάνσεις κ.λπ).
·                     Τα  σχολεία προμηθεύονται, για το νέο διδακτικό έτος, ξενόγλωσσα βιβλία για τις ανάγκες της β' ξένης γλώσσας και δεν έχουν εξοφλήσει ακόμη τα βιβλία του προηγούμενου σχολικού, καθώς δεν έχουν πιστωθεί οι λογαριασμοί των Σχολικών Επιτροπών με τα αντίστοιχα ποσά.

Γιατί τέτοια καταιγίδα αντίδρασης για το Νέο Λύκειο;

Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε δυο μικρές προσεγγίσεις: Από τη μια να παρουσιάσουμε μικρά αποσπάσματα απ’ αυτό τον καταιγισμό των πρώτων αντιδράσεων και από την άλλη να κάνουμε τις πρώτες προσεγγίσεις για το τι περίπου σχεδιάζεται.
«Το σχέδιο προβλέπει στο «νέο» Λύκειο 3 μόνο βασικά μαθήματα σε Β΄ και Γ΄ Λυκείου στα οποία δεν είναι και τα θρησκευτικά, αλλά (εκτός από την αναμενόμενη γλώσσα) τα αγγλικά και η φυσική αγωγή!!! Κάθε μάθημα θα είναι 3ωρο εκτός από τη γλώσσα (6ωρο) και ένα από τα σταθμισμένα επιλεγόμενα..» γράφαμε τις προάλλες εδώ στο ΜτΒ με αφορμή τον εξοβελισμό των Θρησκευτικών…

ΔΟΕ: Μισθοδοσία εκπαιδευτικών από την ενιαία αρχή πληρωμών

Μετά από καταγγελίες Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε., πως Δ/νσεις και Γραφεία εκπαίδευσης καλούν τους εκπαιδευτικούς να καταβάλλουν το ποσό των 10 ευρώ για να αγοραστούν οι βάσεις δεδομένων, ώστε να μπορέσουν να μισθοδοτηθούν κανονικά οι εκπαιδευτικοί το Δεκέμβριο από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών, τονίζουμε πως την αποκλειστική ευθύνη για τη μισθοδοσία του εκπαιδευτικού προσωπικού έχει η πολιτεία και καμιά πρόσθετη δαπάνη δεν μπορεί να επιβληθεί στους εκπαιδευτικούς.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σας καλεί να προβείτε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες (αγορά λογισμικού, κλπ.), προκειμένου να εξασφαλιστεί η  ομαλή μισθοδοσία των εκπαιδευτικών . 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ Δ.Σ. ΕΛΜΕ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΕΛΜΕ ΝΟΜΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΓΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΝΕΟΥ Δ.Σ. 2010 - 201



2010-11
2009-10
Ψήφισαν  
649

679

Λευκά
26

14

Άκυρα
5

6

Έγκυρα
618

659

Συνδυασμός Ανεξάρτητων Καθηγητών
248
3
202
2
ΠΑΣΚ
220
3
266
3
ΔΑΚΕ
127
1
165
2
ΕΣΑΚ-ΔΕΕ
23

26



Εκλέγονται στο νέο ΔΣ
Από τον Συνδυασμό Ανεξάρτητων Καθηγητών :
Κωνσταντίνου Κώστας, Προύσαλης Δημήτρης και Παλέτσος Θύμιος
Από την ΠΑΣΚ :
Αρμυριώτης Αναστάσιος, Κανινής Ιωάννης και Παπιώτης Κώστας
Από την ΔΑΚΕ :
Τζουάνας Γιώργος

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

ΕΛΜΕ-ΚΙ: ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ «ΕΞΤΡΕΜΙΣΜΟΣ»ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΣ Ο ΛΑΟΣ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ «ΕΞΤΡΕΜΙΣΤΗΣ»


ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)
e-mail: elme_ki@yahoo.gr 
                                                                 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Στην κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης στις 5 Οκτωβρίου εγκρίθηκε ένα εξαιρετικά επικίνδυνο ψήφισμα, το οποίο με πρόσχημα την «καταπολέμηση του εξτρεμισμού» προχωρεί σε νέα επικίνδυνη κλιμάκωση της επίθεσης απέναντι στο εργατικό και λαϊκό κίνημα.
Το συγκεκριμένο ψήφισμα χαρακτηρίζει ως «εξτρεμισμό» τους αγώνες των εργαζομένων και ως «εξτρεμιστές» τα λαϊκά κινήματα και τις οργανώσεις τους, που αγωνίζονται για να μην πληρώσουν οι εργαζόμενοι τα βάρη της καπιταλιστικής κρίσης. Προβλέπει και μέτρα κατά των κομμάτων και οργανώσεων που αμφισβητούν το καθεστώς της εξουσίας των μονοπωλίων και αγωνίζονται για την ανατροπή του. Με αυτό το ψήφισμα η Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης συνδράμει στο να διαμορφωθεί ένα ακόμη πιο αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο σ’ ολόκληρη την Ευρώπη, την ώρα, μάλιστα που δυναμώνουν οι εργατικοί αγώνες σ’ όλες τις χώρες ενάντια στις συνέπειες από την κρίση, που βιώνουν οι εργαζόμενοι.
Κάτω από την έννοια – λάστιχο του «εξτρεμισμού» γίνονται απαράδεκτες αναφορές και στις μαζικές εργατικές – λαϊκές κινητοποιήσεις στην Ελλάδα, με φανερή σκοπιμότητα να ταυτιστούν αυτές με τη δράση προβοκατόρικων μηχανισμών. Στο όνομα της θωράκισης του συστήματος και με πρόσχημα την «πρόληψη της διασάλευσης της δημόσιας τάξης» δικαιολογούνται μέτρα που πλήττουν καίρια δημοκρατικά δικαιώματα κι ελευθερίες.
Ανάμεσα στα μέτρα που προτείνονται για τα κόμματα που αντιπαλεύουν το καπιταλιστικό σύστημα είναι: Η απαγόρευση της κρατικής χρηματοδότησης προς αυτά, ο αποκλεισμός τους από την συμμετοχή στις εκλογές, φθάνοντας ακόμα και στην απαγόρευση λειτουργίας τους.
Καταγγέλλουμε τους εκπροσώπους της χώρας μας που υπερψήφισαν ή δήλωσαν παρόν στο κατάπτυστο ψήφισμα και τις ρυθμίσεις εφαρμογής του. Οι δυνάμεις που με τον ένα ή άλλο τρόπο συνέδραμαν σε αυτό είναι η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΝ / ΣΥΡΙΖΑ. Απαιτούμε να αρθεί το ψήφισμα και να μην περάσουν ανάλογες αντιδημοκρατικές νομοθετικές ρυθμίσεις από τα εθνικά κοινοβούλια.
Δηλώνουμε πως κανένα σχετικό ψήφισμα δεν θα καταφέρει να βάλει στο «γύψο» τις αγωνιστικές διαθέσεις μας, την πάλη μας για την ανατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών, την πάλη ενάντια σε κάθε μέσο που αποβλέπει στη φίμωση του λαού, για την ανεμπόδιστη πολιτική και συνδικαλιστική δράση.

Αργοστόλι 12 Οκτώβρη 2010
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

Ο Πρόεδρος                          Ο Γραμματέας

Γεωργόπουλος Διονύσης    Βασιλάτος Παύλος

Πρόταση του ΚΕΜΕΤΕ για εκπαιδευτικό συνέδριο τον Απρίλη

Στη σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ του ΚΕΜΕΤΕ αποφασίστηκε ομόφωνα να προταθεί στην ΟΛΜΕ η οργάνωση του 9ου εκπαιδευτικού συνεδρίου στις αρχές Απριλίου. Το θέμα του συνεδρίου θα είναι οι όροι και οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών και θα έχει πιθανότατα δύο ενότητες:
1) ο σκληρός πυρήνας των εργασιακών σχέσεων (μισθός, ωράριο, διοικητικές μεταβολές, διοικητικά όργανα, σύστημα πρόσληψης, ασφαλιστικό, κλπ) και
2) το εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό και κοινωνικό "συγκείμενο" των εργασιακών σχέσεων (εκπαιδευτικό έργο, σχέσεις μέσα στη σχολική κοινότητα, συνδικαλισμός, κοινωνικές και προσωπικές επιπτώσεις των εργασιακών σχέσεων, κλπ.)

