Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

Τι κρύβεται στη μεταφορά του μηχανογραφικού της Γ΄ Λυκείου πριν τις εξετάσεις

Θα μπερδέψει τους μαθητές το μηχανογραφικό
Τα πολλά προβλήματα, που θα προκαλέσει στους μαθητές η πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Παιδείας να συμπληρώνουν το μηχανογραφικό με τις Σχολές επιλογής τους πριν τις Πανελλήνιες εξετάσεις, αναλύει στο “attacktv” ο Παναγιώτης Μπούρδαλας, μέλος του Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας, τονίζοντας παράλληλα ότι η συγκεκριμένη κίνηση κρύβει βαθύτερες προθέσεις.
Παράλληλα, με αφορμή το πρόσφατο τραγικό περιστατικό με το μαθητή, που έδωσε τέλος στη ζωή του, ο Παναγιώτης Μπούρδαλας αναπτύσσει τις απόψεις του σχετικά με το πως το σχολείο μπορεί και πρέπει να βοηθήσει τους μαθητές και σε άλλους τομείς πλην της εκπαίδευσης.


Δείτε το VIDEO - συνέντευξη Παν. Μπούρδαλα Αντιπροέδρου Α' ΕΛΜΕ Αχαϊας
http://eparemvasiax.wordpress.com/2010/09/30/mhchan-gluk-prin-exet-sxedia/

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (4-10-2010)

Ο.Λ.Μ.Ε.                                                          
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
email:olme@otenet.gr
http://www.olme.gr/                                                                            Αθήνα, 30/9/10
 
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς σε παράσταση διαμαρτυρίας τη Δευτέρα, 4/10/10 στις 12.30 το μεσημέρι στο Υπουργείο Παιδείας (Μαρούσι, στάση Ηλεκτρικού Νερατζιώτισσα), με αιχμή την απαίτησή μας να μην καταστρατηγείται το ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που διατίθενται στην Πρωτοβάθμια.

Για τη συμμετοχή των συναδέλφων στην παραπάνω παράσταση, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κηρύσσει 2ωρη στάση εργασίας για τον πρωϊνό και τον απογευματινό κύκλο (12.00 με 14.00 και 14.00 – 16.00).

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς που έχουν διατεθεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τους ζητείται να εργαστούν με ωράριο πέραν αυτού που προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία (άρθρ. 14, παρ. 13 του ν.1566/85 και άρθρ. 48 του ν.2413/96), να καταθέσουν σχετική αναφορά στην υπηρεσία, πρότυπο της οποίας θα αναρτηθεί αύριο στην ιστοσελίδα της ΟΛΜΕ (http://www.olme.gr/).

Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης για τις φοιτητικές εστίες

Σε πιλοτική εφαρμογή τίθεται, από σήμερα 30/09/2010 και έως τις 05/10/2010, η Ηλεκτρονική Υπηρεσία Υποβολής Αιτήσεων Εισαγωγής σε Φοιτητικές Εστίες, που λειτουργούν με ευθύνη του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας (ΕΙΝ). Οι  πρωτοετείς φοιτητές μπορούν να συμπληρώνουν την αίτηση τους ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας του ΕΙΝ, κάνοντας χρήση του Κωδικού Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μόνο στους πρωτοετείς και όχι σε φοιτητές από το εξωτερικό, ομογενείς ή παλαιοτέρων ετών. Στόχος είναι από την επόμενη ακαδημαϊκή xρονιά η όλη διαδικασία να  γίνεται εξολοκλήρου ηλεκτρονικά.
Σκοπός είναι η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και η καλύτερη εξυπηρέτηση των επιτυχόντων, όπως τόνισε και η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, στην πρόσφατη επίσκεψή της στο Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας. 
Η υπηρεσία ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων εισαγωγής στις φοιτητικές εστίες είναι διαθέσιμη στην διεύθυνση: http://esties.ein.gr

Καταβολή υπερωριακής αποζημίωσης στους εκπαιδευτικούς

Με απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων,  Άννας Διαμαντοπούλου, εγκρίνεται η μεταφορά πιστώσεων ύψους 4.070.530 ευρώ στις Νομαρχίες, προκειμένου να καλυφθούν ανεξόφλητες δαπάνες υπερωριακής αποζημίωσης εκπαιδευτικών, για το έτος 2009 και το πρώτο εξάμηνο του 2010.
Η σχετική απόφαση, με τα στοιχεία για τις πιστώσεις κατά Νομαρχία και Κ.Α.Ε. 0516, είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου  www.minedu.gov.gr

Το σχέδιο για την οριστική κατεδάφιση του δημόσιου πανεπιστημίου

ΔΙΚΤΥΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΙΝΗΜΑ
Ο πρωθυπουργός και η υπουργός Παιδείας παρουσίασαν στους Δελφούς, πλαισιωμένοι από ειδικούς γι’ αυτό «συμβούλους», το πανεπιστήμιο του Μνημονίου και του ΟΟΣΑ που θέλουν να επιβάλουν κατεδαφίζοντας ό,τι έχει απομείνει από το δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο.
Ξεπερνώντας τον προκάτοχό του, ο πρωθυπουργός, για να «σπρώξει» το «νέο προϊόν του», ξεκίνησε την επίθεσή του με χυδαία δυσφήμιση του δημόσιου πανεπιστημίου (συναλλαγές, διαφθορά, σκοταδισμό), των διδασκόντων και των φοιτητών του, εκμεταλλευόμενος αδυναμίες και προβλήματα – που είναι κυρίως προϊόντα της δικής τους πολιτικής διαπλοκής μέσα στα πανεπιστήμια.Οι εκπρόσωποι του πολιτικού συστήματος που έχει εκθρέψει τη διαπλοκή μέσα στα πανεπιστήμια (με τους καθηγητές - παράγοντες, «σοφούς», «πρόθυμους», επιχειρηματίες) τώρα εμφανίζονται τιμητές και κήρυκες της κάθαρσης, όπως παντού!