Ας σημειωθεί ότι ομόφωνα συμφωνήθηκε να προσκληθούν οι ενώσεις των αδιορίστων στο συνέδριο για να τοποθετηθούν στο θέμα του συστήματος πρόσληψης και οποιοδήποτε άλλο κρίνουν.

Η ΟΛΜΕ λαμβάνει υπόψη αλλά δε δεσμεύεται από την πρόταση του ΚΕΜΕΤΕ και θα αποφασίσει το πού και το πότε του συνεδρίου, καθώς και το τελικό περιεχόμενο. Ακολούθως θα κληθούν αντιπρόσωποι από τις ΕΛΜΕ για να στελεχώσουν ομάδες εργασίας υπό το συντονισμό του ΚΕΜΕΤΕ.

Ολοήμερα σχολεία «ενιαίου, αναμορφωμένου προγράμματος» ή «κατακερματισμένου, ανύπαρκτου προγράμματος»;

Διανύουμε ήδη την τρίτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων για τη νέα σχολική χρονιά και δυστυχώς επιβεβαιώνονται οι χειρότεροι φόβοι μας για τον τρόπο αλλά και για το περιεχόμενο της λειτουργίας των 800 ολοήμερων σχολείων με «ενιαίο, αναμορφωμένο πρόγραμμα», ένα πρόγραμμα το οποίο με πομπώδεις τυμπανοκρουσίες η κυβέρνηση προσπάθησε να παρουσιάσει ως τη μεγάλη τομή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας.
Από την εμπειρία που υπάρχει μέχρι στιγμής από τα σχολεία που εντάχθηκαν στο εν λόγω πρόγραμμα, θα μπορούσαμε να ονομάσουμε τα σχολεία αυτά σχολεία με «κατακερματισμένο, ανύπαρκτο πρόγραμμα» όπου ο κάθε σύλλογος διδασκόντων προσπαθεί καθημερινά να λύσει ένα σταυρόλεξο για «γερούς λύτες».
Αναφέρουμε ενδεικτικά:
1.      Δεν έχουν τοποθετηθεί στα σχολεία ακόμα όλοι οι απαιτούμενοι συνάδελφοι για πλήρη ανάπτυξη του προγράμματος.
2.     Στην περίπτωση που έχουν τοποθετηθεί, υπάρχει μεγάλη δυσκολία να διαμορφωθεί πρόγραμμα με έναν στοιχειώδη ορθολογικό τρόπο, εξαιτίας των πολλών ειδικοτήτων

ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΩΤΗΣ*
Η Υπουργός ΠΔΒΜΘ κ. Άννα Διαμαντοπούλου ζήτησε όπως εντός τρίμηνης αποκλειστικής προθεσμίας συζητηθούν στους κόλπους της ακαδημαϊκής κοινότητας οι δελφικές εξαγγελίες της, προκειμένου να προχωρήσει με τους επιτελείς της το 2011 στη μεγαλόπνοη ίδρυση του Νέου Πανεπιστημίου. Το κείμενο της ομιλίας της στον ομφαλό της γης διανεμήθηκε, μάλιστα, επισήμως στους εμπλεκόμενους φορείς προς μελέτη και σχολιασμό. Λυπάμαι που το γράφω, αλλά η κ. υπουργός υπονόμευσε με το γραπτό της όσα έργα οραματίζεται να επιτελέσει για τη σωτηρία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Α' ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ: Για το συνεχιζόμενο διοικητισμό απέναντι στους συλλόγους διδασκόντων.

Στις 22/9/2010 η Προϊσταμένη Επιστημονικής – Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/μιας Εκπαίδευσης Δ. Ελλάδας έστειλε έγγραφο στα σχολεία το οποίο μεταξύ άλλων έγραφε:

1.  «να υπάρχουν δύο κοινές κενές ώρες, σε μέρα διαφορετική για κάθε ειδικότητα, ώστε να είναι δυνατή η συνεργασία με τον/την Σχ. Σύμβουλο ειδικότητας και οι προγραμματισμένες ενημερωτικές συναντήσεις τους, χωρίς να διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου».
 Παραβλέποντας το γεγονός ότι την προηγούμενη μέρα η Δ/ντρια Δ/μιας Εκπ/σης είχε ζητήσει: «Να ληφθεί μέριμνα ώστε οι εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας να έχουν ένα κοινό τρίωρο κενό, το οποίο θα μπορεί να αξιοποιεί καταλλήλως ο αντίστοιχος σχολικός σύμβουλος (σχετική εγκύκλιος 104831/Γ7/25-08-2010 για τον κλάδο ΠΕ04) χωρίς να διαταράσσεται η λειτουργία του σχολείου», ξαναθυμίζουμε την ανακοίνωση του ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ στις 27/9: Είναι «ηλίου φαεινότερο» ότι αυτό που ζητείται είναι ανέφικτο να εφαρμοστεί για όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο, χωρίς να διαταραχθούν σε σημαντικό βαθμό τα παιδαγωγικά-μαθησιακά κριτήρια σύνταξης του ωρολογίου προγράμματος. Οφείλουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι να

Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

Για το "Ψηφιακό Σχολείο" και τις χαμένες διδακτικές ώρες

Με αφορμή την παρουσίαση του "Ψηφιακού Σχολείου" από την Υπουργό Παιδείας, εχουμε να κάνουμε κάποιες παρατηρήσεις.
Συγκεκριμένα η δοκιμή για κάποιες αλλαγές πέρσι στην πραγμάτωση της ύλης σε α' γυμνασίου μέσω της χρήσης υπολογιστών από τους μαθητές έγινε χωρίς προγραμματισμό, στοιχειώδεις βασικές υποδομές και χωρίς στήριξη των εκπαιδευτικών. Τα μεγαλεπήβολα σχέδια για ένα "Ψηφιακό Σχολείο" στο πλαίσιο του συνολικότερου σχεδίου της κυβέρνησης για το "Νέο Σχολείο" που θα ολοκληρωθεί ως το 2015, για την κυριαρχία του ψηφιακού βιβλίου και της "ψηφιακής πλατφόρμας ανοικτού λογισμικού" συγκρούονται με την υποστήριξη και αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης μιας και η εμπλοκή ιδιωτών (από την "παροχή" των πληροφορικών συστημάτων έως την παρέμβασή τους μέσω "μορφωτικών ιδρυμάτων" στο περιεχόμενο της σχολικής γνώσης) θα είναι καθοριστική, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής ενδείξεις.
Με βάση τις τελευταίες διακηρύξεις και δηλώσεις ένας από τους στόχους των νέων ψηφιακών προγραμμάτων είναι να γίνεται "φροντιστήριο για τα βασικά μαθήματα των πανελλαδικών μέσω του υπολογιστή στο σπίτι". Φαίνεται λοιπόν ότι δεν είναι τυχαίο γεγονός η αναστολή - μη πραγματοποίηση της Π.Δ.Σ. (Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη) φέτος στα Λύκεια.
Το Υπουργείο μίλησε για αναμόρφωση του θεσμού. Για μας αναμόρφωση θα ήταν το ξεκίνημα της

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα Ολοήμερα Σχολεία

Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε την έναρξη για την επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση έχει ως εξής:
"Ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλης Κοντογιάννης, υπέγραψε τις εγκυκλίους που αφορούν στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κλάδων Πληροφορικής, Θεατρικής Αγωγής - Δραματικής Τέχνης, Εικαστικών, Μουσικής  καθώς και της Αγγλικής Γλώσσας (α’ και β’ τάξη δημοτικού) που απασχολούνται στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.
Οι επιμορφωτικές διημερίδες εντάσσονται στο πλαίσιο των συγχρηματοδοτούμενων Πράξεων «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα)- Η Μετάβαση: Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών νέων ειδικοτήτων και δασκάλων στα δημοτικά σχολεία» και «Νέες Πολιτικές Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Σχολείο: Η εκμάθηση της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία» αντίστοιχα
".
Όσον αφορά τις ημερομηνίες που θα πραγματοποιηθούν οι διημερίδες, μπορείτε να τις βρείτε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου (http://www.minedu.gov.gr/index.php). 