Εγκύκλιος μετεγγραφών φοιτητών και σπουδαστών εσωτερικού, ακαδημαϊκού έτους 2010-2011

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ανακοινώνει τη δημοσίευση της εγκυκλίου που αφορά στις μετεγγραφές φοιτητών και σπουδαστών εσωτερικού ακαδημαϊκού έτους 2010-2011.
Οι κατηγορίες των δικαιούχων, τα απαραίτητα δικαιολογητικά, καθώς και πληροφορίες σχετικά με τον ηλεκτρονικό και έντυπο τρόπο υποβολής των αιτήσεων μετεγγραφών αναλύονται στην εγκύκλιο, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου www.minedu.gov.gr

Έριξαν ξανά επικίνδυνο φυτοφάρμακο στο Λύκειο της Κατούνας Αιτωλ/νίας

Αναστάτωση έχει προκαλέσει σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές του Δήμου Μεδεώνος, η ενέργεια αγνώστων (κακόγουστο αστείο) να ρίξουν επικίνδυνο φυτοφάρμακο στο Γενικό Λύκειο Κατούνας.
Έριξαν φυτοφάρμακο μέσα στις αίθουσες, μια επικίνδυνη τοξική ουσία, με συνέπεια η κατάσταση να είναι αφόρητη από τη δυσωδία. Το περιστατικό σημειώθηκε, την Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010 και παρά το γεγονός ότι έγινε απολύμανση, οι μαθητές σήμερα δεν πηγαν σχολείο λογω δυσοσμίας και είναι άγνωστο πότε θα μπουν ξανά στις αίθουσες.
Να σημειωθεί ότι ανάλογο περιστατικό στο ίδιο Λύκειο είχε συμβεί ξανά τον Ιανουάριο του 2009 και το σχολείο είχε παραμείνει κλειστό για μια εβδομάδα προκειμένου να γίνει καθαρισμός και απόσμηση του χώρου.

Ο ΝΟΕΜΒΡΗΣ ΕΙΝΑΙ......ΚΟΝΤΑ !!!

«Οι κατακτητές, πρώτα ήρθαν για τους δημόσιους υπαλλήλους. Και δεν ύψωσα τη φωνή μου, γιατί δεν ήμουν δημόσιος υπάλληλος / Κατόπιν ήρθαν για τους ιδιωτικούς υπαλλήλους. Και δεν ύψωσα πάλη τη φωνή μου, γιατί δεν ήμουν ιδιωτικός υπάλληλος/ Κατόπιν ήρθαν για τους συνταξιούχους. Αδιάφορος για τους ξωμάχους του κάματου δεν ύψωσα τη φωνή μου, γιατί δεν ήμουν συνταξιούχος. Κατόπιν έφτασαν σε μένα. Και δεν είχε απομείνει πια κανείς για να υψώσει τη φωνή του για μένα»
Αρχική ιδέα press-gr

Να επανέλθει τον Ιούλιο η συμπλήρωση των προτιμήσεων στο μηχανογραφικό των μαθητών της Γ΄ Λυκείου

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                      Πάτρα, 27– 09– 2010
Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 – 278776

http://aelmeahaias.wordpress.com
 aelmeahaias@yahoo.gr

Οι εισαγωγικές εξετάσεις καλώς ή κακώς έχουν μεγάλη βαρύτητα κάθε χρόνο για πάνω από100.000 μαθητές (όλων των κατηγοριών), έστω και αν η επαγγελματική αποκατάστασή τους βρίσκεται στα χέρια μιας πληγωμένης παραγωγής, μιας άναρχης αγοράς και ενός βαλλόμενου δημόσιου τομέα.
Οι κλιμακωτές εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας για όλο το πλέγμα Παιδείας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης δεν έρχονται εν αιθρία. Υπηρετούν ένα σχέδιο στην κατεύθυνση της ιδιότυπης κατοχής της χώρας, της εξαθλίωσης των μισθωτών, συνταξιούχων, της πλειοψηφίας της «μεσαίας τάξης» και  της δημιουργίας νέας συμβατής με αυτά δομής του  κράτους (Καλλικράτης).
Μετά το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής» με σκοπό να ενοχοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί, τώρα το κτύπημα περνάει στους μαθητές – πέρα από τα λοιπά λειτουργικά προβλήματα - της Γ΄ Λυκείου (οι υπόλοιποι έπονται), δηλαδή όσων έφτασαν λίγο πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Η εξαγγελία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού το Μάρτιο, παρότι είχε απορριφτεί σε παλιότερη εφαρμογή του, επανέρχεται, αλλά σε πολύ δυσμενέστερο περιβάλλον:

1) Εξαγγέλλεται  σχεδόν αιφνιδιαστικά, αγχώνει και εκνευρίζει τους μαθητές και τους γονιούς, αλλάζει τους σχεδιασμούς στην πορεία της μελέτης τους χωρίς δική τους ευθύνη. Προστίθεται στις βαλλόμενες οικογένειες ένα ακόμη απρόσμενο πρόβλημα.

2) Με τα δεδομένα της ηλεκτρονικής μηχανοργάνωσης, και δεδομένου ότι ήδη συζητείται η ανακατανομή τμημάτων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν μπορεί το Υπουργείο να «παίξει» με τις προδηλωμένες προτιμήσεις των μαθητών στις θέσεις των τμημάτων και στο επίπεδο των θεμάτων στις πανελλαδικές; Ο ισχυρισμός ότι δήθεν οι μαθητές θα δηλώσουν τμήματα που «επιθυμούν», στην πραγματικότητα οδηγεί στο αποτέλεσμα να χάσει μεγάλος αριθμός μαθητών την εισαγωγή του, αφού δεν θα έχει την εικόνα των βαθμών του.

3) Η υπόθεση ότι θα εξοικονομηθεί κάποιο κονδύλι λόγω της συνέχισης των επιτροπών στον Ιούλιο μόνο θυμηδία μπορεί να προκαλέσει, αφού πρόκειται για ελάχιστο ποσό, που ούτε το Υπουργείο δεν τόλμησε να το ξεστομίσει.