Ένοχος κρίθηκε ο Κορκονέας για τη δολοφονία του Γρηγορόπουλου

 Χωρίς κανένα ελαφρυντικό

Ένοχο έκρινε το Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Άμφισσας τον αστυνομικό Επαμεινώνδα Κορκονέα, για τη δολοφονία του 15χρονου μαθητή Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου.
Κατά πλειοψηφία, επίσης, οι δικαστές έκριναν ένοχο για απλή συνέργια και τον δεύτερο κατηγορούμενο, ειδικό φρουρό Βασίλη Σαραλιώτη.
Σε μια κατάμεστη, από κόσμο, αίθουσα η πρόεδρος του δικαστηρίου, Αντζελίτα Παπαβασιλείου εκφώνησε την απόφαση, επί της ενοχής, του Μεικτού Ορκωτού Δικαστηρίου για τους δύο ειδικούς φρουρούς, που κατηγορούνται για το θάνατο του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου.
Σύμφωνα με την απόφαση, ο Επαμεινώνδας Κορκονέας με ψήφους 4 προς 3 κρίθηκε ένοχος για δυσμενέστερη κατηγορία από αυτήν που του είχε απαγγελθεί. Οι τέσσερις δικαστές μετέτρεψαν την ανθρωποκτονία από πρόθεση με ενδεχόμενο δόλο στη βαρύτερη κατηγορία της ανθρωποκτονίας με άμεσο δόλο.
Στην απόφαση αυτή μειοψήφησαν η πρόεδρος, ένας τακτικός δικαστής και ένας ένορκος που έκριναν ότι ο Κορκονέας πρέπει να δικαστεί ως έχει, δηλαδή για ανθρωποκτονία από πρόθεση με ενδεχόμενο δόλο. Το δικαστήριο επίσης αποφάσισε να μην δώσει κανένα ελαφρυντικό στον Επαμεινώνδα Κορκονέα.
Το δικαστήριο επίσης έκρινε ένοχο για συνέργια τον Βασίλη Σαραλιώτη με πλειοψηφία 6 προς 1. Ο δικαστής που μειοψήφησε είχε την γνώμη ότι ο δεύτερος ειδικός φρουρός πρέπει να κηρυχθεί αθώος λόγω αμφιβολιών.
Αυτή τη στιγμή το δικαστήριο είναι σε διάσκεψη προκειμένου να αποφασίσει εάν θα δοθούν ελαφρυντικά στον Βασίλη Σαραλιώτη.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: TA NEA, Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010 Web-Only

Λέσχη Ανάγνωσης 1ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου

3η ΧΡΟΝΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Η  Λέσχη Ανάγνωσης
του 1ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου
συζητά με τη συγγραφέα
ΕΛΕΝΑ  ΜΑΡΟΥΤΣΟΥ
με αφορμή το βιβλίο της
«ΤΟ ΝΟΗΜΑ»
εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2010
8.30 μμ, στο χώρο του σχολείου [Κύπρου και Ψαρρών, Περιστέρι]

·        Τη Λέσχη Ανάγνωσης συντονίζει
     ο Νίκος Κουνενής, συγγραφέας και κριτικός λογοτεχνίας

·        Υπεύθυνες καθηγήτριες

Πόπη Κοτσυφάκη            6974491973

Αγγελική Φατούρου          6974438720

Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

Εκπαιδευτική Παρέμβαση Αχαΐας εν όψει των πολλαπλών εξελίξεων στο δημόσιο σχολείο

- μέλος του πανελλαδικού Δικτύου των Παρεμβάσεων – Συσπειρώσεων

Να συζητήσουμε στους συλλόγους εν όψει των πολλαπλών εξελίξεων στο δημόσιο σχολείο και τους μισθούς μας!

«… Αυτός είναι και ο λόγος που ο πολύς Πάγκαλος ανέλαβε να ξεμπερδέψει με την μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων. Όχι μόνο επειδή η τρόϊκα απαιτεί πάνω από 170.000 απολύσεις  μόνιμου τακτικού προσωπικού του δημόσιου τομέα, αλλά και γιατί έτσι ανοίγει ο δρόμος για την ολοκληρωτική ιδιωτικοποίηση τους κράτους και της δημόσιας διοίκησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα μες τις δηλώσεις του κ. Πάγκαλου, μόνο για τις ένοπλες δυνάμεις, τις δυνάμεις ασφαλείας και το ΣΔΟΕ πρέπει να διατηρηθεί η μονιμότητα. Για όλους τους υπόλοιπους δεν είναι, υποτίθεται, απαραίτητη. Ούτε για τον εκπαιδευτικό, τον νοσηλευτή, τον γιατρό, τον κοινωνικό λειτουργό, ούτε για κανέναν…».
Δημ. Καζάκης, «Το Ποντίκι», 6-9-2010