Να αποσύρει η υπουργός Παιδείας πάραυτα την εξαγγελία και να σεβαστεί τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

Το «πρώτα οι μαθητές» δεν ταιριάζει σ’ αυτήν την περίπτωση;

                                                      Για το ΔΣ
Ο  Πρόεδρος                                                                           Ο  Γραμματέας

Σπίνος Αθανάσιος                                                                     Σιάχος Χρήστος

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

ΕΛΜΕ-ΚΙ: ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ & ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΠΕΜΠΤΗ 7 ΟΚΤΩΒΡΗ
10.30 π.μ. – Πλατεία Αργοστολίου
Συναυλία με μαθητικά συγκροτήματα
και συλλαλητήριο για την παιδεία.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ, όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης (Σύλλογοι και Ενώσεις Γονέων και Κηδεμόνων, μαθητικά συμβούλια) και του λαού (Εργατικό Κέντρο Κεφαλονιάς Ιθάκης, ΠΑΜΕ, ΠΑΣΕΒΕ) που συμμετείχαν στο συντονισμό δράσης για την ανάδειξη της παιδείας σαν λαϊκής υπόθεσης και για την αντιμετώπιση των άμεσων οξυμένων προβλημάτων που έχουν προβάλλει με την έναρξη της χρονιάς εκτιμούν ότι η μέχρι σήμερα συνεργασία πρέπει να ενταθεί και να βαθύνει. Μαθητεία, δια βίου εκπαίδευση, αποσύνδεση του πτυχίου από την εργασία, ιδιωτικοποίηση, πιλοτικά δημοτικά με διαφοροποιημένα προγράμματα, σπόνσορες, κατάργηση περιφερειακών σχολείων και συγχωνεύσεις συνθέτουν το εφιαλτικό παρόν και το ακόμη πιο εφιαλτικό μέλλον για το σχολείο της ακριβοπληρωμένης αμάθειας. Το σχολείο των δεξιοτήτων που προετοιμάζει το αυριανό φθηνό ευέλικτο χειραγωγημένο εργατικό δυναμικό, όπως έχουν καθορίσει η «Λευκή Βίβλος» για την εκπαίδευση, η συνθήκη της Λισαβόνας και η συνθήκη της Μπολόνια. Αυτό είναι και ο «Καλλικράτης» για την παιδεία.
Η διεκδίκηση όλου του λαού για να μην πληρώσει την κρίση ο λαός αλλά η πλουτοκρατία, η πάλη ενάντια στην πολιτική του μνημονίου που εφαρμόζει το ΠΑΣΟΚ με την καθοδήγηση ΕΕ – ΕΚΤ - ΔΝΤ και την συναίνεση της ΝΔ και του ΛΑΟΣ πρέπει να βρει μαζική συνολική ενιαία έκφραση. Τα πρόσφατα συλλαλητήρια του ΠΑΜΕ πανελλαδικά και τοπικά ήταν μία πρώτη απάντηση. Η συνέντευξη τύπου των φορέων στο Νομό ξεσκέπασε την κυβερνητική προπαγάνδα. Η απάντηση είναι εφ’ όλης της ύλης.
Στις 7 Οκτώβρη στο Νομό της Κεφαλονιάς στο συνολικό μέτωπο των αιτημάτων δίνουμε έμφαση στο ζήτημα της παιδείας.
Κεντρικό μας σύνθημα:

Μορφές κατανόησης και κατανομής / διευθέτησης του σχολικού χρόνου

Γιώργος ΜΑΥΡΟΓΙΩΡΓΟΣ

Ο σχολικός χρόνος αποτελεί σημαντική παράμετρο της εκπαιδευτι­κής διαδικασίας, αν σκεφτούμε το συνολικό χρόνο φοίτησης του μαθητή στο σχολείο -αν και υπάρχουν διαφο­ροποιήσεις από την άποψη της κοινωνικής προέλευσης, του τόπου δια­μονής και του φύλου. Για τον εκπαιδευτικό το ζήτημα είναι προφανές: από την ηλικία των 5 μέχρι την αφυπηρέτηση βρίσκεται σχολείο.
Οι διάφορες χρονικές οροθετήσεις προκαθορίζονται στα πλαίσια άσκησης της επίσημης εκπαιδευτικής πολιτικής. Το Σύνταγμα π.χ. ορίζει τη διάρκεια της υπο­χρεωτικής εκπαίδευσης· οι νόμοι και οι διάφορες κανονιστικές πράξεις (προεδρικά διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις, εγκύκλιοι κ,τ.ο.) συστηματικά ορίζουν τις διάφορες χρονικές προδιαγραφές όπως την ηλικία εγγραφής στο σχολείο, την έναρξη, τη λήξη, τη διάρκεια, τις διακοπές, τα διαλείμματα, το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα, τις απουσίες κ.τ.ο.0 κεντρικός σχεδιασμός και προσδιορισμός των χρονι­κών αυτών προδιαγραφών συνδέεται βέβαια με την υποτιθέμενη ανάγκη για επιδίωξη ενιαίου και ομοιογενούς μορφωτικού αποτελέσματος σε όλους τους μαθητές: Αυτό έχει ως συνέπεια την επιβολή συγκεκριμένων περιορισμών και ρυθμών χρόνου για την εκπαιδευτική διαδικασία που δεν αντιμετωπίζει ωστόσο σημαντικά ζητήματα όπως π.χ. την ανισότητα στην αξιοποίηση του σχολικού χρόνου από διαφορετικές κοινωνικές κατηγορίες μαθητών.
Η τεχνοκρατικογραφειοκρατική προσέγγιση
Τα τελευταία χρόνια, τα ζητήματα που σχετίζονται με το σχολικό χρόνο έχουν προωθηθεί στην επίσημη «ημερήσια διάταξη» του διαλόγου για την εκπαίδευση. Εδώ μπορούμε ενδεικτικά να αναφέρουμε «εκτιμήσεις» για τον «περιορισμένο χρόνο λειτουργίας των σχολείων», το «περιορισμένο εβδομαδιαίο ωράριο» ή προτάσεις για τη «διάρκεια του διδακτικού έτους» και κάποιες άλλες αναλύσεις που πρόβαλαν το ζήτημα της «σπατάλης» και της «κακής διαχείρισης» του σχολικού...