Συνεδέλφισσες, -οι
Αφιερώσαμε τις τελευταίες 40 μέρες στην ανάδειξη των πολλών τρεχόντων ζητημάτων στοιχημένοι γύρω από τις δράσεις του ΔΣ της ΕΛΜΕ και σε παρεμβάσεις στα σχολεία μας. Μετά

Συγχωνεύσεις ΑΕΙ, «μετακόμιση» τμημάτων

Του Αποστολου Λακασα
Πανεπιστήμια με ακαδημαϊκή οντότητα, λιγότερες σχολές συγκεντρωμένες στην ίδια πόλη, τμήματα με απήχηση στην αγορά εργασίας. Αυτά είναι ορισμένα από τα βασικά κριτήρια του υπουργείου Παιδείας για τον επανασχεδιασμό του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Η ανάγκη για εξορθολογισμό των πανεπιστημίων και ΤΕΙ και για καλύτερη διαχείριση των υπαρχόντων κονδυλίων –με βάση τα νέα δεδομένα της δημοσιονομικής λιτότητας το 2011 θα μειωθεί η χρηματοδότηση για λειτουργικά έξοδα κατά 30% σε σχέση με την αρχική προγραμματική συμφωνία– πιέζει για ριζικές αποφάσεις, οι οποίες εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν ακόμη και σε κλείσιμο πανεπιστημίων και υπαγωγή των τμημάτων τους σε άλλα ΑΕΙ. Επίσης, θεωρείται βέβαιο ότι θα υπάρξουν τμήματα ΤΕΙ χαμηλής ζήτησης, τα οποία ή θα κλείσουν ή θα μετατραπούν σε τοπικά κολέγια – μία νέα δομή μεταλυκειακής εκπαίδευσης, την οποία μελετά ο αρμόδιος υφυπουργός Παιδείας, Ιωάννης Πανάρετος.
Αναδιάρθρωση
«Οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι μόνο ένα μέσο για να γίνει οικονομία πόρων. Το

Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010

Ο Γιώργος Παπανδρέου, το “ηλεκτρονικό βιβλίο” και το σχολείο στην Ελλάδα


Ο Γιώργος Παπανδρέου παρουσίασε χτες στη Λήμνο, στο 1ο Επαγγελματικό-Γενικό Λυκείο Μούδρου, τα σχέδια της κυβέρνησης του για το "ψηφιακό σχολείο". Μαζί του στην παρουσίαση ήταν η Αννα Διαμαντοπούλου, υπουργός Παιδείας, και ο γενικός γραμματέας του Υπουργείο Βασίλης Κουλαϊδής, εισηγητής του «ψηφιακού σχολείου». Και αυτό που ξεχώρισε στην παρουσίαση και έκανε το γύρω των ΜΜΕ ήταν το "ηλεκτρονικό βιβλίο" (μάλλον είναι κάποιος Sony Reader, o Γ. Παπανδρέου έχει ένα Kindle 3) που δώρισε η υπουργός στον πρωθυπουργό, καθώς τέτοιες συσκευές είναι ακόμα κάτι το εξωτικό για τα ελληνικά δεδομένα.

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Η Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου αύριο στην πρωινή εκπομπή του Mega

Το Σάββατο 09 Οκτωβρίου 2010, η Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου θα εμφανιστεί στην εκπομπή Mega ΣΚ, με τους Ιορδάνη Χασαπόπουλο και Μανόλη Αναγνωστάκη, όπου και θα μιλήσει για διάφορα θέματα παιδείας.
Για όσους ενδιαφέρονται, η εκπομπή προβάλλεται 07.00-10.00.

Παρουσίαση της ψηφιακής διάστασης του Νέου Σχολείου από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
 ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Δελτίο Τύπου                                             08/10/2010

«Ούτε ένα παιδί δεν πρέπει να μείνει πίσω από τη μεγάλη ψηφιακή επανάσταση που γίνεται σε όλο τον κόσμο»
Η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, Βασίλης Κουλαϊδής, παρουσίασαν σήμερα, 08/10/2010, την ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου και ανακοίνωσαν την ψηφιακή πλατφόρμα που τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://digitalschool.ypaideias.gr/
Η παρουσίαση  έγινε στο ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μούδρου στη Λήμνο, παρουσία του Πρωθυπουργού, Γ. Α. Παπανδρέου, της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, μαθητών και εκπαιδευτικών.
Η Υπουργός συνεχάρη τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μούδρου για το σχολείο τους, το οποίο χαρακτήρισε φωτεινό παράδειγμα.
Παρουσιάζοντας την ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου ανέφερε:

Παράσταση διαμαρτυρίας της Επιτροπής Αγώνα του ΤΕΙ Λαμίας στον Πρόεδρο του ΤΕΙ και την Περιφερειάρχη.

                                  
ΛΑΜΙΑ:
Αγωνιστική απάντηση έδωσαν οι δυνάμεις του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών στο ΤΕΙ Λαμίας στην κυβέρνηση και τους συμμάχους της, έπειτα από απόφαση Συνέλευσης σπουδαστών που έγινε την Τετάρτη στο χώρο του ΤΕΙ.
Αποφασίστηκε και πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον πρόεδρο του ΤΕΙ Σ. Καρκάνη όπου δόθηκε το ψήφισμα της Συνέλευσης, ακολούθησε συμβολική κατάληψη στα αστικά λεωφορεία όπου τονίστηκε το αίτημα του Μ.Α.Σ. για δωρεάν μεταφορές των σπουδαστών. Οι σπουδαστές συνέχισαν με πορεία στο κέντρο της πόλης και ολοκλήρωσαν την κινητοποίηση τους στο κτίριο της περιφέρειας όπου αναλύθηκαν διεξοδικά τα αιτήματα των σπουδαστών και η αντίθεση τους στο «μνημόνιο» της Παιδείας. Στους σπουδαστές συμπαραστάθηκε κλιμάκιο της Λαικής Συσπείρωσης με επικεφαλής τον

ΕΛΜΕ ΧΑΝΙΩΝ: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

 Η Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Χανίων καλεί σε συνάντηση τους γονείς αλλά και τους εκπαιδευτικούς στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου στις 7 το απόγευμα για να συζητήσουν θέματα που έχουν σχέση με την Εκπαίδευση( η κατάργηση της ενισχυτικής και της πρόσθετης διδασκαλίας και άλλα).

                                ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
  Ο πρόεδρος                                     Ο Γραμματέας
Π. Κοτσιφάκης                Αντ. Δημητριάδης

Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΟΥΝ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 - 33 11 338
http://www.olme.gr/
email: olme@otenet.gr                                                  Αθήνα, 7/10/2010

                                                           ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Μετά την συνάντηση με την Υφυπουργό Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου στην οποία η ίδια η Υφυπουργός ανέφερε πως στην περίπτωση της διάθεσης ο εκπαιδευτικός ακολουθεί το ωράριο της δευτεροβάθμιας (21-16 ώρες ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας) καθώς και τη δήλωσή της πώς «θα εφαρμοστεί το εργασιακό πλαίσιο των εκπαιδευτικών» και πως «δεν θίγονται οι εργασιακές σχέσεις και το πλεονάζον προσωπικό διατίθεται βάσει της κείμενης νομοθεσίας» (Δελτίου τύπου ΥΠΔΒΜ, 4-4-10-10), ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αθήνας επιχειρεί να μετατρέψει τις αποφάσεις