Προσλήψεις Καθηγητών

Το Υπουργείο Παδείας, Δια Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης ανακοίνωσε προσλήψεις καθηγητών.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου έχει ως εξής:            
"Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνει τις προσλήψεις 46 Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης  (ΕΑΕ), 40 Μαθηματικών ΕΑΕ, 7 Φυσικών ΕΑΕ, 3 Χημικών ΕΑΕ, 2 Βιολόγων ΕΑΕ και 1 Γεωλόγου ΕΑΕ, για το σχολικό έτος 2010-2011, στο πλαίσιο των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 & 3 του Ε.Π. Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση".

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις αντίστοιχες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου έως και τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2010

Μαθητικός διαγωνισμός "Ο Θαλής"

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία διοργανώνει το μαθητικό διαγωνισμό "Ο Θαλής", στα μαθηματικά.

Η ανακοίνωση του Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έχει ως εξής:
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε. Μ. Ε.) διοργανώνει τον 71o Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (Π. Μ. Δ.), "Ο ΘΑΛΗΣ", στα μαθηματικά, το Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 9.00 π.μ.
Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων των Γυμνασίων, όλων των τάξεων των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων.
Οι δηλώσεις συμμετοχής των ενδιαφερομένων θα υποβληθούν στο σχολείο που φοιτούν, μέχρι και την 22α  Οκτωβρίου 2010, και θα διαβιβασθούν άμεσα στις Διευθύνσεις και στα Γραφεία Δ.Ε. κ΄ Ε.Ε. όπου ανήκουν.

Τι θα γίνουν τελικά τα ΤΕΙ;


Σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους, πολλά ΤΕΙ προσπαθούν να οργανωθούν και να προλάβουν τις εξελίξεις όσον αφορά τις συγχωνεύσεις που προανήγγειλε η Υπουργός Παιδείας και ο Πρωθυπουργός. Πιο συγκεκριμένα το Έθνος παραθέτει τις σκέψεις και ενέργειες ορισμένων Ιδρυμάτων της χώρας.
"Ήδη, το ΤΕΙ του Πειραιά αποφάσισε να μεταφέρει το τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων από τις Σπέτσες, καθώς η λειτουργία του εκεί στοίχιζε στο ίδρυμα σχεδόν 300.000 ευρώ ετησίως, για να εξυπηρετεί μόνο... 20 σπουδαστές, που φοιτούσαν σε όλα τα εξάμηνα, ενώ φέτος το τμήμα με τη μεταφορά του στον Πειραιά δέχτηκε 100 σπουδαστές.
Οι διοικήσεις των ΤΕΙ, κυρίως, αλλά και πολλών πανεπιστημίων έχουν αποφασίσει να συγκαλέσουν τα αρμόδια όργανα προκειμένου να μελετήσουν το θέμα, ενώ διαμηνύουν προς την κυβέρνηση ότι τέτοιες μεγάλες αλλαγές απαιτούν πάνω απ’ όλα να γίνουν με ακαδημαϊκά κριτήρια.
Σύσσωμη, πάντως, η πανεπιστημιακή κοινότητα κατηγορεί τους πολιτικούς όλων των κυβερνήσεων ότι προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα προσωπικά και μικροκομματικά τους συμφέροντα δημιουργούσαν τμήματα όπου τους βόλευε, πολλά από τα οποία χωρίς καμία υπόσταση ακαδημαϊκή, και τώρα ρίχνουν «λάσπη» στις διοικήσεις των ιδρυμάτων.

ΕΛΜΕ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ: ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ...

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                         Λαμία   28 – 9 - 2010
ΝΟΜΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ                                                Αρ. Πρωτ. 42     
Πλατεία Διάκου 1  ΤΚ 35100  ΛΑΜΙΑ
Τηλ. - Fax 2231028807                                     ΠΡΟΣ:  ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΟΜΟΥ
Ιστοσελίδα: www.elmefth.gr                                            ΜΜΕ           
Email : elmelami@otenet.gr      & elmefth@gmail.com                            

Πρώτα ο μαθητής…
Κάθε εξουσία όταν θέλει να επιβάλλει σκληρά και αντιλαϊκά μέτρα δημιουργεί κρίσεις και καλεί το λαό να σφίξει το ζωνάρι. Ενίοτε καλεί και παράγοντες του «εξωτερικού» (ΔΝΤ, τρόικες, διεθνείς τράπεζες και οίκους κτλ) επιβάλλοντας την αναγκαιότητα των μέτρων και του μονόδρομου για την έξοδο από την κρίση. Πολύτιμα εργαλεία στα χέρια της εξουσίας οι ξεπουλημένες ηγεσίες των συνδικάτων και η προπαγάνδα. Η σημερινή κυβέρνηση απολαμβάνει τους καρπούς της «επένδυσής» στα εργαλεία αυτά. Τα συνδικάτα είναι σε πλήρη ανυποληψία και ελεγχόμενα από την κυβερνητική παράταξη με τις ελάχιστες εξαιρέσεις να υποκύπτουν στη φασιστική λογική του «όλοι ίδιοι είναι». Η προπαγάνδα στα ανώτερα επίπεδα με τα μεγάλα και πανελλαδικής εμβέλειας ηλεκτρονικά μέσα αλλά και εφημερίδες και μικροπαπαγαλάκια των blogs να την στηρίζουν με νύχια και με δόντια τρομοκρατώντας, απογοητεύοντας και παραπληροφορώντας τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους. Κι αν κάποιοι δεν «καταλαβαίνουν» και αντιστέκονται έρχονται απέναντι από την «κοινωνία της τηλεόρασης» που ξαφνικά ανακαλύπτει όλα τα προνόμια που έχει αυτή η ομάδα εργαζόμενων και «απαιτεί» να περικοπούν. Διαίρει και βασίλευε…
Κάθε κυβέρνηση και κάθε υπουργός Παιδείας που «σέβονται» τον εαυτό τους θα κάνουν και μια «μεταρρύθμιση» στην Παιδεία. Και κάθε υπουργός θα «ντύσει» τη «μεταρρύθμισή» του αυτή με ένα σύνθημα. Η σημερινή υπουργός το παράκανε. «Πρώτα ο μαθητής…».

Αναστολή λειτουργίας Παιδαγωγικού Τμήματος Φλώρινας...

Από τον Σύλλογο Φοιτητών Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας
 
Εμείς, οι φοιτητές του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας αντιδρούμε στη μη αποστολή αποσπασμένων εκπαιδευτικών στο τμήμα μας, οι οποίοι με το ρόλο του «μέντορα» αποτελούν στυλοβάτη της Πρακτικής Άσκησης. Η παρουσία αποσπασμένων εκπαιδευτικών είναι καθοριστική για τη λειτουργία της πρακτικής, η οποία αποτελεί σημαντικό κομμάτι στο Πρόγραμμα Σπουδών του τμήματός μας δημιουργώντας καταρτισμένους δασκάλους έμπειρους σε...
 συνθήκες τάξης.
Φέτος όμως η αποστολή νέων αποσπασμένων έχει καθυστερήσει δραματικά καθιστώντας επισφαλή την ομαλή διεξαγωγή της πρακτικής και κατ’ επέκταση την ποιότητα των σπουδών μας. Εμείς οι φοιτητές δεν θα ανεχτούμε οποιαδήποτε υποβάθμιση του Προγράμματος Σπουδών μας και υποτίμηση της αξίας του πτυχίου μας.
Το ζήτημα αυτό έρχεται να προστεθεί σε μία σωρεία προβλημάτων που πλήττουν τους φοιτητές αλλά και την κοινωνία γενικότερα, όπως η έλλειψη κτιριακής υποδομής, τόσο σε εστίες όσο και σε αίθουσες, η σίτιση και η αστική μετακίνηση, την ώρα που πληθαίνουν οι φήμες για ανατιμήσεις στην τιμή του πετρελαίου αλλά και διακοπή των δρομολογίων του ΟΣΕ.
Με βάση τα παραπάνω ο Σύλλογος Φοιτητών καλεί τους φοιτητές να συμμετάσχουν μαζικά στην αναστολή της λειτουργίας της σχολής από 28 Σεπτεμβρίου μέχρι και τις 4 Οκτωβρίου.

Εκ μέρους του Δ.Σ. του Φοιτητικού Συλλόγου
Ο Πρόεδρος Καλπάκης Στέργιος

http://press-gr.blogspot.com/

Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ: Καλεί τη Διοίκηση να εξετάσει άμεσα τις δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τους συναδέλφους υποψήφιους Διευθυντές

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                           Πάτρα, 27–09-2010
Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 – 278776
http://aelmeahaias.wordpress.com/,    aelmeahaias@yahoo.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ:
Α) ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ
Β) ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΩΡΟΛΟΓΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας με γνώμονα  την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, την διασφάλιση της δημοκρατικής υπόστασης των συλλόγων εκπαιδευτικών και την αυτονόητη προστασία της εργασιακής αξιοπρέπειας των συναδέλφων:

1) Καλεί τη Διοίκηση να εξετάσει άμεσα τις δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τους συναδέλφους υποψήφιους Διευθυντές που προσέφυγαν κατά της διαδικασίας των τελευταίων κρίσεων που έγιναν στο τέλος του 2007. Σε ανακοίνωση μας στις 2/3/2010 καθώς και στην επίσκεψη μας στον τότε Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είχαμε επισημάνει ότι «Για λόγους παιδαγωγικούς, εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων και δεδομένου ότι επίκειται και η έκδοση και άλλων δικαστικών αποφάσεων το Συμβούλιο Επιλογής οφείλει να εκτελέσει αυτές τις αποφάσεις σε εύλογο χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο του χρόνου ολοκλήρωσης και έκδοσης όλων των.....

Μουσικά σχολεία χωρίς καθηγητές ειδικοτήτων - οργάνων

Και ενώ η νέα σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ και τρεις περίπου εβδομάδες, τα Μουσικά σχολεία ''λειτουργούν'' χωρίς προσωπικό και οι υποψήφιοι αναπληρωτές περιμένουν πότε και άν θα θελήσει το Υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει τους διορισμούς. Έχω πάρει άπειρα τηλέφωνα στο Υπουργείο και η μόνη απάντηση που μου δίνουν είναι ότι δε γνωρίζουν πότε θα γίνουν οι προσλήψεις διότι περιμένουν να τους αποσταλλούν τα κενά από τα σχολεία.
Και ρωτώ! με όση υπομονή μου έχει απομείνει : τόσο πια δε μπορούν να τα στείλουν αυτά τα κενά ένα μήνα τώρα???
Έχω δύο ειδικότητες, βιολόγου και μουσικού, μεταπτυχιακό δίπλωμα, δύο ξένες γλώσσες, πτυχίο υπολογιστών και το μόνο που θέλω είναι να δουλέψω... όπως φαντάζομαι και πολλοί άλλοι.
Είμαι 26 χρονών και η λέξη που θυμάμαι να μου λένε από μικρή είναι ''διάβασε'', να περάσεις στο πανεπιστήμιο να μορφωθείς να γίνεις κάτι. Και διάβασα και μπήκα στο Πανεπιστήμιο τρίτη στη σειρά και τελείωσα τη βιολογία με άριστα και έκανα μεταπτυχιακό ενώ παράλληλα δούλευα σε μουσικό σχολείο ως μουσικός (γιατί είχα και πτυχίο κίθάρας)και τώρα τι????

Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

O Α. Λυκουριώτης νέος Πρόεδρος του ΕΣΥΠ-Πρόεδρος του ΣΑΠΕ ο καθ. Α. Λύτρας και του ΣΑΤΕ ο πρόεδρος του ΤΕΙ Μεσολογγίου

Ο Αλέξης Λυκουργιώτης ορίσθηκε σήμερα,  νέος Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ), ύστερα από διατύπωση γνώμης από τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Ο διορισμός του προτεινόμενου από την Υπουργό Παιδείας Προέδρου έγινε
Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, τόνισε ότι «πρόκειται για έναν διακεκριμένο επιστήμονα ο οποίος έχει βαθιά γνώση των προβλημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η Υπουργός σημείωσε ακόμη ότι «το ΕΣΥΠ, στο οποίο συμμετέχουν επίσης φορείς της Παιδείας, κοινωνικοί φορείς και διακεκριμένοι παιδαγωγοί μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στο δημόσιο διάλογο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».
Ο νέος Πρόεδρος του ΕΣΥΠ, κ. Λυκουργιώτης, τόνισε: «Έχω πεισθεί ότι χρειάζονται σημαντικές αλλαγές στην Παιδεία και οι συνθήκες είναι ώριμες γι αυτό.
Πρέπει να καταλήξουμε σε ένα συνεκτικό νομοθετικό κείμενο που να ενσωματώνει όλες τις εξελίξεις. Ο μόνος τρόπος για να υπάρξουν πτυχία με αντίκρισμα είναι να έχουμε σπουδές με ποιότητα».
Η Υπουργός ανακοίνωσε και τους Προέδρους των άλλων Οργάνων του ΕΣΥΠ:
Πρόεδρος ΣΑΠΕ: Ανδρέας Λύτρας, Αντιπρύτανης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο - Καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνιολογίας.

Πρόεδρος ΣΑΤΕ: Ευάγγελος Πολίτης-Στεργίου, Πρόεδρος στο ΤΕΙ Μεσολογγίου, Αναπληρωτής Καθηγητής του τμήματος Κοινωνικών-Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων και Οργανώσεων της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας και Πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.
Πρόεδρος ΣΠΔΕ: Ιωάννης Καζάζης, Καθηγητής στο Τμήμα Φιλολογίας του ΑΠΘ, Αναπληρωτής Πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας
Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα Προέδρου ΕΣΥΠ, Α. Λυκουργιώτη

Ο Αλέξης Λυκουργιώτης είναι από το 1988 Καθηγητής στο τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου Πατρών του οποίου διετέλεσε και Πρόεδρος την περίοδο 1987-1988.
Από το 1988 μέχρι το 1994 διετέλεσε Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών.
Από το 2005 μέχρι σήμερα είναι Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος και Διδάσκων στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του Ανοικτού Πανεπιστημίου: Κατάλυση και Προστασία Περιβάλλοντος.
Απέκτησε Διδακτορικό Δίπλωμα στη Χημεία από το Πανεπιστήμιο Πατρών , Μεταδιδακτορική Έρευνα, Universitė Catholique de Louvain (Belgium), Υφηγεσία στη Χημεία, Πανεπιστήμιο Πατρών
Έχει μεγάλο ερευνητικό και συγγραφικό έργο, πλήθος αναφορών και συμμετοχές σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια και περιοδικά.
@esos

ΕΛΜΕ-ΚΙ: ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ ΓΙΑ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ & ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ σε Α/ΒΘΜΙΑ και ΤΑΔ

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)
e-mail: elme_ki@yahoo.gr
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ, ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ σε Α΄βάθμια και ΤΑΔ: ΜΟΧΛΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καταγγέλλει την προσπάθεια πλήρους ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων με μοχλό τις μετατάξεις, τις μετακινήσεις από εκπαιδευτική βαθμίδα σε εκπαιδευτική βαθμίδα, από εργασιακό χώρο σε εργασιακό χώρο, στο όνομα της συμπλήρωσης ωραρίου ή της καλύτερης αξιοποίησης του εκπαιδευτικού και εν γένει ανθρώπινου δυναμικού.
Τέτοιες «δικλίδες» αποτελούν:
-                 η μαζική είσοδος μεταταγμένων δημοσίων υπαλλήλων ως εκπαιδευτικών όταν μία σειρά δημόσιες υπηρεσίες που καταργούνται είναι απαραίτητες για το λαό. Μία τέτοια εξέλιξη, την οποία επιβεβαίωσε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, θεωρεί ως «δεδομένο» την κατεύθυνση που η ΕΕ και τα μονοπώλια έχουν επιβάλλει στην οικονομία. Πλασάρουν την επιλογή σαν «βοήθεια» στους εργαζόμενους!!! Κι αυτό όταν χιλιάδες αναπληρωτές, ωρομίσθιοι και επιτυχόντες – διοριστέοι του ΑΣΕΠ είναι ουσιαστικά απολυμένοι…

Διάκριση στη γνώση: Το χάλκινο κέρδισε η Ελλάδα στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας και Αστροφυσικής


Από αριστερά: Μαρία Κονταξή, Γιάννης Σειραδάκης, Νίκος Φλεμοτόμος, Γιώργος Λιούτας, Δέσποινα Παζούλη, Ορφέας Βουτυράς, Στέφανος Τύρος, Λουκάς Ζαχείλας

Πεκίνο, Κίνα
Στο βάθρο της 4ης Ολυμπιάδας Αστρονομίας και Αστροφυσικής, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο, ανέβηκαν δύο Έλληνες μαθητές λυκείου, ο Ορφέας Βουτυράς από την Αθήνα και ο Γιώργος Λιούτας από τα Τρίκαλα.

Ένας ακόμα μαθητής, ο Νίκος Φλεμοτόμος από την Αθήνα, βραβεύτηκε με τιμητική διάκριση. Στους φετινούς αγώνες συμμετείχαν ακόμα η Δέσποινα Παζούλη από τη Δράμα και ο Στέφανος Τύρος από την Καλαμάτα.

Στη διοργάνωση αναμετρήθηκαν περίπου 110 μαθητές από 22 χώρες της Ευρώπης, της Ασίας και της Νοτίου Αμερικής.

Το χρυσό κέρδισε ένας Πολωνός, ο οποίος απάντησε σωστά στο 90% των θεμάτων που τέθηκαν..

Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος: Επιχειρείται νέα επιδρομή κατά των πολυτέκνων με τις μετεγγραφες ων φοιτητών.

ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ  ΝΕΑ  ΕΠΙΔΡΟΜΗ ΚΑΤΑ  ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η ΧΑΛΚΙΔΑ ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΕ  ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ!!

Μετά τον εμπαιγμό των αδιόριστων  πολυτέκνων εκπαιδευτικών  από το Υπουργείο Παιδείας φέτος, επιχειρείται τώρα να έλθει η σειρά των  φοιτητών και σπουδαστών μας με τις αλλαγές που πραγματοποίησε η κ. Υπουργός στο θεσμικό πλαίσιο των μετεγγραφών, παρά τις, περί αντιθέτου, διαβεβαιώσεις της.