ΕΛΜΕ-ΚΙ: ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ 7/10/2010

                                                                               ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ: Απαντάμε αγωνιστικά στα οξυμένα προβλήματα.
Οι συγκεντρωμένοι στην κεντρική πλατεία Αργοστολίου, γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι
διεκδικούμε:
 - να λειτουργήσουν εδώ και τώρα όλα τα σχολεία που είναι κλειστά μέχρι σήμερα: ολοήμερο ειδικό δημοτικό σχολείο Περατάτων, ΕΠΑΣ Ληξουρίου κ.λ.π.
-                 πλήρη κάλυψη όλων των κενών – υπολογισμένων στους 20 μαθητές το πολύ ανά τάξη – με μόνιμους διορισμούς. Για τα ειδικά σχολεία, τα τμήματα ένταξης, την παράλληλη στήριξη κ.ο.κ. πλήρη κάλυψη των κενών σε δάσκαλους και καθηγητές ειδικής αγωγής, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (φυσικοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές κ.λ.π.), ειδικό βοηθητικό και λοιπό προσωπικό. Να καλυφθεί πλήρως το ΚΕΔΔΥ.
-  εδώ και τώρα να εξευρεθούν χώροι, να καλυφθούν οι υποδομές και να υλοποιηθεί μία γεωγραφική κατανομή σχολείων στα αστικά κέντρα, ώστε να σταματήσει η επίκληση των ελλείψεων (που διαμορφώνει η κυρίαρχη πολιτική) για να καλύπτεται το αίσχος των 27-28-29 μαθητών ανά τάξη. Νομοθετική κατοχύρωση των 20 μαθητών/ τάξη.
-  να προχωρήσουν άμεσα τα προγραμματισμένα έργα σε Α΄βάθμια και Β΄βάθμια και τα πέντε νέα σχολικά συγκροτήματα της Β΄βάθμιας. Να γίνουν όλα με δημόσιες επενδύσεις και με διαδικασίες άμεσης υλοποίησης και όχι με ΣΔΙΤ. Δημόσιες – δωρεάν – σύγχρονες και επαρκείς υποδομές. Ποτέ ξανά ούτε ένα κοντέινερ – θάλαμος αερίων, ούτε ένα σχολείο με αμίαντο. Καμία τάξη κλουβί, όπως εκείνες που διαμόρφωσαν στο 1Ο Γυμνάσιο – 1ο Λύκειο Αργοστολίου. Άμεσα μέτρα αντισεισμικής θωράκισης και προστασίας σε όλα τα σχολεία, στα νηπιαγωγεία και στους χώρους που διασκεδάζει ή συναθροίζεται η νεολαία.
-                 πλήρη κάλυψη όλων των μεταφορών χωρίς περικοπές και χωρίς να πληρώσουν οι γονείς, όπως ζητά σχετική εγκύκλιος της κυβέρνησης. Με δημόσια – ασφαλή μέσα. Για τα ΑΜΕΑ με εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς.
-                 καμία αύξηση στο πετρέλαιο θέρμανσης – άμεσος τριπλασιασμός της χρηματοδότησης

Τι αποφάσισε η ΟΛΜΕ τη Τετάρτη 6-10-2010

ΑΘΗΝΑ
Το χτεσινό (6 Οκτωβρίου 2010) Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ασχολήθηκε κυρίως με δύο θέματα: α) την εκτίμηση για τη συνάντηση της Δευτέρας με την Υφυπουργό Παιδείας και β) την εισήγηση προς τις Γ.Σ. του κλάδου.
Στο πρώτο θέμα υπήρξε συμφωνία ως προς την ξεκάθαρη θέση της Ομοσπονδίας σε σχέση με το ωράριο των συναδέλφων, που διατίθενται στην Α/θμια. Είναι το ωράριο της Μέσης Εκπαίδευσης, δηλαδή από 16-21 ώρες. Διαπιστώθηκε η προσπάθεια εκ μέρους του Υπουργείου να μιλήσει για αποσπάσεις" στην Α/θμια, στην περίπτωση δηλαδή που κάποιος συνάδελφος διατίθεται ολικά εκεί.
Θεωρεί το Δ.Σ. ότι η απόσπαση δεν αφορά τέτοιες περιπτώσεις (επιμένουν στον όρο του ν.1566/88 "ολική διάθεση") και δε δεχόμαστε οι συνάδελφοι αυτοί να επιφορτιστούν με 21 ώρες μάθημα, όπως προσπάθησε να περάσει το Υπουργείο.
Τις επόμενες μέρες θα υπάρξει διευκρινιστική εγκύκλιος του Υπουργείου και ελπίζουμε ν’ αποφευχθούν τέτοιου είδους ολισθήματα (για τη μερική διάθεση το Υπουργείο δέχεται τη θέση της ΟΛΜΕ).
Γι’ αυτό το λόγο θα κατατεθεί αναλυτικό νομικό υπόμνημα από τη μεριά της ΟΛΜΕ που θα εξηγεί τη θέση της ομοσπονδίας ότι το άρθρο 31 του ν.3848/10 δε σχετίζεται με την αλλαγή χώρου εργασίας και