Το περίεργο είναι ότι ενώ διευρύνει τις κατηγορίες των μετεγγραφόμενων φοιτητών, τους μόνους που προσπαθούν να θίξουν είναι η κατηγορία των πολυτέκνων, που αποτελούν μόνο το 30% και όχι το 95%, όπως ισχυρίζεται η κ. Υπουργός, είναι δε οι μοναδικοί που προστατεύονται από το Σύνταγμα μας!

Να σημειωθεί ότι ενώ  τα  Μηχανογραφικά  δελτία των υποψηφίων σπουδαστών  κατατίθεντο (7-20/7ου), πληροφορηθήκαμε  ότι προωθούνταν   αλλαγές στις μετεγγραφές των φοιτητών που δυστυχώς έθιγαν τους πολύτεκνους φοιτητές σε ανησυχίες μας που είχαμε εκφράσει στο Υπουργείο, αυτό εξέδωσε σχετική ανακοίνωση στις 9/7ου, που έλεγε: «Οι ρυθμίσεις αφενός θα σέβονται τον προγραμματισμό των μαθητών και των οικογενειών τους… Καθίσταται δε σαφές ότι οι αλλαγές αυτές δεν θίγουν καμία κατηγορία μετεγγραφόμενων. Οι δε ευνοϊκές ρυθμίσεις  που προχωρά το Υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο των μετεγγραφών, είναι  λόγω των δύσκολων οικονομικών συγκυρίων που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές οικογένειες εξαιτίας της κρίσης».      Λίγες μέρες αργότερα… στις 13/7ου ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Πανάρετος σε σχετική ερώτηση Βουλευτή, δήλωσε στη Βουλή: «….Δεν υφίσταται ενδεχόμενο αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου που αφορά στις μετεγγραφές των τέκνων της τρίτεκνης οικογένειας».

ΠΟΣΔΕΠ: Τελευταία παρέμβαση για τη διαδικασία αξιολόγησης των ερευνητικών προγραμμάτων «ΘΑΛΗΣ» και «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ».


Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων
Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ)

Ομοσπονδία Συλλόγων
Εκπαιδευτικού Προσωπικού Τ.Ε.Ι.  (ΟΣΕΠ-ΤΕΙ)

Ένωση Ελλήνων Ερευνητών (EEE)

Αθήνα,  27  Σεπτεμβρίου 2010

Δ Ε Λ Τ Ι Ο   Τ Υ Π Ο Υ

ΘΕΜΑ: Τελευταία παρέμβαση των 3 Ομοσπονδιών του χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευση και της Έρευνας για τη διαδικασία αξιολόγησης των ερευνητικών προγραμμάτων  «ΘΑΛΗΣ»  και «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ».

Μετά την ανακοίνωση από το Υπουργείο Παιδείας των νέων ρυθμίσεων που αφορούν την αξιολόγηση των Δράσεων ΘΑΛΗΣ και ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ, με πλήρη συναίσθηση της ευθύνης μας απέναντι στα μέλη μας, οφείλουμε να δηλώσουμε τα ακόλουθα:

Το Υπουργείο  Παιδείας ικανοποίησε εν μέρει μόνο τα αιτήματα μας:

Α' ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ: ΗΜΕΡΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ

Συναδέλφισσες – συνάδελφοι

Στα πλαίσια της Πανευρωπαϊκής Ημέρας των συνδικάτων ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, σας καλούμε να λάβετε μαζικά μέρος στο:

Συλλαλητήριο της Τετάρτης 29 Σεπτέμβρη
στις 7:00 η ώρα το απόγευμα,
στην Πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως (πρώην Όλγας)
στο Εργατικό Κέντρο.
Για το ΔΣ
Ο  Πρόεδρος                   Ο  Γραμματέας

Σπίνος Αθανάσιος              Σιάχος Χρήστος

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

ΔΟΕ: ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ 11/10/2010



Συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε ότι η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ  της χώρας θα γίνει τη Δευτέρα 11 του Οκτώβρη 2010 στο Ξενοδοχείο ELECTRA PALACE (Ν.Νικοδήμου 18-20, Σύνταγμα).
 Οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις 09:00 το πρωί και θα τελειώσουν στις 18:00.
Η αποζημίωση για την Ολομέλεια ορίζεται στα 200 Ευρώ  για τους εξ επαρχίας Προέδρους και στα 40 Ευρώ  για τους Προέδρους του Λεκανοπεδίου. 
Για τα έξοδα μετακίνησης, ο Πρόεδρος αποζημιώνεται με το εισιτήριο του μαζικού μεταφορικού μέσου που χρησιμοποίησε (αεροπλάνο, τρένο, λεωφορείο, πλοίο).  Τα χρήματα θα τα λάβουν οι Πρόεδροι από το σύλλογό τους και θα αφαιρεθούν από τη συνδρομή του συλλόγου προς τη Δ.Ο.Ε.. Τα παραστατικά στοιχεία (αποδείξεις εισιτηρίων) θα κατατεθούν στο σύλλογο.

ΟΛΜΕ: Για το ωράριο των διατιθέμενων καθηγητών στην Α/βάθμια

 Ο.Λ.Μ.Ε.                                                          
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
email:olme@otenet.gr
http://www.olme.gr/                                                                Αθήνα, 27/9/10
                                                                                    Α.Π.:1509

                                                                                    ΠΡΟΣ:
                                                                                    - την Υφυπουργό Παιδείας
                                                                                    κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου
  Κυρία Υπουργέ,

Με την υπ’ αρίθμ. Φ.361.23/01/116014/Δ1/17-9-2010 εγκύκλιό σας γνωστοποιήσατε στις υπηρεσίες της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης ότι το ωράριο των διατιθέμενων εκπαιδευτικών της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης στην Α/βάθμια είναι ίδιο με αυτό που είχαν στη βαθμίδα που ανήκουν οργανικά (21 ώρες).

Επειδή οι Διευθυντές Α/βάθμιας  Εκπαίδευσης ερμηνεύουν την εγκύκλιό σας αυτή αυθαιρέτως και υποχρεώνουν τους καθηγητές που έχουν μετακινηθεί στην Α/βάθμια Εκπαίδευση σε ωράριο 21 ωρών, ανεξάρτητα από τα χρόνια υπηρεσίας, επιβάλλεται η αυτονόητη αποσαφήνιση από μέρους σας, άμεσα, ότι ισχύουν για τους διατιθέμενους εκπαιδευτικούς της Β/βάθμιας οι μειώσεις ωραρίων λόγω προϋπηρεσίας (Ν.3475/2006, άρθρο 21).

Σε διαφορετική περίπτωση η Ομοσπονδία μας θα κινηθεί συνδικαλιστικά και νομικά για την κατοχύρωση των αυτονόητων εργασιακών μας δικαιωμάτων.

Το τέλος του Δημόσιου Πανεπιστημίου

 του Παναγιώτη Σωτήρη
 Oι εξαγγελίες Διαμαντοπούλου και Παπανδρέου στην περιβόητη «συνάντηση εργασίας» στους Δελφούς σηματοδοτούν της έναρξη της μεγαλύτερης πολεμικής επιχείρησης ενάντια στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Εκμεταλλευόμενοι τη συνθήκη «έκτακτης ανάγκης» που έχει επιβληθεί με το Μνημόνιο, επιδιώκουν να ανατρέψουν οτιδήποτε όρισε την ανώτατη εκπαίδευση στον τόπο μας και να εμπεδώσουν μια ακραία εκδοχή επιχειρηματικής εμπορευματοποιημένης κατάρτισης. Η παρουσία στη συνάντηση εργασίας του Πορτογάλου Υπουργού Επιστήμης, Τεχνολογίας και Ανώτατης Εκπαίδευσης, ενός πραγματικού «εκπαιδευτικού δολοφόνου» που σχεδίασε την πλήρη εφαρμογή της «Διαδικασίας της Μπολόνια» στην Πορτογαλία, κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν.
Η εικόνα του μελλοντικού πανεπιστημίου που σκιαγράφησε η Διαμαντοπούλου ήταν εφιαλτική. Η πάγια κρατική χρηματοδότηση θα αντικατασταθεί από το περιβόητο «κουπόνι» (voucher) του φοιτητή και τα πανεπιστήμια θα διαγκωνίζονται για την προσέλκυση φοιτητών για να μην χρεοκοπήσουν, ενώ με αυτό τον τρόπο ανοίγει και ο δρόμος για την επιβολή διδάκτρων. Στο όνομα της αυτοτέλειας τα ΑΕΙ θα εξωθηθούν στην άγρα χορηγών και στην αναγκαστική εμπορευματοποίηση των παροχών τους. Η χρηματοδότηση θα εξαρτάται από μηχανισμούς τιμωρητικής αξιολόγησης με βάση αγοραία κριτήρια. Κάθε έννοια αυτοδιοίκησης και ακαδημαϊκής αυτοτέλειας των ΑΕΙ θα αναιρεθεί.
Οι σύγκλητοι θα υποκατασταθούν από «συμβούλια διοίκησης» με εκπροσώπους των επιχειρήσεων και διορισμένους μάνατζερ, ενώ κάθε είδους συμμετοχή στη διοίκηση των φοιτητών και του μεγαλύτερου μέρους των διδασκόντων θα καταργηθεί. Με τις υποχρεωτικές συγχωνεύσεις ΑΕΙ και τον περιβόητο «εκπαιδευτικό Καλλικράτη» θα δούμε μαζικές καταργήσεις τμημάτων και συρρίκνωση ιδρυμάτων.
Η μετάβαση από τα τμήματα στις Σχολές θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη ρευστοποίηση των πτυχίων και πλήρη αποσύνδεση ακαδημαϊκών τίτλων και επαγγελματικών δικαιωμάτων. Τα προγράμματα σπουδών θα «πιστοποιούνται» από ιδιωτικές εταιρείες οδηγώντας σε ακραίες μορφές τυποποίησης και ιδεολογικής αποστείρωσης. Οι αλλαγές στο σύστημα εξετάσεων και τους ρυθμούς σπουδών θα οδηγήσουν σε μαζικές διαγραφές φοιτητών. Η ζωντανή διδασκαλία και ο διάλογος μέσα στο αμφιθέατρο θα υποκατασταθεί από τα πακέτα «εκπαιδευτικού λογισμικού».

Αγωνιστική Παρέμβαση καθηγητών: Νέες αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης


Οι αυθαιρεσίες στον τρόπο που γίνονται οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης δεν έχουν τέλος.


ü       Η τοποθέτηση των αποσπασμένων εκπαιδευτικών από άλλα ΠΥΣΔΕ  εξακολουθεί να γίνεται αυτές τις μέρες  χωρίς την κοινοποίηση των κενών. Οι διαβεβαιώσεις που δόθηκαν από τη σημερινή και από  την προηγούμενη Διοίκηση ότι από τους ενδιαφερόμενους θα γίνουν νέες αιτήσεις επιλογής σχολείων με βάση τα κενά, αποδείχθηκαν παραπλανητικές. Το ίδιο παραπλανητικές ήταν και οι υποσχέσεις των αιρετών για το ίδιο ζήτημα. Είναι προφανές ότι επιχειρούν  να αποκρύψουν τις ευθύνες που έχουν για την απαράδεκτη και παράτυπη διαδικασία που ακολουθείται στις τοποθετήσεις των καθηγητών όλα αυτά τα χρόνια.

ü       Την ίδια στιγμή ερωτηματικά δημιουργεί η για δεύτερη  φορά ανακοινοποίηση στο ορθό των συναδέλφων που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ. Το ξαναμοίρασμα  σχολείων, χωρίς να δίνονται εξηγήσεις, επιβεβαιώνει την άποψή που έχουμε διατυπώσει, ότι με τη συνολική διαδικασία που ακολουθήθηκε στην τοποθέτηση όσων είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ επιδιώχθηκε η προνομιακή μεταχείριση εκπαιδευτικών....